Aihe: Ulver - Blood Inside
1 2 3 4
lxi
06.06.2005 19:58:16
1153. Ja löytyy koko kolmikon nimmaritkin vielä.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
kuunneltua
maelstrom
06.06.2005 23:23:49
No nyt se on tuossa soittimessa ja pyörii.

Parin kuuntelukerran jälkeen voin sanoa, että pieni pettymys, muuta toisaalta odotuksetkaan eivät olleet erityisen matalalla. Ei niin maanista tavaraa ehkä, kuin aiempien käsitysteni mukaan osasin odottaa, vaan kuulostaa paikoin erittäinkin paljon Themesiltä, joskin tässä on astetta enemmän eri vaikutteita klassisesta musiikista ja jazzista. Sekametelisoppa siis, kuten odottaa saattaakin. Ei yllä kyllä Perdition Cityn tai Silence teaches you to singin tasolle, mutta ei tämä huono ole, ei todellakaan. Ja odottelen tosiaan vielä, josko tämä levy avautuisi toden teolla. Tähän mennessä on suosikiksi varsin tasavahvalta levyltä noussut In the Red.
Ei musiikki ääntä ole, vaan tunteita. IMIK #12
Torniojaws
06.06.2005 23:25:50 (muokattu 06.06.2005 23:28:24)

Parin kuuntelukerran jälkeen voin sanoa, että pieni pettymys...

Odotas vain kun kuuntelet sen vielä viisi kertaa - sitten toiset viisi... "no, voisi kai sen vielä kerran". Aluksi meinasin jopa jättää ostamatta, nyt tosiaan löytyy handuista tuo rajattu painos ja ei lähimaillakaan uhkaajaa henkilökohtaisessa vuoden levy -kisassa ;) ainoa joka tulee edes lähelle on Rotiskon uusi.
So sweet the hour, so calm the time, I feel it more than half a crime, When Nature sleeps and stars are mute, To mar the silence ev'n with lute.
Torniojaws
07.06.2005 09:59:39

RED VELVET TOTALLY SOLD OUT
Written on 6/6/05
The autographed copies are all gone. Only the regular edition of Blood inside remains.

http://www.jester-records.com
So sweet the hour, so calm the time, I feel it more than half a crime, When Nature sleeps and stars are mute, To mar the silence ev'n with lute.
McNulty
07.06.2005 10:20:29
Saisi vaan oikeasti tulla se kauan huhuttu ja ehkä jopa lupailtu Remake of Nattens Madrigal... missä olisi siis nuo kurabläkkis-biisit sovitettuna sinfoniaorkesterille tms... Tuo uusin Ulver on kyllä ihan hyvä mutta ei mielestäni yllä Perditionin tasolle. Kyseessä on tosin jälleen kerran eri genre, mutta siltikin. Ei minulle nyt niin "sairaalafiilis" tuosta uusimmasta lätystä tullut. Lyckantropen Themes levyllä on suorastaan ahdistava fiilis. Kokeilkaapa joskus nyt kesällä, aurinkoisena päivänä mennä ajeleen autolla tuonne pienille valtateille ja laittakaa Lyckantropen soimaan. Se saa oikeasti sen aurinkoisenkin päivän tuntumaan jokseenkin ahdistavalta ja pelottavalta... en ole itse vielä uskaltanut pimeässä huoneessa syysiltana tuota Lyckania kuunnella.

Perditionilla taasen on se chill-factor elementti... rentouttavaa electro-jazz-ambient häsäkkää :))
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
riimu
07.06.2005 12:15:04
Saisi vaan oikeasti tulla se kauan huhuttu ja ehkä jopa lupailtu Remake of Nattens Madrigal... missä olisi siis nuo kurabläkkis-biisit sovitettuna sinfoniaorkesterille tms...

Nattens madrigal on kyllä kaikkea muuta kuin kuraa. Loistava levy. Kyllähän tuo uudelleensovitettu versio olisi mielenkiintoista myös kuulla.
Let us go in; The fog is rising.
metto
07.06.2005 22:36:57
Vaikeasti avautuva levy mutta palkitsee kyllä kuuntelijansa. Suosikkiraitoina tällä hetkellä ehkä "Christmas" ja "Blinded by Blood", mutta paljon on vielä perkattavaa että koko paketin saa avattua. En vertaisi tätä Perdition Cityyn (yhä suosikkini) tahi muuhun Ulverin post-metal tuotantoon sillä niin eri tunnelmissa mennään ... en osaa/pysty tuota tunnelmaa vielä sen kummemmin sanoiksi pukemaan.
lxi
08.06.2005 18:13:48
e: Ulver haastis viime Terrorizeristä
http://www.sonicofenza.com/Press/Kris-Terror-1.jpg
http://www.sonicofenza.com/Press/Kris-Terror-2.jpg

Ärr. Onko kellään näitä tallessa?
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
kuunneltua
la m quina
08.06.2005 20:58:59
Akiman
29.07.2005 21:43:53

TUUT TUUT!

Fireboxille saapui pari kappaletta Blood Insiden Limited Editionia!

http://www.firebox.fi/?page=tuote&pid=5431

Jos jäi aiemmin saamatta niin nyt pikana tilaamaan.
:: LEVYARVIOT, HAASTATTELUT YM. -> SONOS METALLICOS :: #SONOSMETALLICOS @ IRCNET ::
sepeli
29.07.2005 21:49:04
TUUT TUUT!

Mahtavaa! Tilaus lähti heti.
rölölöö ku olet ihan outo. -sunless | IMIK #22 / MegaMan Club #014 - The Wrong Man / THV-klubi #34
riimu
30.07.2005 14:25:13
tilaus lähti heti
Let us go in; The fog is rising.
jigsore
11.08.2005 12:42:46

To bleep or not to bleep! IHKK #8 Biisi
lxi
22.09.2005 01:54:23
Nostan.

Nyt on nimittäin tullut oikea vuodenaika kuunnella Ulveria, ja Blood Inside onkin muutaman hämmentyneen alkukesän pyörityksen jälkeen puhjennut loistoonsa. Levy on täynnä hienoja äänimaailmoja, melodianpätkiä ja syvää tunnelmaa, ja paranee joka ikisellä pyörityksellä.

Suositellaan nautittavaksi albuminmittaisina annoksina kävelyretkillä vuorokauden pimeinä aikoina, kaupungin valojen kalpeassa kajossa.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua
McNulty
22.09.2005 09:50:41
Nyt on nimittäin tullut oikea vuodenaika kuunnella Ulveria, ja Blood Inside onkin muutaman hämmentyneen alkukesän pyörityksen jälkeen puhjennut loistoonsa. Levy on täynnä hienoja äänimaailmoja, melodianpätkiä ja syvää tunnelmaa, ja paranee joka ikisellä pyörityksellä.

Suositellaan nautittavaksi albuminmittaisina annoksina kävelyretkillä vuorokauden pimeinä aikoina, kaupungin valojen kalpeassa kajossa.

Itse suosittelen kyllä syysiltoihin Ulverilta "Perdition City" ja "Lyckantropen Themes" albumeita.

Jos muuten tuollainen synkistelymeininki kiinnostaa niin Velvet Cacoon - Genevieve... se on kova lätty myöskin.
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
ydinaukio
22.09.2005 11:07:01
Sain juuri ilmaiseksi tämän levyn. Kerran olen kuunnellut ja ei kyllä kuulosta niin surkealta kuin Perdition city!
lxi
22.09.2005 11:09:21
Itse suosittelen kyllä syysiltoihin Ulverilta "Perdition City" ja "Lyckantropen Themes" albumeita.

Toki, Perdition Cityn noir-tunnelmointihan on mitä parasta juuri tähän käyttöön. Valitettavasti en pidä PC:tä musiikillisesti hirveän mielenkiintoisena levynä, vaikka tunnelma onkin vahva.
Nita Nitro
11.10.2005 17:07:51
Voiskohan joku antaa vähän vinkkiä?

Mistä levystä tähän bändiin pitäis alkaa tutustua? Kaikki taitaa olla vähän eri tyylisiä. Jos oon käsittänyt oikein, niin kolme ekaa on jonkin verran bläkkisvaikutteisia... Mikäköhän niistä on paras?

Arveluttaa jotenkin nuo myöhemmät, jos ne on kovin kokeellisia, että aukeaako ensikertalaiselle. Vaikka ei sillä tyylillä sinänsä mulle niin väliä ole jos vaan musa on hyvää.

Hitsi vitsi kun ei yhtään tiedä. Apuva!
mystische!
Cut out
11.10.2005 17:15:54
Voiskohan joku antaa vähän vinkkiä?

Mistä levystä tähän bändiin pitäis alkaa tutustua? Kaikki taitaa olla vähän eri tyylisiä. Jos oon käsittänyt oikein, niin kolme ekaa on jonkin verran bläkkisvaikutteisia... Mikäköhän niistä on paras?

Arveluttaa jotenkin nuo myöhemmät, jos ne on kovin kokeellisia, että aukeaako ensikertalaiselle. Vaikka ei sillä tyylillä sinänsä mulle niin väliä ole jos vaan musa on hyvää.

Hitsi vitsi kun ei yhtään tiedä. Apuva!

Minä tutustuin Ulveriin Perdition Cityn kautta.
MegaMan Club #003 - Cut Man
lxi
11.10.2005 17:27:01
Mistä levystä tähän bändiin pitäis alkaa tutustua? Kaikki taitaa olla vähän eri tyylisiä.

Totta.

Jos oon käsittänyt oikein, niin kolme ekaa on jonkin verran bläkkisvaikutteisia... Mikäköhän niistä on paras?

Bergtatt on osin blackmetalia, mutta levyltä kuuluvat selvästi myös norjalaisen kansanmusiikin vaikutteet. Tunnelmallista metsänpeikkometallia.

Kveldssanger ("Iltalauluja") on nimensä mukainen levy. Sisältää yksinomaan akustisia tuutulauluja, joita kuljettavat akustiset kitarat, ajoittaiset sellot, perkussiot ja puhaltimet sekä Garmin vahva ääni. Minkäänlaisesta mätöstä ei ole tietoakaan, mutta levyn unisesta tunnelmasta huokuu eräänlainen pahaenteisyys ja synkkyys.

Nattens Madrigal on Ulverin rankin levy, totista blackmetal-paahtoa kirskuvilla soundeilla. En uskalla sanoa paljon, kun en ole itsekään kokonaan kuunnellut.

Themes from William Blake's The Marriage of Heaven and Hell on sitten radikaalia suunnanmuutosta. Tuplalevy ja teema-albumi, jonka tekstit ovat sataprosenttisesti nimessä mainitusta Blaken opuksesta. Särökitaroita on vielä hieman, metallia hädin tuskin lainkaan. Koneita on käytetty jo runsain mitoin. Paljon puhuttuja osuuksia, ja tekstien ei-lyyrisestä luonteesta johtuen myös biisit polveilevat erikoisella tavalla eteenpäin. Paljon hyviä hetkiä, kokonaisuutena kuitenkin aika pitkä ja raskas paketti.

Perdition City on film noir -sävyistä elektrotrippailua. Monen suosikkilevy, ei jostain syystä minun.

Blood Insidesta tässä onkin jo kerrottu. Kirjava, monikerroksinen levy ja siksi ehkä hieman vaikea lähestyttävä alkuun. Pidän runsain mitoin.

EP:istä oma suosikkini on A Quick Fix of Melancholy, kaikki neljä raitaa toimivat mielestäni mainiosti.

Ulver on minulle harvinaisen vahvasti tunnelmaan ja ajankohtaan sidottua musiikkia. Ei sitä kesällä tehnyt mieli kuunnella, mutta syksy ja talvi ovat ehdottomasti sen ominta aikaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)