Aihe: kuka kehitti thrash/speed-metallin?
1 2 3 4
Ben_D
16.01.2005 22:48:10

Minun käsitykseni mukaan eka speedbändi suomessa oli Vendetta. Näin älpeenkin jossain. Aika hooceen näköinen oli.

Voi olla, en ole moisesta kuullut.
thrashmetallisti
17.01.2005 00:00:10

Voi olla, en ole moisesta kuullut.

Näin kirjassa Rauta-aika mainittiin. Eihän se välttämättä ole mikään totuus. Ja saattaa olla että se Vendetta on jotai punkkia minkä voi jollakin tavalla luokitella spiidiksekin. Stone mahtavuudellaan sen speed/thrashin pinnalle toi. Samallahan pääsi muutkin heavybändit enemmän kansan tietoisuuteen.
Thrash till death!
Kakemakeväke
17.01.2005 11:00:46
Näin kirjassa Rauta-aika mainittiin. Eihän se välttämättä ole mikään totuus. Ja saattaa olla että se Vendetta on jotai punkkia minkä voi jollakin tavalla luokitella spiidiksekin. Stone mahtavuudellaan sen speed/thrashin pinnalle toi. Samallahan pääsi muutkin heavybändit enemmän kansan tietoisuuteen.

Onko joku muukin täällä sitä mieltä, että Rauta-aika olisi voinut olla parempikin kirja?
Rock-musiikki pelasti minut urheilulta.
Ben_D
17.01.2005 11:01:46

Onko joku muukin täällä sitä mieltä, että Rauta-aika olisi voinut olla parempikin kirja?

Alkuosa kirjasta oli hyvä, mutta loppu ei oikein säväyttänyt.
Deathrace King
17.01.2005 12:44:49

Oisi tietenkin voinut, mutta eiköhän jokaisesta kirjasta, leffasta tai levystä löydy aina parantamisen varaa :)Enemmän bändejä olisi voinut ottaa tarkasteluun ja kertoa jotain ennen Stonea olevista ajoista. Eli opus olisi voinut olla laajempi. Tuollaisenakin erittäin mielenkiintoinen(varsinkin alkupuoli ja Stonesta kertovat jutut). Luin kirjan heti kaks kertaa putkeen :)
Haetaan (soolo)kitaristia thrash metal bändiin (Lpr).
Aegis
17.01.2005 16:30:44
Show No Mercy ei missään tapauksessa ole jäänyt ainakaan meikäläiseltä taka-alalle. Loistavia riffejä ja biisejä, joita toivisi kuulevan enemmän Slayerin setissä. Black Magic on niin hyvä biisi , että me alettiin soittaan sitä coverina.

Show no mercyllähän on itse asiassa ne Slayerin parhaat biisit ihan kirkkaasti, Angel of Deathiin kyllästyin jo jonkun aikaa sitten, mutta Die by the sword sen kun paranee, heh. mutta niistä on asialliset versiot vasta Live Undeadillä. Show no mercy on välillä vähän liian hidas ja efektoitu. Tosin en ole sitä vuosiin kuunnellutkaan, eli uusintakierroksen paikka on lähellä.

Mainittiinko Rauta-aika kirjassa ollenkaan parasta suomirässibändiä, eli Faff-Beytä? Itse en ainakaan muista siitä mitään.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
overtake
17.01.2005 16:57:42
Mainittiinko Rauta-aika kirjassa ollenkaan parasta suomirässibändiä, eli Faff-Beytä? Itse en ainakaan muista siitä mitään.

Eikä mm. edes Tarotia mainittu kertaakaan.
Ben_D
17.01.2005 17:02:04

Show no mercyllähän on itse asiassa ne Slayerin parhaat biisit ihan kirkkaasti, Angel of Deathiin kyllästyin jo jonkun aikaa sitten, mutta Die by the sword sen kun paranee, heh. mutta niistä on asialliset versiot vasta Live Undeadillä. Show no mercy on välillä vähän liian hidas ja efektoitu. Tosin en ole sitä vuosiin kuunnellutkaan, eli uusintakierroksen paikka on lähellä.

Ei Raign In Blood materiaaliin voi kyllästyä ;) Faff-Bey olisi todellakin syytä mainita. Doesn't Feel Like Laughing on todella asiallinen lätty.
S.i.r.
17.01.2005 18:19:11 (muokattu 17.01.2005 18:19:49)
Minun käsitykseni mukaan eka speedbändi suomessa oli Vendetta. Näin älpeenkin jossain. Aika hooceen näköinen oli.

Vendetta oli aikoinaan hyvä bändi, ja oli tosiaankin yksi ensimmäisistä (alunperin soittivat muistaakseni toisella nimellä jotain HC-tyylistä kamaa). Vieläkin löytyy se ainoaksi jäänyt EP vinyylihyllystä.

Vähän lisäinfoa täältä:

http://www.metal-archives.com/band.php?id=27784
overtake
17.01.2005 18:51:02
Vendetta oli aikoinaan hyvä bändi, ja oli tosiaankin yksi ensimmäisistä (alunperin soittivat muistaakseni toisella nimellä jotain HC-tyylistä kamaa). Vieläkin löytyy se ainoaksi jäänyt EP vinyylihyllystä.

Vähän lisäinfoa täältä:

http://www.metal-archives.com/band.php?id=27784

soittaako nuo hemmot nykyään missään?
Uruk
17.01.2005 19:10:31
Tietääkö kukaan bändiä nimeltään Viking? Näitä vanhoja trashbändejä, ostin Man of straw-älppärin vähän aikaa sitten ja hyvin potkii.
"Liisa hakee sakset..."
Lönnrot
18.01.2005 14:25:16

Tietää. Do Or Die on vielä parempi. Ja Slayerin Hell Awaits on paras.
Hello Kettle, my name is Pot.
Chimera
22.01.2005 13:40:58
Eikös Bathory ole aika lailla blacktrashin edelläkävijöitä kun kuitenkin jo varhain 90-luvulla aloittanut? Vai mitäköhän genreä sitten edustaakaan, näistä on aina yhtä vaikeaa päästä yksimielisyyteen.
Tervetuloa #Muusikoiden.net -IRC-kanavalle QuakeNet-verkkoon! Rentoa keskustelua musiikista vailla nipottamista.
thrashmetallisti
22.01.2005 18:01:38

Eikös Bathory ole aika lailla blacktrashin edelläkävijöitä kun kuitenkin jo varhain 90-luvulla aloittanut? Vai mitäköhän genreä sitten edustaakaan, näistä on aina yhtä vaikeaa päästä yksimielisyyteen.

No mulle blackthrash on jotain Sodomin kaks ekaa levytystä, eli räkää ja pahuutta. Ja mahtavuutta. Bathory menee kyl mun mielestä ihan blackin puolelle, mut aivan samahan se on.
Thrash till death!
Goodfellas
22.01.2005 21:32:02
No mulle blackthrash on jotain Sodomin kaks ekaa levytystä, eli räkää ja pahuutta. Ja mahtavuutta. Bathory menee kyl mun mielestä ihan blackin puolelle, mut aivan samahan se on.

Ainakaan Blood Fire Death ei ole kovinkaan bläkkiä, paljolti juuri sitä thrashia tosin erikoisilla vokaaleilla. Kuuntele esim. Fine Day To Dien riffit!
Peace sells...but who`s buying?
Tauvo
22.01.2005 21:46:54
varmaan natsit?
thrashmetallisti
22.01.2005 22:08:42

Ainakaan Blood Fire Death ei ole kovinkaan bläkkiä, paljolti juuri sitä thrashia tosin erikoisilla vokaaleilla. Kuuntele esim. Fine Day To Dien riffit!

No niin, kyllähän se periaatteessa thrashia on, mutta ihan black metallin isiksi se lasketaan. Kuten venom, ei sekään ole blackia ainakaan nykymittapuun mukaan. Aika thrashia se on. Thrash on vaikuttanut kaikkiin rankempiin metallimusiikin muotoihin, eli ei voi aina sanoa mikä on thrash ja mikä ei. Ja onko sen sitten väliä että mikä genre?
Thrash till death!
Ben_D
22.01.2005 22:14:12

No niin, kyllähän se periaatteessa thrashia on, mutta ihan black metallin isiksi se lasketaan. Kuten venom, ei sekään ole blackia ainakaan nykymittapuun mukaan. Aika thrashia se on. Thrash on vaikuttanut kaikkiin rankempiin metallimusiikin muotoihin, eli ei voi aina sanoa mikä on thrash ja mikä ei. Ja onko sen sitten väliä että mikä genre?

Heviä ne on kaikki.
thrashmetallisti
22.01.2005 22:15:19

Heviä ne on kaikki.

Plussaahan tosta vois pamauttaa. Heviä sitä on kaikki.
Thrash till death!
Aegis
23.01.2005 17:01:45
Ei liity, mutta nyt tosiaan pyöräytin vuosien tauon jälkeen Show No Mercy uudestaan, ja kyllähän tämä musiikkimaun muuttuminen on saanut aikaan sen, että parhaaksi Slayerin levyksi tämän nostan. Hitauskaan ei enää haitannut kuten viime kuuntelulla. Tosin Live Undeadin versioita ei kyllä voitettu vieläkään.

Tästä levystä löytyy muuten aika paljon juttuja mistä on varmasti bändit ottaneet vaikutteita. Esim. Fight 'til Deathin alkuriffi on varmaan Destructionin ukoille ollut aikoinaan hyvin mieleinen ja Anthraxin pojat taisivat tykätä ainakin Metal Stormista. Aika hauskaa, että Slayerin jotkut riffit todella muistuttavat Anthraxista. Sinänsä outoa.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)