Aihe: Tiukat naisvokaalit metallimusiikissa.. Pidätkö?
1 2 3 4
xulu
02.12.2004 22:46:14

Walls of Jericho rokkaa..
A fifteen letter word with no letters repeated is uncopyrightable.
nahkalipsi
03.12.2004 07:55:15
Sharon den Adel toimii mielestäni (ainakin joissain biiseissä) vaikka onkin keskinkertainen sekoitus Amy Leetä ja Turusen Tarjaa...
Sharon del Adel = Within Temptationin laulaja

Komppaan, tosin liveä en ole kuullu.
roses are red, violets are blue, all my base are belong to you
Paskaskitta
03.12.2004 11:20:31
Angela Gossowilla on kyllä hulluimpia lauluääniä joita olen nais vokalisteilla kuullut. Se on jotenki outo kun semmonen muija huutaa keuhkonsa pihalle "tiukemmin" ku jotku miehet... Mietin tässä vaan että kauankohan se sen ääni kestää?
" Ja vitut hiteistä. Nimetkää mahatauti mun mukaani" -Kurt Cobain
Torniojaws
03.12.2004 13:00:39

Angela Gossowilla on kyllä hulluimpia lauluääniä joita olen nais vokalisteilla kuullut. Se on jotenki outo kun semmonen muija huutaa keuhkonsa pihalle "tiukemmin" ku jotku miehet... Mietin tässä vaan että kauankohan se sen ääni kestää?

Oikealla tekniikalla hyvinkin 20 vuotta tai enemmän.
"No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies" - Charles Baudelaire
Dzouney
04.12.2004 18:16:19 (muokattu 04.12.2004 18:17:25)

Den Adel, Giersbergen, F. Jansen ja Lane on tuttuja erinäisistä Ayreon:in projekteista, ja kaikki on kyllä aivan loistavia. Varsinkin Giersbergen Into the Electric Castle:n egyptiläisenä, sekä Lane Dream Sequencer:illä (Dragon on the Sea!!). Mr. Lucassenin käyttämistä naisista voin mainita vielä Floorin siskon Irine Jansenin, jonka Intohimoista ääntä sai ihastella Human Equation:illä. Mielestäni Amy Lee:kin on kyllä ihan kova, rutkasti huonompiakin löytyy.

Pidän.
Hard to see the dark side is.. < ' ',>
PeLu
04.12.2004 20:50:08
Mihin unohtui Doro Pesch? Ehdottomasti paras naisvokalisti metallin alalla, The Metal Queen. Viime viikonlopun keikka todisti asian.

Missäs olit keikalla? Warlock toimi aikoinaan ja kyllähän tuo uudehko Fight-levykin saa hymyn ajoittain huulille. Doro Suomeen!!
Vilhelmus
04.12.2004 20:53:35

Missäs olit keikalla? Warlock toimi aikoinaan ja kyllähän tuo uudehko Fight-levykin saa hymyn ajoittain huulille. Doro Suomeen!!

Hoho, Doro kävi just.
"miusta arhamentoa on vaikeempi kirjottaa, ku ihan kirjakieltä melkeen. Täs joutuu välil miettimään ja muuta "
- Zarmo
JKH
04.12.2004 22:49:58
Hoho, Doro kävi just.

Ja oli aivan saatanan hyvä!
"Miksi pitää aina mainita, jos joku on maailmankuulu, jos hän kerran on maailmankuulu?" -Markus Kajo
Aresius
05.12.2004 12:52:55
Nii mutta eiks teistä kukaan kuuntele Theatre Of Tragedya tai Leaves Eyesia? Kuten aikasemmin mainitsin nii kyllä Liv Kristine voittaa Tarjan
"Vittuako se minulle kuuluu, mitä minä teen." -Tapio Wilska
MrQ
05.12.2004 14:10:30
Tekniikaltaan Liv ei pärjää mitenkään Tarjalle... Toisaalta toisin kuin tarjalla, Livillä on hyviä piisejä.

K. Goss on aivan haitarista hyi vittu ja saatana sentään.

sitten tämä arch enemyn laulajatar.

Mikäs sen nimi oli? Vitun jees.
PeLu
05.12.2004 15:04:55
Hoho, Doro kävi just.

Missasin kyllä tämän tapauksen täysin.
LassiÖ
05.12.2004 20:33:03
Mutta virve rosti olis mun mielestä ihan loistava hevilaulaja, sen ääni sopii sellaseen just hyvin.
Syö, ja testaa uudestaan IMIK #26
Sipe von Ulvsby
06.12.2004 01:34:14

Kimberly Laiho(?) (Sinergy) edustaa sellaista nais-metalliääntä, jota voisin kuunnella hieman enemmänkin. Tottakai myös Tarja Turunen ansaitsee osan tärykalvoani. Kovin erilaisia naisia, kovin miellyttäviä ääniä.

Sivukysymys: Joko tuo Kimberly on Laiho?
-Sipe von Ulvsby-
Osteri
06.12.2004 02:26:06
Kyllä minulle kolahti Within Temptation / Sharon den Adel jo "Mother Earth"illä. Kaupoissa nyt oleva "Silent force" on minusta erittäin pätevää tavaraa - myös Sharonin laulun osalta.
Pidän tasapainosta joka tulee rouheasta kitarasta + muusta yhdistettynä kirkkaaseen puhtaaseen naisen ääneen.

Arjen Lucassen fanit etsikääpä käsiinne Ambeon:Fate of a Dreamer. Astrid van der Veen oli vissiin 14 tällä levyllä (2001). Eipä uskoisi....

ja lisää vinkkejä: www.musicaldiscoveries.com
Spiralmind
07.12.2004 14:50:39 (muokattu 07.12.2004 14:53:46)

Paras naislaulaja metallissa mun mielestä on In the Woodsin Synne Soprana joka laulaa myös Green Carnationin levyillä.

Muita...
Lacuna Coilin tyttöset ovat ihan siedettävän kuuloisia. Lacrimosan Anne Nurmella (vai olikos se tuon niminen...) on myös mukava ääni.
Nämä ja sitten Sarah Jezebel Deva joka laulaa mm. Covenantin Nexus Polaris-levyllä ja useammilla COF:n levyillä. The Gatheringin Anneke van Giersbergen. Ja kuka nyt Ayreonin Human Equationilla lauloikaan kuulosti hyvältä.

Sitte semmosella yhtyeellä kun Madder Mortem on aika kova naisvokalisti. Semmonen sopii metalliin ja siinä on ns. munaa kuulostamatta silti yhtään mieheltä.

Btw Tarja Turusen laulu on mun mielestä hirveetä kakkaa. En pysty kuuntelemaan. Lisäks se lausuu englantia päin persettä.
käärmeensilmät ja metalliset hampaat
jcps
02.01.2005 06:06:50

Nimim. "Tarja Turunen on syvältä"
yhdyn
Joissain biiseissä Tarja laulaa tosi hienosti, mutta joissain menee täysin överiksi se ooppera
oopperasta suuresti nauttivana tuo on suuri loukkaus oopperaa kohtaan
No Amy Leen ääni toimii kyllä...
Karmiva AutoTune, mitä noita radiobiisejä olen kuullut.

yhdyn jälkimmäiseen, karmivan autotunen lisäksi kyseinen neiti on kunnostautunut tekemään muiden yhtyeiden puolesta hajoamisilmoituksia vaikka yhtye on vielä toiminnassa sekä tuomaan muiden ihmisten henkilökohtaiset asiat julkisuuteen niiden puolesta.
Arch Enemyn Angela Gossow. Ku kuulin ekaa kertaa ni luulin et se oli mies huvittavaa kyllä, sain vasta pari viikkoa sitten tietää että sehän onkin nainen... yhdyn
Muuten en kyllä erikoisemmin pidä naislaulajista metallimusiikista varsinkin jos he laulavat Tarja turusmaisella "kiekumis" tyylillä vaan en kyllä pidä saman tyylisuunnan mies edustajistakaan. lisää totuuksia, ei saa myöskään unohtaa tarjan formula/rallikuski englannin lausumista.
Joo ja Amylla on hieman persoonaton ääni. Ja kehtas vielä jossain haastattelussa verrata itteesä Tori Amokseen
muhahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
The Gatheringin Anneke van Giersbergen lauleskelee minu korvaani todella mukavasti
sama juttu
Eikä sanaakaan enää Tarjasta. Hän on omaa luokkaansa ;)
on, mutta ei hyvässä mielessä
Btw Tarja Turusen laulu on mun mielestä hirveetä kakkaa. En pysty kuuntelemaan. Lisäks se lausuu englantia päin persettä.
kyllä, muutenkin nightwishistä käytetty nimitys oopperametalli on kovin kummallinen koska kyseisellä musiikilla ei ole juurikin oopperan kanssa mitään tekemistä. myös tarja turusen oopperalaulaja nimitys on erittäin väärä. monessakohan oopperassa tarja on laulanut? muutenkin saamani käsityksen mukaan tarja on opiskellut/opiskelee klassista laulua ei oopperaa ja joo joo onhan oopperakin klassista mutta perusteluna yhtä huono kuin sanoisi timo kotipeltoa grindlaulajaksi koska myös grind on metallia. myös metallican s/m on varmaan sitten oopperametallia koska niillä sinfoniaorkesteri taustalla?
en ole koskaan pitänyt klovneista, itseasiassa olen pitänyt niitä jokseenkin pelottavina. en tiedä mistä se johtuu, mutta luulen sen saaneen juurensa siitä kun olin pieni menimme sirkukseen isäni kanssa ja klovnit tappoivat hänet
MikkoPaskavasara
02.01.2005 13:16:10 (muokattu 02.01.2005 13:19:52)

Etsikääpäs käsiinne OTEP:in levy House of Secrets ja biisi Warhead... Siinä on muutes aika julman kuuloinen naikkonen! :D Ei mitään löysää pörrrörinää vaan kunnon huutoa.

EDIT: Katsokaapas ylläolevan kirjoituksen sigia ja sitten avatariani... :D
Sex, drugs, rock n' roll and rubber chickens!
kimmokel
02.01.2005 13:40:29 (muokattu 02.01.2005 13:40:41)

Kimberly Sinergystä on mun mielestä kyllä ehkä parahin naislaulaja. Sellanen muista erottuva ja hyvä ääni kaikin puolin.
Aandöör jollii rooker!!!
Black tears
02.01.2005 15:52:28
Italialainen White Skull - Aivan mahtava naisääni, nimeltä Federica De Boni. Todella räkäinen ja tyylikäs ääni.

Olen ihan samaa mieltä.
Aegis
02.01.2005 16:46:59
mutta perusteluna yhtä huono kuin sanoisi timo kotipeltoa grindlaulajaksi koska myös grind on metallia.

Joo, todella huono, koska grind on punkkia. Ihan totta, ei se musiikki ole metallista lähtenyt. Helvetin nopea hc-punkkia se on. Liittyipäs taas aiheeseen kovasti, mutta pakko oli oikaista.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)