Aihe: Type O Negative:Life is killing me
1 2 3 4 5 6
vantage
19.11.2004 13:42:08
Ostin tuon levyn pari viikkoa sitten, ja kuuntelin sitä juuri töissä kun lakaisin lumia.
Voin sanoa että ostappas ihmeessä!
Et pety!
"Tell me what to do, I got a special place for you..." IHKK #5
Valdemar
19.11.2004 21:11:47
Ostin tuon levyn pari viikkoa sitten, ja kuuntelin sitä juuri töissä kun lakaisin lumia.
Voin sanoa että ostappas ihmeessä!
Et pety!

Joo jep en oo kuullu mutta varmaan ihan PAASSSKAAA
Fat girls tell no lies
Decadetroll
01.12.2014 23:53:17
"Olet kirjoittamassa yli 3664 päivää vanhaan aiheeseen"

Joo, vaan mitä helvettiä, onko life is killing me:stä jo pikkasen reilu 10 vuotta aikaa? Mihin tuo aika katoaa?

Yhä edelleen seison aiemmin jo tässä ketjussa ilmaisemani mielipiteen takana, eli on ihan hemmetin hyvä levy. Edelleen. Rip Peter.
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Vessajono
02.12.2014 01:14:50 (muokattu 02.12.2014 01:15:05)
Decadetroll: Joo, vaan mitä helvettiä, onko life is killing me:stä jo pikkasen reilu 10 vuotta aikaa? Mihin tuo aika katoaa?

Ei, vaan pikkusen reilu 11 vuotta. Aika on tosiaankin kadonnut. Muistaakseni ostin Life Is Killing Men ja St. Angerin itselleni rippilahjaksi. Ensin mainitun pariin on tullut palattua myöhemminkin.
Lähetetty Windows Phonesta
Decadetroll
02.12.2014 06:58:21
Vessajono: Ei, vaan pikkusen reilu 11 vuotta. Aika on tosiaankin kadonnut. Muistaakseni ostin Life Is Killing Men ja St. Angerin itselleni rippilahjaksi. Ensin mainitun pariin on tullut palattua myöhemminkin.

Eiku hitto, 2003 oliki ilmestymisvuosi. No, sitä enemmän vielä mitä hittoa? Muistan, kun töissä kuuntelin tätä ja kalmahin swampsongia, molemmat taisivat tulla samana vuonna. Kaveri ei ymmärtänyt ollenkaan tuota LIKM-levyä, saati muutenkaan TON:a, sen sijaan kalmah upposi hällekkin. Myöhemmin sitten jäi molemmilta kalmah poisa ja type o jäi soimaan, kaverikin jossain vaiheessa tajusi mistä on kyse. :)
Aakoo
02.12.2014 10:45:40
Näkyy julkaistaneen Kirja Peter Steelestä, "Soul On Fire", (http://www.petersteelebio.com/). Onko kukaan ottanut työn alle?
J.Nikkanen
02.12.2014 12:27:45
Decadetroll: Eiku hitto, 2003 oliki ilmestymisvuosi. No, sitä enemmän vielä mitä hittoa? Muistan, kun töissä kuuntelin tätä ja kalmahin swampsongia, molemmat taisivat tulla samana vuonna. Kaveri ei ymmärtänyt ollenkaan tuota LIKM-levyä, saati muutenkaan TON:a, sen sijaan kalmah upposi hällekkin. Myöhemmin sitten jäi molemmilta kalmah poisa ja type o jäi soimaan, kaverikin jossain vaiheessa tajusi mistä on kyse. :)

Ei jumankekka että aika menee nopeasti. Yli kymmenen vuotta, huh! Mä todellakin olen vanha. Perkkeles.
Mukahauska allekirjoitus.
Decadetroll
02.12.2014 12:51:28
Aakoo: Näkyy julkaistaneen Kirja Peter Steelestä, "Soul On Fire", (http://www.petersteelebio.com/). Onko kukaan ottanut työn alle?

Oon kamppaillu itteni kanssa, että ostanko e-bookina. Fyysisenä olis aika kallis, kun hinta tuplautuu postikulujen vuoksi. Oishan tuo nyt mukava olla kirjahyllyssä, muttei oikein nappaa maksaa 50 dollaria plus paskassa mäihässä vielä verot ja tullit päälle. Siinä alakaa kertyä kirjalle hintaa kiitettävästi.
reaper666
02.12.2014 13:00:22
Decadetroll: Oon kamppaillu itteni kanssa, että ostanko e-bookina. Fyysisenä olis aika kallis, kun hinta tuplautuu postikulujen vuoksi. Oishan tuo nyt mukava olla kirjahyllyssä, muttei oikein nappaa maksaa 50 dollaria plus paskassa mäihässä vielä verot ja tullit päälle. Siinä alakaa kertyä kirjalle hintaa kiitettävästi.

Ei kai kaikkea tarvi heti olla. Mulla on kymmeniä bändikirjoja ja varmaan kahesta maksanut täyden hinnan. Kyl ne sit tarjoukseen tulee..
Generalissimo
02.12.2014 15:32:58 (muokattu 02.12.2014 15:35:14)
Oon innostunu tästä bändistä ihan hiljattain. Jostain syystä mulla on ollut mielikuva TONista, että se on joku "mukarankka kaupallinen teinigootti-hittibändi". :)

Mut täähän on tosi jees, erityisesti October Rusti potkii lujaa ja muillakin levyillä paljon satunnaisia hyviä biisejä. Laulajalla on komia ääni ja doom-henkiset laahaavat riffit on kyl hyviä. Huomaa aika selkeästi Black Sabbath-vaikutteet muttei tosiaankaan mitään apinointia kuitenkaan. Kitaroissa/bassossa on omanalainen muhkea ja pörisevä saundi... ja ylipäätään tuotanto kokonaisuudessaan on kuosissa.

e: levyjen kannet ovat tosin aika rumia, jos jotain pitää parjata ja nuo nopeammat punk-vivahteiset biisit ei jotenkin toimi kyllä mulle. Muutenkin levyillä vähän turhia kaikenlaisia täyteraitoja liikaa.
Decadetroll
02.12.2014 15:38:43
reaper666: Ei kai kaikkea tarvi heti olla. Mulla on kymmeniä bändikirjoja ja varmaan kahesta maksanut täyden hinnan. Kyl ne sit tarjoukseen tulee..

Tietääkseni tuota ei julkaista muuta kuin netin kautta tuon fyi:n sivuilla. Eli tuskin ihan heti tulee vastaan kaupoissa...

No, ostin tuon digidigi-kopion aiheesta. Saipa 5min sisällä kirjan puhelimeen, läppäriin, täppäriin ja pöytäkoneeseen, millä nyt milloinkin haluaa lukea. Kindle-softa päivittää edistymisen jokaiseen laitteeseen, eli eipä tarvi kohtaa etsiä vaikka laitetta vaihtaisikin. :)
Aakoo
02.12.2014 17:11:16
Decadetroll: ..

No, ostin tuon digidigi-kopion aiheesta. Saipa 5min sisällä kirjan puhelimeen, läppäriin, täppäriin ja pöytäkoneeseen, millä nyt milloinkin haluaa lukea.

Eli annoit periksi... Hyvä, kerro onko se lukemisen arvoinen, niin katson jos itsekin antautuisin...

October Rust on meikäläisen nuoruuden soundtrack... Ja vieläkin lokakuun levy, tunnelmat ja huumori juuri hyvässä balanssissa. Alku ja loppulörpötykset taattua steeleä, mutta olisin ehkä jättänyt pois.

TON:n Black Sabbath coverit kannattaa ottaa haltuun. Tylyjä versioita, etenkin Black Sabbath. Tuota ei paljon paremmin voi coveroida. Toki TON teki aina hienot omat versiotkaikista tekemistään covereista.
Decadetroll
02.12.2014 18:54:43
Aakoo: Eli annoit periksi... Hyvä, kerro onko se lukemisen arvoinen, niin katson jos itsekin antautuisin...

October Rust on meikäläisen nuoruuden soundtrack... Ja vieläkin lokakuun levy, tunnelmat ja huumori juuri hyvässä balanssissa. Alku ja loppulörpötykset taattua steeleä, mutta olisin ehkä jättänyt pois.

TON:n Black Sabbath coverit kannattaa ottaa haltuun. Tylyjä versioita, etenkin Black Sabbath. Tuota ei paljon paremmin voi coveroida. Toki TON teki aina hienot omat versiotkaikista tekemistään covereista.

Juu, sen tein. Ihan hyvältä vaikuttaa jo alku. Kertoilen myöhemmin fiiliksiä.

Ja TONin tekemä paranoid on sellainen, kuin paranoidin ois pitäny alunpitäen olla.
Vessajono
02.12.2014 19:54:45
Decadetroll: Ja TONin tekemä paranoid on sellainen, kuin paranoidin ois pitäny alunpitäen olla.

No tämä. Huomattavasti parempi kuin alkuperäinen.
Lähetetty Windows Phonesta
J.Nikkanen
03.12.2014 07:18:34
Aakoo: Toki TON teki aina hienot omat versiotkaikista tekemistään covereista.

Kyl, Hey Pete lienee mun suosikki. Jimiä tullut kuunneltua pennusta asti ja tuo lienee ensimmäinen koveroitu Jimin biisi mikä teki ns. halolla päähän efektin.
Mukahauska allekirjoitus.
DM
03.12.2014 11:46:37
LIKM löytyy myös itseltäni, aika pian julkaisun jälkeen hommasin. October Rustit ym. ei olleet aiemmin iskeneet, eikä bändi ollut todellakaan suosikkien joukossa. Olikohan se I Don't Wanna Be Me-biisi, joka ekana sinkkuna pyöri radiossa ja se iski jo itsessään aika kovaa. Bändihän oli tehny helvetin rokkaavaa ja myös hyvällä tavalla(tämä oli kovana hevay-miehenä pakko lisätä) popahtavaa matskua. I Like Goils ja Angry Itch sitten iski vielä kovempaa - tai ne on näin 11vuoden jälkeen jääneet parhaiten mieleen.
If you find yourself lost in the woods, fuck it, build a house. "Well, I was lost, but now I live here!" -Mitch Hedberg
Decadetroll
03.12.2014 13:04:26
DM: LIKM löytyy myös itseltäni, aika pian julkaisun jälkeen hommasin. October Rustit ym. ei olleet aiemmin iskeneet, eikä bändi ollut todellakaan suosikkien joukossa. Olikohan se I Don't Wanna Be Me-biisi, joka ekana sinkkuna pyöri radiossa ja se iski jo itsessään aika kovaa. Bändihän oli tehny helvetin rokkaavaa ja myös hyvällä tavalla(tämä oli kovana hevay-miehenä pakko lisätä) popahtavaa matskua. I Like Goils ja Angry Itch sitten iski vielä kovempaa - tai ne on näin 11vuoden jälkeen jääneet parhaiten mieleen.

Kovasti eroaa nämä mielipiteet biiseistä. :) itse pidän meinaan paljon enemmän kaikista muista biiseistä kuin angry inchistä ja i like goilsista. I don't wanna be me on kyllä saatanan kova biisi. Itselleni uppoaa oikeastaan kaikki levyt tasapuolisesti. Dead again otti ehkä eniten aikaa avautua, mutta pirun kova levy se on nykyisin. Viimeaikoina on tullut huudateltua kovasti slow, deep and hardia, on ihan sikamaisen kovaa kamaa sekin. Mut voinee siis luokitella suoraan ja puhtaasti ns. Fanipojaksi :D
Dropped C
03.12.2014 16:01:31
Viimeiseksi jäänyt Dead Again on vielä kovempi lätty mun korvaan, kun tää. Muutenkin nämä synkemmät lätyt eli World Coming Down ja Dead Again maistuu tältä bändiltä ehkä parhaiten. Junnumpana tätä tuli kuunneltua aivan törkeen paljon, lähinää Bloody Kissesiä.

Harmi että Teräspetteri sitten kuoli lopulta oikeasti.
Tympee Huttunen
03.12.2014 16:05:14
Dropped C: Viimeiseksi jäänyt Dead Again on vielä kovempi lätty mun korvaan, kun tää. Muutenkin nämä synkemmät lätyt eli World Coming Down ja Dead Again maistuu tältä bändiltä ehkä parhaiten. Junnumpana tätä tuli kuunneltua aivan törkeen paljon, lähinää Bloody Kissesiä.

Harmi että Teräspetteri sitten kuoli lopulta oikeasti.

Dead Again ei lähtenyt mulla ollenkaan. Täytyy varmaan uudelleen vinyyli pyöräyttää. World Coming Down oli myös paha pettymys. Life is Killing Me sen sijaan iski heti ja menee ihan kärkisijoille TON-katalogissa.
Dropped C
03.12.2014 16:24:10 (muokattu 03.12.2014 16:25:00)
Harmi että tää Kennyn Seventh Void on omaan makuun aika käppästä ja tylsää Soundgarden/AiC - rippausta. Luulisi nyt kykyä löytyvän johonkin vähän mielenkiintoisempaan. Tai sitten ei. No, laskut on maksettava, etc.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)