![]() 20.11.2007 01:38:02 (muokattu 20.11.2007 01:42:58) | |
---|---|
Settilista oli suurin piirtein: The Way More Than A Man Rock That Makes Me Roll Reach Out Makes Me Wanna Sing Calling On You Free Honestly Soldiers Under Command To Hell With The Devil Winter Wonderland Taisi olla joo. Onko sen intron nimi muuten Sing Along Song, vai tuliko se ihan biisinä? Kun en ole ko. kappaletta koskaan levyltä kuullut ja ainakin jossain mainittiin senkin tulleen. Mainiota meininkiä oli, mutta miksattu mielestäni aavistuksen liian kovalle. Festareilla en muita bändejä kuunnellessani tarvinnut korvatulppia, mutta jo Stryperin ekan biisin aikana joutui kaivamaan. Taisi olla muuten ensimmäinen bändi MN-festareilla, joka veti porukkaa katsomaan myös kristillisten piirien ulkopuolelta? E: Metalli on "pahaa" ja asenteellista musiikkia. Se että metallissa lauletaan jeesuksesta ja pelastuksesta on vähän niinkuin Juha Tapio tms. gospelartisti laulaisi saatanasta herranaan. Ei ole. Asiaa on puitu täällä palstoilla jo niin paljon, että eiköhän jätetä väliin ja lopeteta se metallin ja hevimusiikin "omistaminen". The 11th Hourilla vain uusia biisejä.
| >-)))> | |
![]() 20.11.2007 01:47:57 (muokattu 20.11.2007 01:49:23) | |
Metalli on "pahaa" ja asenteellista musiikkia. Se että metallissa lauletaan jeesuksesta ja pelastuksesta on vähän niinkuin Juha Tapio tms. gospelartisti laulaisi saatanasta herranaan. Mun mielestä vaatii asennetta heittää raamattuja yleisöön. Siihen ei nimittäin jokainen pysty. Onhan se tavan rock myös "pahaa", kovasti tuntuvat vaan nykypäivän bändit olevan löysiä. Ja blueshan se vasta pahaa onkin hittovie. Johnson meni myymään sielunsa paholaiselle oikeen. Ja silti bluesissakin lauletaan ihan mistä vaan. Ei mun mielestä vaikkapa monet kotimaiset metallipumput järin asenteellisia ole. Samanlaisia tissiposkia kuin tavan kaduntallaajat. Se siitä uskottavuudesta. Mitä hittoa? Kai sitä nyt jokanen saa laulaa mistä huvittaa ja tehdä just sellasta musaa kuin huvittaa. Ihmeen ahdistuneita ihmiset kyllä on. Toki kyllä mun mielestä monet rangat kristilliset pumput ovat aika pliisuja. Monissa on sellanen hellanlettassentään-meininki. Juu. Toki sama löytyy niin monesta muustakin "tavan" bändistä. Mut nyt tää juna tuntuu luistavan raiteiltaan. Sori. E: Asiaa on puitu täällä palstoilla jo niin paljon, että eiköhän jätetä väliin ja lopeteta se metallin ja hevimusiikin "omistaminen". Juur näin. Turhaa jauhamista tästä vaan. Pysytään Stryperissa. Loafers Musiikkia sulle ja mulle Hello punks! | |
![]() 20.11.2007 13:02:28 | |
Onko sen intron nimi muuten Sing Along Song, vai tuliko se ihan biisinä? Kun en ole ko. kappaletta koskaan levyltä kuullut ja ainakin jossain mainittiin senkin tulleen. Ite en huomannu että ois tullut.. ainakaan koko biisiä. Mutta saattaa olla.. Taisi olla muuten ensimmäinen bändi MN-festareilla, joka veti porukkaa katsomaan myös kristillisten piirien ulkopuolelta? Joo. Ja kaiken lisäksi suurin osa tästä porukasta jäi ilman lippua. Kun "riparipakettimatkalaiset" vei suuren osan paikoista, vaikkei heitä stryper ehkä hirveästi napannutkaan. | |
![]() 20.11.2007 14:34:16 | |
Olisi kannattanut varata oma lippupaketti hyvissä ajoin niin kuin minä tein. Ja oli hiton kova keikka, kyllä kannatti jonottaa lumisateessa. Harmi vaan kun loppui kännystä akku juuri ennen keikkaa, en saanut omia videopätkiä talteen keikalta. :( Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen | |
![]() 20.11.2007 17:09:50 (muokattu 20.11.2007 17:14:46) | |
Puolitoista tuntia jonottelin lauantaina pakkasessa niitä lippuja kun en ollut jaksanut varata etukäteen. No mutta kyllä kannatti. Monilta takana jonossa olevilta jäi sitten lippu saamatta. Moni tuttu taas meni rannekkeella sisään, eikä edes jaksanut seurata Stryperin keikkaa. Sinänsä sääli ja turhauttavaa meininkiä. Vaikka Stryper on mulle ollut melkoisen tuntematon bändi, niin oli pakko nähdä kun kasarimeininkiä diggaan ja olin menossa kyseisille festareille joka tapauksessa tapaamaan kavereita (kyydinkin kun sain ilmaiseksi). Se mikä erityisesti jäi mieleen, oli että vaikka suomalaiset gospelmetallibändit alkavat nykyään kuulostaa yllättävän tasokkailta, oli Stryperin meininki kuitenkin niin eri tasolla. Mutta ymmärtäähän sen, kyseessä on oikeasti iso bändi ihan "yleisellä" puolellakin ja pitkä ura takana. Siltä se kuulostikin, soundi oli iso ja isolla lavalla oltiin kuin kotonaan. Kai tästä jonkinasteinen fanitus hiljalleen alkaa, sen verran kovaa settiä :) Mulla on jotain videopätkiäkin, saa nähdä saisko niitä jossain vaiheessa upittua youtubeen. Ihmeellistä sinänsä kun omasta ja nähtävästi monen muunkin tänne kommentteja laittaneen mielestä keikka oli todella kova ja äijät kovassa iskussa.... mutta parin gospel-piirin kavereiden mukaan keikka oli pettymys. Ehkä se on se että itse on tottunut näkemään tällaisilta menneiden vuosien megatähdiltä usein niin paljon heikompia esityksiä. Sitten taas sellaiset, jotka eivät keikoilla juuri käy, olettavat, että musiikin pitäis kulkea nykyäänkin vähintään kuin 80-luvulla ja yhtä siististi kuin levyllä. Allekirjoitus | |
![]() 20.11.2007 21:35:01 | |
Noo, ite oon kristitty (ts. "uskovainen") ukko ja sekä mun että kymmenien keikalla olleiden kavereideni mielestä keikka oli TO-DEL-LA kovan luokan juttu! Ite vähän etukäteen jopa pelkäsin että tuleeko karvas pettymys ku oon tosiaan Stryperia alkanu diggailemaan jo v.-87 ja 20 vuotta kun on odottanu itelle legendaarisen bändin näkemistä livenä niin odotukset saattaa helposti nousta suhteettomiksi. Mutta pelko oli tosiaankin täysin turha, bändi oli mielettömän kovassa iskussa! Jopa M. Sweetin laulu lähti yhtä puhtaasti, kovaa ja korkealta kuin levyilläkin! Myös sitä jännäsin etukäteen miten uus basisti istuu bändiin, ku silloin teininä kirjoitin bändille ja lähinnä alkuperäiselle basistille Tim Gainesille (koska oon itekin basisti), jolta sainkin sitten vastauksen ja lisäks nimmareilla varustetun plekun. No, pelko pois, tiukasti veti uus basisti ja kaiken lisäks oli kunnon showmies, eli soitto oli paitsi hyvää, myös esiintyminen erittäin näyttävää! Keikan pituushan oli naurettavan lyhyt. Tuolla Maata Näkyvissä -festareilla eivät tunnu koskaan oppivan sitä että ainakin pääesiintyjälle pitäis olla reilusti aikaa, ja aikaa encoreille ja fanien tapaamiselle. Järjestäjistä nimittäin jäi nyt nuo kaikki kiinni, juttelin edellisyönä Stryperin road managerin kanssa ja silloin kävi ilmi että bändi oli varautunut soittamaan puolentoista tunnin setin, kun taas festariohjelmassa heille oli varattu aikaa tunti... Olis kyllä syytä saada Stryper Suomeen ihan omalle keikalleen, vaikkapa työn alla olevan uuden albumin merkeissä! Ei jäis kukaan ulkopuolelle sen takia että jotain muuta bändiä kattomaan tulleet teinit vie suurimman osan paikoista... | |
![]() 20.11.2007 23:28:03 | |
Keikan pituushan oli naurettavan lyhyt. Tuolla Maata Näkyvissä -festareilla eivät tunnu koskaan oppivan sitä että ainakin pääesiintyjälle pitäis olla reilusti aikaa, ja aikaa encoreille ja fanien tapaamiselle. Järjestäjistä nimittäin jäi nyt nuo kaikki kiinni, juttelin edellisyönä Stryperin road managerin kanssa ja silloin kävi ilmi että bändi oli varautunut soittamaan puolentoista tunnin setin, kun taas festariohjelmassa heille oli varattu aikaa tunti... Joo, itsekin kummastelin tuota keikan pituutta. Katselin minuuttiaikataulua (kun talkoolaisena minulla sellainen oli) ja kummastelin kyllä, kun Stryperille oli varattu vain tasan 60 minuuttia soittoaikaa. Jotenkin se jonglööri ennen sitä tuntui turhalta, vaikka hienosti toki palloilikin, mutta hän esiintyi kaksikin kertaa Messukeskuksessa tuon lisäksi. Senkin ajan antamalla Stryperille olisi saatu ainakin varttia pitempi setti, johon olisi varmaan mahtunut encoren yleisönhuudatukset ja vaikkapa In God We Trust. Tai sitten soittoaikaa olisi voinut lisätä loppupäähän, sillä tuskin kellään nyt oikeasti niin kiire oli kotiin tai nukkumaan. The 11th Hourilla vain uusia biisejä.
| >-)))> | |
![]() 20.11.2007 23:46:35 | |
Mua vähän kyllä harmittanee kun missasin tuon. Vaikka en suuri Stryper fani olekaan. Mutta tietyssä mielessä tuo olis pitänyt siltikin nähdä, hehheh. Ja olispa päässyt morjestamaan vanhoja frendejäkin joita paikalle saapui. No, olipa oman bändin reenit kuitenkin... Ajoi asiansa ;-D Frendi tais haastatella Stryperin hemmoja johonkin lehteen. En muista mihin. Loafers Musiikkia sulle ja mulle Hello punks! | |
![]() 21.11.2007 15:54:13 | |
Joo, itsekin kummastelin tuota keikan pituutta. Katselin minuuttiaikataulua (kun talkoolaisena minulla sellainen oli) ja kummastelin kyllä, kun Stryperille oli varattu vain tasan 60 minuuttia soittoaikaa. Jotenkin se jonglööri ennen sitä tuntui turhalta, vaikka hienosti toki palloilikin, mutta hän esiintyi kaksikin kertaa Messukeskuksessa tuon lisäksi. Senkin ajan antamalla Stryperille olisi saatu ainakin varttia pitempi setti, johon olisi varmaan mahtunut encoren yleisönhuudatukset ja vaikkapa In God We Trust. Tai sitten soittoaikaa olisi voinut lisätä loppupäähän, sillä tuskin kellään nyt oikeasti niin kiire oli kotiin tai nukkumaan. Niinpä, itekin ihmettelin (jälleen kerran) sitä että noilla festareilla täytyy tunkea joka tilaisuuteen miljoona eri juttua. Jonglööri oli toki taitava mutta tosiaan, eiköhän se kaks esitystä festareilla sitä lajia olis ollu ihan riittävästi. Ja yhteislauluja olis ehtiny kyl laulattaan muissakin tilaisuuksissa ku pääkonsertissa... Loppupäähän tuskin soittoaikaa olis lisää saanut, luulisin että tietyllä kellonlyömällä Turkuhalli pitää olla tyhjänä, ja se on mitä ilmeisimmin asia josta ei voi joustaa, hälytysten tms. takia. | |
![]() 22.11.2007 22:52:52 | |
Itse jonkinverran Stryperiä on tullut kuunneltua ja tietynlaisena esikuvana tullut pidettyä niin olihan se todella hieno kokemus nähdä legenda elävänä. Ja kuten monet muutkin ovat sanoneet, aivan käsittämättömän lyhyt setti. Miksi ihmeessä sitä ei voitu pidentään loppupäähän kun kerran illan viimeinen esiintyjä? Eikai se niiltä ole pois jotka haluavat lähteä esim nukkumaan kun taas jäisivät he katsomaan jotka oikeasti olivat bändistä kiinnostuneita. Täytynee varmaan laittaa vähän palautetta järjestäjien suuntaan. Mutta kaikenkaikkiaan kova vetohan se oli! Vielä kun To Hell with the Devil biisissä olis Michael saanut kiekasut kohdilleen niin avot. no, ei sitä sovi liikaa pyytää kun kerran tänne asti vaivautuivat tulemaan. Edelliset esiintymisetkin peruuntuivat.. Joo. | |
![]() 24.11.2007 14:50:31 | |
Toiset huutaa Saatanaa ja polttelee ristejä lavalla ja se on ihan okei. Nyt olet asian ytimessä. Tämä on todellakin okei!! Rakkaus | |
![]() 24.11.2007 22:35:20 | |
Nyt olet asian ytimessä. Tämä on todellakin okei!! Toiset on. Loafers Musiikkia sulle ja mulle Hello punks! | |
![]() 29.11.2009 16:36:46 | |
Pelsi: Taisi olla joo. Onko sen intron nimi muuten Sing Along Song, vai tuliko se ihan biisinä? Kun en ole ko. kappaletta koskaan levyltä kuullut ja ainakin jossain mainittiin senkin tulleen. Mainiota meininkiä oli, mutta miksattu mielestäni aavistuksen liian kovalle. Festareilla en muita bändejä kuunnellessani tarvinnut korvatulppia, mutta jo Stryperin ekan biisin aikana joutui kaivamaan. Taisi olla muuten ensimmäinen bändi MN-festareilla, joka veti porukkaa katsomaan myös kristillisten piirien ulkopuolelta? E: Ei ole. Asiaa on puitu täällä palstoilla jo niin paljon, että eiköhän jätetä väliin ja lopeteta se metallin ja hevimusiikin "omistaminen". Intro oli "Battle Hymn of the Republic" albumilta Soldiers Under Command | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)