Aihe: Amorphis - Eclipse
1 2 3 4 5 6 7 8 9
HeavyMachinery
26.01.2006 10:48:09

Ei tarvitse pelätä. House of Sleep on levyn ainoa hittibiisi.

House of sleep on ehkä levyn heikoin biisi, jotenkin kuulostaa tosiaan charonilta ja siitä en pidä.... 1 ja 3 biisi ehkä kaikkein tykeimmin lähti. Far from sun oli tosi iso pettymys en oikein tuonelan jälkeisistä levyistä innostunut uusi on kyllä taasen sitä "oikeaa"amorphista :) No tales from thousand lakes oli niin kova ettei siitä voi mitään parantaa...
Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa.....
Akiman
02.02.2006 15:40:05

Seuraavan linkin takaa löytyy Esa Holopaisen ja Tomi Joutsenen kanssa tehty tuore haastattelu.

http://www.sonosmetallicos.net/haastattelut.php?id=104
:: LEVYARVIOT, HAASTATTELUT YM. -> SONOS METALLICOS :: TUOREIN HAASTATTELU: AMORPHIS ::
rakula
02.02.2006 16:14:25
Tilasin spontaanisti Elegyn cdonista. Onkos se yleisesti hyväkin amorphiksen levy teidän mielestä?
Eat my ass and balls
Jokunen
02.02.2006 16:18:26
Tilasin spontaanisti Elegyn cdonista. Onkos se yleisesti hyväkin amorphiksen levy teidän mielestä?

Miun mielestä parasta aikoihin! Joutsen hoitaa vokaalit perhanan tyylikkäästi ja biiseissä on pitkästä aikaa ideaa oikein kunnolla. Palkkapäivänä juoksen samantien levykauppaan ostamaan Eclipsen ja Iron Maidenin uuden DVD:n.
"Olen 16, minulla on farmariauto" Iron Maiden - Running free (käännös: YLE)
Milkop
02.02.2006 16:28:48 (muokattu 02.02.2006 16:49:07)

Miun mielestä parasta aikoihin! Joutsen hoitaa vokaalit perhanan tyylikkäästi ja biiseissä on pitkästä aikaa ideaa oikein kunnolla.

Niin nythän kysyjä tarkoitti tuota Koskisen aikaista Elegyä, joka on omasta mielestäni yksi niitä Amojen parhaita levyjä. Rautalankaa ja humppaa löytyy ja My Kantele on yksi bändin parhaita biisejä. Et tule katumaan ostostasi.

Edit:Krjotusvrhe
Jokunen
02.02.2006 16:37:26
Niin nythän kysyjä tarkoitti tuota Koskisen aikaista Elegyä

No niinhän olikin. Tulipahan nyt kuitenkin kerrottua mielipide uusimmasta.
"Olen 16, minulla on farmariauto" Iron Maiden - Running free (käännös: YLE)
rakula
09.02.2006 23:18:26
Tää elegy on ihan Vitullisen hyvä!
Eat my ass and balls
Blasphemer
09.02.2006 23:27:59

Elegy on ehkä se paras Amorphis levy. Tiukka kisa Tuonelan kanssa.
"The new world is here to wipe out our lives The new world we can't survive The new world left God in everything and everyone The new world does not include us" - Peter Tägtgren -
Cinerama
10.02.2006 08:17:49 (muokattu 10.02.2006 10:22:00)

House of sleepin kitara melodia on melkeen kun "mummo se kanasensa niitylle ajoi". Se toki sopii hienosti koska on tuota Suomalaiskansallista pohjaa muutenkin.

Niin ja Elegy on minun mielestä paras amo lätty.
SuvantoJ-
15.02.2006 19:00:52
Tänään tuli levy postissa ja aijai kun on kovaa matskua, selkeästi parasta Amorphisia sitten Elegyn/Tuonelan, kyllä maittaa. Uusi vokalisti toimii kuin häkä ja fiilis on taas juuri tuota aiempien mainittujen levyjen linjaa, ainoat tähänastiset miinukset digipakin ärsyttävästä vihkoratkaisusta. Eniten puistatuttavat kohdat tällä hetkellä ehkä avausbiisi Two Moonsin sekä The Smoken kertosäkeet ja Same Fleshin loppupuoli sooloineen.

Onkohan Brother Moon -biisin nimellä mitään yhteyttä Kyyrian Sister Mooniin, ko. bändissä kun taisi sen levyn aikana vaikuttaa kaksi nykyistä Amorphis-jäsentä? :)
Blessed are the cheesemakers - Salon Seudun Bändit
Weetoz
15.02.2006 20:01:00
Jees, hainpa miekii tänää oman Eclipseni ihan tuolta paikallisesta levykaupasta. En edes muistanut, että niitä saa jo kaupasta, mutta sattupa silmään ni oli pakko ottaa mukaan. Eikä kyllä tarvii katua yhtään. Lauluosasto toimii mielestäni jopa paremmin kuin Koskisen aikana, vaikka hänenkin lauluista tykkään paljon. Sitä "Perkele" -osastoa olisi ehkä saanut olla enemmänkii miusta, mutta tuo nyt on ihan pikku"vika".
...o- ...o- ...o- ...o- >(o )
KanZuu
15.02.2006 21:45:36
Jeaah! Levy on kova! Lauantaina pääsee livenäkin kokemaan. Levyllä löytyy hauskoja ratkaisuja. Levy lähtee myös tosi kovaa liikkelle. Myös kaikki delay jutut kitaroissa on mannaa. Tätä pitää lisää kuunnella, että saa paremman kuvan!
Torniojaws
15.02.2006 22:07:46

Saa nähdä josko CDonista tulisi jo huomenna perille. Kumman nopeaa tuli uusin paketti nyt kun kolme-neljä edellistä tilausta oli KAIKKI myöhässä ;)
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
t.heiska
16.02.2006 23:53:15
Mitäs eroa on digipakilla ja normaalilla julkaisulla? Digipakissa on bonusbiisi, mutta onko jotain muuuta, jokuhan ainakin tossa ylempänä valittu lehtisestä. ONkos toi bonusbiisi kovakin vetäsy verratuna muuhun materiaaliin?
Torniojaws
17.02.2006 01:48:10

Mitäs eroa on digipakilla ja normaalilla julkaisulla? Digipakissa on bonusbiisi, mutta onko jotain muuuta, jokuhan ainakin tossa ylempänä valittu lehtisestä. ONkos toi bonusbiisi kovakin vetäsy verratuna muuhun materiaaliin?

Itse pidän kovasti ko. biisistä (Stone Woman), hyvin olisi sopinut mukaan normaalibiisinäkin. Sama biisi löytyy muuten myös House of Sleep -sinkulta.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
Torniojaws
17.02.2006 12:23:17 (muokattu 17.02.2006 15:48:04)

Dodiin, nyt on perillä. Poppi raikaamaan. Digipackissä ei ole muuta speciaalia kuin bonusbiisi ja kotelo.
Super-Jari
17.02.2006 20:13:44
Tuli ostettua.
Olin äxässä katselemassa käytettyjä kun levy alkoi soida. Kuulosti hyvältä niin maksaessa kysyin mikä soi ja ostin sitten senkin.
Hyvältä kuulostaa. Jäi kuuntelematta aiemmat kun en oikein niihin Koskisen puhtaisiin koskaan päässyt sisään.

Toka biisi vasta menossa, mutta hyvältä vaikuttaa.
A Fiend
18.02.2006 23:38:07
Itse ostin hetken mielijohteesta yhden biisin kuunneltuani tämän levyn FME:stä. Aika hyvää musaa! En ole aikaisemmin Amorphista oikein kuunnellut mutta tämä puree. Hommasin sitten nimmaritkin kaikilta levyyn samalla kun se oli mahdollista.. :)
Cease the day
StoRBa
19.02.2006 02:13:14

Aamulla kävin ostamassa Eclipsen kun halusin tietää mitä on luvassa FME:ssä. Ensikuuntelulla kuulosti jo lupaavalta. Ja Joutsenen monipuoliset vokaalit olivat erittäin suuri positiivinen yllätys. Mies täyttää Amorphiksen vokalistin saappaat enemmän kuin mallikkaasti ja jo nyt tuntuu että eihän siihen hommaan kukaan muu sovikaan. Homma toimi myös livenä uskomattoman hyvin. Alkoi taas usko Amophikseen nousta exponentaalisesti. Nyt uudestaan kuunneltuna keikan jälkeen ei voi kuin todeta että ovatpahan pojat onnistuneet tekemään parasta matskua piiiiitkään aikaan!

Tales on legenda ja Elegy on vain yksinkertaisen loistava mutta Eclipse kyllä taistelee parhaan Amorphis-albumin paikasta oikein tosissaan.
HeavyMachinery
19.02.2006 11:05:35

Oma mielipiteeni on että Tales from thousands lakes on paras ja eclipse ehdoton kakkonen elegyn kanssa yhdessä. Talessissa on sitä nostalgia arvoa itselle niin paljon. Far from sunin jälkeen olin valmis unohtamaan koko amorphiksen......
Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa.....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)