Aihe: Children of Bodom
1 2 3 4 518 19 20 21 22173 174 175 176 177
Peltsi88
26.09.2009 17:04:04
Parasite: Niim mutta sit on kato enemmän tr00 jos kritisoi bodomia ja niiden faneja.

Niin tai sitten vain ymmärtää sen miten vitun typerää tuollaisen sanominen on. Varsinkin 13-vuotiaan suusta kuultuna.

13-vuotiaalla ei kuitenkaan varmaan ole kauhean laajaa tietämystä vielä kitaransoitosta tai eritoten kitaristeista. On vain helppo alkaa fanittamaan, kun kaveritkin tekee niin. Minun mielestä Laihon "jumalan" maine periytyy siltä ajalta kun tyyppi oli nuori ja Suomen metalliskene varsin erilainen. Olihan hän lahjakas ikäisekseen. Mutta tämä nykyajan fanitus on melko naurettavaa, koska ei tyyppi ole vuosiin tehnyt mitään erikoista (IMO) ja soittajanakaan ei mielestäni ole mikään keskiverto studiomuusikkoa kummempi. En sano että Laiho ihan susipaska ois, mutta turha sitä mihinkään helvetin korokkeellekaan on nostaa.
Parasite
26.09.2009 17:13:14
Peltsi88: Niin tai sitten vain ymmärtää sen miten vitun typerää tuollaisen sanominen on. Varsinkin 13-vuotiaan suusta kuultuna.

13-vuotiaalla ei kuitenkaan varmaan ole kauhean laajaa tietämystä vielä kitaransoitosta tai eritoten kitaristeista. On vain helppo alkaa fanittamaan, kun kaveritkin tekee niin. Minun mielestä Laihon "jumalan" maine periytyy siltä ajalta kun tyyppi oli nuori ja Suomen metalliskene varsin erilainen. Olihan hän lahjakas ikäisekseen. Mutta tämä nykyajan fanitus on melko naurettavaa, koska ei tyyppi ole vuosiin tehnyt mitään erikoista (IMO) ja soittajanakaan ei mielestäni ole mikään keskiverto studiomuusikkoa kummempi. En sano että Laiho ihan susipaska ois, mutta turha sitä mihinkään helvetin korokkeellekaan on nostaa.

Mitä siitä jos joku diggaa jotain mitä sinä et?
"Täydellisyyden ylläpitäminen on parasta mitä mies voi tehdä rahakasan päältä." -Sir Härö
allupatukka
26.09.2009 17:18:24

Peltsi88: Niin tai sitten vain ymmärtää sen miten vitun typerää tuollaisen sanominen on. Varsinkin 13-vuotiaan suusta kuultuna.

Pitääkö lasten sanomisten järkevyyttä kyseenalaistaa? Itse varmasti ajattelit tuossa iässä kaiken järkevämmin ja et välittänyt kaverien mielipiteistä... Eihän Laiho paras eikä paskinkaan ole, mutta tuon ikäisille tuollaiset kommentit ovat ihan normaaleja. Antaa lasten hehkuttaa ja fanittaa ketä lystäävät. Miksi pitäisi olla heti huutonauramassa kun keskenkasvuinen natiainen sanoo jotain tyhmää?

Ja ei Laiho tosiasiassa ole millään saralla maailman paras ja yleisesti ns. "parasta kitaristia" ei ole olemassakaan, sehän on itsestäänselvää. Mutta Laiho on kuitenkin kitaristi siinä missä muutkin suositut kitaristit, joitakin teknisesti taitavempi, joitakin ei jne.

Lähinnä tämä "muita saa kehua, mutta teini-Laihoa ei!1" -asenne ihmetyttää. Minulle on moneen otteeseen tultu kuittailemaan Laihosta ihan vain CoB-paidan vuoksi netissä ja livenäkin vaikken ole sanonut yhtään mitään kyseisestä bändistä. Kai parasiten kommentissa on jotain perää...
"Naiset ovat kuin saunavuoroja. Parhaat ovat aina varattuja ja loput hyvät yleisiä."
Parasite
26.09.2009 17:21:09
allupatukka: Pitääkö lasten sanomisten järkevyyttä kyseenalaistaa? Itse varmasti ajattelit tuossa iässä kaiken järkevämmin ja et välittänyt kaverien mielipiteistä... Eihän Laiho paras eikä paskinkaan ole, mutta tuon ikäisille tuollaiset kommentit ovat ihan normaaleja. Antaa lasten hehkuttaa ja fanittaa ketä lystäävät. Miksi pitäisi olla heti huutonauramassa kun keskenkasvuinen natiainen sanoo jotain tyhmää?

Ja ei Laiho tosiasiassa ole millään saralla maailman paras ja yleisesti ns. "parasta kitaristia" ei ole olemassakaan, sehän on itsestäänselvää. Mutta Laiho on kuitenkin kitaristi siinä missä muutkin suositut kitaristit, joitakin teknisesti taitavempi, joitakin ei jne.

Lähinnä tämä "muita saa kehua, mutta teini-Laihoa ei!1" -asenne ihmetyttää. Minulle on moneen otteeseen tultu kuittailemaan Laihosta ihan vain CoB-paidan vuoksi netissä ja livenäkin vaikken ole sanonut yhtään mitään kyseisestä bändistä. Kai parasiten kommentissa on jotain perää...

Olet juuri ansainnut plussan.
"Täydellisyyden ylläpitäminen on parasta mitä mies voi tehdä rahakasan päältä." -Sir Härö
Räkkipeli
26.09.2009 17:44:49
Itse myönnän ainakin olevani yläasteikäisenä juurikin Laihoa ylistävä metrohousupoika, rautoineen päivineen. Mitäs sitten? Ei se minua ihmisenä ainakaan ole huonontanut, milteinpä päin vastoin. Tietää millasta on oikeasti fanittaa jotain niin ylipaljon. Se toki itsestäänselvyytenä myönnettäköön ettei sitä siihen aikaan musiikkia paljoa ymmärtänyt ja näin. Mutta kyllä mun kunnioitus Laihoa kohtaan jatkuu hautaan saakka. Miehellä on lähtemätön vaikutus omaan soittoon ja muutenkin Children of bodom kuuluu omaan "The Big Four" -listaan, joka sai minut metallista kiinnostumaan.
"Foorumeiden pahimpia trolleja on ne, jotka osaa ja tietää paljon, mutta esittävät mielipiteensä faktoina." -IJarro
Peltsi88
26.09.2009 18:03:51
Parasite: Mitä siitä jos joku diggaa jotain mitä sinä et?

Mitä siitä jos joku ei pidä asenteestani?

allupatukka: Pitääkö lasten sanomisten järkevyyttä kyseenalaistaa? Itse varmasti ajattelit tuossa iässä kaiken järkevämmin ja et välittänyt kaverien mielipiteistä... Eihän Laiho paras eikä paskinkaan ole, mutta tuon ikäisille tuollaiset kommentit ovat ihan normaaleja. Antaa lasten hehkuttaa ja fanittaa ketä lystäävät. Miksi pitäisi olla heti huutonauramassa kun keskenkasvuinen natiainen sanoo jotain tyhmää?

Kaikkea pitää kyseenalaistaa. Mielestäni ajattelin järkevämmin tuossa iässä. Nauran siksi, koska se hauskaa.

allupatukka: Lähinnä tämä "muita saa kehua, mutta teini-Laihoa ei!1" -asenne ihmetyttää. Minulle on moneen otteeseen tultu kuittailemaan Laihosta ihan vain CoB-paidan vuoksi netissä ja livenäkin vaikken ole sanonut yhtään mitään kyseisestä bändistä. Kai parasiten kommentissa on jotain perää...

Tuo johtuu varmaan siitä, että valtaosa bodom-faneista on käsittääkseni juurikin näitä 13-vuotiaita-hammasrauta-maastohousu-tyyppejä. En tiedä minkä ikäinen olet, mutta olettaisin, että vanhempi. Tämä voisi selittää kuittailut.

Yleensä Bodom on vain portti metallimusaan ja moni kasvaa siitä yli. Enkä minä ainakaan heti keksi mitä kehumista teini-Laihon nykyisessä soitossa on, tai ainakaan siinä, että lähdetään jumala-asteelle ylistämään.
Parasite
26.09.2009 18:20:55
Peltsi88:
Kaikkea pitää kyseenalaistaa. Mielestäni ajattelin järkevämmin tuossa iässä. Nauran siksi, koska se hauskaa.

Tosin kyllähän minäkin nauran sun kirjoituksille, koska se on hauskaa.
Peltsi88
26.09.2009 18:24:52
Parasite: Tosin kyllähän minäkin nauran sun kirjoituksille, koska se on hauskaa.

No tuo on mukava kuulla.

Tosin mä pahoin pelkään, että sä taidat vain olla maastohousu-kynsilakka-kajaali-laiho-fani :D Ainakin selittäisi sun ärsyyntymisen mun teksteihin.
Parasite
26.09.2009 18:28:43 (muokattu 26.09.2009 18:29:25)
Peltsi88: No tuo on mukava kuulla.

Se ei ollut kohteliaisuus.

Tosin mä pahoin pelkään, että sä taidat vain olla maastohousu-kynsilakka-kajaali-laiho-fani :D Ainakin selittäisi sun ärsyyntymisen mun teksteihin.

Ei oo maastohousuja, kynsilakkaa eikä kajaalia, Laihoa pidän kyllä ihan hyvänä kitaristina, en ole varsinaisesti kuitenkaan fani. Enemmän mua ärsyttää tuo sun "höhöhöö, tuolla jollain 13-vuotiaalla on ihan väärät mielipiteet" -asenne.
Peltsi88
26.09.2009 18:40:10
Parasite: Se ei ollut kohteliaisuus.

http://www.hollow-hill.com/sabina/images/no-shit-sherlock.jpg

Parasite: Ei oo maastohousuja, kynsilakkaa eikä kajaalia

Kyllä mä vähän veikkaan että on. :D

Parasite: Enemmän mua ärsyttää tuo sun "höhöhöö, tuolla jollain 13-vuotiaalla on ihan väärät mielipiteet" -asenne.

Öö, pitäisikö mun sitten olla: "voi vitsi, kunpa minäkin olisin ollut yhtä typerä tuon ikäisenä". Siis oikeasti mitä helvettiä?!?
FatSam
26.09.2009 18:44:04

Parasite: Ei oo maastohousuja, kynsilakkaa eikä kajaalia, Laihoa pidän kyllä ihan hyvänä kitaristina, en ole varsinaisesti kuitenkaan fani. Enemmän mua ärsyttää tuo sun "höhöhöö, tuolla jollain 13-vuotiaalla on ihan väärät mielipiteet" -asenne.

No niinpä. Mitä järkeä tänne on oikeasti rölöttää tuollaista kakkaa? Ulosantia vähän fiksummaksi ja perusteltuja mielipiteitä niin kaikki olisi OK.

Onkohan muuten väärin tykätä Bodomista kolmekymppisenä? En tykännyt kyllä kovinkaan viimeisimmästä platasta, joten ehkä kaikki on menossa parempaan suuntaan...
"Kappale on yhtyeen tunnetuimpia. Se sisältää yhtyeen kitaristin Dimebag Darrellin soittaman tunnetun kitarariffin. Myös kappaleen musiikkivideo on hyvin tunnettu, jossa kuvataan muun muassa yhtyettä soittamassa erikoisista kuvakulmista välillä hidastettu
Parasite
26.09.2009 18:46:51
Peltsi88:

Öö, pitäisikö mun sitten olla: "voi vitsi, kunpa minäkin olisin ollut yhtä typerä tuon ikäisenä". Siis oikeasti mitä helvettiä?!?

Katsos kun jos ei ole järkevää sanottavaa, voi olla myös hiljaa.

Mutta taidan kyllä jättää omalta osaltani tämän tähän, en usko että Peltsi88 tulee kirjoittamaan yhtään sen järkevämpää juttua mitä tähänkään saakka, vaikka sille sanoisi mitä. Kahtellaan.
allupatukka
26.09.2009 18:58:02 (muokattu 26.09.2009 19:00:44)

Yleensä Bodom on vain portti metallimusaan ja moni kasvaa siitä yli. Enkä minä ainakaan heti keksi mitä kehumista teini-Laihon nykyisessä soitossa on, tai ainakaan siinä, että lähdetään jumala-asteelle ylistämään.

Siis mitä vittua nyt taas? Ei bodomi todellakaan ole mikään pelkkä "portti metallimusaan", minä ainakin aloitin metallin kuuntelun Metallicasta ja olin jo "pitkälle kehittynyt" metallin kuuntelija kun Bodomista kiinnostuin. Vaikka kuinka luulet CoBtä pelkäksi teinipaskaksi median luoman kuvan sekä nuorten fanien vuoksi, ei se tee bändistä mitään välivaihetta musiikkimaun "aikuistumiseen". CoB on bändi siinä missä muutkin ja sen musiikista voi nauttia jos nyt vain sattuu nauttimaan. Joillekkin CoB voi olla vain välivaihe, mutta ei todellakaan kaikille.

Laihon jumalaksi nostaminen on tietenkin tyhmää, mutta Laiho on omalla tavallaan karismaattinen idoli, ei ole mikään ihme että tätä "palvotaan". Se, että onko soitto teknisesti parempaa kuin kaikilla muilla, on näissä teinien ns. "guitargod"-tyypeissä yleensä lähes yhdentekevää.

Toki palvonta on typerää ja kaikkea muuta pahaa, mutta on se myös omalla tavallaan hienoa. Ja on se nyt niin kauheaa kun joku teini saa revittyä itselleen hyvää oloa turhaan...
"Naiset ovat kuin saunavuoroja. Parhaat ovat aina varattuja ja loput hyvät yleisiä."
Räkkipeli
26.09.2009 19:11:45 (muokattu 26.09.2009 19:18:10)
FatSam: Onkohan muuten väärin tykätä Bodomista kolmekymppisenä?

EIköhän se mene niin että ensin fanitetaan teininä, sitten ollaan että "ha en kyllä enää vajoa samalle tasolle kuin nuo pikkupaskat. Laiho on homoneitipaska!" ja sitten kolmekymppisenä ei oikeasti kiinnosta vittuakaan koko skenepoliittinen suhtautuminen. Siinä iässä alkaa olemaan varmasti suurimmalla osalla arvomaailma sen verran kunnossa että osaa suhtautua oikealla tavalla. Ja harvemmin "konkarit" dissaavat bodomia tai Laihoa, päinvastoin.

E: Muutenkin vähän ihmetyttää tää porukan mittapuu hyväksi kitaristiksi sen perusteella että kuin hyvä on teknisesti soittamaan jne. Siihenhän se on mennyt että tänäpäivänä teknisiä kitaristeja löytyy niin aivan vitun läjäpäin, mutta se, kuka kehittää sen tunnistettavan oman tyylin, onkin se juttu mikä loppupeleissä ratkaisee. Ehkä vähän mielipidekysymys toki mutta onhan se nyt totta että "kasvoton" soitto ei saa huomiota läheskään niin plajon kuin tunnistettava tyyli.
Tänäpäivänä tarvittais enemmän oikeita kitarasankareita, eikä niinkään teknisiä suorittajia IMO.
"Foorumeiden pahimpia trolleja on ne, jotka osaa ja tietää paljon, mutta esittävät mielipiteensä faktoina." -IJarro
FatSam
26.09.2009 19:24:29

Räkkipeli: EIköhän se mene niin että ensin fanitetaan teininä, sitten ollaan että "ha en kyllä enää vajoa samalle tasolle kuin nuo pikkupaskat. Laiho on homoneitipaska!" ja sitten kolmekymppisenä ei oikeasti kiinnosta vittuakaan koko skenepoliittinen suhtautuminen. Siinä iässä alkaa olemaan varmasti suurimmalla osalla arvomaailma sen verran kunnossa että osaa suhtautua oikealla tavalla. Ja harvemmin "konkarit" dissaavat bodomia tai Laihoa, päinvastoin.

Juuh! Mulla ei kyllä vissiin oo minkään bändin kohdalla käynyt niin, että olisin diggaillut hulluna, sitten taas en, ja uudestaan alkanut tykkäämään. Nyt kun alkoi miettimään.

Muhun ei vissiin muutenkaan nuo "portti parempaan heviin"-teoriat sovi, kun olen Metallicastaki tykänny parikymmentä vuotta putkeen. Tosin viime vuosina on tullut sangen erilaisiakin bändejä kuvioihin. Mutta Metallican, Megadethin, Panteran, Slayerin, Testamentin ja kumppaneiden paras tuotanto uppoaa silti aina.
"Kappale on yhtyeen tunnetuimpia. Se sisältää yhtyeen kitaristin Dimebag Darrellin soittaman tunnetun kitarariffin. Myös kappaleen musiikkivideo on hyvin tunnettu, jossa kuvataan muun muassa yhtyettä soittamassa erikoisista kuvakulmista välillä hidastettu
Peltsi88
26.09.2009 22:30:40
Räkkipeli: E: Muutenkin vähän ihmetyttää tää porukan mittapuu hyväksi kitaristiksi sen perusteella että kuin hyvä on teknisesti soittamaan jne. Siihenhän se on mennyt että tänäpäivänä teknisiä kitaristeja löytyy niin aivan vitun läjäpäin, mutta se, kuka kehittää sen tunnistettavan oman tyylin, onkin se juttu mikä loppupeleissä ratkaisee. Ehkä vähän mielipidekysymys toki mutta onhan se nyt totta että "kasvoton" soitto ei saa huomiota läheskään niin plajon kuin tunnistettava tyyli.
Tänäpäivänä tarvittais enemmän oikeita kitarasankareita, eikä niinkään teknisiä suorittajia IMO.

Tunnistettava ja omaperäinen tyyli on kaksi eri asiaa. Laihon soitto on kyllä tunnistettavaa, sitä en pysty kieltämään. Mutta omaperäistä se ei ole, kuuluu vaikutteet liian selvästi läpi, eli soittotyyli ei varsinaisesti ole vielä "oma" vaan esikuvien sekoitus. Laihon soitosta kuuluu ainakin nämä: Yngwie, Rhoads, Vai, Wylde. Voi olla muitakin, mutta ei nyt äkkiä tule mieleen. Tämä on siis minun tulkintani.
--Tomppa--
26.09.2009 22:50:42
Peltsi88: Tunnistettava ja omaperäinen tyyli on kaksi eri asiaa. Laihon soitto on kyllä tunnistettavaa, sitä en pysty kieltämään. Mutta omaperäistä se ei ole, kuuluu vaikutteet liian selvästi läpi, eli soittotyyli ei varsinaisesti ole vielä "oma" vaan esikuvien sekoitus. Laihon soitosta kuuluu ainakin nämä: Yngwie, Rhoads, Vai, Wylde. Voi olla muitakin, mutta ei nyt äkkiä tule mieleen. Tämä on siis minun tulkintani.

No kaikki kitaristithan nyt jossain määrin ovat kopioineet muita.
Mutta se pääsi hyvään kotiin, hyvään kotiin se pääsi.. ihan varmasti se on hyvä koti mihin se pääsi, hyviä tyyppejä, mukavia poikia olivat.. hyvään kotiin, hyvään kotiin pääsi Marshall. - JCM
John Titor
26.09.2009 22:54:40 (muokattu 26.09.2009 22:56:17)

Mä en ihan ymmärrä tällaista "soittaja on vain niin hyvä kuin huonoin soolonsa" -tyyppistä lähestymistapaa. Eihän se Laiho tällä hetkellä olekaan niin kovassa vedossa kuin on joskus ollut, eikä ne uusimmat levyt mun mielestä vanhoille pärjää, mutta eivätkös ne vanhat suoritukset edelleen ole olemassa ihan kaiken kansan kuunneltavana, todisteena miehen taidoista suhteessa siihen milloin ne on tehty? Eiköhän noilla Amerikan faneillakin ole jo koko diskografia levyhyllyssä ja kaikki Youtube-pätkät tsiigattuna.
Laiho on edelleen ihan vitun kova jätkä, ja se oli aivan poikkeuksellisen kova silloin 10 vuotta sitten. Kukaan ei soittanut niin hyvissä biiseissä sellaisia juttuja yhdisteltynä poikkeuksellisen hyvällä melodiantajulla ja erittäin poikkeuksellisella tatsilla. Ottakaapa huviksenne selvää millaista kamaa jengi veti joskus 90-luvun lopulla, kun Bodom tuli aivan puskasta ja kyseinen Markku Uula ansaitsi kannuksensa Hatebreederin kohdalla. En tiedä koko maailmasta jätkiä, jotka olisivat siinä vaiheessa hallinneet niin näppärästi esim. noiden esikuvien soiton, jotka Peltsi88 mainitsee, ja ehtineet jo luoda niistä jotain omaa, yhdistettynä vielä varsin mainiosti toimiviin ralleihin - pienenpieni asia, joka puuttuu niin monelta.

On ihan totta, ettei Laiho tässä hetkessä muihin verrattuna olekaan välttämättä mikään maailman kovin kaiffa, mutta eipä olisi vaikkapa Johann Sebastian Bachkaan, jonka taidoista Peltsi olet varmaan myöskin eri mieltä kuin useimmat? Joku perspektiivi on syytä säilyttää tai menee ihan metsään - niin kuin tässäkin keskustelussa tuntuu käyvän.
Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti.
Juhani
27.09.2009 01:30:23 (muokattu 27.09.2009 01:56:47)

On niitä jotka oikeasti TEKEE ja saa aikaan asioita elämässä ja niitä jotka puhuu toisten tekemisistä p*skaa. Laihon saavutukset on kyllä muusikon mittapuulla merkittävät sanoivat kaikenmaailman rokkipoliisit mitä haluavat. Tää on musta tätä ala-aste ikäisten koulukiusaushenkistä leimaamista (tosin Bodomin tekstitkään ei nyt hirveästi siitä poikkea..) ja hätää kun joku menestyy ja se ei mahdu omaan maailmankuvaan, jota määrittää se, että on itse merkittävä tai maailman keskipiste. Lapsuusharhaisesti. Eikä tosiasiassa ole.

Bodom haukkui Muusikoiden.netin perustajan sellaiseksi rillipääksi, jota ei ole lyöty tarpeeksi turpaan ja sillä on varmaan rilleissä teippi. Näitä juttuja kun taas luen niin muistan miksi. Minut siis haukkuivat vaikka en ole tavannut yhtään tyyppiä Bodomista (ainakaan vielä) vain koska olen tämän foorumin aloittanut joskus. Arvostan kuitenkin bändin uraa ja duunia koska tuo nyt oli vain heitto ja asian kommentoinut kohteliaasti korjasi tilanteen.

Helsingin Sanomia tänään aamulla lukiessani kuitenkin jäi vähän halveksuva kuva ammattimuusikon uraa kohtaan kun lopussa todettiin "..Joka aamu Seppälä herää jo aamupäivällä, Laiho lähempänä viittä. Herätessään he saavat käteensä päivän lukujärjestyksen."

Minkä helvetin lukujärjestyksen?

Lukujärjestys on kouluissa käytettävä aikasuunnitelma, josta oppilaat ja opettavat voivat katsoa milloin heillä on mitäkin oppiainetta. Lukujärjestykset jaetaan usein oppilaille lukuvuoden alussa, mutta ne on usein myös saatavilla koulun kotisivuilla. Lukujärjestyksessä saatta lukea myös missä luokassa kyseistä ainetta on ja kuka on opettajana kyseisessä aineessa.

Halveksivaa henkeä sieltäkin mielestäni. No jätkät tekee enemmän tulosta kuin jutun kirjoittanut toimittaja joten sama se. Voittajan on helppo hymyillä.

Toivottavasti menestyvät yhä enemmän, siinä missä HIM, Negative, Nightwish ja muutkin kotimaiset suuret maailmalla. Se ei ole multa, eikä tämän maan muiltakaan musiikintekijöiltä pois.
Musta Arkipyhä
27.09.2009 09:24:24
FatSam: Onkohan muuten väärin tykätä Bodomista kolmekymppisenä?

Ehdottomasti.Yli kolmikymppisenä on pukeuduttava korrektisti -mieluiten pukuun- ja kuunneltava vain iskelmäartisteja.Lisäksi on syytä vakavasti harkita tanssilavoilla käymistä.Rockin -heavysta puhumattakaan- kuuntelu on syytä lopettaa.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)