Aihe: "nü metal/metalcore..jne"
1 2 3 4 518 19 20 21 22 23
M4ss3 m/
26.06.2009 16:49:09
Hiekkaharjun Hendrix: No eipä se ainakaan rässiltä kuulosta... hoho..

Wikipedia sanoi niin, mutta sanoi sen myös metalcorenkin, mutta kompromissiksi voi sanoa thrashcoren jota se myös Wikipedia mukaan edustaa.
Hiekkaharjun Hendrix
26.06.2009 17:53:48
M4ss3 m/: Wikipedia sanoi niin, mutta sanoi sen myös metalcorenkin, mutta kompromissiksi voi sanoa thrashcoren jota se myös Wikipedia mukaan edustaa.

En minä nuista koreista mitään tiedä...
"Laughter is loud when he tells nigger jokes with his mouth full of banana"
aivokuolio
26.06.2009 18:03:55
M4ss3 m/: Wikipedia sanoi niin, mutta sanoi sen myös metalcorenkin, mutta kompromissiksi voi sanoa thrashcoren jota se myös Wikipedia mukaan edustaa.

Se luki internetissä, sen täytyy olla totta.

Makuasioista keskustelun ymmärtää mutta näillä genremäärityksillä oikiasti mittään väliä? Jätkät oikiasti!
fiftie
26.06.2009 19:44:58
aivokuolio: Se luki internetissä, sen täytyy olla totta.

Makuasioista keskustelun ymmärtää mutta näillä genremäärityksillä oikiasti mittään väliä? Jätkät oikiasti!

Eipä niillä genremäärityksillä ookkaan niin väliä, aina :D. Mutta ärsyttää ku kaikki thrash metallistit ei suostu uskomaan, että kaikki crossover thrash bandit on metalcoreakin myös :D. Ja tuosta BFMV, ni ei se ole metalcorea. Sen voisi varmaankin voisi luokitella moderniks "rässiks"
ydinjumala
26.06.2009 20:13:04 (muokattu 26.06.2009 20:13:18)

fiftie: Eipä niillä genremäärityksillä ookkaan niin väliä, aina :D. Mutta ärsyttää ku kaikki thrash metallistit ei suostu uskomaan, että kaikki crossover thrash bandit on metalcoreakin myös :D. Ja tuosta BFMV, ni ei se ole metalcorea. Sen voisi varmaankin voisi luokitella moderniks "rässiks"

Municipal Wastelta esimerkiksi puuttuu ne harmonisoidut tjsp riffit ja se vuoronperään tuleva ensin puhdas lauluääni jonka joku parikymppinen häiskä inisee autotunen avustuksella ja sen jälkeen rääkyminen josta selvästi kuulee saman henkilön puhtaan lauluäänen. Noi on mielestäni metalcoren perimmäiset asiat ja molemmat löytyy BFMV:ltä muun muassa. Huomaa että hardcorella ja emo hardcorella on helvetin iso ero, metalcore on metallin ja emo hardcoren äpärälapsi. Päättelen näin siksi että en kuule Triviumissa häivääkään Dischargea.

Ja genremäärityksillä on väliä, jos sanon että kuuntelen metallia niin joku voi erehtyä että kuuntelen tuollaista paskaa. Tässä on taas mielipiteitä vahvasti esillä mut ei välitetä siitä.
Kre-per
26.06.2009 21:11:12
Municipal Wastelta esimerkiksi puuttuu ne harmonisoidut tjsp riffit ja se vuoronperään tuleva ensin puhdas lauluääni jonka joku parikymppinen häiskä inisee autotunen avustuksella ja sen jälkeen rääkyminen josta selvästi kuulee saman henkilön puhtaan lauluäänen. Noi on mielestäni metalcoren perimmäiset asiat ja molemmat löytyy BFMV:ltä muun muassa. Huomaa että hardcorella ja emo hardcorella on helvetin iso ero, metalcore on metallin ja emo hardcoren äpärälapsi. Päättelen näin siksi että en kuule Triviumissa häivääkään Dischargea.

Tässä taisi nyt tulla koko threadin täydeltä lonkalta heitettyä potaskaa, joten eiköhän jätetä genreväännöt tähän.
Karipiirto
26.06.2009 21:31:15 (muokattu 26.06.2009 21:32:44)

Kre-per: Tässä taisi nyt tulla koko threadin täydeltä lonkalta heitettyä potaskaa, joten eiköhän jätetä genreväännöt tähän.

Paras olisi. Muuten minä tulen tänne kertomaan kuinka kaikki metalli on heviä koska Sabbathin aikaan ei ollut sen kummempia genremääritelmiä. ;D

Edit. Siis pitemmällä tekstillä. Modet saa burnoutin kun yrittävät estää koko m-nettiä kaaatumasta siihen tekstitulvaan. ;)
Kulttuurituottajan tunnistaa iloisesta naamasta ja yli 4 promillen lukemista.
ydinjumala
26.06.2009 22:18:58 (muokattu 26.06.2009 22:41:11)

Kre-per: Tässä taisi nyt tulla koko threadin täydeltä lonkalta heitettyä potaskaa, joten eiköhän jätetä genreväännöt tähän.

Näin mä oon asian tulkinnut. Kerro toki toisin jos tiiät paremmin.

edit: lyhyesti sanottuna sen verran mitä oon metalcorea kuullu, Municipal Waste (crossover thrash) ei sitä edusta.

e2: Discharge on hc punkkia, jos sitä vetää metallin kanssa sekasin ei tuloksena ole BFMV tai Trivium. Tuloksena on crossover thrash.

Jos genrevääntö on turhaa, miksi on olemassa topikki "nü metal/metalcore"?
Karipiirto
27.06.2009 00:41:11

Jos genrevääntö on turhaa, miksi on olemassa topikki "nü metal/metalcore"?

Huonosti valittu otsikko? No ei. Genrevääntö tyyliin "Se ei oo sitä kun se on tätä" on turhaa ja vieläpä helvetin tyhmää ja saa yleensä laukojan kuulostamaan pätijältä. Sen sijaan on kai ihan hyvä pitää jonkinlaisia perusnimityksiä esim juurikin erilaisten bändien erottamiseksi. Siltikin se menee helvetin tyhmäksi siinä vaiheessa kun joku alkaa nillittämään siitä että kun joku sanoo jotain bändiä vaikkapa brutalhardcoregrindmelodicdark-metalliksi vaikka se hänen mielestään onkin brutalhardcoregrindmelodicPLÄK-metallia. You'll get the point? ;)
Kulttuurituottajan tunnistaa iloisesta naamasta ja yli 4 promillen lukemista.
ydinjumala
27.06.2009 01:38:37

Karipiirto: Huonosti valittu otsikko? No ei. Genrevääntö tyyliin "Se ei oo sitä kun se on tätä" on turhaa ja vieläpä helvetin tyhmää ja saa yleensä laukojan kuulostamaan pätijältä. Sen sijaan on kai ihan hyvä pitää jonkinlaisia perusnimityksiä esim juurikin erilaisten bändien erottamiseksi. Siltikin se menee helvetin tyhmäksi siinä vaiheessa kun joku alkaa nillittämään siitä että kun joku sanoo jotain bändiä vaikkapa brutalhardcoregrindmelodicdark-metalliksi vaikka se hänen mielestään onkin brutalhardcoregrindmelodicPLÄK-metallia. You'll get the point? ;)

Kyllä kyllä, mutta tämä eräs tyyppi kivenkovaan väitti että crossover on sama kuin metalcore, se vähän tökitti. Ne kun mun mielestä on kaks aivan eri asiaa.
fiftie
27.06.2009 01:55:25
nuclear-g0d: Kyllä kyllä, mutta tämä eräs tyyppi kivenkovaan väitti että crossover on sama kuin metalcore, se vähän tökitti. Ne kun mun mielestä on kaks aivan eri asiaa.

No molemmissa on metal, hardcore ja crossover.

Eihän Municipal Waste ja Killswitch Engage kuulosta samalta, ei, mutta esim. Death ja Hate Eternal on molemmat Death metallia, mutta ei silti kuulosta minusta hirveän samanlaiselta. Ehkä vähän huono vertaus, mutta ei jaksa keksiä parempaa :D
Dropped C
27.06.2009 11:42:29 (muokattu 27.06.2009 11:43:36)
Mä en oo koskaan tajunnu että missä se hardcore on näissä nykyisissä metalcore bändeissä? Vai tarkoittaako se niitä emokertsejä? Sittenhän sen pitäis olla emocore?

Metallin ja hardcore punkin sekoitushan olisi varsin miellyttävä. Tämä nykyinen meininki ei mielestäni ole lainkaan sitä.
skebatus
27.06.2009 15:35:18 (muokattu 27.06.2009 15:37:06)
Milkop: No huvinsa kullakin ;-) Ei vaineskaan, Chimaira, Ill Nino, Lamb Of God on kaiketi tutustumisen arvoisia.

Vaikka onkin vahna viesti, mutta Chimaira ja Lamb of God metalcorea?? No ei tod. Ehkä Chimaira jollain tasolla, mutta ei kyll lämppäri. Ehkä uuden aallon rässiä. No en osaa sanoa onko nykyinen Triviumikaan niin metalcorea. Jos on, niin se iskee kyllä lujaa. Siis Crusadesta etiäppäin. Ensimmäinen Embert to Inferno(tai mikä olikaan) on kans "ihan jees", mutta ei mikään mullistus.

Omistan yhden Bullet For My Valentine levyn -Scream Aim Fire, joka on täyttä roskaa. Hyi.

Ei oikein metalcore nappaa kovinkaan.

E. Nu metalista Korn on aika jees bändi.
ydinjumala
27.06.2009 15:50:02

Dropped C: Mä en oo koskaan tajunnu että missä se hardcore on näissä nykyisissä metalcore bändeissä? Vai tarkoittaako se niitä emokertsejä? Sittenhän sen pitäis olla emocore?

Metallin ja hardcore punkin sekoitushan olisi varsin miellyttävä. Tämä nykyinen meininki ei mielestäni ole lainkaan sitä.

Juuri tätä mä meinasin. Tsekkaa vaikka tuo MW ja D.R.I., niillä on aika suoraviivanen hc-meno.
Kre-per
27.06.2009 16:51:54
Mä en oo koskaan tajunnu että missä se hardcore on näissä nykyisissä metalcore bändeissä?

En minäkään.

Vai tarkoittaako se niitä emokertsejä? Sittenhän sen pitäis olla emocore?

Emokertsit = kliini laulu huudon seassa? Aika hepposesti hypitään nyt paikasta toiseen. Emo ja emocore on jo ihan asioita erikseen, joista tuskin kannattaa alkaa puhumaan tässä yhteydessä.
fiftie
27.06.2009 16:55:54
Municpal wastessa ja D.R.I:ssä on kyllä kova hardcore meno :). Siks ne onki metalcorea myös, koska ne yhistelee hardcorea ja metallia. Bullet for my valentine ei yhistele. Uudemmista bändeisä killswitch engage yhistelee kyllä, mutta ne on ottany myös sit vaikutteita jöötteporista, mitä D.R.I ja kumppanit ei :D
Aru
27.06.2009 17:38:17
On se elämä helppoo, kun kuuntelee mistä tykkää.
Perkele
ydinjumala
27.06.2009 18:14:55

fiftie: Municpal wastessa ja D.R.I:ssä on kyllä kova hardcore meno :). Siks ne onki metalcorea myös, koska ne yhistelee hardcorea ja metallia. Bullet for my valentine ei yhistele. Uudemmista bändeisä killswitch engage yhistelee kyllä, mutta ne on ottany myös sit vaikutteita jöötteporista, mitä D.R.I ja kumppanit ei :D

Mites ne ei sit kuulosta ollenkaan metalcorelta?
M4ss3 m/
27.06.2009 18:34:49
nuclear-g0d: Mites ne ei sit kuulosta ollenkaan metalcorelta?

Ai KsE? Sehän on vittu metalcoren perikuva.
thaapala
27.06.2009 19:06:32
nuclear-g0d: Kyllä kyllä, mutta tämä eräs tyyppi kivenkovaan väitti että crossover on sama kuin metalcore, se vähän tökitti. Ne kun mun mielestä on kaks aivan eri asiaa.

Näinhän se joskus parikymmentä vuotta sitten olikin
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)