Aihe: Metallica
1 2 3 4 5172 173 174 175 176497 498 499 500 501
seppo69
12.12.2012 20:08:42 (muokattu 12.12.2012 20:09:14)
Artturi: Haitanneeko mittään jos ei kiinnitä yksityiskohtiin liikaa huomiota, vaan nauttii kokonaismeiningistä? Sillä aikaa kun joku toinen kelailee juutuubi-klippejä ees sun taas, olen mä jo ehtiny juoda muutaman bissen ja kattoo puoli keikkaa naama virneellä..

Eihän se mitään haittaa. Jotkut näköjään tykkää myös paskasti soitetusta musiikista. Kyllähän eräs musiikkivisionäärikin sanoi St. Angeria Metallican parhaaksi levyksi...
bedlam
12.12.2012 20:31:30 (muokattu 12.12.2012 20:32:50)

Ehkä olen vanhanaikainen, mutta minusta on kiva että bändin livetaltiointi on nimenomaan taltiointi live-esiintymisestä, eikä mikään playback-show.
http://www.petrilampela.net
ps3t
12.12.2012 20:48:53

bedlam: Ehkä olen vanhanaikainen, mutta minusta on kiva että bändin livetaltiointi on nimenomaan taltiointi live-esiintymisestä, eikä mikään playback-show.

Näinhän se pitäisi ollakin, paitsi jos bändi itse ei kehtaa julkaista omaa livesoittoaan dvd:llä sellaisenaan kun se on. Sitten fanit saa itse päättää katsooko jälkiäänitettyä dvd:tä vai ei.
no sense makes sense
Rhapa
12.12.2012 21:01:04
bedlam: Ehkä olen vanhanaikainen, mutta minusta on kiva että bändin livetaltiointi on nimenomaan taltiointi live-esiintymisestä, eikä mikään playback-show.

No onhan tuota nyt harrastettu iät ja ajat.
Artturi
13.12.2012 01:38:50
Mä tykkään livedvd:issä niistä kohdista missä kuvataan YLEISÖÄ ja sellaista pikkumiestä tai tyttöä, joka haltioissaan kokee jotain ainutlaatuista ehkä ekaa kertaa elämässään. Tää on muusikoiden palsta ja täällä pitääkin puuttua soittajien teknisiin juttuihin, mutta kyllä mun mielestäni jotenkin muusikon ammatilliseen osaamiseen pitäis kuulua myös se elämysten antaminen ja kyky ottaa yleisö. En mä jaksa katella rivissä seisovia miehiä, jotka soittaa tasan ja just oikein, mutta oikein mitään muuta ei sitten tapahdukkaan..

Ei sillä, tekniikkatilutteluille on yleisönsä. Mutta onko Metallica sellainen yhtye? Ei, jos multa kysytään. Eikä se kai ole koskaan sellaista Dream Theater-asemaa itelleen vongannutkaan, mikäli oikein muistan? Musta on outoa, että Metallicaa haukutaan koko ajan jostain mitä se ei ole koskaan edustanutkaan eli soittotaidollisesti virtuoosimaista edelläkävijäyhtyettä.

Pyh, mä olen heidät nähnyt promilleaikoina kasarilla lukemattomat kerrat ja suoraan sanoen, nykyään ne soittaa sata kertaa tiukemmin kun silloin Carlsberg-pieruissaan väänsivät. Aika kultaa muistot..

Metallica on aina ollut livenä ainoastaan helvetin hyvä kokonaisvaltaisten elämysten tuottaja. Ei siinä yksittäiset bassari-iskut tai wah-ulvaisut paljon tavalliselle rahvaalle merkkaa.. Pääasia, että koet olevas jossain ja jotain! IMHO!
bedlam
13.12.2012 06:58:51 (muokattu 13.12.2012 07:37:45)

Rhapa: No onhan tuota nyt harrastettu iät ja ajat.

Mitä väliä sillä on?

Artturi: Ei sillä, tekniikkatilutteluille on yleisönsä. Mutta onko Metallica sellainen yhtye? Ei, jos multa kysytään. Eikä se kai ole koskaan sellaista Dream Theater-asemaa itelleen vongannutkaan, mikäli oikein muistan? Musta on outoa, että Metallicaa haukutaan koko ajan jostain mitä se ei ole koskaan edustanutkaan eli soittotaidollisesti virtuoosimaista edelläkävijäyhtyettä.

Nyt menee jo ohi aiheesta. Vai meinaatko siis että julkaistakseen livetallenteen, jota ei ole äänitetty uusiksi studiossa täytyy bändin olla joku virtuoosimainen tekniikkatiluttelija ala Dream Theater? Kyllä minulta löytyy hyllystä monta live-dvd:tä, joissa ei takulla ole yhtään korjailtua nuottia. Näissä on tavallisesti kuultavissa myös selkeitä mokia, epävirettä ja muuta kämmäilyä. Mutta ne kuuluu asiaan ja livetilanteeseen.

Kun Metallican röytöily on kerran sillä asteella, että jopa se studiossa korjattu versio livetallenteesta kuulostaa dorkalta ja jopa eriskummalliselta (kaikki muu soitanta heiluu miten sattuu, mutta joku tuplabasarikohta menee yhtäkkiä täydellisesti), niin eikö olisi järkevintä julkaista livekeikka rehellisesti sellaisena kuin se on soitettu? Itseäni ainakin häiritsee enemmän nuo selkeät korjailut kuin ne itse kämmit.
Rhapa
13.12.2012 08:00:57 (muokattu 13.12.2012 08:01:08)
bedlam: Mitä väliä sillä on?

Ei sillä olekaan väliä. Ihmettelen vain, että mitä se vanhanaikaisuus oikeastaan tähän liittyy, kun samaa rukaamista on tosiaan tehty iät ja ajat.

Mut joo, samaa mieltä olen noista rummuista, mitä tuossa jälkimmäisessä virkoit. Se ero tulee vain niin selkeänä, jos mennään korjailemaan jotain noin "isoa" virhettä. Joko opettelisi vetämään ne tuplat, tai sitten ei soittaisi tuplia lainkaan.
bedlam
13.12.2012 08:07:25 (muokattu 13.12.2012 08:07:49)

Rhapa: Ei sillä olekaan väliä. Ihmettelen vain, että mitä se vanhanaikaisuus oikeastaan tähän liittyy, kun samaa rukaamista on tosiaan tehty iät ja ajat.

No juu, väärä sanavalinta tosiaan siinä mielessä.
seppo69
13.12.2012 08:16:24
bedlam:Kun Metallican röytöily on kerran sillä asteella, että jopa se studiossa korjattu versio livetallenteesta kuulostaa dorkalta

Näin. Viitsisivät nyt edes vähän harjoitella yhdessä sitä soittoa kun kerran kehtaavat ihmisiltä pääsylipun hinnankin pyytää.
kxkk
13.12.2012 11:24:55 (muokattu 13.12.2012 11:26:35)
seppo69: Eihän se mitään haittaa. Jotkut näköjään tykkää myös paskasti soitetusta musiikista. Kyllähän eräs musiikkivisionäärikin sanoi St. Angeria Metallican parhaaksi levyksi...

Vau, olet ensimmäinen joka kutsuu minua musiikkivisionääriksi! Kiitos!

Niin ja sais jo tulla se uus Metallican levy niin saatais tännekin 400 uutta viestiä Larsin ja Kirkin paskuudesta, mutta ei... Se levy tulee vasta 2014 koska Metallica on uusi Tool...
Mielipide!
Rhapa
13.12.2012 11:38:23
kxkk:Se levy tulee vasta 2014 koska Metallica on uusi Tool...

Aika ontuva vertaus, jos kalu on julkaissut ekan levynsä vasta -93 ja tallicalla oli jo blackin ja loadin välissä 5 vuotta levyntekohuilia.
pehko
13.12.2012 12:11:07
Rhapa: Aika ontuva vertaus, jos kalu on julkaissut ekan levynsä vasta -93 ja tallicalla oli jo blackin ja loadin välissä 5 vuotta levyntekohuilia.

oli myös noin 4vuotta kiertuetta.
"Miehestä on aina kaksi käsitystä. Miehellä itsellänsä yksi, omansa. Muilla toinen. Vääriä kumpikin." - Väinö
Rhapa
13.12.2012 12:24:09
pehko: oli myös noin 4vuotta kiertuetta.

Jep, siksi kirjoitinkin levyntekohuilia.
Booombox
14.12.2012 09:22:35
LexaR: Tarkoitin nyt tuota 1:31-1:36 kohtaa, erityisesti sen jälkipuoliskoa, jossa huudatetaan yleisöä samalla, en sitä alle sekunnin pätkää joka voisi hyvinkin olla täytepätkä. Pari muuta esimerkkiä:

1:06, jossa taas kuuluu toinen kitara kun käsi on muualla (ja huom. myös hammer-onien jälkeen) ja Hetfield laulaa samalla kyseistä kohtaa.

2:50, dempattua E:tä ja F:ää tulee vaikka toisella kädellä huudatetaan yleisöllä "Master Masteria".

2.45, heiluu kivat tissit. Liekö nekin lisätty dvd:n jälkikäsittelyssä?
I'm a street walking cheetah with a heart full of napalm.
trashjones
14.12.2012 09:33:59
Booombox: 2.45, heiluu kivat tissit. Liekö nekin lisätty dvd:n jälkikäsittelyssä?

Kerrankin asiallinen kommentti josta voimme kaikki olla iloisesti yhtä mieltä. hehehe
"Kyseisessä kappaleessa myös James Hetfield soittaa kitaraansa ns. "ylös-alas" -näppäilytyylillä." - Wikipedia
Megamättö
14.12.2012 15:26:50
Nyt tuli mieleen asia kun eräs teinitähti täällä suomessa teki leffan (nimeä en mainitse koska a. se on paskaa ja b. siitä tulee jäätävä paskamyrsky) niin isona ja vielä isompana Metallica fanina en tajua ,että miksi piti tehdä 3d leffa?

Viime levystäkin 4 vuotta, joten minusta jätkien pitäs keskittyy johonkin olennaisee joka nosti heidän ylös, eli se musiikki.

Off-topic: minusta levy-yhtiön perustaminen oli järkevä veto. On paljon, mitä Metallican kaltainen veteraanibändi voi opettaa nuoremmille. Vielä kun ottaisivat sinne hyviä bändejä *öhöm* Evile :D

Ps. Muokattu tai ei, Quebec magnetic löytyy lahjapaketista tänä vuonna.
Arkka
14.12.2012 15:49:46

Megamättö: Off-topic: minusta levy-yhtiön perustaminen oli järkevä veto. On paljon, mitä Metallican kaltainen veteraanibändi voi opettaa nuoremmille. Vielä kun ottaisivat sinne hyviä bändejä *öhöm* Evile :D

Onks jossain mainittu että aikovat sainata muitakin bändejä? Veikkaan että kyse on vaan niiden omista hommista.
Megamättö
14.12.2012 16:50:09
Arkka: Onks jossain mainittu että aikovat sainata muitakin bändejä? Veikkaan että kyse on vaan niiden omista hommista.

Varmaan onkin aluksi ,mutta kun tulee aika kun herrat lopettavat niin silloinhan on järkevää ,että ottaisivat muitakin bändejä. Noh, aika näyttää..
Mika Kangas
14.12.2012 19:33:39
Metallica kun on nyt ilmestynyt spotifyyn niin tullut pari kerran kuunneltua toi uusi läpi, tai siis Death Magnetic. Ihan hyvältä räimeeltä toi kuulostaa. Tosin vähän liian pitkältä. Ehkä seitsemän tai kahdeksan biisiä ois riittänyt.
Ziggy Bubba
14.12.2012 20:28:02

Mika Kangas: Metallica kun on nyt ilmestynyt spotifyyn niin tullut pari kerran kuunneltua toi uusi läpi, tai siis Death Magnetic. Ihan hyvältä räimeeltä toi kuulostaa. Tosin vähän liian pitkältä. Ehkä seitsemän tai kahdeksan biisiä ois riittänyt.

Useammassa biisissä olisi myös ollut lyhentämisen varaa aika reippaasti. Ja riffien peräperää lykkiminen on kait "väkisin sovittamista", sillä perinteinen sovittaminen ei oikein tässä kohtaa terminä toimi.
Yhden miehen pläskiä pruttua ja melankoliaa: CROOKMACHINE
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)