bedlam 26.04.2011 20:56:08 (muokattu 26.04.2011 21:00:29) | |
---|
JIRPPI: Omasta mielestä huonot soundit ei kyllä pilaa hyvää levyä, kunhan musiikista saa edes kohtalaisesti selvää. Ei pilaa niin, mutta kyllä kai hyvääkin musiikkia kuuntelee mielummin hyvillä saundeilla? |
Sergei Fallinen 26.04.2011 21:01:27 | |
---|
JIRPPI: Omasta mielestä huonot soundit ei kyllä pilaa hyvää levyä, kunhan musiikista saa edes kohtalaisesti selvää. Ja kylä mä luulen, että Metallicalla on myös vähän päätösvaltaa, että millaset soundit tulee. mun mielestä soundit on yks aika olennainen osa hyvää tai vaihtoehtosesti huonoa levyä. Ei ne oo kaikki kaikessa mutta kyllä ne kuuntelukokemukseen vaan ihmeesti vaikuttaa |
JIRPPI 26.04.2011 21:11:55 | |
---|
Mä oon kyllä huomannu, että mun mielestä soundit on aika pitkälle tottumiskysymys. Esim. kun joku vanha levy, jossa on aika huonot soundit remasteroidaan, niin kyllä mä silti sitä vanhaa, jossa on huonommat soundit, mielummin kuuntelen. Sitten taas jos oon kuullu uuden aiemmin ja tottunu siihen versioon, niin alkuperäisen kuullessa voi kuulostaa vähän oudolta. Ja ei toi DM mun mielestä soundeiltaan ollu niin huono, että ne soundit olis pilannu hyvänkin levyn. Ja luulen kyllä, että Rubinkin tajusi jo, että ei samanlaisia soundeja tälle levylle. |
Fantasmic 26.04.2011 21:12:43 | |
---|
Vaikka ymmärränkin miksi joku kissa nuolee omiaan ja toinen toisen munia, en tajua miten kaveri joka pitää Bon Jovin tuottamista jotenkin häpeällisenä asiana, pitää meriittinä sitä että on "tuottanut useita rap-levyjä". |
JIRPPI 26.04.2011 21:18:30 | |
---|
Fantasmic: Vaikka ymmärränkin miksi joku kissa nuolee omiaan ja toinen toisen munia, en tajua miten kaveri joka pitää Bon Jovin tuottamista jotenkin häpeällisenä asiana, pitää meriittinä sitä että on "tuottanut useita rap-levyjä". Nuo vanhat rap-artistit kuten Public Enemy, vaikken fani olekaan, on kuule timanttia verrattuna Bon Jovin 80-lukupowerballadipaskaan. :) |
bedlam 26.04.2011 21:22:11 (muokattu 26.04.2011 21:27:52) | |
---|
JIRPPI: Mä oon kyllä huomannu, että mun mielestä soundit on aika pitkälle tottumiskysymys. Esim. kun joku vanha levy, jossa on aika huonot soundit remasteroidaan, niin kyllä mä silti sitä vanhaa, jossa on huonommat soundit, mielummin kuuntelen... Niin no ehkä tää on taas tätä teikäläisen 100% oldschool / eka demo oli paras -asennetta. Hyvä kun et sanonut, että mielummin kuuntelisit kokonaan miksaamattomia levyjä, kun niissä on sellanen raaempi meininki ;) |
Rhapa 26.04.2011 21:38:54 | |
---|
Sergei Fallinen: mun mielestä soundit on yks aika olennainen osa hyvää tai vaihtoehtosesti huonoa levyä. Ei ne oo kaikki kaikessa mutta kyllä ne kuuntelukokemukseen vaan ihmeesti vaikuttaa Nimenomaan näin. Ja DM:n vituilleenmiksaamisesta kun puhutaan, niin siinähän on kyse jo korvaraiskaamisesta. Ja tässä tapauksessa menee kyllä kaikki "kehut" tuottajalle. Soundithan ei varsinaisesti paskat olleet, mutta muuten mentiinkin sitten metsään pahemman kerran. En vain oikeasti tajua, miten bändi muka tietoisesti tekisi saman "virheen" uudestaan, vaikka ei ymmärrettävistä syistä halua edellisen levyn miksauspolitiikasta puhuakaan. |
JIRPPI 26.04.2011 21:39:22 | |
---|
bedlam: Niin no ehkä tää on taas tätä teikäläisen 100% oldschool / eka demo oli paras -asennetta. Hyvä kun et sanonut, että mielummin kuuntelisit kokonaan miksaamattomia levyjä, kun niissä on sellanen raaempi meininki ;) No ehkä osittain, mut kyllä esim. Megadethiltä kun kuulin ensin PSBWB:stä sen remasteroidun version, niin ei se häiritse mua ollenkaan. |
rapture 27.04.2011 17:21:33 | |
---|
bedlam: Niin no ehkä tää on taas tätä teikäläisen 100% oldschool / eka demo oli paras -asennetta. Hyvä kun et sanonut, että mielummin kuuntelisit kokonaan miksaamattomia levyjä, kun niissä on sellanen raaempi meininki ;) näin offtopicina, Mayhemin ekan demon miksaamaton versio kuulostaa paremmalta mitä miksattu... harvoin saa nauttia yhtä järkyttävästä kuuntelukokemuksesta i'm back again olin intissä |
Rhapa 27.04.2011 18:19:17 | |
---|
Propsit kyllä metallicalle siitä, että eivät ole lähteneet remasteroimaan vanhoja levyjä. Tai no, kun rubin on kerran heidän mielestään niin kultasormi, niin laittaisivat nyt vielä raiskaamaan ne vanhatkin klassikot. |
jigsore 27.04.2011 18:59:07 | |
---|
Rhapa: Propsit kyllä metallicalle siitä, että eivät ole lähteneet remasteroimaan vanhoja levyjä. Plussaa myös hittikokoelmien välttämisestä. Jätkillä on käsittääkseni oikeudet levyjensä masternauhoihin niin moiseen pelleilyyn ei ole tarvetta. |
CountX 27.04.2011 19:03:01 | |
---|
Rhapa: Propsit kyllä metallicalle siitä, että eivät ole lähteneet remasteroimaan vanhoja levyjä. Tai no, kun rubin on kerran heidän mielestään niin kultasormi, niin laittaisivat nyt vielä raiskaamaan ne vanhatkin klassikot. Justicelle pieni remasterointi vois tehdä ihan hyvää. Jos vaikka basson sais kuulumaan. "You'll have to stand up to women, Paul. They all think they want to be liberated. But they all are secretly hungering after a big strong man with the pipe. To use a car metaphor: men were born to drive, women to be driven." -Swiss Toni |
ville_metal 27.04.2011 19:25:41 | |
---|
CountX: Justicelle pieni remasterointi vois tehdä ihan hyvää. Jos vaikka basson sais kuulumaan. ja ylipäänsä koko albumin kuulumaan! ipodia kuunnellessa ei kyseinen albumi nimittäin meinaa kuulua vaikka volat pistää täysille ja kaikki ulkopuolinen paska kuuluu läpi vähänkin meluisissa paikoissa >:( |
aivokuolio 27.04.2011 19:38:36 | |
---|
CountX: Justicelle pieni remasterointi vois tehdä ihan hyvää. Jos vaikka basson sais kuulumaan. Jaa onko Justicen bassosoundeissa jotakin kummallista? |
Wradlin 27.04.2011 19:39:24 | |
---|
aivokuolio: Jaa onko Justicen bassosoundeissa jotakin kummallista? Ei mitään niin kummallista kuin Angerin rumpusoundeissa. |
Ziggy Bubba 27.04.2011 19:40:17 (muokattu 27.04.2011 19:42:03) | |
---|
ville_metal: ja ylipäänsä koko albumin kuulumaan! ipodia kuunnellessa ei kyseinen albumi nimittäin meinaa kuulua vaikka volat pistää täysille ja kaikki ulkopuolinen paska kuuluu läpi vähänkin meluisissa paikoissa >:( Ite en kyllä tuota kaipaa. Nimittäin ne modernit masteroinnit (joissa volat on kaakossa) kärsivät siitä ylettömästä lyttäämisestä soundin osalta - tai ainakin kuunneltavuuden... Kaikki tulee yhtä lujaa/hiljaa koko ajan. Tosi monesti se kova volyymi kuuluu etenkin rummuista, jotka soundaavat suorastaan luonnottoman munattomilta. Varsinkin virveleistä puuttuu nykyään lähes aina semmonen terve räsähdys - tilalla on kummallinen "doing" -efekti. Mielummin siis hiljainen ja hengittävä Justice- kuin täysin tukkoon kompressoitu DM-masteri. Hommaa ville laitteet joilla kuulee muutakin kuin lujimmat äänet :) Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed |
CountX 27.04.2011 20:32:15 (muokattu 27.04.2011 20:32:57) | |
---|
aivokuolio: Jaa onko Justicen bassosoundeissa jotakin kummallista? En tiedä, kun en ole niitä koskaan kuullut. ;) Justice Black Albumin soundeilla olis aika helmi. E: Lisäsin hymiön. "You'll have to stand up to women, Paul. They all think they want to be liberated. But they all are secretly hungering after a big strong man with the pipe. To use a car metaphor: men were born to drive, women to be driven." -Swiss Toni |
J.Nikkanen 27.04.2011 21:03:15 | |
---|
ville_metal: ja ylipäänsä koko albumin kuulumaan! ipodia kuunnellessa ei kyseinen albumi nimittäin meinaa kuulua vaikka volat pistää täysille ja kaikki ulkopuolinen paska kuuluu läpi vähänkin meluisissa paikoissa >:( Halpa philipsin ämpärisoitin missä ei niin hifit saman puljun kuulokkeet ja hyvin tööttää justice pääkoppaan. Onkohan sun aipodissa jotain häikkää tai noissa sun ämpäreissä? "Mun mielestä hyvässä pändissä basistilla on ainakin kaks fuzzia ja kälysesti träkkäävä oktaaveri." -TommiW. |
JIRPPI 27.04.2011 21:16:20 | |
---|
No eipä Justice ny niin ihmeellinen levytys ookkaan. :P |
Fantasmic 27.04.2011 21:23:17 | |
---|
pahaeno: Halpa philipsin ämpärisoitin missä ei niin hifit saman puljun kuulokkeet ja hyvin tööttää justice pääkoppaan. Onkohan sun aipodissa jotain häikkää tai noissa sun ämpäreissä? Omat Phiplipsin ostokset vaan ei ole kovin kauaa kestäneet ennenkuin ovat töötänneet.Mutta jottei ihan offtopiciksi mene niin todetaan: jos ei soittimessa riitä volyymi: hanki uusi.Jos ei levyn soundit tai biisit kelpaa: kuuntele toista.Simple as fak! |