Aihe: Sonata Arctica
1 2 3 4 515 16 17 18 1942 43 44 45 46
zIbanez
18.11.2007 15:48:16
Mitähän tässä nyt voi enää sanoa...no, liimatainen oli ensimmäinen kitaristi joka sai minutkin opettelemaan kitaran soittoa tosissani. Liimatainen on mielestä loistava kitaristi, joskaan ei korvaamaton SA:ssa ja olen varma että Viljanen hoitaa hommansa yhtä hyvin kuin Janikin oli tähän mennessä hoitanut. Itselläni SA:n kuuntelu ei todellakaan lopu Janin lähtöön.

...niin ja Uniasta vielä, että oikein hyvä levy on. Kitarat ovat mukavan raskaat, joskin se pelkkä 7-kielen demppaus-sahaus alkaa jossain vaiheessa hieman tylsistyttämään. Kaikki SA:n levyt ovat mielestäni yhtä hyviä, jokainen omanlaisiaan, mutta hyvä että ollaan päästy tublabasarien jatkuvasta polkemisesta eroon.

ja Janille vielä onnea ja menestystä uuden bändinsä kanssa.
Pysytäämpä linjalla...
Volante
18.11.2007 17:33:56
ja Janille vielä onnea ja menestystä uuden bändinsä kanssa.

Mitä kaveri muuten edes nyt puuhailee? Sydänpuussahan se lauleskelee ja Dream Asylumissa taisi myös tehdä jotain, mutta onko mitään vähänkään tunnetumpaa?
A train station is where trains stop. A bus station is where buses stop. On my desk I have a workstation...
zIbanez
18.11.2007 17:58:53
Mitä kaveri muuten edes nyt puuhailee? Sydänpuussahan se lauleskelee ja Dream Asylumissa taisi myös tehdä jotain, mutta onko mitään vähänkään tunnetumpaa?

Eipä oikein muuta tietoa ole, tuo Dream Asylum nyt vähän käsittääkseni pääprojektina. Mikseriin oli ilmestynyt jo useampikin kappale Dreamilta, joissa Jani näyttää kitaroita ja koskettimia hoitelevan.
Pysytäämpä linjalla...
janik
31.12.2007 01:39:40
No olipas kivaa tampereella, vittu heitettiin ulos sieltä, olin mukamas liikaa kännissä, voi vittu!
ManuMäkinen
31.12.2007 10:46:32
Oli ihan mukava treen keikka, pyrot ja muutkin SFX:ät oli hoidettu mallikkaasti! Ja tonyn äni oli parempi mitä olisin kuvitelllut, tosin välillä häiritsee sen laulusooloilut(kun se vetää välillä jotain omia melodioitaan jotka ei sovikaan sinne niin hyvin IMO)
Volante
03.01.2008 02:19:58 (muokattu 03.01.2008 02:20:20)
Oli ihan mukava treen keikka

Samaa voisin sanoa Helsingin keikasta. Jäi oikeastaan harmittamaan että oli vain "ihan mukava", olen nimittäin tottunut pitämään Sonataa jokusen keikan nähneenä todella kovana livebändinä. Tällä kertaa meininki jäi vain todella vaisuksi (vaikka olihan siellä pommeja, hoho), enkä oikein osaa edes sanoa että miksi. Ennen siellä porukka pomppi ympäri lavaa, nyt seisoskelivat siellä omissa nurkkauksissaan. Ja mikä ihmeen tuulikone sillä Viljasella oikein oli siellä, nauratti ihan kun heppu seisoo koko keikan ajan paikallaan hiukset hulmuten :D

Niin juu, se tekolumi oli aika kornia.
ekikoo
03.01.2008 19:20:39
Ja mikä ihmeen tuulikone sillä Viljasella oikein oli siellä, nauratti ihan kun heppu seisoo koko keikan ajan paikallaan hiukset hulmuten :D

Heppu on katsonut Steve Vain videoita...!
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
R2
03.01.2008 19:32:16

Keski-ikäinen suomalaismies murtautui Steve Vain kartanoon. Omaisuutta ei raportoitu kadonneeksi tai tuhotuksi, mutta ilmeisesti tunkeutuja oli katsonut Steve Vain videoita.
"Ruumishuone bluus, joka ruumis huus"
Bluesmies
19.02.2008 14:44:34
Olenko mä ainoa, jota häiritsee melko pahasti Kakon huono englannin lausuminen? Hyvä laulaja kyllä, ei siinä mitään.
ManuMäkinen
19.02.2008 17:03:58
Olenko mä ainoa, jota häiritsee melko pahasti Kakon huono englannin lausuminen? Hyvä laulaja kyllä, ei siinä mitään.

Tostahan on moitittu jo alusta asti että et ole yksin. Itseäni ei kyllä haittaa paljoa
ManuMäkinen
19.02.2008 17:05:19

Katsoin kanssa 30. 12 Treen keikalla että aika fiiniltä jätkltä vaikutti, ei mun makuun vaikka kitaraa osasikin rämpyttää. Ja meni liian usein ylätasanteelle keräämään katseita. Murr
vt1100
19.02.2008 17:14:15

On tuo merkille pantu mutta hyvä meininki ja hyvät biisit kyllä paikkaa tässäkin aika paljon. Ja onhan tuota rallienglantia väännetty Stratojen ja Tarja Turusen/Nightwish toimesta monta levyllistä muutenkin, että ei tuo Kakon englanti huonoimmasta päästä kuitenkaan ole ;-)
Carvel
20.02.2008 10:30:01 (muokattu 20.02.2008 10:30:38)

Olin juuri kirjottamassa tästä, kun huomasin tämän.

Kyllä olen huomannut, laulaahan mies osaa ja todella hyvin. Mutta se englannin lausuminen.. mutta onhan sekin parantunut vuosien varrella(varmaan pakostakin).
"You Think I Ain't Worth a Dollar, But I Feel Like a Millionaire"
mungiisi
06.07.2008 16:06:38
Herätelläänpä vähän Sonata-ketjua. Onko Unia soinut porukalla vielä ahkerasti? Mielestäni se on kyllä Reckoning Nightin kanssa bändin parhaimmat levyt.

Perjantaina näin Sonatan ensimmäistä kertaa pitkään aikaan sekä uusien biisien kanssa. Toimi todella hyvin, vaikka en koko settiä katsonutkaan. Unian biisit kuitenkin toimivat kaikkein parhaiten. Viljasessa ei mitään valitettavaa.
I'm not insane... I'm just smarter than you
Kirk_Hammett
06.07.2008 17:42:46
Viljanenhan on mielestäni hyvä lisä Sonataan. Heppu osaa soittaa todella hyvin mielestäni. Olin kuullu Viljasesta ennen kuin hän liittyi Sonataan omien soololevyjensä kautta. Hyvää matskua nekin
You know it's sad but true...
Snapo
06.07.2008 18:09:14 (muokattu 06.07.2008 18:10:52)
Unia on mun mielestä melko vaisu lätty sonatalta.. Ainoo hyvä biisi tossa tais olla paid in full mikälie jos oikein muistan, ei oo tullu kuunneltua ku kerran läpi. SA:han on tunnettu powermetallistaan, pojat sitten päättivät väsätä tällä kertaa jotain ihan muuta. Unia on varmasti herättänyt melko radikaaleja mielipiteitä fanien keskuudessa, toiset tykkää ja toiset ei, ite kuulun tähän jälkimmäiseen ryhmään.

Nii, ja sitte vielä sellasta oli että Jani on ollu mulle Sonatan keulahahmo siinä missä Kakkokin, sitte tuli joku ihme eevil paikkaamaan. Tuskassa tuli tarkastettua ekaa kertaa, soitollisesti Elias pysyi mukana mutta lavashow olikin sellasta että siellä seisottiin ku tikku paskassa ja naama peruslukemilla.
Akiman
06.07.2008 18:21:06

:: KORROOSIO.FI :: Haastatteluissa: ATROX, THE DILLINGER ESCAPE PLAN, ESOTERIC, GRAND MAGUS ja CULT OF LUNA ::
yellow
06.07.2008 19:00:06
Kun Sonata Arcrtica tiivistyy yhteen kuvaan.

http://80.83.5.168/images/Tuska2008 … ca/Tuska_2008-SonataArctica_003.JPG

Kakon lavavetimet ovat kyllä..öh...
carnation
07.07.2008 15:57:12
Unia on mun mielestä melko vaisu lätty sonatalta.. Ainoo hyvä biisi tossa tais olla paid in full mikälie jos oikein muistan, ei oo tullu kuunneltua ku kerran läpi. SA:han on tunnettu powermetallistaan, pojat sitten päättivät väsätä tällä kertaa jotain ihan muuta. Unia on varmasti herättänyt melko radikaaleja mielipiteitä fanien keskuudessa, toiset tykkää ja toiset ei, ite kuulun tähän jälkimmäiseen ryhmään.

Kannattaiskohan se levy kuitenkin kuunnella läpi useammin kuin kerran ennen kuin sanoo mitään lopullista? Levyhän on aika kaukana vaisusta, kuuntele vaikka Caleb, The Vice ja The Harvest. Potkii se.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
kupteri
07.07.2008 19:14:11

Meitsi odottelee että millainen tulevasta levystä on tulossa, olettaen että ne sellaisen aikoo tehdä :-) Kuitenkin kitaristi on vaihtunu niin täytyyhän sen vaikuttaa (vaikkakin Kakon rooli biisien teossa on ollu varsin dominoiva). Ja saa nähdä mihin suuntaan muutenkin mennään, Uniahan oli taas kauemmaksi lähtökuopista, mutta niinhän ne on koko ajan edenny. Eipä siinä, onhan ne kaikki ollu varsin päteviä vaikka tyyli onkin muuttunu. Jos kaipaa vanhaa tukutukua niin pari ekaa levyä hoitaa homman :-)
Friday Morning Waterloo @ mbnet | maihinnousu
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)