Aihe: Metallica
1 2 3 4 514 15 16 17 18497 498 499 500 501
Kampela77
26.04.2011 12:02:45
Mitähän Rubin keksii tällä kertaa? Äänitetään kaikki soittimet Zoom 505:n särön läpi ja kompura täysillä. Lopputulos viimeistellään vetämällä koko hoito Zoom 505:n särön läpi ja kompura täysillä.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
jannu
26.04.2011 12:24:07 (muokattu 26.04.2011 12:24:24)
MegaMan: Ei Larsin taimi nyt ihan niin metsässä ole kuin Burtonin. Levyllä varsinkaan. Ihan ookoosti se Ulrichi paukuttaa taimin puolesta noilla vanhoilla lätyillä, mutta toi Burtonin bassottelu meni kyllä niin mettään kun vaan mennä voi.

Upeaa! Tää olikin niin uskomattoman järkähtämättömästi perusteltu vastaus, että...
Ei jeesusvittuperkele, oikeasti! :D
"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
J.Nikkanen
26.04.2011 12:29:50
metallimies123: Mun mielestä Kill em' all edustaa just semmosta alkumetallican meininkiä!

No luonnollisesti, sehän on sitä alkupään tuotantoa.

Rajua, nopeeta, rujoa,

Kyllä kyllä. Jopa puuduttavaksi asti. Toki albumilla on aivan järkyttävän kovia kappaleita, useita sellaisia. Mutta kuten aiemmin jo totesinkin, ei albumi kanna ihan loppuun asti.

parhaat soolot!

Ei.

Fuck Yeah!

Fuck Yeah!
"Mun mielestä hyvässä pändissä basistilla on ainakin kaks fuzzia ja kälysesti träkkäävä oktaaveri." -TommiW.
aivokuolio
26.04.2011 12:30:53
SuckerPunch: Miten niin? Miten pystyit tosta jutusta päätteleen et yli 70min levy on tulossa?

Koska Rubin on erikoistunu viime vuosina näiden megabändien kans siihen että että lätyillä on vähintään se 47 biisiä ja jokanen kestää yli 5 minuuttia. Niinku äijällä ei olis mitään kritiikkiä lähdemateriaalia kohtaan ja kaikki on vaan "ok, ok, ok". Muinoin Rubin oli enemmän tätä "paskaa, ei levylle. tää on kova, levylle"-osastoa. Ja Metallican jätkien egot tietäen mitään levyltä ei suinkaan viitsitä pudottaa kun kaikki on niin jumalaista.
J.Nikkanen
26.04.2011 12:36:14
Itse toivoisin semmoista 37-42 minuuttista albumia. Koska:

-Sen jaksaisi mitä ilmeisimmin kuunnella alusta loppuun helposti
-Levylle ei mahtuisi Unforgiven tiesmitensmonetta
-Paskat biisit ei mahtuis levylle, jos tuottaja olis hereillä koko ajan
-Tuommosen lyhyen levyn voisi nautiskella silloin tällöin vaikka saundit olisi kuinka perseestä
"Mun mielestä hyvässä pändissä basistilla on ainakin kaks fuzzia ja kälysesti träkkäävä oktaaveri." -TommiW.
Rhapa
26.04.2011 15:30:10
Rubin. Voi vittujen kevät. Oikeasti.
bedlam
26.04.2011 15:59:12

pahaeno: Itse toivoisin semmoista 37-42 minuuttista albumia. Koska:

-Levylle ei mahtuisi Unforgiven tiesmitensmonetta

Mun mielestä se Unforgiven III oli suunnilleen ainut kuunneltava biisi edellisellä levyllä. Että tehköön vaikka Unforgivenejä täyteen seuraava lätty.
Hetfield
26.04.2011 16:10:42

Rhapa: Rubin. Voi vittujen kevät. Oikeasti.

Olisi luullut, että Rubinin kortit on jo nähty tässä vaiheessa. Ei vissiin sitten... Melkeinpä vaikka Bob Rockin mielummin olisivat ottaneet takaisin, jos ei muuta. Musiikillisesti ihan hyvä fiilis tulevasta, kun Kirkkikin lupaili vähän melodisempaa otetta sooloihin, kelpaa kyllä edellisen levyn soolojen jälkeen. Täytyy vaan toivoa, että Rubin ei tällä kertaa saa päähänsä jotain mahti-ideoita, mitkä syövät innostusta kuunnella koko levyä.
I quit the band... Now I just play with myself.
Fantasmic
26.04.2011 16:12:26
bedlam: Mun mielestä se Unforgiven III oli suunnilleen ainut kuunneltava biisi edellisellä levyllä. Että tehköön vaikka Unforgivenejä täyteen seuraava lätty.

No ei noista kolmesta mikään ole ainakaan itselle edustanut lähellekään Metallican huonointa tuotantoa.Olisin kyllä toivonut mieluummin Rockia kuin Rubinia puikkoihin.
J.Nikkanen
26.04.2011 16:30:15
bedlam: Mun mielestä se Unforgiven III oli suunnilleen ainut kuunneltava biisi edellisellä levyllä. Että tehköön vaikka Unforgivenejä täyteen seuraava lätty.

Joo, monihan siitäkin biisistä tykkää, itse en juuri välitä yhdestäkään niistä mutta sehän ei tee biiseistä huonoja. Toki ajatus unforgiven-teemalevystä on kiehtova, vois vaikka toimiakkin.
JIRPPI
26.04.2011 20:08:03
Megakorkko: No se vitun Rubin, ei sen kanssa voi saada aikaan hyvää Metallicalevyä.

Joo. Oot oikeessa tuottajathan ne sen levyn oikeasti tekee. Metallica vaan tekee mitä Rubin käskee eikä edes itse sävellä biisejä...

No oikeesti mikä helvetin järki tässä nyt on valitella tota Rubinia, kun ei se saatana niitä biisejä sävellä eikä edes pituuksia päätä. Kenen sitte pitäis tulla tuottamaan? Bob Rockin vai? Eisssss...

Jos nyt ajateltais, että tuottaja vaikuttais jotenkin muka niin paljon siihen musiikkiin, niin eikö se sitten vaan olisi hyvä, että Rubin tulee tuottamaan. Vertaillaan vähän:

Rick Rubin
-Slayer - Reign in Blood
-runsaasti rap-levyjä
-Reign in Blood
-Johnny Cashin levyjä
-Danzigin levyjä
- Reign in Blood

-Yhteensä enemmän levyjä ja eri genreistä.
-Paljon arvostettuja klassikoita.
-Saatana REIGN IN BLOOD

Bob Rock
-Metallican paskat levyt paitsi Death Magnetic
-glam-levyjä
-Bon Jovi. eisssssssssssssss....
-jotain ihan hyviäkin mm. punk-levyjä

-Huomattavasti vähemmän levyjä
-Vähemmän klassikoita, enemmän huonoja levyjä
-Ei vittu... Bon Jovi. eisssäääähh :---------D

Bon Jovin paskuus ja Reign in Bloodin parhaus on toki mielipiteitä, mutta edelleenkin bändi sen levyn tekee eikä tuottaja.
Sergei Fallinen
26.04.2011 20:12:40
JIRPPI: Joo. Oot oikeessa tuottajathan ne sen levyn oikeasti tekee. Metallica vaan tekee mitä Rubin käskee eikä edes itse sävellä biisejä...

Se riippuu bändistä. Metallican kohdalla sävellys ja itsekritiikki on yleensä sillä tasolla että tarvitaan hyvä tuottaja veistämään niistä sävellysideoista hyvä levy. Ei Larsil eikä ehkä Hetukalkaan ole minkäänlaista visiota siitä lopullisesta levystä tai muuten ns päämäärää vaan idea on vain kasata läjä kaikenkuulosia riffejä. Sit jos tuottaja on tyyliin "joo hyvä hyvä, laitetaan kaikki vaan peräkkäin, jees jees", niin siitä tulee jotain hyvin vastaavaa kuin Death Magnetic
JIRPPI
26.04.2011 20:18:48
Sergei Fallinen: Se riippuu bändistä. Metallican kohdalla sävellys ja itsekritiikki on yleensä sillä tasolla että tarvitaan hyvä tuottaja veistämään niistä sävellysideoista hyvä levy. Ei Larsil eikä ehkä Hetukalkaan ole minkäänlaista visiota siitä lopullisesta levystä tai muuten ns päämäärää vaan idea on vain kasata läjä kaikenkuulosia riffejä. Sit jos tuottaja on tyyliin "joo hyvä hyvä, laitetaan kaikki vaan peräkkäin, jees jees", niin siitä tulee jotain hyvin vastaavaa kuin Death Magnetic

Eikös ne kuitenkin tee biisit jo ennen koko levyn äänitysten alottamista aika valmiiksi? Eikö se nyt oo vähän kummallista että mennän studioon hyvin keskeneräisten biiisien kanssa?
bedlam
26.04.2011 20:19:33 (muokattu 26.04.2011 20:26:40)

JIRPPI: No oikeesti mikä helvetin järki tässä nyt on valitella tota Rubinia, kun ei se saatana niitä biisejä sävellä eikä edes pituuksia päätä. Kenen sitte pitäis tulla tuottamaan? Bob Rockin vai? Eisssss...

Itse olisin oikein mielelläni nähnyt Bob Rockin takaisin peräsimessä. Parempia levyjä Metallica on Rockin kanssa saanut aikaiseksi... Mutta juu, toivotaan että Rubin saisi puristettua tällä kertaa jotain parempaa ulos.

JIRPPI: Eikös ne kuitenkin tee biisit jo ennen koko levyn äänitysten alottamista aika valmiiksi? Eikö se nyt oo vähän kummallista että mennän studioon hyvin keskeneräisten biiisien kanssa?

Monet "isot" bändithän säveltävät levyt vasta studiossa. St Anger kai tehtiin kokonaan studiossa jammailemalla, mutta en tiedä edellisestä levystä.
JIRPPI
26.04.2011 20:23:59
bedlam: Parempia levyjä Metallica on Rockin kanssa saanut aikaiseksi...

No niin no Death Magnetichan oli vaan vähän tommonen epäonnistunut yritys palata juurille. Kyllä mä silti sitä paremmaks sanoisin kuin St. Angeria. Jos ne nyt vaan yrittäis Rubinin kanssa tehdä muuta kuin paluu juurille-paskaa, niin kyllä ne silloinkin voi onnistua.
aivokuolio
26.04.2011 20:35:18
JIRPPI: -Saatana REIGN IN BLOOD

Lukaseppas huvikses Likenkin julkasema Slayer-kirja ja kato mitä mieltä esim. Kerry King on Rubinin nykysestä "tuottamisesta". Tuosta lätystä on kuitenki jo se 25 vuotta. Sama ku juhlis että Metallica on nykyäänkin helvetin hyvä bändi kun ne teki Saatana MASTER OF PUPPETSIN. Joo teki mutta 1986.
JIRPPI
26.04.2011 20:38:12
aivokuolio: Lukaseppas huvikses Likenkin julkasema Slayer-kirja ja kato mitä mieltä esim. Kerry King on Rubinin nykysestä "tuottamisesta". Tuosta lätystä on kuitenki jo se 25 vuotta. Sama ku juhlis että Metallica on nykyäänkin helvetin hyvä bändi kun ne teki Saatana MASTER OF PUPPETSIN. Joo teki mutta 1986.

Ei hyvä bändi silti tee huonoa levyä, vaikka olisi kuinka paska tuottaja.
Rhapa
26.04.2011 20:42:10
JIRPPI: No niin no Death Magnetichan oli vaan vähän tommonen epäonnistunut yritys palata juurille. Kyllä mä silti sitä paremmaks sanoisin kuin St. Angeria. Jos ne nyt vaan yrittäis Rubinin kanssa tehdä muuta kuin paluu juurille-paskaa, niin kyllä ne silloinkin voi onnistua.

Eniten tuossa rubinissa kusee se, että soundipolitiikka pitäisi olla tuottajalla hallussa. Jos levy tieten tahtoen vedetään miksausvaiheessa vituilleen, niin ihan sama mitä ne biisit on. Tuottaja on silloin haukannut ison palan sitä itseään. Ja kun tuota "virhettä" ei ole tähän päiväänkään mennessä tunnustettu metallican leirissä, niin samaa paskaa on lupa odottaa seuraavallekin lätylle.

Bob rock nosti metallican suosion aivan uudelle tasolle. Itse arvostan kyseistä herraa todella paljon.
bedlam
26.04.2011 20:46:05 (muokattu 26.04.2011 20:51:13)

Rhapa: Bob rock nosti metallican suosion aivan uudelle tasolle. Itse arvostan kyseistä herraa todella paljon.

Juu ja kyllä soundien puolesta (joka nyt on nimenomaan sitä tuottajan päävastuualuetta) Bob Rockin tuottamat Metallica-levytykset ovat nimenomaan bändin parhaimmistoa. St Anger tietty oli poikkeava kokeilu, mutta lähinnä mustaa ja Loadeja tarkoitan.

Kun Rubinin tuottama Metallica-lätty oli sekä musiikillisesti että soundipoliittisesti melko epäonnistunut, niin ei se hirveesti uskoa luo tulevaankaan.
JIRPPI
26.04.2011 20:54:47 (muokattu 26.04.2011 20:55:42)
Omasta mielestä huonot soundit ei kyllä pilaa hyvää levyä, kunhan musiikista saa edes kohtalaisesti selvää. Ja kylä mä luulen, että Metallicalla on myös vähän päätösvaltaa, että millaset soundit tulee.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)