Aihe: Children of Bodom
1 2 3 4 5140 141 142 143 144173 174 175 176 177
kalakukko
18.04.2021 11:23:26 (muokattu 18.04.2021 11:25:52)
Jos ostaa tuon Laihon styrkan sillä ajatuksella, että saa samanlaisen soundin niin vähän kuriositeetti taitaa olla nuo merkinnät vahvarissa. Kenties kumminkin ruuvattu sen mukaan miten soundaa parhaalta PA:sta mikitettynä mikillä x. Ja skeboissahan sillä oli joku boosti passiivimikkien perässä niin styrkasta riitti aika kevyt särö. Ja kyllähän se soittotatsikin...
Ei ole. Parilla kolmella hullulla vaan, ja sitten ne vaihtelee niitä aina että vaikuttaisi että olisi monta.
Shredator
18.04.2021 11:44:45

kalakukko: Jotain Lee Jacksonin styrkkaa käytti aikanaan pitkään, mutta taisivat olla vähän epäluotettavia keikkapelejä niin vaihtoi kestävämpään Marshalliin, vissiin Halo of Bloodin aikoihin eli ehti kyllä monta vuotta vetää.

Anssi Kipon blogissa luki, että Something Wildin skebat on äänitetty studiolla olleella 5150:lla, joka on nykyään Stam1nan Hyrdellä ja samainen styrkka kuuluukin ilmeisesti kaikilla Stam1nan levyillä myös.

Näin on ja välissä oli myös käytössä Englin E530 ennen Marshalliin siirtymistä.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
zedder
18.04.2021 11:59:34
Eli Laihon kitarat ovat hyviä, erityisiä ja kiinnostavia, vahvistimet ja pedaalit sen sijaan eivät niinkään. Aika kovat hinnat pelkistä teipeistä.
Näinä aikoina etanolin käyttö lähtee käsistä..
JMKM
18.04.2021 12:20:38 (muokattu 18.04.2021 12:21:20)
iso paha susi: Aika siistiä että se oma soundi saatiin aikaan niin peruskamoista kuitenkin. Luulen että on monelle junnulle rohkaisevaa ettei oo pakko metsästää sitä seuraava kuuminta plugaria ja parasta kaappi-impulssia. Marsu alle ja kovaa ajoo!

Niinpä. Yksi syistä miksi pidin ja pidän Aleksin tyylistä.

Lainaus Kipon Anssin blogista:
..Ennätin kuulemaan Alexi Laihon soittoa lukemattomilla vahvistimilla, kun kiersin miksaamassa heidän keikkojaan ympäri maailmaa vuosina 19982002. Ja aina Alexi kuulosti omalta itseltään vahvistimesta riippumatta..
Gypsy
18.04.2021 17:06:28
The Jack: Aika perussettiä myynnissä ja todellakin legendastatusta hinnassa aika reilusti.

Aika monelle taskurahoja tommset.
Aamen
The Jack
18.04.2021 17:21:57 (muokattu 18.04.2021 17:23:01)
Gypsy: Aika monelle taskurahoja tommset.

Niin on, mutta esim. Marshallin 1960 kaappi ei nyt välttämättä ole mikään sisustuselementti miljonäärin kotiin. Voisin antaa toisen munuaisen Slashin Derrig-kitarasta, mutta taas joku äijän pedaalilaudasta revitty stock DD-3 tai Phase 90 ei olisi minusta mikään erikoinen juttu omistaa.

Ymmärrän toki perikunnan hinnoittelevan alkuun kaapit ja vahvarit yläkanttiin. Laiholla oli satojatuhansia faneja, niin aina sieltä voi joku yksittäinen rahoissaan oleva jackass hyvällä tuurilla löytyä.
Gypsy
18.04.2021 17:55:40 (muokattu 18.04.2021 18:02:32)
The Jack: Niin on, mutta esim. Marshallin 1960 kaappi ei nyt välttämättä ole mikään sisustuselementti miljonäärin kotiin. Voisin antaa toisen munuaisen Slashin Derrig-kitarasta, mutta taas joku äijän pedaalilaudasta revitty stock DD-3 tai Phase 90 ei olisi minusta mikään erikoinen juttu omistaa.

Ymmärrän toki perikunnan hinnoittelevan alkuun kaapit ja vahvarit yläkanttiin. Laiholla oli satojatuhansia faneja, niin aina sieltä voi joku yksittäinen rahoissaan oleva jackass hyvällä tuurilla löytyä.

Siinä on koko rigi köntässä. Kokonaisuus. Legendaarisen kitaristin sellainen. Eihän toi ole edes paljoa rahaaa. Ei tarvitse olla lähellekään mikään miljonääri jos ton haluaa. Mutta asia on tullut selväksi: sinusta se ei ole yhtään kiinnostava.
Aamen
keppi2
19.04.2021 01:10:33
Mihinhän on hävinnyt pedaalilaudasta BOSSin Super Chorus?

https://youtu.be/c5BjFlmXHzM

Kohdasta 8:36 näkyy.
Tympee Huttunen
19.04.2021 05:58:19 (muokattu 19.04.2021 05:58:32)
keppi2: Mihinhän on hävinnyt pedaalilaudasta BOSSin Super Chorus?

https://youtu.be/c5BjFlmXHzM

Kohdasta 8:36 näkyy.

Tuossa ilmossahan lukee:
The rig has been featured in multiple rig rundown videos available online and could be seen in action during hundreds of live shows Alexi played around the world. Previously, the pedalboard also had a BOSS CH-1 Super Chorus, but it has since been removed from the signal chain. The equipment is in the condition it was left after Alexis last sessions with Bodom After Midnight.

Kai se torille meni myyntiin 60€. :)
vvaltsu
19.04.2021 06:31:26
Kyllä siinä pitää vähän dorka olla jos tosta pinkasta kymppitonnin maksaa. Monet on olleet ihan oikeilla jäljillä että toi on ihan bulkkikamaa ja ei noi vahvarit henkilöidy samalla tavalla yhteen soittajaan kuin kitarat. Kymppitonni mistä tahansa Laihon ESP Custom Shop -kepistä ois taas ihan fiksu hinta jos ei alakanttiin.
dajackal
19.04.2021 09:02:10
Hieman edellisiä kirjoittajia komppaillen: kovat on lähtöhinnat. Siitä huolimatta pitäisin melkoisena yllätyksenä, jos noista ei joku vähintään pyyntihintaa maksaisi. Joku nuoresta asti bodomia diggaillut kaveri, joka on päässyt hyväpalkkaisiin töihin tai tehnyt vaikka kryptovaluutoilla hyvän tilin, niin ei ole pahakaan raha pistää kymppi tuohon pinoon. Sijoitukseksi siitä tuskin on, en usko kummoiseen arvonnousuun.

Kitarat olisivat se, millä oikeasti tehtäisiin sitten rahaa. Niitä kun ei Alexilla ollut sadoittain, vaan jatkuvassa käyttöarsenaalissa oli se about puolen tusinaa keihästä. Näin ollen jokaisella olisi melko korkea premium-arvo (vrt. Dave Mustaine, joka näitä taisi myydä jo pari vuotta sitten kymmenittäin). Muistelen tosin lukeneeni, että sen valkoisen scythen halusi mukaansa hautaan; en sitten tiedä onko näin toimittu.
Skebaristi
19.04.2021 11:33:27

Samankaltaisia ajatuksia oli tuosta myytävästä setistä, että en näe kovinkaan suurta eritysarvoa tuollaisella bulkkitavaralla, mutta kylläpä noillekin varmaan ostaja löytyy. Sen sijaan Laihon kitaroden kohdalla tilanne on ihan eri ja niistä voinee pyytää myös ihan eri summia, mikäli perikunta niistä eroon haluaa.
www.facebook.com/mofojonesband www.instagram.com/mofojonesband
joku muu sikko
19.04.2021 16:34:36
Gypsy: Siinä on koko rigi köntässä. Kokonaisuus. Legendaarisen kitaristin sellainen. Eihän toi ole edes paljoa rahaaa. Ei tarvitse olla lähellekään mikään miljonääri jos ton haluaa. Mutta asia on tullut selväksi: sinusta se ei ole yhtään kiinnostava.

Tällaisia on helppo heitellä kun ei itse osta kuitenkaan.
Juu mast tsamp övei from skvirröls baik ant staat living diu. -Sjömanni-
Seba
20.04.2021 01:56:35

iso paha susi: Aika siistiä että se oma soundi saatiin aikaan niin peruskamoista kuitenkin. Luulen että on monelle junnulle rohkaisevaa ettei oo pakko metsästää sitä seuraava kuuminta plugaria ja parasta kaappi-impulssia. Marsu alle ja kovaa ajoo!

Kemperillähän tuokin viimeiset vuodet meni.
joku muu sikko
20.04.2021 09:17:14

Niin se on kun haluaa kuulostaa metallilta eikä muovilta. Ajatteleppa Alexin soittoa jollakin Petruccin muovisella hifi mesa surinalla. Ei paljo galaksit räjähtele siellä.
Juu mast tsamp övei from skvirröls baik ant staat living diu. -Sjömanni-
Ruutukunkku
20.04.2021 09:35:25 (muokattu 20.04.2021 09:39:45)
zedder: Jos Laihon kitaran ostaa, niin pitäisikö sillä soittaa, vai sijoittaa se hienoon näyttelylasikkoon elikkäs vitriiniin? Saako vähäisempi kitaroitsija kajota mestarin työkaluun?

Jos itselle jostain tupsahtaisi oikeastaan kenen tahansa kitara omistukseen, niin soittaisin sillä niin, että galaksit räjähtelee. Mihin tarkoitukseen sitä pitäisi säästellä? Toisaalta en kyllä maksaisi edes tuplahintaa kenenkään kepistä, jos vieressä olisi samanlainen ns. markkinahintaan.

Jokainen tyylillään. Tietenkin..

E: Nyt kun tarkemmin ajatellaan, niin mullahan on "jonkun" vanha skeba käytössä. Kun ostin Exploreria, niin kauppias kertoi, että se on ollut Sturm und Drang yhtyeellä käytössä. Ostin sen siitä huolimatta. :)
You are number six
Gypsy
20.04.2021 10:04:35
joku muu sikko: Tällaisia on helppo heitellä kun ei itse osta kuitenkaan.

Mikä helvetin kommentti toi nyt on? Nuo nyt ovat vain faktoja eikä se, että onko minulla ostohousut jalassa liity tähän asiaan mitenkään. Minä olen tässä suht lyhyessä ajassa ryypännyt viisi tonnia ja noita viisitonnisia on tässä elämässä mennyt "muutama".
Aamen
Welho-77
20.04.2021 10:57:02
Gypsy: Mikä helvetin kommentti toi nyt on? Nuo nyt ovat vain faktoja eikä se, että onko minulla ostohousut jalassa liity tähän asiaan mitenkään. Minä olen tässä suht lyhyessä ajassa ryypännyt viisi tonnia ja noita viisitonnisia on tässä elämässä mennyt "muutama".

http://www.quickmeme.com/img/71/71c … 872a2c343c09255617f4470cbd924ed.jpg
Long live the King of Mercy.
pehko
20.04.2021 10:57:46
Gypsy: . Minä olen tässä suht lyhyessä ajassa ryypännyt viisi tonnia ja noita viisitonnisia on tässä elämässä mennyt "muutama".

Tämä jos mikä on vitun säälittävää
Bullitt
20.04.2021 11:31:52
Se, että Gypsyn kommentissa oli urpohko elementti, ei tarkoita sitä, etteikö tuo Joku Muu Sikonkin kommentti olisi ollut aika joutava.
Kiitos 19.2.2021 klo 13-21.30
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)