![]() 15.03.2009 20:25:37 | |
---|---|
fish-eye: Okei? Mitäs vielä? Eipä mitään. Anna palaa vaan. Hyvä, että jaksat ärsyyntyä kommenteista, jotka kaikista vähiten on siihen tarkoitettuja. Syntisin heittäköön viimeisen kiven | |
![]() 15.03.2009 20:30:48 (muokattu 15.03.2009 20:30:57) | |
Internet + uskontokeskustelu osoittaa taas voimansa. | |
![]() 15.03.2009 20:43:59 | |
Meadow: Internet + uskontokeskustelu osoittaa taas voimansa. Jep. Vähän turhaa ja nihkeää. Ei voi ikinä saada kunnollista päätöstä keskusteluun. | |
![]() 15.03.2009 20:44:58 | |
Miten lapsikasteen järkevyys yms. liittyy mitenkään Burzumin musiikkiin? Jos aivan pakko on, eikö kyseistä "keskustelua" voisi jatkaa vaikka Metallica topicissa? | |
![]() 15.03.2009 21:30:16 | |
teemu-t-k: Miten lapsikasteen järkevyys yms. liittyy mitenkään Burzumin musiikkiin? Jos aivan pakko on, eikö kyseistä "keskustelua" voisi jatkaa vaikka Metallica topicissa? Ei mitenkään. Kun on sopiva fiilis niin täytyy vaan alkaa vääntämään, kun joku tulee heittämään tän tasosta paskaa."Sori kaverit mutta aika säälittävää, jos pidätte murhamiestä idolinanne. En voi käsittää asian funktiota millään. Miksette voi pitää idolinanne jotain muuta bm-tyyppiä, joka ei ole murhannut ketään tai harrastanut tuhopolttoa?" Syntisin heittäköön viimeisen kiven | |
![]() 15.03.2009 21:35:06 | |
fish-eye: Jep. Vähän turhaa ja nihkeää. Ei voi ikinä saada kunnollista päätöstä keskusteluun. Miten uskonasioihin voi ikinä saada mitään "päätöstä", kun asiat kuitenkin perustuvat ihmisen omiin tuntemuksiin ja uskoon? Näistä asioista on riidelty monta tuhatta vuotta, joten vaikea kuvitella, että asiaan saataisiin päätöstä muusikoiden.netissä. Muusikko on kaupallistunut kun Em C G D | |
![]() 15.03.2009 21:36:55 (muokattu 15.03.2009 21:37:44) | |
Kun on sopiva fiilis niin täytyy vaan alkaa vääntämään, kun joku tulee heittämään tän tasosta paskaa: "Ja mikset sä nyt liittäis samalla lastasi muihinkin seurakuntiin ja uskontoihin?" Mutta ihan hyvä nosto. Olit luopio muokannut tekstiäsi jossain vaiheessa, niin: Olen 90-syntynyt, juuri YO:t lopettelemassa oleva nuori mies. Eli siis kasvamista vielä on. Tarkoituksenani ei ollut alkaa vääntämään kättä, sillä se on internetissä hyvin vaikeaa. Täällä vaan tartutaan joihinkin juttuihin vähän turhan kovalla kädellä välillä. (Tästäkin varmaan jaksat vielä vääntää.) Edit: Ei voikaan saada päätöstä, that's the point. | |
![]() 15.03.2009 21:46:28 | |
fish-eye: Kun on sopiva fiilis niin täytyy vaan alkaa vääntämään, kun joku tulee heittämään tän tasosta paskaa: "Ja mikset sä nyt liittäis samalla lastasi muihinkin seurakuntiin ja uskontoihin?" Vähän irroitettu taas asia yhteydestä, etkä selvästikään tajunnut pointtia. Annoit ymmärtää, että lapsikaste on hyvä juttu ilman mitään subjektiivisuutta, minkä itsekin myöhemmin huomasit. Sentään ite lainasin sulta suoraan. Mutta ihan hyvä nosto. Olit luopio muokannut tekstiäsi jossain vaiheessa, niin: Olen 90-syntynyt, juuri YO:t lopettelemassa oleva nuori mies. Eli siis kasvamista vielä on. Niinhän meillä kaikilla. Tarkoituksenani ei ollut alkaa vääntämään kättä, sillä se on internetissä hyvin vaikeaa. Täällä vaan tartutaan joihinkin juttuihin vähän turhan kovalla kädellä välillä. (Tästäkin varmaan jaksat vielä vääntää.) Jaksan toki kun annat jatkuvasti aihetta. Kun luet tuon ensimmäisen kommenttisi ja mietit niin voitko kuvitellakaan, että kukaan ei olisi syöttiin tarttunut? Syntisin heittäköön viimeisen kiven | |
![]() 15.03.2009 22:49:26 | |
Mulle ei tule uskonnoista ja uskonasioista mieleen muuta kuin tämä sitaatti: "I do hate a lot of 'religion' but people like Jesus Christ - yeah they inspire me. I mean if you look at Jesus Christ, he was hanging around with the lowlifes, prostitutes and the losers you know, not going around with those high society motherfuckers you see trying to sell Jesus today!" Sanojen takana itse Max Cavalera, jonka bändiä Soulfly jatkuvasti kytketään kristilliseksi bändiksi. Taisivat itseasiassa Soundissa tehdä samaa tuossa jokin aika takaperin. Itselläni on vähän samankaltainen katsomus tuosta uskosta ja uskonnosta. Se "jumala" johon itse uskon, ei todellakaan edusta kenenkään muun henkilön tai yhteisön "jumalaa". Minun mielestäni siinä on riittävästi perustelua sille, että uskosta ja uskonnoista on aina ja kaikkialla täysin turha lätistä. Ne on niin henkilökohtaisia ja subjektiivisia asioita. Sen sijaan näkisin paikan keskustelulle, missä muut yksilöt koittavat väkisin käännyttää jonkun toisen uskomaan asioihin 100% samalla tavalla kuin itse tekee. Fall of the prophets. Tuskin on sattumaa että samalla nelikirjaimisella alulla alkaa toinen "negatiivinen" sana... PROPAGANDA! The game's out there, and it's play or get played. That simple. | |
![]() 15.03.2009 23:17:54 | |
Olit Oan kyllä oikeassa siinä että tämä keskustelu kannattaisi käydä omassa aiheessaan kun kyseessä on kuitenkin musiikkifoorumin musiikkia koskeva alaosio. Mä olen vähän huono hahmottamaan tälläsiä "pikkuseikkoja" ja kirjoitan samalla asenteella ihan paikasta riippumatta. En myöskään tiennyt tuosta uskontolinjauksesta(mikä on musta kyllä aika omituista, tosin arkojen aiheuden käsittely vaatii kyllä modeilta enemmän kun pitää katsoa ettei syyllistytä argumentointivirheisiin ym.). Mielestäni tässä on kuitenkin ainekset ihan hyvään, rakentavaan sekä ennenkaikkea mielenkiintoiseen keskusteluun, kunhan vaan vältetään henkilökohtaisuuksiin menoa ja ennenkaikkea turhaa provosoitumista/marttyyriasennetta. Argumentit jotka eivät jostain syystä ole henkilön X mielestä pitäviä luonnollisestikin provosoivat henkilö X:ää ja mielestäni tässä ei ole mitään pahaa.(tosin mä en ehkä ole paras henkilö sanomaan tätä kun tekee aina mieli sekaantua jopa random ihmisten julkisissa käytäviin keskusteluihin jos joku heittää mielestäni ihan pöllön väitteen) Tämän voisi siirtää yleisiin keskusteluihin ja toivoa parasta, sekä yrittää keskustella järkevästi niin ettei mennä henkilökohtaisuuksiin jolloin keskustelua ei tarvitsisi poistaa/lukita. Näin myös Burzum keskustelu ja sen mahdollinen "BM & klasari" spinoff säästyisi. Filosofiahuone olisi muuten hyvä, mutta voi olla vähän säätöä saada kaikki ihmiset hakemaan jäsenyyttä ja pitää tietty ottaa huomioon huoneen bossitkin. Kukaan kannattaa? Jätän nyt muuten tämän aiheen sörkkimättä, mutta on kyllä pakko sanoa että harrastuksen ja uskonnon/maailmankatsomuksen vertaaminen toisiinsa on vähinntäänkin kummallista... Se mikä on ihmisen koko ymmärryksen, maailmanhahmotustavan ja ehkä jopa etiikan lähtökohta on "vähän " isompi juttu kuin se harrastiko pena 3-vuotiaana nassikkasählyä vaiko ei. Mä olen henkilökohtaisesti aika iloinen että mun vanhemmat tulee sellaisista lähtökohdista(ateisteja/agnostikkoja) että pistivät mut lapsena pelaamaan fudista sensijaan että olisivat kasvattaneet musta kristityn. Ihan kauheaa ajatellakin sitä millainen mun mieli olisi tällä hetkellä jos sinne olisi väkisin isketty joku kaiken logiikan ohittava "superargumentti" jonka vaikutukset tulee ilmi vielä miltei jokaisella elämän osa-alueella. Puhumattakaan siitä että olisin ajatellut nuorempana vielä dualistisemmin kuin suurin osa "normaaleista" ihmisistä. En mä itseäni todellakaan pidä minään hyvänä loogikkona/keskustelijana, mutta toisenlaisella kasvatuksella olisin varmaan vieläkin ihan tampio joka oikeasti uskoo absoluuttisiin käsitteisiin ja siihen että ongelmiin on kaksi ratkaisua, joista toinen on hyvä ja toinen huono :( Ihmiset on dualisteja ihan luonnostaan ja nyky-yhteiskunta vielä korostaa tätä. Lisää siihen dualistinen uskonto ja moraalikäsitys niin... no sanotaanko näin että on hämmästyttävää kuinka paljon me ollaan jumitettu näissä asioissa, kun kelaa kuinka fiksua juttua eräät jätkät heitti jo ANTIIKISSA. Siis saatana TUHANSIA vuosia sitten, ei perkele :D | |
![]() 16.03.2009 00:14:05 (muokattu 16.03.2009 00:15:13) | |
bonecrusher: Mulle ei tule uskonnoista ja uskonasioista mieleen muuta kuin tämä sitaatti: "I do hate a lot of 'religion' but people like Jesus Christ - yeah they inspire me. I mean if you look at Jesus Christ, he was hanging around with the lowlifes, prostitutes and the losers you know, not going around with those high society motherfuckers you see trying to sell Jesus today!" Sanojen takana itse Max Cavalera, jonka bändiä Soulfly jatkuvasti kytketään kristilliseksi bändiksi. Taisivat itseasiassa Soundissa tehdä samaa tuossa jokin aika takaperin. Itselläni on vähän samankaltainen katsomus tuosta uskosta ja uskonnosta. Se "jumala" johon itse uskon, ei todellakaan edusta kenenkään muun henkilön tai yhteisön "jumalaa". Minun mielestäni siinä on riittävästi perustelua sille, että uskosta ja uskonnoista on aina ja kaikkialla täysin turha lätistä. Ne on niin henkilökohtaisia ja subjektiivisia asioita. Sen sijaan näkisin paikan keskustelulle, missä muut yksilöt koittavat väkisin käännyttää jonkun toisen uskomaan asioihin 100% samalla tavalla kuin itse tekee. Fall of the prophets. Tuskin on sattumaa että samalla nelikirjaimisella alulla alkaa toinen "negatiivinen" sana... PROPAGANDA! Järkevää pohdintaa. Tosin minun mielestä uskon asioista on mielenkiintoista keskustella kunhan se ei mene tavalla jolla se tässä keskustelussa meni. Ja toki olen tähän keskustelun alhaiseen tasoon osa syyllinen. Sitä vaan helpommin lähtee venkoilemaan, jos se keskustelun vastapuolikaan ei osoita kummoista pohdintaa argumenteissaan. Propaganhan ei tosin ollut alunperin negatiivissävytteinen sana johon noilla heittomerkeillä mahdollisesti viittasitkin..;) Syntisin heittäköön viimeisen kiven | |
![]() 16.03.2009 01:16:16 | |
Omegano: Tämän voisi siirtää yleisiin keskusteluihin ja toivoa parasta, sekä yrittää keskustella järkevästi niin ettei mennä henkilökohtaisuuksiin jolloin keskustelua ei tarvitsisi poistaa/lukita. Näin myös Burzum keskustelu ja sen mahdollinen "BM & klasari" spinoff säästyisi. Filosofiahuone olisi muuten hyvä, mutta voi olla vähän säätöä saada kaikki ihmiset hakemaan jäsenyyttä ja pitää tietty ottaa huomioon huoneen bossitkin. Itse asiassa ko. huone perustettiin juurikin spin-offina sille, kun yleisellä palstalla koitettiin käydä moraalikeskustelua. Ei mennyt muistaakseni kuin yksi sivu ennen kuin modet totesivat ettei tämä voi toimia...sellaista se vaan on, isolla ja avoimella keskustelupalstalla jossa voi piiloutua nimimerkin taakse eikä kukaan varsinaisesti vaadi hyviä argumentteja. Eikä tämä nyt edes vaadi mitään sen kummempaa pessimismiä, kun suurin piirtein jokainen vähänkään vakavuutta yrittävä keskustelu yleisellä puolella toimii varoittavana esimerkkinä. No, en tiedä mihin tästä nyt pitäisi lähteä vai antaako vain olla. Tuo filosofia-huone on tosiaan tällä haavaa melko kuollut, mutta voihan sitä elvyttää. En tiedä, onko täällä elossa olevaa uskontohuonetta, ja jos on, niin miten tasokasta keskustelua siellä käydään. :RtR: | |
![]() 17.03.2009 08:58:16 | |
Heroin: Xasthur, Burzum, Deathspell Omega, Ved Buens Ende, Arcturus? Niitä joita olen kuullut, niin kyllä. | |
![]() 28.05.2009 18:31:58 | |
24.05.2009 Varg Vikernes has finally come out of prison on probation. Noin sanoo burzum.org Don't ask me about Grim Fandango. | |
![]() 29.05.2009 10:14:09 | |
riimu: 24.05.2009 Varg Vikernes has finally come out of prison on probation. Noin sanoo burzum.org http://personal.inet.fi/koti/culk/varg.jpg | |
![]() 29.05.2009 13:54:37 | |
Kruunaus-Jenkka | |
![]() 29.05.2009 17:13:06 | |
riimu: 24.05.2009 Varg Vikernes has finally come out of prison on probation. Noin sanoo burzum.org Mahtavaa! Saisipa äijä nyt sitten jotain aikaiseksi. Many hours of music / Many drops of blood | |
![]() 29.05.2009 22:30:37 | |
M!Xu: Mahtavaa! Saisipa äijä nyt sitten jotain aikaiseksi. Tosi mahtavaa joo. Are you madferit? | |
![]() 01.06.2009 23:24:03 | |
riimu: 24.05.2009 Varg Vikernes has finally come out of prison on probation. Noin sanoo burzum.org Todella hienoa! Nyt vain odotellaan, että maestro tekis sen uuden lätyn. | |
![]() 07.07.2009 15:40:57 | |
Peltsi88: Todella hienoa! Nyt vain odotellaan, että maestro tekis sen uuden lätyn. "VARG VIKERNES Says He Has Written Nine Songs For New BURZUM Album" http://www.roadrunnerrecords.com/bl … ?mode=Article&newsitemID=123193 | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)