Aihe: "nü metal/metalcore..jne"
1 2 3 4 513 14 15 16 1719 20 21 22 23
KoRn_GoD
06.07.2006 23:46:31
nu metal on ihan vitun kovaa

siis sepulturan Chaos AD ja Roots, Kornin eka, ja Slipknotin eka
emmä näist muist tiiä

Jos noita etes nu-metalliin voi pistää.
http://www.freewebs.com/korn-fin Korn fanit sinne mars!
Ziggy Bubba
07.07.2006 19:58:53

Ihan niinkun kukin tykkää, mutta tuo Chaos AD on kyllä ajalta ennen tuon typerän genren keksimistä. Voisko sitä sanoa "esi-nu-metalliksi".. Hoho. Sinne vaan RATM:in ja FNM:n kanssa samaan arvovaltaiseen sakkiin :D
www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet!
Deino
07.07.2006 20:01:08

Jos Kornin eka ei ole nu-metallia, niin sitten ei mikään.
Deino vaan
Ziggy Bubba
07.07.2006 20:18:51

Jos Kornin eka ei ole nu-metallia, niin sitten ei mikään.

Siitähän tuo nimitys tosiaan taidettiin keksiä.
Otsegolation
10.07.2006 17:57:03

Metalcorena ehdottomasti Lamb of God. Se on nii paras että parempaa metalcorea saa kyl aika kaukaa ettiä :D
The Meizzzzz----> http:/determined.urli.net
a22
10.07.2006 21:20:30
Metalcorena ehdottomasti Lamb of God. Se on nii paras että parempaa metalcorea saa kyl aika kaukaa ettiä :D

Mikähän LOGista tekee Metalcorea? En ole itse vielä kuullut montaakaan biisiä orkesterilta mutta hyvin vetävät.
elbowski
10.07.2006 21:46:43
Mikähän LOGista tekee Metalcorea? En ole itse vielä kuullut montaakaan biisiä orkesterilta mutta hyvin vetävät.

Anteeksi nyt kaikille, mutta sekö että se musiikki on hyvää tarkoittaa ettei se ole metalcorea?
Raivo määrää nuotin
wil-le
10.07.2006 22:30:08

Anteeksi nyt kaikille, mutta sekö että se musiikki on hyvää tarkoittaa ettei se ole metalcorea?
Komppia, komppia.
"My tongue's the only muscle on my body that works harder than my heart"
a22
11.07.2006 00:19:17
Ihan mietin vaan että mikä määritellään miksikin. Pidän itse monestakin Metalcoreksi luokiteltavasta yhtyeestä
Ronsto
11.07.2006 12:46:04 (muokattu 11.07.2006 12:46:31)

Naurattaa kyllä välillä itseäkin, tuo "tr00" miesten genre tappelu. Lamb Of God on hyvä pumppu ja jos joku laittaa sen metalcore genreen, niin ihan sama mulle. Ei kuuntelu lopu siihen. En paheksu metalcorea millään tavalla.

"Onkohan toi hyvä bändi?"

"Joo on, mut isot pojat sano että se on tota nu metallia/metalcorea ni ei sit voi kuunnella"

"aijaa..."
Ja näin...
KoRn_GoD
11.07.2006 13:25:22
Siitähän tuo nimitys tosiaan taidettiin keksiä.

Väärin.

Eka kerran nü-metal nimitys näki päivänvalon, kun KoRn julkaisi 'Follow the leaderin' 1998. Median keksimä nimitys...
http://www.freewebs.com/korn-fin Korn fanit sinne mars!
Exhausted
11.07.2006 14:38:08 (muokattu 11.07.2006 14:38:58)

Kuten aiemmin sanoin tässä threadissa niin Lamb of God on mielestäni vain hevimättöä Panteran hengessä. Muut metalcorebändit eroavat tyylillisesti aika lailla

E: ja mulle metalcore ei ole mikään haukkumasana.
wil-le
11.07.2006 15:58:25

Väärin.

Eka kerran nü-metal nimitys näki päivänvalon, kun KoRn julkaisi 'Follow the leaderin' 1998. Median keksimä nimitys...

http://en.wikipedia.org/wiki/Nu-metal
"My tongue's the only muscle on my body that works harder than my heart"
paparoach
11.07.2006 16:40:06
Nu metal on ehkä maailman parasta musaa.

Mutta bändejä:

Papa Roach - kuuntele levy Infest (Uuden levyn pitäisi tulla tänä vuonna!)
Limp Bizkit
KoRn - nu metallin kuninkaat
Rage Against The Machine - kuuntele "Calm like a bomb", "Guerrilla Radio" ja "Killing in the Name"
Ziggy Bubba
11.07.2006 21:47:16

Väärin.

No okej, sanotaan että tuo Kornin debyytti on eka levy mikä tuota genreä edustaa. Aivan yks hailee millon toi nimitys on keksitty... Ei puhuta siitä enää, se kuulostaa pahalta.
Stibe
14.07.2006 22:55:32 (muokattu 14.07.2006 22:57:41)
Minä nyt laitan tähän kaiken tämän nahistelun keskelle tälläisen aivan off-topic viestin, jolla kerron vähän omia näkemyksiäni tästä keskustelusta, jonka jälkeen voitte jatkaa sanailuanne vapaasti.En myöskään yritä esittäytyä kaikkitietävänä mulkkuna, vaan kerron oman mielipiteeni, johon minulla on Suomenmaassa oikeus. Ja toivottavasti kukaan ei nyt ota tätä itseensä, koska tämä ei ole kohdistettu kehenkään, vaan tämä on vain minun omaa moraalista vuodatustani..

Minun mielestäni nu-metallin, metalcoren ja kaiken musiikin kategorisointi on perseestä.
Ainoa hyöty, minkä se tarjoaa on se, että tuote ja kuluttaja EHKÄ löytävät toisensa paremmin.

Mutta minusta haitat ovat paljon surullisempia. Joku bändi jää niin helposti huomaamatta, koska se edustaa jotain "musiikin ryhmää", josta sinä et pidä. Mutta eivätkö bändit ole yksilöitä?
Ehkä tämä onkin sitä samaa nu-metal tai metalcore-paskaa, mistä et ole koskaan pitänyt, mutta entä jos tämä onkin jotain muuta? Entäs jos tämä on juuri Sinulle se bändi, joka avaa juuri Sinulle ovet omanlaiseen musiikkiinsa.
Mutta sinä sivuutat sen, koska joku muu (lehtikriitikko tms.) on kategorisoinut sen sinulle epämieluisaksi musaksi. Ei kukaan muu voi päättää toisen puolesta, mikä on hyvää musiikkia ja mikä ei.
Onko se riski ottamisen arvoinen, että saatat ohittaa jonkun sinulle ehkä oikean artistin sillä hinnalla, että et jaksa tuhlata aikaasi jonkin muunlaisen musiikin kuuntelemiseen? Ehkä kukaan muu ei pidä tästä bändistä, mutta ehkä sinä pidät..
Siksi bändit, kuten ihmisetkin, pitäisi kohdata yksilöinä, eikä jonkun ryhmän jäsenenä.

Joten neuvoni tiivistettynä: Kuuntele bändiä, ennen kuin menet tuomitsemaan sen joksikin paskaksi bläkkikseksi tms., koska kaikki bläkkiskään ei ole samanlaista. Eikä musiikin maailmakaan ole kovin yksinkertainen.

Kiitos ja Anteeksi..

E:typo
Parempi katsoa katua, kuin kaatua ja katua, ettei katsonut katua... PS: Paska on perseestä (En viittaa kyseiseen artistiin...)
Ronsto
15.07.2006 12:07:35

Plussan arvoinen kirjoitus.
Ja näin...
Ronsto
15.07.2006 12:10:24

Itsehän yritän aina välttää tätä bändien luokittelua. Nu-metallista ja metalcoresta sen verran vielä, että kyllä sieltäkin loistavia bändejä löytyy.
Ja näin...
Iscariah
15.07.2006 13:45:00
työhän kummaa porukka olette kun ensin julistatte kuuntelevanne tätä nu-tavaraa ja sitten hylkäätte kaikki bändit joita 'nüüksi' kutsutaan.
Itse en tiedä paskaakaan koko genrestä enkä paljon välitäkään mutta voin sanoa että Korn on räppimetallia sitä itseään. sitä on turha kiistää.
kirjoituksista voisi päätellä että häpeätte ajatusta siitä että esim. Korn on numetallia.
Kyllä minäkin hyväksyn jo nykyään sen, että Dimmu Borgir on black metallia, vaikka en bändin musiikista pidäkkään mikäli ymmärrätte ajatuksen.
hyvät viikonloput teille
lord of this world
15.07.2006 14:05:21

Miksi edes puhua nu-metallista ja metalcoresta samassa lauseessa?
Nu-metal oli/vallitsi 1994-2002, ja se on pelkästään sen ajan musaa eikä mitään muuta.(Korn on sen jälkeen progeillut, ja pop musaa tehnyt, Limp bitzkit hajonnut
Slipknot tehny Progressiivisempaa/aggressiivisempaa mättöä, jos on koskaan nuta ollutkaan; Deathmetallia?)
Metalcore on taas tätä uuden vuosituhannen thrash/speed- metallia,
mutta kutsutaan "metalcoreksi" tai "greendayheviksi" ihan vaan synien/samplejen takia. Ehkä myös aiempaaa puhtaampi laulu vaikuttaa asiaan.

No jos suosittelisin niin tuleva Triviumin levy, COB:n kaksi viimeisintä,
Mastodon(ainakin livenä hyvänkuuloinen)
In flames... Limp Bizkitin unquestionable truth pt. 1
Ps. RATM ei ole nu-metallia vaan Rapmetallia.
Mä tuun munakennottaan sua!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)