Aihe: Metallica
1 2 3 4 5138 139 140 141 142146 147 148 149 150
Jeszse
07.06.2024 18:28:22
Hetfield: Onkohan alkuiltapäivästä vielä Helsingin jäähallin parkkiksella tilaa? Vai pitääköhän tähtäillä muualle.

Eiks sun nimimerkille oo omaa ruutua varattu
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
L.H
08.06.2024 00:19:35 (muokattu 08.06.2024 00:20:00)
Kuten etukäteen pelkäsin, niin lava oli ihan perseestä. Keskellä oleva lava on muuten parhautta, mutta tämänkertainen viritys on yksinkertaisesti ihan liian iso. Pienen osan keikasta näkee bändiä kivasti eli sen ajan kun rummut on lähistöllä, mutta suurimman osan sai katsella tyhjää lavaa ja meno sitä myöten kuin jossain kaupan kassajonossa. No eipä tarvinnut ainakaan tuijottaa kännykkämerta, kun ei ollut paljon kuvattavaakaan.

Soundeista olisi kiva kuulla kommentteja, koska omalle permantopaikalle ei kuulunut Hetukan kitaraa käytännössä ollenkaan koko keikan aikana, vaan Kirkan kitara tuli ihan helvetisti lujempaa, eikä kyllä kauniisti sanottuna kuulostanut kovin hyvältä. Pitää sunnuntaina hakeutua johonkin toiseen kohtaan, jos toivottavasti toimisi paremmin.
Pedroz
08.06.2024 00:25:25 (muokattu 08.06.2024 00:26:45)

Jokainen tuplakeikkasetti on tähän asti ollut 16 biisin mittainen, mutta nyt jäi "tuoreehkon levyn sinkku" -slotti soittamatta. Keikka alkoi 20 min myöhässä mistähän lie syystä, niin ehkä oli vaan pakko leikata ettei tule sakkoja möykkäämisestä pitkälle iltaan.

Peruspermantolippu ei kyllä tämän lavan kanssa ollut sitten ollenkaan hyvä ratkaisu. Ne hetket kun tyypit vilahtelivat siinä lähistöllä oli ihan hyvä meininki, mutta ison osan aikaa olisi ollut ihan sama olla kotona kuuntelemassa vähän kökösti miksattua livelevyä. Kirkan kitara oli tosi hiljaisella siihen Snakepitin sisäänkäynnin lähistölle, moni soolo jäi mielikuvituksen varaan ja esim. Inamoratan upea harmoniakohta jäi torsoksi kun vain Jamesin laini kuului kunnolla. (edit: Jahah, ylhäällä juuri päinvastainen kokemus. Olin siis siinä itäsivustan keskimmäisessä yleisöslotissa.)

Hyvin ne silti soitti ja setti oli hyvä, lyhyemmästä kestostakin olin oikeastaan ihan tyytyväinen kun vikojen biisien aikana ei miekkosia paljon näkynyt, ja meinasi tylsistyttää. Sunnuntaina uudestaan uudella strategialla: Johonkin ryysikseen pakkautumisen sijaan jään sinne kentän reunamille ja asemoin itseni aina rumpujen mukaan. Näkee sitten koko ajan jotakin, vaikkakin kauempaa. Nämä voi kyllä hyvin jäädä itsellä viimeisiksi stadionkeikoiksi koskaan, ei mikään suosikkiympäristöni musiikkielämyksiä varten.
I Am Three People "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
L.H
08.06.2024 00:40:48
Pedroz: Jokainen tuplakeikkasetti on tähän asti ollut 16 biisin mittainen, mutta nyt jäi "tuoreehkon levyn sinkku" -slotti soittamatta. Keikka alkoi 20 min myöhässä mistähän lie syystä, niin ehkä oli vaan pakko leikata ettei tule sakkoja möykkäämisestä pitkälle iltaan.

Peruspermantolippu ei kyllä tämän lavan kanssa ollut sitten ollenkaan hyvä ratkaisu. Ne hetket kun tyypit vilahtelivat siinä lähistöllä oli ihan hyvä meininki, mutta ison osan aikaa olisi ollut ihan sama olla kotona kuuntelemassa vähän kökösti miksattua livelevyä. Kirkan kitara oli tosi hiljaisella siihen Snakepitin sisäänkäynnin lähistölle, moni soolo jäi mielikuvituksen varaan ja esim. Inamoratan upea harmoniakohta jäi torsoksi kun vain Jamesin laini kuului kunnolla. (edit: Jahah, ylhäällä juuri päinvastainen kokemus. Olin siis siinä itäsivustan keskimmäisessä yleisöslotissa.)

Hyvin ne silti soitti ja setti oli hyvä, lyhyemmästä kestostakin olin oikeastaan ihan tyytyväinen kun vikojen biisien aikana ei miekkosia paljon näkynyt, ja meinasi tylsistyttää. Sunnuntaina uudestaan uudella strategialla: Johonkin ryysikseen pakkautumisen sijaan jään sinne kentän reunamille ja asemoin itseni aina rumpujen mukaan. Näkee sitten koko ajan jotakin, vaikkakin kauempaa. Nämä voi kyllä hyvin jäädä itsellä viimeisiksi stadionkeikoiksi koskaan, ei mikään suosikkiympäristöni musiikkielämyksiä varten.

Minäkin olin itse asiassa suht lähellä sitä snake pitin kulkuaukkoa. Katsomoiden suunnasta katsottuna oikealla puolella siitä ja about puolessa välissä sitä kapeaa kohtaa eli tornin kohdalla. Erikoista kun on näin päinvastaiset kokemukset.

Mietin itsekin sunnuntaille vähän samanlaista suunnitelmaa, koska katselin jo ennen keikkaa, että kauempaa saattaisi nähdä paljon paremmin, mutta pakko se oli sitten mennä lähemmäs, kun hyvin pääsi.
Pedroz
08.06.2024 00:44:44

L.H: Minäkin olin itse asiassa suht lähellä sitä snake pitin kulkuaukkoa. Katsomoiden suunnasta katsottuna oikealla puolella siitä ja about puolessa välissä sitä kapeaa kohtaa eli tornin kohdalla. Erikoista kun on näin päinvastaiset kokemukset.

Mietin itsekin sunnuntaille vähän samanlaista suunnitelmaa, koska katselin jo ennen keikkaa, että kauempaa saattaisi nähdä paljon paremmin, mutta pakko se oli sitten mennä lähemmäs, kun hyvin pääsi.

Kappas, minä olin siinä vasemmalla puolella aikalailla kulkureitin aidassa kiinni, eli aika lähekkäin oltiin. Ehkä sinne kauemmas ämyreiden ääni blendaa paremmin ja kuuluu molemmat kitaramiekkoset.
Artturi
08.06.2024 00:53:33 (muokattu 08.06.2024 00:55:31)
Katsomoon toimi lava ja soundit hyvin. Alkukeikan olivat siellä 200 metrin päässä, mut screeneiltä pystyi hyvin seuraamaan. Varmaan siellä permannolla on vittumaista kun ei näe screenejä kai? Mut tommonen megakeikka ja edes hetken näkee lähietäisyydeltä; eks se o aika jees? Jossain Kantolassa valtaosa katsojista on pelkkien screenien varassa, nyt sentään suuri osa permannolla olijoista saa edes suht hyvän lähikontaktinkin..
Unmasked
08.06.2024 01:12:16
Päätykaarteeseen yläosaston alimmalle riville oli perhanan hyvät soundit tulppien kanssa. Välillä fiilistelin ilman tulppia, mutta ei kuulostanut järin hyvältä. Toki korva turtuu jos menee alusta asti ilman suojaimia. Mä ostin kuukausi takaperin tulpat ja suosittelen kyllä kaikille. Ei soi korvat ja sounditkin paranee. Itse maksoin omistani 13 euroa. En toki ymmärrä, minkä takia isoilla rokkikeikoilla pitää tuutata niin perkeleen kovaa.
jamez_wannabe
08.06.2024 03:15:19
Mixed feelings.
Digannut bändiä since Kill Em all - oisko 12 kerta livenä
Lava ei toimi permannolla - jäi etäiseksi vaikka oli 4m eturivistä
Fiilis ei tartu. Vanhemmat valitti että voisko rauhottua, teinit että onks pakko tolleen sätkii
Diggasin kyllä mutta dinot pitäis päästää SnakePittiin
Ei ollut yhtä showta kuin Mammoth mutta mieli kiittää kovasti 2003, Black Album, Puppets kokonaan jne keikoista.
Immamurata, Blackend, King
"more deers"
lukethesis
08.06.2024 09:29:13
Kyllä ne screenit näkyivät sinne kentällekin, ja olivat oikeastaan ainoa tapa seurata keikkaa, kun ukot olivat jossain siellä kilometrin päässä. Jossain kohtaa meni kyllä tuosta fiilis. Olisi pitänyt aina juosta sinne, mihin rumpusetti nousee seuraavaksi, kun tuntuivat usein pyörivän lähinnä siinä :D

Mukavan paljon klassikoita settiin mahtui (kiertueella on ollut myös heikkoja iltoja, mitkä ovat olleet lähinnä uudehkoa matskua) ja King Nothing ilahdutti erityisesti.
Regalis Apertura
08.06.2024 09:29:19
Olikos setissä mitään yllättävää (no ainakin harvemmin soitettua)?
Little Savage
08.06.2024 09:30:32
Paskaläjä. Jossei vessaan pääse. Sit tietty kun alkaa vituttaa. No mites nurmikko, kestäkö jalkapöllö karsintoihin?
Älä koske mun ratukasteriin.
temander
08.06.2024 10:08:00
jamez_wannabe:
Fiilis ei tartu. Vanhemmat valitti että voisko rauhottua

Joo tämä oli iso ongelma. Mammat mussutti karkkia lastensa kanssa ja valittivat järkkärille jos vähän nousi alakatsomossa seisomaan ja fiilistelemään. Järkkärikin totesi meille tilanteen jälkeen, että eivät taida olla oikeessa paikassa jos tollanen häiritsee :D

Tästä huvittavampaa tekee se, että ihmiset jotka seisoivat, olivat näiden valittajien takana...
You know you never know you know
battery
08.06.2024 10:11:50
Itse olen perinteisen lavan kannattaja tai silleen että näkisi useasti kaikki soittajat ja heidän välisen dynamiikan yhtäaikaa. Nyt näet 1-2 soittajaa kerralla ja välillä et ketään, niin vähän laskee fiiliksiä keikasta. Istumapaikoilla olin itse.
lukethesis
08.06.2024 10:18:59
Regalis Apertura: Olikos setissä mitään yllättävää (no ainakin harvemmin soitettua)?

Toi Inamorata tuli nyt vasta tokaa kertaa, eka oli ollut Saksassa. Sama spiikkikin. Alkoi lupaavasti. https://youtu.be/Z0tFpHi1JRA
HaloOfFlies
08.06.2024 10:24:10 (muokattu 08.06.2024 10:39:06)

Oli hyvä ratkaisu ottaa alakatsomopaikka. Lavan näki loistavasti ja keikasta jäi hyvä fiilis. Setti oli hyvä. Creeping Death oli mahtava aloitus ja Harvester Of Sorrow siihen heti perään, ai että. Kirkon ja Robin jamittelupätkä oli vähän turha, siihen olisi voinut jonkun biisin laittaa tilalle. Lopetus silkkaa rautaa. Encoreita vähän odottelin mutta niitä ei nyt tullut. Orion oli mahtava kuulla livenä. Sad But True oli sekin kova. Nautin keikasta paljon.

Länppäreistä Architects oli hyvä. Lujaa tuli alakatsomoonkin, onneksi oli korvatulpat. Vähän tuli Linkin Park mieleen.
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
Juhani_t
08.06.2024 10:26:47
temander
08.06.2024 10:32:09
Juhani_t: Olette te kyllä aika sikoja
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010485134.html

Tää jaksaa kyllä aina ihmetyttää. Mikä ihme siinä on niin vaikeeta huolehtia omat roskat roskiin?
You know you never know you know
Pedroz
08.06.2024 10:33:29

Regalis Apertura: Olikos setissä mitään yllättävää (no ainakin harvemmin soitettua)?

Aika perussettiä, mutta ainakin King Nothing ja Blackened ei ole ihan joka keikan kauraa. Orion tietysti myös, mutta sitä on viime vuosina aika paljon soiteltu. Viime vuodesta lähtien se on tainnut olla varmaan joka kaupungissa listalla Ktulun kanssa paikkaa vaihdellen. Uuden levyn biisit toimi itselle melkein parhaiten ennenkuulemattomina, Inamorata tosiaan kyllä kärsi soundiongelmista.
Shredator
08.06.2024 10:34:47

Kyllä maittoi monen vuoden tauon jälkeen. Blackened oli parhautta, soundit taas takakaarteeseen ajoittain heikot.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Pedroz
08.06.2024 10:36:30

HaloOfFlies: Encoreita vähän odottelin mutta niitä ei nyt tullut.

Tämän kiertueen kaavaan on kuulunut se, että encorea ei ole soitettu kertaakaan. Muuten biisit vaihtelee aika paljon, mutta päätösbiisit on koko ajan samat, ja aloitukset myös ihan ekojen keikkojen jälkeen pysyneet samana.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)