Jucciz 29.01.2018 16:49:09 (muokattu 29.01.2018 16:54:01) | |
---|
zeta: Olen tästä aikalailla päinvastaista mieltä. Esimerkiksi South of Heavenilla Davelle olisi voinut surutta laittaa biisinkirjoituskredittejä, niin vahvasti kappaleet nojaavat hänen omintakeisiin rytmiraitoihin. Lombardolla on myös mielestäni aika uniikki tyyli. Samaa ei voi sanoa monista nykyisistä metallirumpaleista, joille tyylitaju ja fillien ja tuplamyllytysten oikea-aikaisuus on vieras käsite. Mitä kauemmaksi metalli ajautuu jazzista, ts. mitä enemmän aikaa kuluu, sitä tylsemmäksi homma vaikuttaa käyvän etenkin rumpaloinnin osalta. Sopii kuunnella vaikka Nick Menzaa, Gar Samuelsonia, Charlie Benantea tai jopa Lars Ulrichia (jonka tapauksessa jatsi on usein lähinnä tahatonta...) - tai näitä vielä vanhemman liiton rumpaleita (Ian Paice, John Bonham, Bill Ward, Cozy Powell), joilla sitä svengiä ja kekseliäisyyttä vaan on ihan eri tavalla, sillä vaikutteita on imetty paljon laaja-alaisemmin. Oon sanonut tämän saman myös kitaristeista, mutta pätee ihan yhtä lailla rumpaleihinkin: hevirumpali, joka on kuunnellut pelkkiä hevirumpaleita, on lähes poikkeuksetta todella tylsää kuunneltavaa. |
varpio 29.01.2018 17:01:31 | |
---|
Jucciz: Mitä kauemmaksi metalli ajautuu jazzista, ts. mitä enemmän aikaa kuluu, sitä tylsemmäksi homma vaikuttaa käyvän etenkin rumpaloinnin osalta. Sopii kuunnella vaikka Nick Menzaa, Gar Samuelsonia, Charlie Benantea tai jopa Lars Ulrichia (jonka tapauksessa jatsi on usein lähinnä tahatonta...) - tai näitä vielä vanhemman liiton rumpaleita (Ian Paice, John Bonham, Bill Ward, Cozy Powell), joilla sitä svengiä ja kekseliäisyyttä vaan on ihan eri tavalla, sillä vaikutteita on imetty paljon laaja-alaisemmin. Oon sanonut tämän saman myös kitaristeista, mutta pätee ihan yhtä lailla rumpaleihinkin: hevirumpali, joka on kuunnellut pelkkiä hevirumpaleita, on lähes poikkeuksetta todella tylsää kuunneltavaa. Onkos Lombardo liian hevirumpali? Tai Gene Hoglan? |
Jucciz 29.01.2018 17:17:36 | |
---|
varpio: Onkos Lombardo liian hevirumpali? Tai Gene Hoglan? Aivan hyviä ovat. |
varpio 29.01.2018 17:22:48 | |
---|
Jucciz: Aivan hyviä ovat. Mutta ei ne nyt toisaalta taida kovin jatsiakaan olla. |
Jucciz 29.01.2018 17:48:12 | |
---|
varpio: Mutta ei ne nyt toisaalta taida kovin jatsiakaan olla. Ei varsinaisesti, mutta monimuotoinen musiikin kuuntelu kuuluu hyvällä tavalla. Se on just sitä jatsia, joka monen metallimuusikon ilmaisusta puuttuu. |
BMF 29.01.2018 23:47:51 | |
---|
Jucciz: Divinehän on just saaterin kova kasetti. Ja ihan mahtavaa rummutusta Bostaphilta siinä: todella kieroja ja kekseliäitä ideoita. En minä yhtään tiiä enkä välitäkään, mistä ne laulavat, mutta tuon albumin rumputyöskentelystä tykkään paljon. Siinä on jollain kierolla tavalla saatu yhdistetyä punkin energia ja jazzrumpaloinnin dynamiikan ja estetiikan taju, lopputulos svengaa ihan älyttömästi. :D Samaa mieltä. Tykkään itse myös paljon Diaboluksen rumpaloinnista vaikka albumi muuten jättää vähän toivomisen varaa, muutamaa kieltämättä todella tiukkaa poikkeusta lukuunottamatta. Beat your dick like it owes you money. |
teg 09.05.2018 16:29:12 | |
---|
|
Berzerkowitz 09.05.2018 21:53:51 | |
---|
varpio: Mutta ei ne nyt toisaalta taida kovin jatsiakaan olla. Ookkonää Deathin Individual-levyä kuullu? |
teg 16.05.2018 20:13:08 | |
---|
Että häh ? Halli loppuunmyyty ja täällä ei herätä minkäänlaista mielenkintoo. Minäkö ainoona oon menossa ? |
TTV 16.05.2018 20:17:07 | |
---|
teg: Että häh ? Halli loppuunmyyty ja täällä ei herätä minkäänlaista mielenkintoo. Minäkö ainoona oon menossa ? Aamulla kattelin lippuja, mutta permannolle ei päässy :-/ Taidan pitää edelliset Slayer-muistot loppuun asti :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Jeszse 16.05.2018 20:32:39 | |
---|
Jaa onko katsomotki täynnä? Saatana, aattelin ensiks että enpä tiiä onko pakko lähtee mutta sit kyllä järkeilin että jos ei 8.12. oo paikalla ni sillon kyllä riepoo. Rahka pulla
Sinkki kuume mittari |
teg 16.05.2018 20:43:15 | |
---|
Jeszse: Saatana, aattelin ensiks että enpä tiiä onko pakko lähtee mutta sit kyllä järkeilin että jos ei 8.12. oo paikalla ni sillon kyllä riepoo. Vähän samoilla linjoilla. 3 keikkaa vuosien saatossa nähny. Mikäli pelkkästään Slayer ja joku lämppäri ois ollu niin väliin olis jääny, mutta paketti on nyt sitä luokkaa jotta kelpaa. Ja onhan tässä ainakin olemassa mahdollisuus, että on oikeesti viiminen keikka euroopassa ikinä koskaan. Elleivät sitten ala perumaan lopettamisaikeitaan. |
Jeszse 16.05.2018 21:05:25 | |
---|
Ei mua noi lämppärit sillee ittee kiinnosta. Kolme kertaa kans nähny, 2005 sauna open air, 2006 unholy alliance ja 2016 south park. Saatanan kova joka kerta. Rahka pulla
Sinkki kuume mittari |
Daagen 16.05.2018 23:43:29 | |
---|
Jeszse: Jaa onko katsomotki täynnä? Onhan ne. Aika äkkiä meni. |
Torniojaws 17.05.2018 00:38:09 (muokattu 17.05.2018 00:38:36) | |
---|
Vaikuttaa vähän epäilyttävältä. Onhan se Slayer kova, mutta en nyt uskois, että myy Suomessa heti loppuun. Nehän on käyneet paljonkin täällä? |
teg 17.05.2018 06:35:01 | |
---|
^ En minä nyt niin kauheesti ihmettelis :) Onko viimiseen kymmeneen vuoteen käyny mitään metallibandiä Suomessa, jolla noin kovat "lämppärit" yhdellä keikalla ja lippujen hinta nykymittapuulla varsin maltillinen. Vertailun vuoksi vaikkapa tulevat IM-keikat, missä liput alk 83. |
MannihilatoR 18.05.2018 22:57:57 | |
---|
no ei sitten näköjään ole kuin platinum lippuja enää. jää sitten Släyer näkemättä. |
Megalomania 19.05.2018 09:13:18 (muokattu 19.05.2018 09:14:56) | |
---|
Minä sain lipun. On mulle täten ensimmäinen ja ilmeisesti myös viimeinen kerta Seilorin yleisössä. Aikaisemmin on jäänyt näkemättä, kun ei ole ollut varaa raahautua haja-asutusalueelta piäkaupuntiin kyseistä laulu- ja soitinyhtyettä katsomaan. Olisi pitänyt maksaa pääsylipun ohella nimittäin myös majoitusliikkeelle ja joukkoliikenteelle. Tyyristä touhua. Nyt elintasopakolaisena isolle kirkolle muuttaneena on mahdollisuus osallistua erilaisiin kulttuuritapahtumiin avautunut. Tulepaahan samalla nähtyä mielenkiintoiset lämppärit myös. "Koska musiikin voidaan havaita koostuvan melodiasta ja rytmistä, on kiinnitettävä huomiota siihen vaikutukseen, mikä niillä on kasvatukseen." - Aristoteles |
Ojankaivaja 20.05.2018 23:36:26 (muokattu 20.05.2018 23:38:36) | |
---|
Ei voi kuin ihmetellä taas suomen touhua.. Slayeri viimeistä kertaa ja lämppäreinäkin kovia nimiä, ja hommaa varten varataan joku koulun juhlasaliin verrattavissa oleva mesta. Paljon halukkaita tulijoita jää taas ulkopuolelle. Okei mahtuuhan tuonne kai se 8k, mutta maksaako se hartwalli muka niin paljon enemmän vuokrata käyttöön? "meikäki panee sillai että muija on toisessa huoneessa ja yritän venyttää kikkeliä kovaa :)" -Kerpele |
mrk 20.05.2018 23:42:23 | |
---|
Ojankaivaja: Ei voi kuin ihmetellä taas suomen touhua.. Slayeri viimeistä kertaa ja lämppäreinäkin kovia nimiä, ja hommaa varten varataan joku koulun juhlasaliin verrattavissa oleva mesta. Paljon halukkaita tulijoita jää taas ulkopuolelle. Okei mahtuuhan tuonne kai se 8k, mutta maksaako se hartwalli muka niin paljon enemmän vuokrata käyttöön? Hartwall on varattu kyseisenä päivänä. Raskasta joulua :D Eiköhän LiveNation olisi sen varannut jos olisi pystynyt. Päivämäärissä tuskin on liikaa valinnanvaraa annettu artistin puolelta. Ota tai jätä. "Short On Long Term Goals" |