Milkop 08.02.2006 17:37:14 (muokattu 08.02.2006 18:38:47) | |
---|
Mä oon vielä vähän vaiheessa. Helvetin hyvähän tämä on, mutta kaikki biisit ei ole vielä auenneet. Tarviipa kuunnella lisää, että eiköhän tää kesään mennessä ole avautunut, jolloin tästä tulee ens kesän soundtrack. Tästä ja SYLvin uudesta. |
ten 09.02.2006 13:35:17 | |
---|
Hillitön vire tolla Devinillä on. Vai kuinka moni teistä voi sanoa soittavansa GCGCGCE-vireellä? kait se noin meni... Levyyn en ole vielä kerennyt paneutua, mutta toivottavasti sieltä löytyy tuttuun tapaan hienoja melodioita ja tappavia riffejä. Pistän lisää mietteitä kunhan kerkeän kuunnella. THV-klubi #44.
"Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis |
Torniojaws 09.02.2006 13:37:42 | |
---|
Hillitön vire tolla Devinillä on. Vai kuinka moni teistä voi sanoa soittavansa GCGCGCE-vireellä? kait se noin meni... Aika moni. Tuo on siis paremmin tunnettu nimellä avoin C-vire (ja 7-kielinen kun on niin vielä ylimääräinen G-kieli). |
Milkop 09.02.2006 16:54:22 (muokattu 09.02.2006 17:07:22) | |
---|
Hillitön vire tolla Devinillä on. Vai kuinka moni teistä voi sanoa soittavansa GCGCGCE-vireellä? Mul on akustisessa CGCGCE, ku halusin soitella Sisteriä sun muita akustisesti. Hyvä, rouhee soundi lähtee minusta. Edit. tai siis kitarasta. HEH! |
Spiral 10.02.2006 12:45:56 | |
---|
Mitäs mieltä muusikot ovat albumin tuotantopuolesta? Devin on tehnyt lähes kaiken itse, mitä en välttämättä pitäisi hyvänä ideana, mutta hyvältä kuulostaa. Kompressoinnista ja "sub bass bombs"eista oli juttua tuolla DTForumilla. Alienillakin kuulin (ja näin!) nuo "pommit" vasta kun kuuntelin levyä laverin paremmista stereoista. Mutta ainakin huonommilla stereoilla/kuulokkeilla vievät hieman potkua pois. Kompressointi taas, joskus tuntuu että menee Devinillä hieman överiksi. Kyllä munakkaat rytinäkohtaukset olisi entistä jytisevimpiä, jos volumekin hieman vaihtelisi. Makuasioitahan nämä. Mutta albumi kuulostaa joka kerta paremmalta, varsinkin kun nyt pääsen hieman lujemmalla soittamaan, tyttöystävä ei oo kotona! ;) |
Heissi 10.02.2006 14:04:18 | |
---|
Mitäs mieltä muusikot ovat albumin tuotantopuolesta? Devin on tehnyt lähes kaiken itse, mitä en välttämättä pitäisi hyvänä ideana, mutta hyvältä kuulostaa. Kompressoinnista ja "sub bass bombs"eista oli juttua tuolla DTForumilla. Alienillakin kuulin (ja näin!) nuo "pommit" vasta kun kuuntelin levyä laverin paremmista stereoista. Mutta ainakin huonommilla stereoilla/kuulokkeilla vievät hieman potkua pois. Kompressointi taas, joskus tuntuu että menee Devinillä hieman överiksi. Kyllä munakkaat rytinäkohtaukset olisi entistä jytisevimpiä, jos volumekin hieman vaihtelisi. Makuasioitahan nämä. Mutta albumi kuulostaa joka kerta paremmalta, varsinkin kun nyt pääsen hieman lujemmalla soittamaan, tyttöystävä ei oo kotona! ;) Tää on just se pointti miks esim. Alien ei kohtalaisen hyvästä biisimateriaalistaan huolimatta oikeen toimi mulle. Raivostuttavia noi saatanan "pommit". Devin on kiistatta maailman eliittiä biisintekijänä ja tunnelmanluojana, mutta esim. miksausosaston jne. se sais kyl suosiolla jättää muille. Edes kokeilumielessä kertaalleen. Ja miks ne kitarat on niin pirun hiljasella For those aboot to rock -dvd:llä? Ej voi oikeen ymmärtää tuota ratkaisua. "Esimerkiksi lause 'Saatana on Herra' on varmasti suurimmalle osalle ihmisistä ei-toivottua informaatiota."
E N O K K I O . C O M |
Spiral 10.02.2006 14:30:18 | |
---|
Tää on just se pointti miks esim. Alien ei kohtalaisen hyvästä biisimateriaalistaan huolimatta oikeen toimi mulle. Mulla hieman sama juttu SYLin eka levyjen kans. Volumepotikkaa ei saa ikinä oikeaan asentoon, kun aina joku jytisee liikaa tai sitten hukkuu muun alle. tarkasti kun kuuntelee, siellä alla on huippu riffejä/biisejä, mutta miksaus hukuttaa ne. Toisaalta, Terria toimii loistavasti myös miksaukseltaan/tuotannoltaan, vaikka Devin taisi olla aika pitkälle puikoissa silloinkin. |
KTR 10.02.2006 14:46:07 | |
---|
Devinin tuotanto sopii mielestäni hienosti hänen omiin tuotoksiinsa. Onhan kaikki aika kasaan lytättyä, mutta toisaalta hienon kuuloista. Olisihan se jännä kuulla, miltä Devinin musa kuulostaisi erilaisella, vähemmän kompressoidulla tuotannolla, mutta ehkä se olisi liian erilaista. En tiedä.. |
Milkop 10.02.2006 16:38:46 | |
---|
Olisihan se jännä kuulla, miltä Devinin musa kuulostaisi erilaisella, vähemmän kompressoidulla tuotannolla, mutta ehkä se olisi liian erilaista. En tiedä.. Terria vinyylinä, ai ai. Kyl mä tykkään Devinin tuotannosta, Alienistakin. Onhan se ehkä välillä vähän liian kompressoitua, mutta se on miehen tyyli ja niin olkoon. |
McRami 10.02.2006 22:42:23 | |
---|
Juu ekaa kertaa kun miehen soolotuotantoa kuulin, niin hiukan oudoksuin saundimaailmaa, mutta siihen on nyt tottunut ja on tosiaan levy levyltä muuttunut paremmaksi. Oma saundinsa tosiaan. |
Heissi 11.02.2006 03:42:33 | |
---|
Joo siis ei siinä saundmaailmassa mitään. Sehän on sinänsä mahtava. Mutta ne tietyt yksittäiset mutta musiikillisesti isot ratkaisut.... ne vitun pommit ja muut kehveliydet. Joku roti saatana. "Esimerkiksi lause 'Saatana on Herra' on varmasti suurimmalle osalle ihmisistä ei-toivottua informaatiota."
E N O K K I O . C O M |
PekkaM 11.02.2006 09:12:11 | |
---|
No johan meikäläisen kopio viipyy. Viikko sitten perjantaina vasta lähti Playsta ja edelleen matkalla. Sopii olla hyvä levy tämän odottelun jälkeen... Toivottavasti ei käy niinkuin Kate Bushin Aerial:illeni, joka kiersi Falklandin saarten kautta (ja lopulta niitä levyjä tuli kaksi). |
jigsore 13.02.2006 18:56:17 | |
---|
arse shnider
IHKK #8 |
marke- 13.02.2006 22:28:01 | |
---|
Kiitos linkistä! Oli kyllä turha video :D Ainoa hieno oli devinin silmät.. mutta kyllähän tuolla musiikilla katsoo vaikka mustaa ruutua. Seksi |
marke- 13.02.2006 22:31:31 (muokattu 13.02.2006 22:31:44) | |
---|
Joo siis ei siinä saundmaailmassa mitään. Sehän on sinänsä mahtava. Mutta ne tietyt yksittäiset mutta musiikillisesti isot ratkaisut.... ne vitun pommit ja muut kehveliydet. Joku roti saatana. Perus kuolevaisen kuulo ei veny aina jumalan tasolle. Vaikka itseasiassa luulin masterointimokiksi niitä esim.Shitstormissa ja Zenissä tulevia selkeitä kompuran aiheuttamia "kuoppia". Seksi |
KTR 13.02.2006 22:55:41 | |
---|
Kiitos linkistä! Oli kyllä turha video :D Suurin osa näkemistäni Devin Townsend-musavideoista on perin turhia. Mutta ei ilmeisesti Devinilläkään ole kauheata mielenkiintoakaan niitä kohtaan. |
Torniojaws 13.02.2006 23:08:54 | |
---|
Suurin osa näkemistäni Devin Townsend-musavideoista on perin turhia. Mutta ei ilmeisesti Devinilläkään ole kauheata mielenkiintoakaan niitä kohtaan. Näinpä on sanonut parissakin haastattelussa. Pakollinen paha. |
aarghto 14.02.2006 08:44:22 | |
---|
Suurin osa näkemistäni Devin Townsend-musavideoista on perin turhia. Mutta ei ilmeisesti Devinilläkään ole kauheata mielenkiintoakaan niitä kohtaan. Love?:ssa on mukavan ahdistunut video. Mutta Suurinosa on kyllä tosiaan aika mitäänsanomattomia. päteminen ja ruikutus. mind the gap. |
Milkop 14.02.2006 10:38:56 | |
---|
Love?:ssa on mukavan ahdistunut video. Mutta Suurinosa on kyllä tosiaan aika mitäänsanomattomia. Tuo Love? on niistä varmaankin paras, muut ovat vähän mitä ovat. En malta olla hehkuttamatta Toolin musiikkivideoita. Niissä eivät bändin jätkät turhia poseeraa. |
Ali 14.02.2006 14:50:07 (muokattu 14.02.2006 14:54:10) | |
---|
Perus kuolevaisen kuulo ei veny aina jumalan tasolle. Vaikka itseasiassa luulin masterointimokiksi niitä esim.Shitstormissa ja Zenissä tulevia selkeitä kompuran aiheuttamia "kuoppia". No kyllä näistä "kuopista" pääsee eroon, jos löytyy vaan tarpeeksi hyvät hifi-vehkeet. Harvalta vaan löytyy tarpeeksi hyvät vehkeet, mutta esim. kohtalainen subbari auttaa jo aika paljon asiaan. Ja siis en tarkoita mitään tietokonekajaripaketteja, niillä itse ainakin kuuntelen musiikkia vain taustamusana. "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista |