![]() 20.08.2021 19:10:04 | |
---|---|
The Jack: Näitä melodiannäppäilyjä on valitettavan paljon ollut viime levyillä. Maiden kuulostaisi ainakin levyillä paremmalta kahdella kitaristilla. Kun ei keksitä kolmannelle mitään järkevää soitettavaa, niin "soita laulumelodiaa". Lopputulos kuulostaa demomaiselta ja typerältä. Eilen katselin Smithin haastattelun albumin tiimoilta, ja siinä hän kertoi ettei bändi treenannut biisejä yhtään ennen studioon menoa. Miksi ei? Olisi varmaan kannattanut, ja luultavasti Strategokin olisi toiminut silloin ihan eri tavalla. Ei se tällaisena ollut hyvä. Kitarasooloissa pitäisi olla joku koukku tai idea mukana, millä se perustelee paikkansa. Tätä ei ainakaan Strategossa tapahtunut. Taitaa olla vähän niinkin, että Maiden ilmeisesti kirjoittelee biisejä paljon vielä studiossa. Ainakin Harris pusertaa noita eepoksiaan valmiiksi aika viime tingassa. You are number six | |
![]() 20.08.2021 19:33:57 | |
Dance of death. Be quick. Stratego, Aftermath, ghost of the navigator. Samaa settiä 5/5 pistettä Allekirjoituspaikka myynnissä 6,66¤/kk (ei määräaikaisuutta) | |
![]() 20.08.2021 20:15:45 | |
Mulle on jotenkin jäänyt kuva että Book Of Souls kuulostaa paljon viimeistellymmältä/enemmänkin treenatulta matskulta kuin AMOLAD (jota monet tuntuu täällä diggaavan) joka siis jätettiin masteroimatta. Ja näistä uusista Stratego myös. Joten olen sitten varmaankin puukorva jos kerran Maidenin herrat sanovat että uusi levy vedettiin vaan nopeasti purkkiin että kuulostaisi tuoreelta... | |
![]() 20.08.2021 20:25:27 | |
Tuomoo: No en nyt tätäkään aivan kokonaan allekirjoittaisi, sillä onhan esim. AMOLAD tehty Shirleyn aikana. Ja aika lailla hyvin viimeistelty kokonaisuus on kyllä. Hah. Näin ne mielipiteet jakaantuu. Se on mielestäni huonoin Maidenin levy :D Silloin olisi viimeistään pitänyt vaihtaa tuottajaa. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää | |
![]() 20.08.2021 20:44:27 | |
Regalis Apertura: Mulle on jotenkin jäänyt kuva että Book Of Souls kuulostaa paljon viimeistellymmältä/enemmänkin treenatulta matskulta Tätä en kyllä ite allekirjottais ollenkaan. Book on omasta mielestä niin onneton tekele, että siltä ei ole eksynyt yhtään mitään soittolistoille. Edelliseltä kuitenki kuuntelen Starblindia ja Wild Windiä toisinaan. Bookilla ei ollu mun mielestä mitään hiottua vaan enemmänki se kuulosti sellaselta improvisaatiolta paikoin... improvisaatiolta joka on täysin soittotaitojen ulkopuolella. Ja se Nickon yks breakki mitä se veti koko levyn joka hiton biisistä toiseen oli kyllä niin merkki sellasesta makoilen valmiiksi haudassa -asenteesta, että tuli vaan pahalle mielelle kun sitä kuunteli. Oon kuunnellu sen levyn yhdesti silloin ku se ilmesty ja yhdesti tänä vuonna. Ei jatkoon. Ja oikeasti siis tykkään joka levyllä jostain ja yleensä on just se tekemisen meininki. Matterilla se Breeg on siisti biisi ja Shadows ja Greater Good ja myös Lord of Lightissa on hyviä juttuja. Vähän X-Factormainen fiilis. Mutta Book on mun mielestä helposti bändin huonoin levy. Jos Matter ja Frontier on 6/10, niin Book on 3/10. En tiedä oliko bändi vaan huonolla tuulella ku teki sitä vai mistä kyse, mutta ei voi ku kattoa monttu auki ku porukka ylistää sitä bändin parhaana teoksena. Ei siksi etteikö jokainen saisi tykätä juuri siitä mistä tykkää, mutta en vain osaa edes kuvitella, että mitä kukaan siinä kuulee. Sori rant, haha. Your soundcard works perfectly! | |
![]() 20.08.2021 22:32:22 | |
Stratego on yllättävän kova biisi! Mutta just säkeistön lead kitara joka myötäilee laulumelodiaa on aivan kauhea. Sen olis voinu jättää pois..itse biisin pääsoolo on aika päätöntä menoa. Omasta mielestä Nicko veivaa hyvin tässä biisissä mitä ei muista ei ole edes tapahtunut..drunk n roll | |
![]() 20.08.2021 23:37:10 | |
Stratego oli ihan jees biisi ainakin verrattuna siihen edelliseen blues-rock kötöstykseen, mutta noi soundit kyllä tökkii pirusti. Omaan korvaan kuulostaa vaan teennäiseltä heittää biisi ilmataajuuksille ilman sen kummempia jälkituotantoja. Etenkin, kun kyseinen bändi on aikanaan kuitenkin tehnyt ihan korkean luokan tuotantoa esim SSOASS. Seppo teki kepposen ja käy tamtam. | |
![]() 20.08.2021 23:38:15 (muokattu 20.08.2021 23:38:27) | |
M4ss3 m/: Etenkin, kun kyseinen bändi on aikanaan kuitenkin tehnyt ihan korkean luokan tuotantoa esim SSOASS. No eipä Maidenilta mitään kuunneltavan arvoista ole tuon levyn jälkeen tullutkaan, joten ei haittaa. Mä kuuntelen sitä. Je suis 190221 | |
![]() 20.08.2021 23:38:23 (muokattu 20.08.2021 23:39:19) | |
M4ss3 m/: Stratego oli ihan jees biisi ainakin verrattuna siihen edelliseen blues-rock kötöstykseen, mutta noi soundit kyllä tökkii pirusti. Omaan korvaan kuulostaa vaan teennäiseltä heittää biisi ilmataajuuksille ilman sen kummempia jälkituotantoja. Etenkin, kun kyseinen bändi on aikanaan kuitenkin tehnyt ihan korkean luokan tuotantoa esim SSOASS. frozen inside: Omasta mielestä Nicko veivaa hyvin tässä biisissä Jaa. Omasta mielestä siellä muutamassa kohtaa basari laahasi siihen malliin, että viimeistään siinä kohtaa myötähäpeä-mittari nousi tappiin. "MUT EI OO AINAKAAN KVANTISOITU GRIDIIN NIINKU KAIKKI MUUT BÄNDIT TEKEE" Seppo teki kepposen ja käy tamtam. | |
![]() 21.08.2021 02:50:28 (muokattu 22.08.2021 22:52:29) | |
Shredator: Hah. Näin ne mielipiteet jakaantuu. Se on mielestäni huonoin Maidenin levy :D Silloin olisi viimeistään pitänyt vaihtaa tuottajaa. Eipä tuota ittekään AMOLADia kaipaa yhtään. Jopa Virtual XI:ltä voi sentään noin neljää biisiä kuunnellakin, tolta hyvä jos kahta. Jännä että DOD vedettiin mittarit punaiselle loudness war -hengessä ja tuo AMOLAD sitten jätettiin masteroimatta kokonaan. Viimeisin tupla on taas livemeiningillä jammailua "luomusoundeilla" (eteenkin rummut) ja sitä vissiin tulossa lisää? Treenaamatta purkkiin vaan. No, jos on kiva käydä studiossa vähän soittelemassa ja pitää hauska, niin mikäs siinä. Levyt myy kuitenkin. Ei siinä, kyllä joka levyltä aina joku biisinäkin hyvä löytyy, nuo tuotantoarvot on vaan menny vähän miksi sattuu. Miten ne tuntuukin niin hyväsoundisilta ne kasarin levyt? Ei osaa esim. Powerslavelta löytää mitään vikaa tuotannosta? | |
![]() 21.08.2021 09:58:38 | |
Jaa. Omasta mielestä siellä muutamassa kohtaa basari laahasi siihen malliin, että viimeistään siinä kohtaa myötähäpeä-mittari nousi tappiin. "MUT EI OO AINAKAAN KVANTISOITU GRIDIIN NIINKU KAIKKI MUUT BÄNDIT TEKEE" Kuuntelin koko biisin uudelleen ja en huomannut. Ehkä jossain tuplaiskuissa saatto olla jotain että jotku tupla iskut tulee laukkakompissa vähän nopeampaa ku toiset mutta iha tahdissa minun mielestä tuntu menevän. Niin pieniä juttuja tämmöset että ei kyllä fiilikseen vaikuta mulla toisin ku sellanen räpöstys mitä tuossa säkeessä tekee "liidi kitara" mitä ei muista ei ole edes tapahtunut..drunk n roll | |
![]() 21.08.2021 09:58:58 | |
Kupteri, oliko tosiaankin noin että AMOLAD:n lisäksi myös Dance Of Death jätetttiin masteroimatta? Jos noin oli niin mulle tuo on yllättävä tieto. Mun (puu)korvissa DOD kuulostaa kyllä "normi" masteroidulta;)... Korostan puukorvissa:D. | |
![]() 21.08.2021 10:52:46 | |
frozen inside: Jaa. Omasta mielestä siellä muutamassa kohtaa basari laahasi siihen malliin, että viimeistään siinä kohtaa myötähäpeä-mittari nousi tappiin. Ei tällaisia, kiitos! Sain itseni tuntemaan (taas) idiootilta, kun mietin, enkö todella kuule niitä sun "virheitä". Hieman rumpulointia harrastaneena en löydä basarista muuta kuin swingiä - mikä ei koskaan ole pahitteeksi, kai. Aivan soolon @3:16 alussa basari ottaa muutaman "laiskan askeleen", jonka tulkitsin erääksi mainitsemaksesi virheeksi, mutta eihän sekään kohta mikään virhe ole, IMHO. Hyvin potkii sediltä, vaikkei biisi nyt tajuntaa räjäytä. Se oli 80-luvulla se aika... | |
![]() 21.08.2021 12:32:19 (muokattu 21.08.2021 12:37:38) | |
Kyllä se basari laahaa ihan alusta asti. Surkean kuulosta. Rumpuja oon soittanu 6-vuotiaasta asti. Eikä siinä tarvi itteään tuntea idiootiksi. En minäkään kuule monia juttuja, mitä muut kuulee. Oon esim. suorittanu Lapin musiikkiopistossa teorian 3/3 ja melodiatapailutestit on kyllä menny tuurilla läpi, koska en ole ikinä niitä päässäni kuullut. Samoin miksatessa yrittää kuunnella usein sellasia juttuja, joista muut miksaajat selittää suu vaahdossa että kuinka paljon ne muuttaa sitä saundia, mutta en vaan kuule. Pitäis treenata tai jotain, mutta ku ei jaksa. Noh, yks asia mitä kuulen on tuo bassorummun epätarkka läpsytys ja se kyllä vaivaa siinä määrin, että ei tule tuota biisiä kuunneltua enää ikinä. Jos sua ei vaivaa tai et kuule, niin mun mielestä se on parempi sulle. Mitä enemmän virheitä kuulee, sitä vähemmän löytyy musaa josta pystyy nauttiin. Your soundcard works perfectly! | |
![]() 21.08.2021 13:38:54 (muokattu 21.08.2021 13:40:19) | |
Eikös Nico-pappa vedä kaiken sinkkupedaalilla, joten kai sekin vaikuttaa läpsytyksen tarkkuuteen, iän ohella. Voihan lisäksi olla, että kun basso ja kitarat on vedetty uusintoina lopullisille raidoille, niillä on ollut enemmän menohaluja kuin rumpuäänitysotossa... Kyllä se on kitaristi, joka määrää tahdin! :) | |
![]() 21.08.2021 13:51:59 (muokattu 21.08.2021 13:59:50) | |
Gallopit vetää sinkulla mun käsittääkseni, vaan on sillä ollu tuplapedaali vissiin Brave New Worldista asti, esim. Face in the Sand. Ei oo tietoa, mutta ainakin sen perusteella miltä kuulostaa. Brave New Worldilla se vetää ihan hyvin siinä Dream of Mirrorsilla, vaan alkaapa siinäkin loppupuoliskolla jo kunto loppuun kesken. Nyt sillä loppuu kunto jo eka tahin jälkeen. Eikä ole kyse niinkään tahdista tai temposta tai että soitto laahais jotenkin perässä, vaan että soitto yhden tahdin sisällä laahaa välissä miten sattuu. Ihan sama jos haluaa swingiä soittoon, mutta vois se ny silti olla samanlaista koko biisin ajan eikä niin että joka viidennessä tahdissa on swingiä. Your soundcard works perfectly! | |
![]() 21.08.2021 14:10:01 | |
Mitä minä just luin? Joku muukin rumpali kuin eräs Lars Ulrich dissauksen kohteena? Tämähän on ennenkuulumatonta jopa m.netin mittapuulla! Vaihtelu virkistää... Eiku? | |
![]() 21.08.2021 14:17:30 | |
Ianuarius: Gallopit vetää sinkulla mun käsittääkseni, vaan on sillä ollu tuplapedaali vissiin Brave New Worldista asti, esim. Face in the Sand. Ei oo tietoa, mutta ainakin sen perusteella miltä kuulostaa. Brave New Worldilla se vetää ihan hyvin siinä Dream of Mirrorsilla, vaan alkaapa siinäkin loppupuoliskolla jo kunto loppuun kesken. Nyt sillä loppuu kunto jo eka tahin jälkeen. Eikä ole kyse niinkään tahdista tai temposta tai että soitto laahais jotenkin perässä, vaan että soitto yhden tahdin sisällä laahaa välissä miten sattuu. Ihan sama jos haluaa swingiä soittoon, mutta vois se ny silti olla samanlaista koko biisin ajan eikä niin että joka viidennessä tahdissa on swingiä. Face in the sand on ainoa biisi, jossa Nicko on käyttänyt tuplia, ja tuota biisiä ei ole ikinä esitetty livenä juuri sen takia, kun Nicko ei omien sanojensa mukaan osaa tuplia käyttää. Setissä ei ole tuplia ollenkaan. 19.2.2021 never forget | |
![]() 21.08.2021 14:41:01 | |
Regalis Apertura: Mitä minä just luin? Joku muukin rumpali kuin eräs Lars Ulrich dissauksen kohteena? Tämähän on ennenkuulumatonta jopa m.netin mittapuulla! Vaihtelu virkistää... Eiku? No joo selvyyden vuoksi voin sanoa, että ei ole tarkotus dissata 70-vuotiasta miestä, kun ei basarijalka enää nouse niinku kolmekymppisenä. Enemmän vaan harmi että se kuuluu biisistä noin. Nicko on vaikuttanu omaan soittoon tosi paljon ja ku pistää pyöriin luureista jonku Rock In Rio ja soittaa mukana, niin kyllähän se ny kovaa vetää. Ei tarkkuus ole se ykkösasia tällasessa musassa, mutta mitä enemmän on ite tehny musaa ja ollu pakko treenata korvia kaiken maailman epätarkkuuksiin niin kyllä ne vaan sieltä särähtää. En sano leveilläkseni, koska kyllä mä nautin vaikka siitä Dream of Mirrorista paljon enemmän silloin ku en osannu sitä kuunnella. Ei vaan omat aivot toimi niin, ettei pystyisi niitä epäkuulemaan. Your soundcard works perfectly! | |
![]() 21.08.2021 17:03:40 | |
Ianuarius: Gallopit vetää sinkulla mun käsittääkseni, vaan on sillä ollu tuplapedaali vissiin Brave New Worldista asti, esim. Face in the Sand. Ei oo tietoa, mutta ainakin sen perusteella miltä kuulostaa. Brave New Worldilla se vetää ihan hyvin siinä Dream of Mirrorsilla, vaan alkaapa siinäkin loppupuoliskolla jo kunto loppuun kesken. Nyt sillä loppuu kunto jo eka tahin jälkeen. Face in the Sand on ainoa kipale, jossa on käytetty tuplia. Huvittaa muutenkin tämä rumpalin kunnon arvioiminen studioversioiden perusteella, kyllä siellä on kaikki iskut laitettu juuri siihen mihin halutaan. Keikan jälkeen vastaavaa keskustelua olisikin mielekästä käydä. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)