Dirtyh 06.03.2017 21:13:06 | |
---|
Kasperi Tervonen: Oon muutenkin jo pitkään ollut yleisesti sitä mieltä, että olishan se nyt jees jos fyrkat musan tekemisestä saataisiin mahdollisimman suoraan faneilta bändille ilman, että levy-yhtiö tai mahdolliset muut välikädet vetää valtaosan välistä. Oispa siistiä kun vois ostaa maitoa niin että koko raha menis maitotilalliselle eikä kaupat sun muut välikädet sais mitään. Silti kaupojen pitäis myydä se maito ja jonkun se sinne kauppaan kuljettaa! Way to go! |
Fantasmic 06.03.2017 21:24:49 | |
---|
Kasperi Tervonen: Jos fanit on valmiita maksamaan 50e forest packagesta (ja mahd. tulevista paketeista) ja Wintersun rakentaa sillä rahalla oman studion, niin missä on ongelma? Varmaan just toi vedätyksen määrä? Eihän siinä mitään jos suoraan ihminen myöntäisi vaan olevansa laiska ja haluavansa skipata matkalla huipulle sen työnteon osuuden, sodassa ja bisneksessä toki oikotiet on sallittuja. Mutta jos koittaa kätkeä sen oman osaamattomuutensa ja laiskuutensa noihin selitykseen että: muut vetää välistä, omaa sellaiset visiot joita kukaan muu ei tajua, laitteet kyykkii, missään muualla ei oo mahdollista toteuttaa, studion yhteydessä on pakko asua, treeneissä on pakko päästä saunaan yms yms yms.. Varmasti aiheuttaa aika paljon arvostelua ja epäilyä. Ja jos ei osaa edes fanittamaansa bändin toimintaa katsastella millään tavalla kriittisesti, kaikki meistä olisivat jo tässä musamaailman Wincapitassa osakkaina. Niinkuin sanottua, jos homma onnistuu ja levyjä alkaa pukkailla ulos niin eikun hyvä. Siinä vaiheessa minäkin syön epäilykseni ja alan tukemaan yhtyettä ostamalla levyjä. Olen vaan silti 99% varma että Jarilla on vielä monta eeppistä *takanojahuuto* selitystä takataskussaan. Pakko myöntää että kaveri on ihan uskomattoman hyvä somemarkkinoinnissa jos omaa julkisuuskuvaa ei haittaa se että suurin osa pitää tuilla elävänä pummina. |
Kasperi Tervonen 06.03.2017 21:40:52 | |
---|
Oispa siistiä kun vois ostaa maitoa niin että koko raha menis maitotilalliselle eikä kaupat sun muut välikädet sais mitään. Silti kaupojen pitäis myydä se maito ja jonkun se sinne kauppaan kuljettaa! Way to go! Noh, mitä nyt tulee tohon Forest Packagen digitaalisen julkaisuun - josta tässä tapauksessa kyse - niin metafora vähän ontuu. Latauslinkin lähettäminen osallistujille onnistunee ilman levy-yhtiön ja levykauppojen apua(?). Voit toki korjata jos olen väärässä. How can less be more? That's impossible. More is more! |
SaukHo 06.03.2017 21:43:16 (muokattu 06.03.2017 21:44:17) | |
---|
Kasperi Tervonen: Jos fanit on valmiita maksamaan 50e forest packagesta (ja mahd. tulevista paketeista) ja Wintersun rakentaa sillä rahalla oman studion, niin missä on ongelma? Itse näen ongelman siinä, että pitkään jatkunut "vatulointi" Time-albumin tekemisessä ei jätä järin luotettavaa kuvaa henkilöstä, joka on päävastuussa tästä. Ja tähän ainut oikea ratkaisu on se, että pitää rakentaa oma saunallinen asuinstudio pelkästään faneja lypsämällä? Jokainen käyttää rahansa miten haluaa. Minussa ei vain herätä luottamusta tuollainen toiminta. Ostan mielummin fyysisen kopion valmiista albumista. EDIT: kirijotusvihre |
Traditional 06.03.2017 21:47:16 | |
---|
Entä jos sen talon akustiset ominaisuudet ei olekaan täydelliset? Uus kamppis pystyyn ja toinen pytinki viereen? "Metää? Metää? Karloksen, Karloksen auto sytty palamaan puol kilometriä ennen maalia ja pysähtyvät sammuttamaan. Ihan totta... Ja ne ei jaksa työntää maaliin sitä. Peli on selevä. Ei oo totta. No, jaa. Eipä tästä sitten vissii lähetä mihinkään." |
gazorlac 06.03.2017 21:49:57 | |
---|
Fantasmic: Ja jos ei osaa edes fanittamaansa bändin toimintaa katsastella millään tavalla kriittisesti, kaikki meistä olisivat jo tässä musamaailman Wincapitassa osakkaina. Wintercapita? Tää olikin hyvä, vois alkaa käyttämään. |
Traditional 06.03.2017 21:53:00 (muokattu 06.03.2017 21:53:39) | |
---|
gazorlac: Wintercapita? Tää olikin hyvä, vois alkaa käyttämään. Aika hyvä. Saat 1 kpl plussia. "Metää? Metää? Karloksen, Karloksen auto sytty palamaan puol kilometriä ennen maalia ja pysähtyvät sammuttamaan. Ihan totta... Ja ne ei jaksa työntää maaliin sitä. Peli on selevä. Ei oo totta. No, jaa. Eipä tästä sitten vissii lähetä mihinkään." |
Kasperi Tervonen 06.03.2017 22:30:55 | |
---|
Fantasmic: Ja jos ei osaa edes fanittamaansa bändin toimintaa katsastella millään tavalla kriittisesti, kaikki meistä olisivat jo tässä musamaailman Wincapitassa osakkaina. Forest Packagen ennakkotilaus = sielunsa myyminen tälle musamaailman Wincapitalle joka riistää ja kusettaa faneja? Ok. Ps. En ole itse ees tilannut kyseistä pakettia, enkä luultavasti tilaakaan koska olen persaukinen opiskelija. En ole myöskään ostanut yhtäkään Wintersunin aikaisempaa levyä. Mutta jos nyt mietitään etten ole ko. artistia eläessäni pennilläkään tukenut, niin 50e ei mielestäni olisi edes mikään ryöstöhinta uudesta albumista, kahden vanhan albumin remasterista, sekä yhdestä live-levystä + extra-matskuista - riippumatta siitä julkaisisiko Jari kumppaneineen enää koskaan mitään. How can less be more? That's impossible. More is more! |
Fantasmic 06.03.2017 22:35:43 | |
---|
Kasperi Tervonen: Forest Packagen ennakkotilaus = sielunsa myyminen tälle musamaailman Wincapitalle joka riistää ja kusettaa faneja? Ok. Ps. En ole itse ees tilannut kyseistä pakettia, enkä luultavasti tilaakaan koska olen persaukinen opiskelija. En ole myöskään ostanut yhtäkään Wintersunin aikaisempaa levyä. Mutta jos nyt mietitään etten ole ko. artistia eläessäni pennilläkään tukenut, niin 50e ei mielestäni olisi edes mikään ryöstöhinta uudesta albumista, kahden vanhan albumin remasterista, sekä yhdestä live-levystä + extra-matskuista - riippumatta siitä julkaisisiko Jari kumppaneineen enää koskaan mitään. Tuo osa nyt kolahtaa sinne minne kalikka kapsahtaa, ei ollut suunnattu sinulle. Jos joku tuntee noin niin mikäs siinä. fine. Näytteiden perusteella voisin ostaa kyllä uuden levyn mutten minä jaksa maksaa extraa rumien jannujen 5k kuvista, remastereista yms paskasta. |
Kasperi Tervonen 06.03.2017 22:55:04 | |
---|
Näytteiden perusteella voisin ostaa kyllä uuden levyn mutten minä jaksa maksaa extraa rumien jannujen 5k kuvista, remastereista yms paskasta. Niin, onneksi kukaan ei pakota. :) Mutta jos koittaa kätkeä sen oman osaamattomuutensa ja laiskuutensa noihin selitykseen että: muut vetää välistä, omaa sellaiset visiot joita kukaan muu ei tajua, laitteet kyykkii, missään muualla ei oo mahdollista toteuttaa, studion yhteydessä on pakko asua, treeneissä on pakko päästä saunaan yms yms yms.. Varmasti aiheuttaa aika paljon arvostelua ja epäilyä. Mä itseasiassa epäilen, että Jari ihan vilpittömästi kokee niin kuin sanookin, eikä yritä tietoisesti kätkeä yhtään mitään. Osaamattomuuden ja laiskuuden sijaan antaisin diagnoosiksi - pettämättömällä keittiöpsykologin silmällä ja ammattitaidolla - jonkinsortin överi perfektionismin, grandioottisuuden ja ehkä jotain vähän autistisia ja/tai narsistisia piirteitä vielä siihen päälle. Tai sitten voi vaihtoehtoisesti ajatella, että tyyppi on vain kunnianhimoinen ja haluaa tehdä asiat 100% tinkimättä tai ei ollenkaan. Riippuu varmaan katsantokannasta. How can less be more? That's impossible. More is more! |
Fantasmic 06.03.2017 23:16:49 | |
---|
Kasperi Tervonen: Tai sitten voi vaihtoehtoisesti ajatella, että tyyppi on vain kunnianhimoinen ja haluaa tehdä asiat 100% tinkimättä tai ei ollenkaan. Riippuu varmaan katsantokannasta. Hyvin monikin meistä on, muttei me silti valjasteta muita ihmisiä siihen voimavaroiksi syyllistämällä... |
texan 06.03.2017 23:26:03 (muokattu 07.03.2017 00:28:48) | |
---|
SaukHo: Itse näen ongelman siinä, että pitkään jatkunut "vatulointi" Time-albumin tekemisessä ei jätä järin luotettavaa kuvaa henkilöstä, joka on päävastuussa tästä. Ja tähän ainut oikea ratkaisu on se, että pitää rakentaa oma saunallinen asuinstudio pelkästään faneja lypsämällä? Jokainen käyttää rahansa miten haluaa. Minussa ei vain herätä luottamusta tuollainen toiminta. Ostan mielummin fyysisen kopion valmiista albumista. EDIT: kirijotusvihre Olen samaa mieltä. Ei minulla periaatteessa ole mitään sitä vastaan että keräävät rahaa joukkorahoituksella studiota varten. Tosin itse kyllä vanhan kansan miehenä arvostan enemmän artisteja jotka ovat omalla työllään ja ahkeruudellaan ansainneet rahansa ilman kaikenlaisia selityksiä ja kommervenkkejä. Kun tuo Jarin touhu nyt on millaista on, ei myös ole minkäänlaisia takeita siitä, että musiikkia syntyisi omassa studiossa sen enempää kuin nykyäänkään. Se nyt tässä vielä itseäni häiritsee, että tässä kerätään rahaa vieläpä asuinstudiota varten. Eikö pelkkä musiikkistudio olisi riittänyt. Voi sitä muuallakin asua, niin ainakin luulisi. No, kaikesta huolimatta toivon että saavat studionsa, ei tällaisen vanhan kalkkiksen tarvitse kaikkea ymmärtääkään. Itsepähän parhaiten tietävät mitä tarvitsevat. |
T-Stag 07.03.2017 00:33:05 | |
---|
Nyt kun Jari myöntää tosiaan itsekin videollaan, että tuleva studiorakennus toimisi myös hänen asuntonaan niin tämä alkaa olla juridisesti aika mielenkiintoinen juttu. Yritys, joka järjestää joukkorahoituskampanjan rakentaa samalla toimitusjohtajalleen asunnon jossa hän on todennäköisesti kirjoilla... Voi olla että tulee ongelmia. Se mitä Nightwishiin tulee, niin he ovat maksaneet levynsä itse Once-levystä lähtien. Siinä ei ole Nuclear Blastin lompakolla käyty vaan levyt on lisensoitu sinne. Eli todellakin, levyntekoon käytetyt rahat on ansaittu työnteolla. Lisäksi mm. levyjen rumpuäänityksiä on tehty mm. Tuomaksen kotona (Imaginaerum) ja Itä-Suomessa sijaitsevassa leirikeskuksessa (Endless Forms Most Beautiful). Itse asiassa iso osa EFMB:n bändi- ja lauluraidoista äänitetiin siellä. Olosuhteet eivät ole siis olleet "täydelliset tai optimaaliset" mutta priimaa on tullut talteen. |
ÄrGee 07.03.2017 00:33:55 | |
---|
"Thank you for backing this campaign! You're part of a passionate community empowering entrepreneurs to bring their ideas to life." Forest Package ostettu. T. perseaukinen opiskelija. TO THE STARS!!! |
carnation 07.03.2017 06:54:34 | |
---|
T-Stag: Nyt kun Jari myöntää tosiaan itsekin videollaan, että tuleva studiorakennus toimisi myös hänen asuntonaan niin tämä alkaa olla juridisesti aika mielenkiintoinen juttu. Yritys, joka järjestää joukkorahoituskampanjan rakentaa samalla toimitusjohtajalleen asunnon jossa hän on todennäköisesti kirjoilla... Voi olla että tulee ongelmia. Tästähän voisikin jättää esitutkintapyynnön poliisille... http://i.imgur.com/0qAccTo.jpg "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
ÄrGee 07.03.2017 07:51:11 | |
---|
Studio/treenikämppä/what ever missä voi nukkua =/= asunto. Ja eiköhän tuonkin voi tehdä niin, että pitää itsellään pääasiallisen asumispaikan toisessa osoitteessa ja majoittuu minne lystää :) TO THE STARS!!! |
Exhausted 07.03.2017 08:23:20 (muokattu 07.03.2017 08:23:34) | |
---|
Hokkane: Jari Mäenpää avautuu ja kertoo vähän juttuja: https://www.youtube.com/watch?v=iTY-AyWuk4o Ymmärsinkö oikein että Time I on miksattu noissa kotioloissa mikä videon kuvissa näkyy, tavallinen työpöytä ja Genelecit siinä pöydällä ilman mitään akustointia? |
texan 07.03.2017 08:24:11 (muokattu 07.03.2017 08:29:58) | |
---|
Voi olla että joutuvat Kai Hahdon tilalle etsimään uuden rumpalin jossain vaiheessa. Nightwishilla kun on Tuomas Holopaisen mukaan kalenteri jo täynnä vuosiksi 2018 - 2020. Nightwish kun on nykyään Hahdolle päätyö ja Wintersun enemmänkin harrastus. Tosin jos Wintersunilla ei hirveästi keikkaa pukkaa noille vuosille, niin kyllähän Hahto ahkerana miehenä kerkeää Wintersunissakin soittamaan. |
Traditional 07.03.2017 08:59:21 | |
---|
T-Stag: Nyt kun Jari myöntää tosiaan itsekin videollaan, että tuleva studiorakennus toimisi myös hänen asuntonaan niin tämä alkaa olla juridisesti aika mielenkiintoinen juttu. Yritys, joka järjestää joukkorahoituskampanjan rakentaa samalla toimitusjohtajalleen asunnon jossa hän on todennäköisesti kirjoilla... Voi olla että tulee ongelmia. Eihän siitä mitään ongelmia tule kun maksetaan vaan sosiaalikulut ja verot asuntoedusta kuukausittain verottajalle. "Metää? Metää? Karloksen, Karloksen auto sytty palamaan puol kilometriä ennen maalia ja pysähtyvät sammuttamaan. Ihan totta... Ja ne ei jaksa työntää maaliin sitä. Peli on selevä. Ei oo totta. No, jaa. Eipä tästä sitten vissii lähetä mihinkään." |
TTV 07.03.2017 09:48:14 | |
---|
Traditional: Eihän siitä mitään ongelmia tule kun maksetaan vaan sosiaalikulut ja verot asuntoedusta kuukausittain verottajalle. Ainoa ongelma näyttää olevan M.netissä :-) Jos Jari saa kerättyä rahaa itselleen/bändilleen ja hoitaa niistä viralliset kulut, niin silloin ei oo mitään ongelmaa. Ja vaikkei hoitaisikaan kuluja, niin ei se ongelma pitäisi M.netissä näkyä. Ainoa "lupaus" mitä Jari on rahoitukseen liittyen antanut, on se Forest Seasonsin julkaiseminen 150k euron täytyttyä. Hän ei ole tilivelvollinen rahojen käytöstä, emmekä varamasti tule näkemään edes noiden nyt kerättyjen rahojen kohdentamista ja käyttöä. Jos studio tulee valmiiksi ja hän asuu siellä, niin keneltä meistä se on poissa? Ne joita nuo suunnitelmat ahdistaa, eivät varmaankaan rahoita touhua ja ne, jotka rahoittavat, eivät todennäköisesti pistä pahakseen, jos Jarde levittää basarin patjavaimennuksen lattialle illalla ja herää yöllä nauhoittamaan riffejä. Ja edelleen, keräys voi tuottaa vaikkapa miljoonan ja siltikän ei ole mitään velvollisuutta rakentaa päämajaa... Itsekin olen ihmetellyt bändin touhua jo jonkin aikaa, mutta eipä se täällä mesoamalla mihinkään muutu. Osa levyistä on voitu purkittaa epätäydellisissä olosuhteissa ja stuodiota varten niin pitänee tehdä vielä jatkossakin... Hyvä, jos keräyksen avulla uutta musaa tulee nopeammalla tahdilla pihalle. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |