Aihe: Opeth
1 2 3 4 5122 123 124 125 126
Kulkunen
13.09.2011 21:24:25
Megalomania: Parin artikkelin perusteella ihan mielenkiintoinen ja tutustumisen arvoinen lätty.
Tuota streamia olen joitain pätkiä kuunnellut ja täytyy sanoa, että Slitherissä on häiritsevän paljon Rainbow'n Kill the Kingiä (On Stage -liveltä).

Siksi se kai onkin omistettu Diolle.
Ihan hieno tilaisuus. | Revulsion | of Pain
Megalomania
13.09.2011 21:28:08
Kulkunen: Siksi se kai onkin omistettu Diolle.

O vai? No se.
Delusions of Grandeur
Kulkunen
13.09.2011 22:05:32
Megalomania: O vai? No se.

"'Slither' recorded as a tribute in memory of Ronnie James Dio."
Fuu
14.09.2011 00:15:38 (muokattu 14.09.2011 00:22:59)
HOho! Tuotakin tuli pohdittua jo aikoja sitten, jotta kuinkahan musiikin keventyminen käy yksiin sen kanssa että bändiin otetaan pari kuolometallimättäjää. No, enpä kyllä sinänsä löydä kovin suurta valittamista heidän osuuksistaan, mutta silti mietityttää, josko olisi löytynyt paljon osuvampiakin miehiä niille paikoille.

Melkoista spekulointia. Jos näillä kuolometallimättäjillä tarkoitat Axea ja Åkessonia niin sellaisen käsityksen olen itse saanut että aikalailla samanlaista taustaa herroilla on kuin Åkerfeldtillä. Jostain Åken höpinöistä muistan että Axe ilmeisesti pitää aika suuressa arvossa Ian Pacea ja Åkessonia pidetään tuolla Ruotsin puolella ilmeisesti jossain cock rock -puolijumalan asemassa. Eli ehkä se moottorisahaosasto ei ole ainut juttu mitä musiikin saralla on tehty. Ja tuo että olisiko osuvampiakin miehiä löytynyt niin ehkä se tärkein homma kuitenkin on se että miten kemiat äijien välillä pelaa. Muutenkin Åkessonia kovempaa ja tyylitajuisempaa kepittäjää saa hakea aika pitkään.

Mendezistäkin veikkaisin että vajaan 15 vuoden aikana mitä hän on bändissä ollut, alkaa hän pikkuhiljaa olemaan Åken kanssa samalla aaltopituudella. Ettei nyt ihan kuitenkaan sillä meiningillä mitä täällä veikkaillaan että ollaan vaan töissä.

Tuntuu että täällä aliarvioidaan melkoisesti näitä muita bändin jäseniä. Aivan kuin Åkerfeldtkään nyt olis mikään ihmeen progejumala.

Anteeksi avautuminen.
Kärpäsruoska
14.09.2011 00:25:08
Fuu: Melkoista spekulointia. Jos näillä kuolometallimättäjillä tarkoitat Axea ja Åkessonia niin sellaisen käsityksen olen itse saanut että aikalailla samanlaista taustaa herroilla on kuin Åkerfeldtillä. Jostain Åken höpinöistä muistan että Axe ilmeisesti pitää aika suuressa arvossa Ian Pacea ja Åkessonia pidetään tuolla Ruotsin puolella ilmeisesti jossain cock rock -puolijumalan asemassa. Eli ehkä se moottorisahaosasto ei ole ainut juttu mitä musiikin saralla on tehty.

Ja Mendezistäkin veikkaisin että vajaan 15 vuoden aikana mitä hän on bändissä ollut, alkaa hän pikkuhiljaa olemaan Åken kanssa samalla aaltopituudella.

Tuntuu että täällä aliarvioidaan melkoisesti näitä muita bändin jäseniä. Aivan kuin Åkerfeldtkään nyt olis mikään ihmeen progejumala.

Anteeksi avautuminen.

Tuli kevyesti sellainen olo, ettet lukenut viestiäni loppuun asti. No, samapa se, kun voin selventää ajatuksiani vaikka maailman tappiin asti:

Joo, kieltämättä ihan mahdollista että heikäläiset ovat soittaneet ties missä jatsiproggigsissa tietämättäni, mutta se on täysin epäolennaista kunhan soitto Opethissa toimii. Ja sehän toimii. Åkerfeldt puolestaan oli progemetallijumala joskus vuosikymmen sitten, mutta nykystatuksesta en ole vielä ihan varma. Katsellaan nyt, ehkä sen *-metallin poisjättö onnistuu ihan hyvin, ainakin näillä näkymin näyttää lupaavalta.
Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi. THV-klubi #28 Romantikkoitkijät #34 S.M.A.K.
Fuu
14.09.2011 00:40:19 (muokattu 14.09.2011 00:43:21)
Jees ei siinä mitään. En muutenkaan tarkoittanut viestiäni pelkästään sinulle. Kun jos mietitään esim tätä Axea niin täällä interneezissä elää vieläkin joidenkin henkilöiden mielissä sellainen kuvitelma että herra on joku puhdas sirkkelirumpali että miten se nyt tollasta progea osaa soittaa. Joku mm veikkaili että Acuna olis soittanut osan rumpuraidoista levylle, mikä mielestäni nyt olis melko outoa.
jigsore
14.09.2011 00:48:02

Burn: http://www.tv4play.se/nyheter_och_d … peth_-_nepenthe&videoid=2019576

Taas jossakin Ruotsin aamuteeveessä runnottua liveä. Viiksethän tässä kuunnellessa kasvaa.

Oho, komiasti näyttäis toimivan myös livenä!
laakeri
14.09.2011 01:24:32
Fuu: Jees ei siinä mitään. En muutenkaan tarkoittanut viestiäni pelkästään sinulle. Kun jos mietitään esim tätä Axea niin täällä interneezissä elää vieläkin joidenkin henkilöiden mielissä sellainen kuvitelma että herra on joku puhdas sirkkelirumpali että miten se nyt tollasta progea osaa soittaa. Joku mm veikkaili että Acuna olis soittanut osan rumpuraidoista levylle, mikä mielestäni nyt olis melko outoa.

Acuña soittaa Faminessa. Ilmeisesti kävi siis tuolle yhdelle raidalle takomassa rumpuja poikien pyynnöstä.
Kärpäsruoska
14.09.2011 01:26:24 (muokattu 14.09.2011 01:28:01)
Fuu: Jees ei siinä mitään. En muutenkaan tarkoittanut viestiäni pelkästään sinulle. Kun jos mietitään esim tätä Axea niin täällä interneezissä elää vieläkin joidenkin henkilöiden mielissä sellainen kuvitelma että herra on joku puhdas sirkkelirumpali että miten se nyt tollasta progea osaa soittaa. Joku mm veikkaili että Acuna olis soittanut osan rumpuraidoista levylle, mikä mielestäni nyt olis melko outoa.

Heh, selvä homma.
Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi. THV-klubi #28 Romantikkoitkijät #34 S.M.A.K.
arsu
14.09.2011 06:52:37
Fuu: Ja tuo että olisiko osuvampiakin miehiä löytynyt niin ehkä se tärkein homma kuitenkin on se että miten kemiat äijien välillä pelaa. Muutenkin Åkessonia kovempaa ja tyylitajuisempaa kepittäjää saa hakea aika pitkään.

Mendezistäkin veikkaisin että vajaan 15 vuoden aikana mitä hän on bändissä ollut, alkaa hän pikkuhiljaa olemaan Åken kanssa samalla aaltopituudella. Ettei nyt ihan kuitenkaan sillä meiningillä mitä täällä veikkaillaan että ollaan vaan töissä.

En todellakaan "veikannut" et kukaan on "töissä". Toivon ettei niin ole eikä koskaan tule olemaan. Hyviä pointteja tuossa sun kirjoituksessa, paitsi et mä en ainakaan aliarvioi ketään tossa bändissä. Loistavia heppuja siinä on ollut ja parempia korvaajia en ois voinut toivoa.
All the rebel souls in the land of the free... Ain't never gonna be a slave 'cause it's rock 'n roll they bleed.
Kulkunen
14.09.2011 09:13:30
laakeri: Acuña soittaa Faminessa. Ilmeisesti kävi siis tuolle yhdelle raidalle takomassa rumpuja poikien pyynnöstä.

Perkussioita, ei settiä.
pehko
14.09.2011 11:22:44 (muokattu 14.09.2011 11:23:20)

Fuu:Mendezistäkin veikkaisin että vajaan 15 vuoden aikana mitä hän on bändissä ollut, alkaa hän pikkuhiljaa olemaan Åken kanssa samalla aaltopituudella. Ettei nyt ihan kuitenkaan sillä meiningillä mitä täällä veikkaillaan että ollaan vaan töissä.

ja muistaakseni Mendez vielä selitteli Deliverance/Damnation dokkarilla niitä sen esikuvia niin eikös ne ollu tyyliin kaikki jotain jazz/latin heppuja. Tiedä sitten onko se lähellä proge, mutta lähempänä kun kuolosahaus.
AnonHero
14.09.2011 15:07:27
Mendez diggailee muistaakseni Doorsia.

Eikös Mikael muuten soittanut jokaisen soolon Ghost Reveries levyllä ainakin studiossa kun Peter ei oikeen pärjännyt sen virityksen kanssa?
Rakoni
14.09.2011 15:48:24 (muokattu 14.09.2011 15:51:33)
Räkkipeli: Niin, ekalla kerralla. :)

Äh, ei se vaan toimi edelleenkään :P Ne tietyt kohdat sieltä aina herättää, mutta seassa on aivan liikaa tyhjää. Soundeistakaan en juuri pidä.

Levyn lopetus on kyllä hieno.
Exhausted
14.09.2011 16:50:41

Uudessa Suessa Heritagelle 10/10
Exhausted
14.09.2011 22:22:16

Pakko myöntää että alkaa kuulostaa koko ajan paremmalta :)
Herra Cliffords
15.09.2011 21:57:28
Slither kuulostaa Aces High:lta.
Kärpäsruoska
15.09.2011 22:00:16
Herra Cliffords: Slither kuulostaa Aces High:lta.

Ei siis hailta?
Lebowski
15.09.2011 23:22:03
"You are going out to war, when the beast is coming home"
Hienoa lyriikkaa. Hitto piti vielä kerran ennakkoon streamata.
Odottavan aika on piiiitkä.
"Is this darkness in you too" -TM
ekikoo
16.09.2011 10:11:52
Ny ois oma kopio matkalla play.comista näköjään. Iiik...
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)