Aihe: Pidätkö blackmetallista?
1 2 3 4 5119 120 121 122 123 124 125 126
Morphia
10.08.2010 00:31:00 (muokattu 10.08.2010 00:32:03)
Vasara: Ei se silti tee Vemonista muuta kuin köppöistä haevya.

Oletan, mahdollisesti käyty koulu ei näemmä tehnyt sinusta kuin köppöisen kirjoittajan? Voin olla väärässäkin.

Etenkin vanhempi Venomin tuotanto on erittäinkin kuuntelemisen arvoista. Se mitä "black metal" on nykyään, on täysin eri asia. Mahdotonta tuota selvää jakoa on tehdä, minulle riittää että musiikki on hyvää.

Black metallin uudet aallot on vieneet valtaosan metallin kuuntelijoista mukanaan. Se, pidänkö asiaa hyvänä vai huonona, ei anna vastausta otsikon kysymykseen.
SINÄ JOKA OLET LAITTANUT KUVIASI INTERNETIIN NIMIMERKILLÄ MORPHIA, OLE HYVÄ JA VAIHDA NIMIMERKKISI SEKAANNUKSIEN VÄLTTÄMISEKSI!
Super-Jari
10.08.2010 16:33:39
Morphia: Oletan, mahdollisesti käyty koulu ei näemmä tehnyt sinusta kuin köppöisen kirjoittajan? Voin olla väärässäkin.

Etenkin vanhempi Venomin tuotanto on erittäinkin kuuntelemisen arvoista. Se mitä "black metal" on nykyään, on täysin eri asia. Mahdotonta tuota selvää jakoa on tehdä, minulle riittää että musiikki on hyvää.

Black metallin uudet aallot on vieneet valtaosan metallin kuuntelijoista mukanaan. Se, pidänkö asiaa hyvänä vai huonona, ei anna vastausta otsikon kysymykseen.

Tarkoitin ensimmäisellä sitä joka teki black metallista sen mitä se nyt on. Termin keksijälle aivan sama sillä Venomilla ei vaan ole asian kanssa mitään tekemistä.

Vemon on köppöistä haevya.
thaav
10.08.2010 18:13:19
Vasara: Vemon on köppöistä haevya.

Sillä riskillä, että menee viimeisetkin truu-pisteet (tykkään WiTTR:stä ja IC Rexistä), en voi muuta kuin allekirjoittaa ylläolevan täysin.
Doom what thou wilt shall be the whole of the law.
Morphia
10.08.2010 18:55:50
Vasara: Tarkoitin ensimmäisellä sitä joka teki black metallista sen mitä se nyt on.

Mitä mahdat pitää black metallina? Tosin mielipidekysymyshän tämä ei ole.

Black metallin toinen aalto ei tuhoa historiaa mihinkään. Ja mm. 80 - luvun alun bändejä tuleekin kunnioittaa. Mm. Mercyful Fate, Celtic Frost ja Death SS on merkittäviä bändejä genressä ja sen kehityksessä.

Tietenkään koko bm käsitettä ei tule missään nimessä perustaa yhden / muutaman bändin varaan, vaan asiaa tulee tarkastella laajemmin.

Soundin ei myöskään tarvitse kuulostaa mahdollisimman norjalaiselta, tai mitenkään äärimmäiseltä ollakseen black metallia.
SINÄ JOKA OLET LAITTANUT KUVIASI INTERNETIIN NIMIMERKILLÄ MORPHIA, OLE HYVÄ JA VAIHDA NIMIMERKKISI SEKAANNUKSIEN VÄLTTÄMISEKSI!
Super-Jari
10.08.2010 22:08:05
Morphia: Mitä mahdat pitää black metallina? Tosin mielipidekysymyshän tämä ei ole.

Minulle black metal on se tietty saundi ja maailma. Ihan kuin mikä tahansa genre.

Black metallin toinen aalto ei tuhoa historiaa mihinkään. Ja mm. 80 - luvun alun bändejä tuleekin kunnioittaa. Mm. Mercyful Fate, Celtic Frost ja Death SS on merkittäviä bändejä genressä ja sen kehityksessä.

Miksi tulee kunnioittaa? Mercyful Fatella on hetkensä joo, mutta soolona jamppa teki paremmat tavarat.

Tietenkään koko bm käsitettä ei tule missään nimessä perustaa yhden / muutaman bändin varaan, vaan asiaa tulee tarkastella laajemmin.

Soundin ei myöskään tarvitse kuulostaa mahdollisimman norjalaiselta, tai mitenkään äärimmäiseltä ollakseen black metallia.

Eihän sen norjalaiselta tarvi toki kuulostaa. Saati äärimmäiseltä. Riittää se tietty fiilis. Venomissa sitä ei koskaan ollut.
thaav
11.08.2010 00:45:15
Kylläpäs toimii Blut Aus Nord'in Memoria Vetusta I. Onko kakkonen yhtä hyvä?
Kulkunen
11.08.2010 11:11:01
The downward spiral never ends.
Sergei Fallinen
11.08.2010 14:48:43
Morphia
11.08.2010 15:06:46 (muokattu 11.08.2010 15:36:17)
Vasara: Miksi tulee kunnioittaa?

Voisin esittää vastakysymyksen; miksi ei tulisi kunnioittaa? Asialla ei taida olla kovinkaan suurta merkitystä sellaiselle, joka ei ole black metalliin perehtynyt kuin pinnallisesti.

Lennu: http://decibelmagazine.com/admin/assets/uploads/OhGod.jpg

HAHAHAHAHAHAHHAAHHAHAHAHAHHAHAHHHAHAHHAHHHAA
Ruoste
11.08.2010 15:49:57
Riittää se tietty fiilis. Venomissa sitä ei koskaan ollut.

Tämäkin on taas vain sinun mielipiteesi.

Venom - In League With Satan
Better to die on your feet than to live on your knees So never bow to any gods Tame wolves are nothing but dogs
Super-Jari
11.08.2010 16:08:54 (muokattu 11.08.2010 16:09:27)
Morphia: Voisin esittää vastakysymyksen; miksi ei tulisi kunnioittaa?

Vastakysymyksesi on huono. Ei mulla pitäis olla mitään todisteltavaa.

Asialla ei taida olla kovinkaan suurta merkitystä sellaiselle, joka ei ole black metalliin perehtynyt kuin pinnallisesti.

Nyt alkaa kuulostaa Oikealta black metallilta.

Ruoste: Tämäkin on taas vain sinun mielipiteesi.

Venom - In League With Satan

Joo, siis ehdottomasti. Köppöstä on.
Morphia
11.08.2010 17:31:57
Vasara: Nyt alkaa kuulostaa Oikealta black metallilta.

Ei ole olemassa kuin oikeaa black metallia.
hullu_ukko
11.08.2010 22:24:21 (muokattu 11.08.2010 22:24:40)
Morphia: Ei ole olemassa kuin oikeaa black metallia.

Olen tutkinut aineistoa enkä voi todeta kuin että olet täysin oikeassa. Kaikki muu on vain paskaa.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Et varmaa ole ainoa, mutta mielestäni sinä olet aina ollut mnetin vittumaisin jätkä.-trashjones
Morphia
11.08.2010 23:25:05
hullu_ukko: Olen tutkinut aineistoa enkä voi todeta kuin että olet täysin oikeassa. Kaikki muu on vain paskaa.

Eihän ihan kaikki muu nyt sentään paskaa ole?

Topicin tarkoituksena ei muuten sitten ole tarkoituksena väitellä mikä bändi on oikeaa black metallia ja mikä ei. Bändistä kuin bändistä kyllä huomaa, kuinka tosissaan asian kanssa ollaan.

Np. Leviathan - Receive the World

http://www.youtube.com/watch?v=R4hGXEWmUPs

Tämä on sitä oikeata black metallia.

Hoho.
marke-
12.08.2010 18:55:43 (muokattu 12.08.2010 18:57:59)
Vasara: Ne itse 90-luvulla. Eihän se enää päde, mutta eka on aina eka.

Bathory?

"Oikeampaa" voisi olla ehkä sanoa, että Norjan touhut toi Black Metalille ensimmäisenä media/markkina-arvoa.

Pari esimerkkiä;

Necrovore:
http://www.youtube.com/watch?v=NVL0fsJi4Z4

Von:
http://www.youtube.com/watch?v=1v6bmQE3o_4&feature=related

Blasphemy:
http://www.youtube.com/watch?v=o6e0Nrlr_jg

Ehkä tiesitkin? Onhan sitten vielä tietty esim. jo mainitut Celtic Frost (ja edeltäjä Hellhammer), Bathory yms. oikeasti kovaa paskaa. Ei tartte kuunnella kälystä Venomia. Jenkkilässä oli paljonkin kasarilla synkkää kamaa, etenkin jos aletaan vielä luettelemaan thrash/BM bändejä.

Mayhem oli kyllä EP:nsä kanssa ajoissa, mutta ompahan Euronymouskin kuulemma kertonut fanittavansa esimerkiksi Necrovorea, joten ihan pelkästään Norjan asettaminen koko touhun pioneeriksi ei tunnu mielekkäältä. Helposti sen niin toki mieltää, kun tekivät asiasta ison, mutta musiikillinen alkutyö täytyy kyllä "kreditoida" vähän useammalle taholle.

EDIT: Tätä muurahaispesää on sohittu ennenkin, mutta mikä BM:stä tekee noin niinkun soundillisesti niin yhteneväistä, että aina genren perään huudellaan?
Blasphemer
12.08.2010 19:31:15 (muokattu 12.08.2010 19:33:33)

thaav: Sillä riskillä, että menee viimeisetkin truu-pisteet (tykkään WiTTR:stä ja IC Rexistä), en voi muuta kuin allekirjoittaa ylläolevan täysin.

IC Rexhän on hyvinkin katu-uskottavaa black metalia. Kuten sanoin, itse en ole tykännyt levyistä ollenkaan. Ja mitä vitun väliä jollain truuu-pisteillä on? Ei yhtään mitään, naurettavaa pelleilyä. Ainoastaan sillä on merkitystä, miellyttääkö musiikki omaa korvaa, eli onko se itse hyvää vai ei.

Minua ainakin vituttaa aivan suunnattomasti tämä "uskonnollinen-" tms. bm-suuntaus, josta tuli iso trendi Deathspell Omegan (joka kyllä on erinomaista musiikkia, si momentumjne on lempilevyjäni) myötä. Liike itsessään on minun mieleeni sellaista "ajattelevan" black metallistin muka-filosofista sontaa metafyysisestä saatanasta. Hohhoijaa. Minäpä en olekaan uskottava black metallisti, minähän tykkään puritanistisen suhinan (katu-uskottavan) sijaan enemmän sellaisesta kokeellisesta tavarasta.
Plague upon Plague
thaav
12.08.2010 23:07:09
En ole perehtynyt aineistoon, varmaan perehtymällä tuonkin hiffaisi, mutta näin ihan levyt ostaneena ja kuunnelleena sekä kovasti pitäneenä maallikkona en kyllä ole havainnut mitään "uskonnolliseen bm-suuntaukseen" viittaavaa Deathspell Omegan lätyillä, kolme viimeistähän ovat vain teemakokonaisuus (ihminen, saatana, jumala) eikä mikään uusi suuntaus blackmetalille.

Voin tosin olla väärässäkin, aineisto niin huonosti hallussa.
Morphia
12.08.2010 23:20:21 (muokattu 12.08.2010 23:34:50)
Blasphemer: IC Rexhän on hyvinkin katu-uskottavaa black metalia.
IC Rex on ihan vitun kova.

Ja mitä vitun väliä jollain truuu-pisteillä on? Ei yhtään mitään, naurettavaa pelleilyä.
Juuri näin. Lähes kaikki tuntemani black metallistit on aitoja ja mukavia ihmisiä, mutta epäaitoihin tapauksiin suhtaudutaan hyvinkin negatiivisesti.

Truu pisteet on täysin järjetöntä pelleilyä. Ihmisten väliseen kanssakäymiseen kuuluu valtataistelu, pääosin samanlaista se on ihan joka puolella, mutta genren seuraajana siihen omaan tyylisuuntaan kiinnittää enemmän huomiota.

Black metallin genressä se on näkynyt hyvinkin konkreettisesti, mutta black metallistit on ihmisiä siinä missä muutkin, ja voivat syödä mansikkäjätskiä kaupungilla niin halutessaan. Jos joku tulee mossottamaan truu pisteistä, käskekää tyypin painua vittuun.

Ainoastaan sillä on merkitystä, miellyttääkö musiikki omaa korvaa, eli onko se itse hyvää vai ei.
En pitäisi uskottavana henkilönä "Black metallistia", joka kuuntelee vain black metallia. Itse olen erittäin black metallisti, mutta se ei tarkoita sitä, ettenkö voisi olla paljon muutakin; tai sanoa kuuntelevani esim. psytrancea.

Minäpä en olekaan uskottava black metallisti, minähän tykkään puritanistisen suhinan (katu-uskottavan) sijaan enemmän sellaisesta kokeellisesta tavarasta.
Jos pidät nyt itseäsi black metallistina, niin olet mielestäni uskottava.

Kokeellisesta esim. Mayhemin Grand Declarations of War on mielestäni hyvä levy. Tutustupa muuten Plasma Pool - nimeen, jos ei jo tuttu. http://www.youtube.com/watch?v=-eKfQoUsiQY

thaav: En ole perehtynyt aineistoon..

Yhtenä lyyrisenä aiheena bändillä on teologia. Lisäksi eikö Ihminen, Saatana ja Jumala olekin aika uskonnollinen yhdistelmä, kun asiaa tarkemmin ajatellaan?
thaav
13.08.2010 01:31:16
Morphia: Yhtenä lyyrisenä aiheena bändillä on teologia. Lisäksi eikö Ihminen, Saatana ja Jumala olekin aika uskonnollinen yhdistelmä, kun asiaa tarkemmin ajatellaan?

Onhan tuo, kaksi niistä kun on raamatullisia satuolentoja. En viestilläni tarkoittanut, etteikö Si Monumentum - Fas, Ite - Kénôse -kolmikon teema olisi uskonnollinen, sitähän se juuri on. Tarkoitin, etten ainakaan itse ole tietoinen, että tuollainen ylempänä mainittu tyylisuunta olisi yhtäkkiä jostain ilmestynyt. Ainakaan en ole juurikaan havaitsevinani Deathspell Omegan moiseen "liikkeeseen" kuuluvan.

Noh, eihän tuo minun bändi ole, mistäs sitä tietää mihin äijät itse ajattelevat kuuluvansa. Varsin makoisaa musiikkia on, oli miten oli. Si Monumentumin luukutin taas tänään autossa läpi, ja on se vaan kova. Omaan korvaan varsin loistava sekoitus nopeita ja aggressiivisia biisejä ja hyviin paikkoihin pudoteltuja suvantokohtia.

Aaaaameeeenn!!!
Morphia
13.08.2010 04:05:34
thaav: Noh, eihän tuo minun bändi ole, mistäs sitä tietää mihin äijät itse ajattelevat kuuluvansa.

Uskonnollinen, eli religious black metal.

Okkulttiset lyriikat vaatii toimiakseen vähän perehtymistä myös siihen Kristilliseen mytologiaan. Tämä ei tarkoita sitä, että pitäisi puhua Kristinuskon puolesta.

Np. Funeral Mist - Jesus Saves

"...And the sun of false-
hood shall shine with trust,
from the depths of Satan
in the name of God."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)