Aihe: Raskain kuulemasi biisi?
1 2 3 4 511 12 13 14 1518 19 20 21 22
brn2sk8
08.02.2007 16:28:25
Emmä tiiä mut mun mielestä black sabbathin sunday bloody sunday on toosi raskas... Ei se oo niin kamalaa kuunneltavaa kylläkään kun jotkut muut biisit, mutta siis on se silti tosi raskaasti soitettu..
Ei kiitos, ei enää viinaa minulle...
oo-p
08.02.2007 16:41:00

Joku Kotiteollisuuden tsipale. Kumma kun kukaan muu ei Kt:tä hokannu, sehän on Suomen virallinen raskasmetallin junttaajalouhija.

Eihän kotiteollisuus ole metallia, Hynynenhän sanoo itsekin että rockia ne soittaa. Hyvä bändi, ei siinä mitään, ja kyllä tuolta Eevan perintö/Tomusta ja tuhkasta/Kuolleen kukan nimi -kolmikosta löytyy aika raskastakin junttaa, mutta metalli voi olla aika häpeällinen ilmaisu kt:n musiikista. ja tarkoitan että kotiteollisuutta kohtaan..
Terve, ja kiitos kaloista!
ajpu
08.02.2007 18:08:20
kuunelkaapa Six Feet Underin Impulse to Disembowel. Aika rankkaa meiniinkiä ja toinen on Gravewormin Legions Unleashed. on vaa nii hyviä biisejä.
M!Xu
10.02.2007 15:52:46

Black Sabbathin Black Sabbath.

Kyllä ne kolkyt vuotta sittenkin osas. Ja tietysti koko Slayerin God Hates us All. Ei ihan perinteistä Slayeriä, mutta potkii ja piiskaa niin helvetin kovaa. Arayan laulutyyli on tässä kyllä koko homman kasassapitäjä ja raskauden ydin. Ja tietysti kitarat. Ja rummut luo kaaosta.

Pakko mainita vielä Dimmu Borgirin Sorgens Kommer (vai onko se Kammer?)
Naurettavan angstinen ja kauhea video. Loistavaa.
pöö
cruel_destiny
10.02.2007 16:24:52
Jimi Hendrix - Foxy lady
John E.
10.02.2007 19:22:21
Noilla black/death bändeillä ei enää nykyään ole mitään tekemistä raskaiden riffien kanssa, eikä ne juuri kuulostakaan raskailta. Paremmin sopisivat lastentarhaan muovisine saundeineen. Raskasta metallia vanhaan malliin (ei silkkimunille):

Witchfinder General: Burning a sinner
Pentagram: Downhill slope
Pagan Altar: Judgement of the dead
Saint Vitus: Born too late
Kuunnelkaa noita ja jos ei kuulosta raskaalta niin sitten ei kannata puhua hevin raskaudesta mitää.

Niin ja Unholyt ja Thergothonit jätän pois koska ne kuulostaa niin naurettavalta death vokaaleineen.. Fuk the modern shit.
Tantric Metal Occultism...all you need!
Kasperi Tervonen
10.02.2007 21:25:22
Kuunnelkaa noita ja jos ei kuulosta raskaalta niin sitten ei kannata puhua hevin raskaudesta mitää.

Ihmiset näköjään mieltävät tuon käsitteen "raskaus" aivan eri tavalla. Itse ei oikein voi käsittää kuinka joku voi ihan vakavissaan pitää noita kasarisoundeja oikeasti raskaampana kuin oikeastaan mitä tahansa nykymetallia. Toki ymmärrän jos joku tykkää tuommosista vanhanaikaisista soundeista enemmän kuin nykyajan "liian prosessoiduista ja muovisista jne jne. soundeista", mutta eivät ne old school -soundit kyllä helvetissä raskaampia ole, ainakaan mun korvissani. :D

Ja itse otsikkoon: voisin tästä pistää vaikkapa Strapping young ladin shitstormin soimaan. :)
"Mä haluisin joululahjaks ittelleni oman kitaran jos on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa" -Pekka Poro
Keppis
10.02.2007 23:17:33
Vesku Loirin tulkitsema Leinon teksti "se kuitenkin liikkuu"
Luppoaika pidentää elämää. http://www.myspace.com/fobiayhtye
Ziggy Bubba
10.02.2007 23:53:34 (muokattu 10.02.2007 23:54:04)

Emmä tiiä mut mun mielestä black sabbathin sunday bloody sunday on toosi raskas... Ei se oo niin kamalaa kuunneltavaa kylläkään kun jotkut muut biisit, mutta siis on se silti tosi raskaasti soitettu..

Tarkoitat varmaankin Sabbath Bloody Sabbathia - tuo Sunday Bloody Sunday kun on U2:n reippahasti vähemmän raskas kipale... Tai sitten olet huumorimiehiä.

P.S. Myös Roots Bloody Roots on todella raskas biisi.
Myspace.com/Crookmachine
saastara
11.02.2007 00:49:48 (muokattu 11.02.2007 00:52:12)
Ihmiset näköjään mieltävät tuon käsitteen "raskaus" aivan eri tavalla. Itse ei oikein voi käsittää kuinka joku voi ihan vakavissaan pitää noita kasarisoundeja oikeasti raskaampana kuin oikeastaan mitä tahansa nykymetallia.

Minusta on taas naurettavaa, että raskaus on aina samaa kuin raskaat soundit. Minusta aika harvaa modernin metallin angsäksyilystä voi pitää millään mittapuulla raskaana. :) Ei sillä, että vanhemmasta hevistä niitä sen enempää löytyisi jotenkin.

Kaikkihan on kiinni toki siitä, miten musiikin kokee.. ja se on toki yksilöllistä. Jollekin perkeleellinen äänivalli tarkoittaa raskautta. Itselleni se tarkoittaa jotain ihan muuta.. Kuunnelkaas Put Satanachian Spirit's Asaeylum pimeässä huoneessa niin tajuatte. :D

E: Kuinka hitossa tuo sana kuuluu kirjoittaa..?! Mielisairaala tmv..?

E II: Ja vielä mainitakseni kun ylhäällä Vesku esille tuli.. Kuunnelkaas Ivalolta löytyvä tulkinta Eppujen biisistä Kun olet poissa. Totaalinen maailmanloppu. :S
Lisää middleä ja vähemmän volumea. Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia.
masterhat
11.02.2007 13:40:34 (muokattu 11.02.2007 13:42:14)
Korn on helvetin raskasta, toki soundillisestikin matalaa murinaa, mutta ennenkaikkea äärimmäisen painostava ja henkisesti pahan olon (samaan aikaan hyvän olon) aikaan saava orkesteri.
Mäkään en koe nyky metallia niin äärimmäisen raskaana. Kappaleen fiilis tekee siitä raskaan, ei soundit.

Esimerkiksi Johnny Cashillä on paljon raskasta tavaraa, vaikka tämä kaikkihan on täysin siitä kiinni miten koet erilaisia asioita ja ärsykkeitä

E: Olisi pitänyt lukea edellinen postaus paremmin, täähän on melkee kopio siitä
Head like a hole
gorgonoidi
11.02.2007 14:08:45

Kyllä se tunnelma tekee biisistä raskaan. Ei saundit, vaikka niilläkin on osansa.
John E.
11.02.2007 17:18:11
Ei tää asia miksikään muutu. Osa pitää edelleen death metallia, death doomia tai jotain niskateollisuutta raskaana. Kyse on eri asioista jotka kokee raskaana esim. hc luokan flamencokin on pirun raskasta jos hakee vain fiilistä siitä musiikista.

Vanhempaa raskasta musaa tuovat mielestäni hyvin esiin "uudemmat" suomalaiset bändit mm. Reverend Bizarre ja Minotauri. Näillä on saundit, riffit ja tunnelma kohdallaan. Tappaa talossa ja puutarhassa.
Tantric Metal Occultism...all you need!
Kasperi Tervonen
11.02.2007 18:00:34
Minusta on taas naurettavaa, että raskaus on aina samaa kuin raskaat soundit. Minusta aika harvaa modernin metallin angsäksyilystä voi pitää millään mittapuulla raskaana. :) Ei sillä, että vanhemmasta hevistä niitä sen enempää löytyisi jotenkin.

Kaikkihan on kiinni toki siitä, miten musiikin kokee.. ja se on toki yksilöllistä. Jollekin perkeleellinen äänivalli tarkoittaa raskautta. Itselleni se tarkoittaa jotain ihan muuta.. Kuunnelkaas Put Satanachian Spirit's Asaeylum pimeässä huoneessa niin tajuatte. :D

Onhan sillä tunnelmallakin toki osuutensa asiaan, mutta jos äänivalli kuulostaa ihan surkealta pierulta niin emmä sitä musiikkiakaan hirveän raskaana koe. :D

Mä näkisin tämän asian niin, että se jokseenkin "perkeleellinen äänivalli" on melkeinpä pakollinen jos musasta halutaan raskaan kuuloista. Loput onkin sitten kiinni siitä tunnelmasta.

Mainittakoon nyt vielä että melko iso osa tuosta modernin metallin angsäksyilystä on munkin mielestä aikamoista skeidaa, jostain black/death metallista puhumattakaan. :)
"Mä haluisin joululahjaks ittelleni oman kitaran jos on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa" -Pekka Poro
reos
11.02.2007 18:43:47
Mä näkisin tämän asian niin, että se jokseenkin "perkeleellinen äänivalli" on melkeinpä pakollinen jos musasta halutaan raskaan kuuloista.

SUNN0))), siinäpä se edelleen, myöskin kommentit black sabbath -suuntaan on paikallaan, mutta raskaus on kutakuinkin sunnossa, meikän mielestä. Sahaajat voi mennä itteensä.
saastara
11.02.2007 19:08:23
Mä näkisin tämän asian niin, että se jokseenkin "perkeleellinen äänivalli" on melkeinpä pakollinen jos musasta halutaan raskaan kuuloista. Loput onkin sitten kiinni siitä tunnelmasta.

Niin noh.. Kuten sanottua, kukin kokee omalla tavallaan mitä musiikissa "raskaus" on. Mutta totta jos musiikin haluaa nimenomaan kuulostamaan raskaalta, on raskas äänivalli silloin must. Eri asia sitten onkin, että minusta kappaleen ei tarvitse kuulostaa raskaalta ollakseen hemmetin raskas.
Lisää middleä ja vähemmän volumea. Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia.
Tietokone
11.02.2007 20:30:21
sääääh butt trhue on raskain.
wyldeclone
11.02.2007 21:32:51
Type O Negativen Suspended in dusk.HEAVY Heavy heavy....
" Functionless art is simply tolerated vandalism "
Kasperi Tervonen
11.02.2007 21:33:39
Niin noh.. Kuten sanottua, kukin kokee omalla tavallaan mitä musiikissa "raskaus" on. Mutta totta jos musiikin haluaa nimenomaan kuulostamaan raskaalta, on raskas äänivalli silloin must. Eri asia sitten onkin, että minusta kappaleen ei tarvitse kuulostaa raskaalta ollakseen hemmetin raskas.

Jep, musta tuntuu että me puhutaan melkeinpä kokonaan eri asioista käyttäessämme tuota "raskaus" -käsitettä. Itse miellän tuon raskauden melko pitkälti tuollaisena "raskaana äänivallina". ("rankkuus" voisi kenties olla parempi sana) Kaipa jotkut ihmiset sitten käyttävät sitä käsitettä viitatessaan nimenomaan kappaleen tunnelmaan, esimerkiksi tämä SUNN0))):a hehkuttava heppu. :)
mailbag
11.02.2007 21:36:39
soundissa (murskaavat mörinäkitarat) tai sitte tunnelmassa (kts. emo, emomusiikki)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)