Aihe: Dream Theater
1 2 3 4 511 12 13 14 15196 197 198 199 200
Randomizer
27.09.2011 16:03:49 (muokattu 27.09.2011 16:04:18)
Peoplez: Kiitti tästä! Tällaset videot on just parhaita. Petrucci on hauska ku välillä tulee ihan puun takaa ihan LÄPPÄÄ kuten tossa soolon lopussa "this run is just a flurry of notes, just do it and hope you don't suck"

Samalle hymähdin itse. :) Selvästi itseironiaa mukana ja parodiapätkät katottu.
Lopettaa etenemisen, kun luulee että jää...
pehko
27.09.2011 17:40:17

Peoplez: Kiitti tästä! Tällaset videot on just parhaita. Petrucci on hauska ku välillä tulee ihan puun takaa ihan LÄPPÄÄ kuten tossa soolon lopussa "this run is just a flurry of notes, just do it and hope you don't suck"

mun mielestä tuo Strutsi on kyllä eri rento äijä, semmonen todella jalat maassa olonen, ei mikään leso. varmaan miellyttävä persoona hän.

tuli muuten tuossa kakkosvideon jossain kohdassa mieleen tuosta mitä se soitti ihan joku Opethin biisi....oiskohan Fair Judgement
bedlam
28.09.2011 10:28:36

Peoplez: Mun mielestä tuo instrumentaalisetti on parasta pitkään aikaan :) Niin kivaa soittoa että piti alkaa itsekin opettelemaan, vaikken iha kaikken nopeinta Petruccin World Domination Moden soittoa handlaakaan. Huippumeininkiä hei! Mitäs väliä niillä esikuvilla on? :( Tarkoitat varmaan Rushia ja sitä yhtä biisiä vai?

En tiiä, minusta tuossa biisissä ei kertosäkeiden välissä ole mitään melodisesti mielenkiintoista tai mieleenjäävää. Jotenkin tempokin tuntuu kaiken lisäksi kiihdytetylle. Bridges in the Sky:n instrumentaaliosio on niin hieno, että samanlaista loistavuutta olisi toivonut tuohonkin viisuun.

Ei niillä esikuvilla muuta väliä, mutta kun tietää miten täydellisesti Strangiaton soolo päättyy siihen mute-riffiin, niin tää jää täysin vaille kliimaksia.
http://www.petrified-eye.net
Kärpäsruoska
29.09.2011 03:35:19
Jaa, tuommoinen tuore parikymmentäminuuttinen Petrucci-haastattelu löytyi. http://www.youtube.com/watch?v=-3JvnVIO27U
Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi. THV-klubi #28 Romantikkoitkijät #34 S.M.A.K.
Ianuarius
29.09.2011 09:04:16

Onks muut nähny '93 version A Change of Seasonsista Kevin Mooren kanssa:
http://www.youtube.com/watch?v=PAKlvNKlR3A

Hyvä että odottivat hetken niin kerkesivät vaihtaa noi Another Worldin lyriikat. :D
The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein
Luthanasia
30.09.2011 11:17:59

Nyt on kenttäliput myyty loppuun sekä Tiketistä että Lippupalvelusta, suht ripeää toimintaa. Eilen illalla tajusin ostaa omani, silloin vietiin viimeisiä. Tiukalle veti. Tammikuuta odotellessa, settilista vaikuttaa todella makoisalta.
Tuomoo
30.09.2011 12:01:16
Luthanasia: Nyt on kenttäliput myyty loppuun sekä Tiketistä että Lippupalvelusta, suht ripeää toimintaa. Eilen illalla tajusin ostaa omani, silloin vietiin viimeisiä. Tiukalle veti. Tammikuuta odotellessa, settilista vaikuttaa todella makoisalta.

Jaa, no sitten kait on ostettava katsomoliput. Toisaalta, eipä voin pitkää keikkaa välttämättä jaksaisi seisoakaan.
Ylläoleva faktateksti on kirjoitettu reptiliaanien hyväksynnällä.
Guitar_Miller
01.10.2011 03:36:07
Tää kun nyt ei oo sit enään Progressive nation kiertue niin kuinka pitkää settiä noi nyt sit vetää? Onko se se 3h mitä ne on joskus tehny vai se tavallinen 2h ja vähän päälle, mitä bändit yleensä tekee?
Kärpäsruoska
01.10.2011 06:02:05
Guitar_Miller: Tää kun nyt ei oo sit enään Progressive nation kiertue niin kuinka pitkää settiä noi nyt sit vetää? Onko se se 3h mitä ne on joskus tehny vai se tavallinen 2h ja vähän päälle, mitä bändit yleensä tekee?

Laskeskelin tuossa aiemmin että settilistan biisien studioversioista tulee yhteensä semmoinen 1h45min-1h50min ja siihen päälle sitten vielä rumpusoolo, joka on kai viisiminuuttinen, eli se parisen tuntiahan tuosta tulee.
Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi. THV-klubi #28 Romantikkoitkijät #34 S.M.A.K.
SnowCrow
01.10.2011 11:26:27
Guitar_Miller: Tää kun nyt ei oo sit enään Progressive nation kiertue niin kuinka pitkää settiä noi nyt sit vetää? Onko se se 3h mitä ne on joskus tehny vai se tavallinen 2h ja vähän päälle, mitä bändit yleensä tekee?

Jos ei ois lämppäriä niin se varmaan ois sen 3h.
Ianuarius
01.10.2011 19:17:29 (muokattu 01.10.2011 19:20:00)

Möin tämän Scenesin joskus vuosia sitten ja nyt taas ostin. On tää Finally Free kyllä ihan saatanan tunnerikas biisi... ainaki tyyliin ekat 5 minuuttia. Aina tulee kylmät väreet näistä sanotuksista ja miten toi kitara ja koskettimet vetää tollasta surumielistä melodiaa tossa säkeistön alussa. Ku koko levy on rakennettu tätä biisiä varten, niin se payoff on jotain maagista.

HUH!
Ygäby
01.10.2011 22:53:18
Ianuarius: Möin tämän Scenesin joskus vuosia sitten ja nyt taas ostin. On tää Finally Free kyllä ihan saatanan tunnerikas biisi... ainaki tyyliin ekat 5 minuuttia. Aina tulee kylmät väreet näistä sanotuksista ja miten toi kitara ja koskettimet vetää tollasta surumielistä melodiaa tossa säkeistön alussa. Ku koko levy on rakennettu tätä biisiä varten, niin se payoff on jotain maagista.

HUH!

Tuo on kyllä levykokonaisuutena mulle number uno. Siis Metropolis pt. 2.
VIPMetal
01.10.2011 22:58:55

Ygäby: Tuo on kyllä levykokonaisuutena mulle number uno. Siis Metropolis pt. 2.

Se on vaan siinä, et sitte pitää kuunnella koko levy. =) Ei ole perheellisenä aikaa... =)
Kirja, kitara ja mies.
Guitar_Miller
01.10.2011 23:14:00
Ygäby: Tuo on kyllä levykokonaisuutena mulle number uno. Siis Metropolis pt. 2.
VIPMetal: Se on vaan siinä, et sitte pitää kuunnella koko levy. =) Ei ole perheellisenä aikaa... =)

Pätee muutenkin hyvin usein konseptialbumeihin. Koska konseptialbumissa kun on se yks aihe ja yhteinen kokonaisuus... Pienissä paloissa ne biisit ei oo mitenkään erikoisia, mutta kokonaisuutena... siinä on vaan aina jotain hienoo ja kiehtovaa...
Tuomoo
01.10.2011 23:23:44
Guitar_Miller: Pätee muutenkin hyvin usein konseptialbumeihin. Koska konseptialbumissa kun on se yks aihe ja yhteinen kokonaisuus... Pienissä paloissa ne biisit ei oo mitenkään erikoisia, mutta kokonaisuutena... siinä on vaan aina jotain hienoo ja kiehtovaa...

Tuo on kyllä harvinaisen totta, harvemmin konseptialbumeilta pystyy kuuntelemaan "irrallisia" biisejä. Jotenkin se vaan tuntuu järkevämmältä kuunnella koko albumi kerralla. Tiedän ehkä vain yhden konseptialbumin, miltä pystyy irroittamaan lähes minkä tahansa biisin irralliseen kuunteluun. Vaikka jokaista biisiä yhdistää sama tarina, on levy rakennettu kuitenkin niin, että kappaleet voi irroittaa helposti toisistaan.
Ianuarius
01.10.2011 23:28:16

Iron Maidenin 7th Son on kyl tollanen albumi. Loistavia raitoja melkein jokainen.

Scenesillä kyllä toimii muutamat raidat yksinäänkin... niinku Spirit Carries On ja Dance of Eternity. :o
VIPMetal
01.10.2011 23:35:54

Ianuarius: Iron Maidenin 7th Son on kyl tollanen albumi. Loistavia raitoja melkein jokainen.

Scenesillä kyllä toimii muutamat raidat yksinäänkin... niinku Spirit Carries On ja Dance of Eternity. :o

No tää on kyllä totta.
Kirja, kitara ja mies.
Tuomoo
01.10.2011 23:48:34
Ianuarius: Iron Maidenin 7th Son on kyl tollanen albumi. Loistavia raitoja melkein jokainen.

Tätä albumia hain. Toinen, mistä onnistuu aika hyvin biisien irroitus, on saksalaisen Seventh Avenuen albumi Terium. Jos joku haluaa kuulla kauheita kitarasoundeja, niin kuunnelkaa tuota.
Guitar_Miller
02.10.2011 00:40:03
Tuomoo: Tätä albumia hain. Toinen, mistä onnistuu aika hyvin biisien irroitus, on saksalaisen Seventh Avenuen albumi Terium. Jos joku haluaa kuulla kauheita kitarasoundeja, niin kuunnelkaa tuota.

Ittelleni tulee mieleen Ayreonin - Into the Electric Castle. Konseptialbumi jossa jokanen biisi on sellanen että voi hyvinkin kuunnella erikseen.
Guitar_Miller
02.10.2011 00:43:00 (muokattu 02.10.2011 00:43:57)
Ianuarius: Scenesillä kyllä toimii muutamat raidat yksinäänkin... niinku Spirit Carries On ja Dance of Eternity. :o

Ittelleni noitten lisäks viä Overture 1928 ja Strange Deja Vu, tosin toki yhteen/peräkkäin. Että jos aijon Strange Deja Vuun kuunnella niin kyllä mää kuuntelen sen Overturen siihen eteen ja toisteppäin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)