![]() 18.04.2011 20:17:39 | |
---|---|
jigsore: Onhan tuo paras Metallica-julkaisu Justicen jälkeen. Kattava kansivihkonenkin kaikilla kuvilla ja stooreilla. Ainoastaan Green Hellin miksausmoka hieman ärsyttää.. Olen tässä tahkonnut Joel McIverin Metallica-kirjaa läpi, ihan mielenkiintoinen opus. Vaikkakin jenkkien kiertuepaikkojen pakollinen luettelu ja biisien arvostelu ottaa välillä pattiin. John Bush -kytkökset oli itselle uusi juttu, olisi tullut vähän erilaisen kuuloinen Kill 'Em All. Hammettin ainainen kehuminen huvitti hieman, jos oli huono biisi niin Kirkin uskomaton soolo onneksi pelasti vähän. "uskomaton" :P Hammettin soolot kyllä huononi Blackin jälkeen... | |
![]() 21.04.2011 14:28:20 | |
jigsore: Onhan tuo paras Metallica-julkaisu Justicen jälkeen. Kattava kansivihkonenkin kaikilla kuvilla ja stooreilla. Ainoastaan Green Hellin miksausmoka hieman ärsyttää.. Olen tässä tahkonnut Joel McIverin Metallica-kirjaa läpi, ihan mielenkiintoinen opus. Vaikkakin jenkkien kiertuepaikkojen pakollinen luettelu ja biisien arvostelu ottaa välillä pattiin. John Bush -kytkökset oli itselle uusi juttu, olisi tullut vähän erilaisen kuuloinen Kill 'Em All. Hammettin ainainen kehuminen huvitti hieman, jos oli huono biisi niin Kirkin uskomaton soolo onneksi pelasti vähän. joel mciverin kappale arvostelu tosiaan ihmetyttää. otin huomioon metallica kirjassa ja erityisesti slayer kirjassa että se herra arvostelee kappaleet PELKÄN nopeuden perusteella! jos tempo on alle 180bpm niin hyväkin kappale on melkein automaattisesti "mitäänsanomaton ja turha täytekappale" mutta jos tempo ylittää tuon, paskatkin kappaleet muuttuu lähes aina hyviksi... | |
![]() 21.04.2011 17:35:58 | |
ville_metal: joel mciver... ...on kumma heppu joka katsoo maailmaa tosi hassujen lasien läpi, TAI haluaa tehdä fyrkkaa noilla kirjoillaan mitä kirjoittelee. Itse veikkaan tuota fyrkantekomeininkiä. Metallica-kirja (löytyy omasta hyllystä) on tullut luettua ja tosiaankin nuo biisien arvostelut ihmetyttävät suuresti, ja Kirkin ylistäminen on lähinnä hämmentävää. Ilmeisesti Kirkkiä ei verrata kehenkään, tai hänen soolojaan. Ei se iänikuinen.... hmmmm.... (ettei mode heittäis jäähylle koska Kirkin wahia tai Larsin sakkaavaa basaria ei saa mainita niin sanotaan vaikka) Warkin kihi kuitenkaan paljoa pelasta. Toimii toki tuo "kihi" kyllä muutamissa biiseissä aivan mahdottoman hyvin!! Paikoitellen tuosta kirjasta vaan tulee semmonen olo, että siihen on kirjoitettu jutut justiinkin niin, kuin suurin osa faneista haluaa jutut olevan kirjoitettu. Paikoitellen kirja on hieman haiseva tekele, kuten bändinkin tuotokset. Kokonaisuudessaan ollaan kuitenkin voiton puolella, eikös? "Mun mielestä hyvässä pändissä basistilla on ainakin kaks fuzzia ja kälysesti träkkäävä oktaaveri." -TommiW. | |
![]() 21.04.2011 17:42:20 | |
pahaeno: (ettei mode heittäis jäähylle koska Kirkin wahia tai Larsin sakkaavaa basaria ei saa mainita niin sanotaan vaikka) Mainitsit juuri molemmat. Mutta heh juum, tuossa kirjassa kyllä ihmetytti Kirkin ylistys. Perinteisesti hevarit ompelevat itse vaatteensa. Senhän takia täällä on tämä Pukeutuminen -palsta. Kaavan vaihtoo ja sillee. | |
![]() 23.04.2011 13:10:15 | |
Loadia haukuttiin turhan paljon kyseisessä kirjassa :( | |
![]() 23.04.2011 17:31:32 | |
Minua Metallica lähinnä ärsyttää... Lars Ulrich: Ei pidä peruskomppia sekunttiakaan kun on jo vetämässä jotain hämärää kompinvaihdosta, Kirk Hammett: Muuten hyvä mutta soolot paskoja, käyttää aivan liikaa wah-wahia, ja soolot täyttä räpeltämistä, lisäksi myydään Hammetin nimissä jotain 50 euron "signature" kitaroita, joiden mukana boksissa tulee 15wattinen "Kirk Hammet" vahvistin Robert Trujillo: Leikkii apinaa, James Hetfield: Rumat kitarat (lukuunottamatta Gibson Exploreria) Kill em' all on kyllä kova levy mutta senkin neljä biisiä on tehnyt Dave Mustaine, joka erotettiin yhtyeestä vähän aikaa ennen levyn julkaisua. Dave Mustaine pyysi ettei hänen materiaaliaan käytettäisi mutta Lars "homo" Ulritch päätti laittaa biisit levylle. Megadeth ja Slayer kunniaan! What do you mean, "I don't believe in God"?
I talk to him every day. | |
![]() 23.04.2011 17:56:57 | |
metallimies123: Minua Metallica lähinnä ärsyttää... Nonniin, nonniin :D Metallicalla kyllä on aina ollut se vahvuus siellä riffipuolella. Hyviä kipaleita muutenkin osaavat tehdä, mutta Ulrich on rumpalina yhtä monipuolinen ku minä. Mitä enemmän 'tallicaa kuuntelee, sen vahvemmin alkaa korvaan pistää rumpupuolen yksipuolisuus ja tylsyys. Sitten taas jollain toisella rumpalilla pändistä katoaisi varmaan täydellisesti se Metallica-fiilis ja -tatsi. The Bears are so tough when they finish sacking the quarterback, they go after his family in the stands. - Tim Wrightman | |
![]() 23.04.2011 18:17:20 | |
saha: Nonniin, nonniin :D Metallicalla kyllä on aina ollut se vahvuus siellä riffipuolella. Hyviä kipaleita muutenkin osaavat tehdä, mutta Ulrich on rumpalina yhtä monipuolinen ku minä. Mitä enemmän 'tallicaa kuuntelee, sen vahvemmin alkaa korvaan pistää rumpupuolen yksipuolisuus ja tylsyys. Sitten taas jollain toisella rumpalilla pändistä katoaisi varmaan täydellisesti se Metallica-fiilis ja -tatsi. Täs just kuuntelin and justice for all skipaleen ja pari muutakin kyseiseltä läteyltä ja onhan tuossa ihan helvetin loistavia juttuja kehitellyt lerssi rummuille. Ei ole pelkästään komppia, vaan todellakin säveltänyt rummut tukemaan niitä biisejä. Nyt vain kaivattaisiin uuteen musaan samanlaista paneutumista ja sävellys-/sovitusintoa. | |
![]() 23.04.2011 18:17:26 (muokattu 23.04.2011 18:17:57) | |
metallimies123: Megadeth ja Slayer kunniaan! Kahdessa ylemmässä kyrpii Daven nasaalin lisäksi se että Mustainen, Hannemanin ja Kingin nimissä myydään halpoja "signature" kitaroita.Puhumattakaan siitä että Kingin habitus muistuttaa hetkittäin gorillaa mistä syystä en voi sietää yllämainittuja pändejä. Broderickille tulee tänä vuonna onneksi Jacksonilta ulos astetta kalliimpi signatuurimela joka hieman palauttaa uskoani Megadethin pelastumiseen. Tai ainakin sitä kehtaa kavereiden kuullen taas kehua.Kannattaisiko sitä mämmiä syödä pikkaisen vähemmän? | |
![]() 23.04.2011 20:01:37 (muokattu 23.04.2011 20:03:47) | |
dinghie: Mutta heh juum, tuossa kirjassa kyllä ihmetytti Kirkin ylistys. Itekin kirjan omistavana voin todeta, että Kirk on vetässyt myös jokusen aivan "klassikkosoolon". Esimerkkeinä toimikoon vaikka Battery ja Unforgiven. E: Rhapa: Kyllä, Lars on mullistanut aikoinaan metallirumpaloinnin. Etenkin Onen tuplat on Meshuggahin ja kumppanien siitoshetki. Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed | |
![]() 23.04.2011 21:09:02 | |
Ennustan Metallimiehelle pitkähköä jäähyä. Tos viestis tuli kulminoitua hyvin pitkälti asiat, jotka näissä Metallica-ketjuissa on ollu vikana. Larsulla on levyillä tosi hyviä rumpujuttuja juu. Loadilla on varsinkin munakasta runpalointia. | |
![]() 23.04.2011 21:43:52 | |
metallimies123: Minua Metallica lähinnä ärsyttää... Lars Ulrich: Ei pidä peruskomppia sekunttiakaan kun on jo vetämässä jotain hämärää kompinvaihdosta, Kirk Hammett: Muuten hyvä mutta soolot paskoja, käyttää aivan liikaa wah-wahia, ja soolot täyttä räpeltämistä, lisäksi myydään Hammetin nimissä jotain 50 euron "signature" kitaroita, joiden mukana boksissa tulee 15wattinen "Kirk Hammet" vahvistin Robert Trujillo: Leikkii apinaa, James Hetfield: Rumat kitarat (lukuunottamatta Gibson Exploreria) Kill em' all on kyllä kova levy mutta senkin neljä biisiä on tehnyt Dave Mustaine, joka erotettiin yhtyeestä vähän aikaa ennen levyn julkaisua. Dave Mustaine pyysi ettei hänen materiaaliaan käytettäisi mutta Lars "homo" Ulritch päätti laittaa biisit levylle. Megadeth ja Slayer kunniaan! Hmm... Kirkin soolot paskoja? Ootko mahtanu huomata, miltä Slayerin soolot kuulostaa? Tai Kreatorin? Toki Death Magneticilla nyt oli kaikki paskaa, mutta noille vanhoille levyille on mahtunut ihan hyviäkin sooloja. Siihen nähden, että nuo on kuitenkin thrash-levyjä. Et oo varmaan huomannu, ettei soolot suurimmalla osalla thrash-levyistä oo niin timanttia ku luulis, vaikka onhan niitä hyviäki, kuten Alex Skolnickin ja Megadethin soolot. Tosin ei mun mielestä frash meddl levyt pilaannu, vaikka soolot oliski paskaa. Esimerkkinä Kreatorin Pleasure to Kill ja Slayerin Reign in Blood, jotka on kuitenkin parhaita kyseisen genren levytyksiä. Kirk on ihan hyvä kitaristi omassa genressään. Lars on tosiaan nykyään livenä aika huono, mutta aikoinaan hänkin soittanut ihan perushyvin. Kill 'Em All on kyllä munkin mielestä niiden paras levy. Ja Dave tosiaan teki niitä biisejä, mut ei se kyllä niitä kokonaan tehny... The Four Horsemenin aka Mechanixin se tais suurimmalta osalta tehdä, mut muuten kyllä mä luulen, että James niitä biisejä enemmän teki. Rideltakin muuten Dave teki ainakin sen yhden riffin siinä nimibiisissä ja sitte jotain siihen Call of Ktuluun. Ja eihän se niin erikoista ole, että bändi käyttää sen entisten jäsenten tekemiä riffejä biseissään. Exoduskin käytti Kirkin tekemää Trapped Under Ice-riffiä myöhemmin Impaler-nimisesstä biisissä, joka oli kyllä jo Exoduksen vuoden 1983 demolla. | |
![]() 23.04.2011 23:09:41 | |
JIRPPI: Hmm... Kirkin soolot paskoja? Ootko mahtanu huomata, miltä Slayerin soolot kuulostaa? Tai Kreatorin? Toki Death Magneticilla nyt oli kaikki paskaa, mutta noille vanhoille levyille on mahtunut ihan hyviäkin sooloja. Siihen nähden, että nuo on kuitenkin thrash-levyjä. Et oo varmaan huomannu, ettei soolot suurimmalla osalla thrash-levyistä oo niin timanttia ku luulis, vaikka onhan niitä hyviäki, kuten Alex Skolnickin ja Megadethin soolot. Tosin ei mun mielestä frash meddl levyt pilaannu, vaikka soolot oliski paskaa. Esimerkkinä Kreatorin Pleasure to Kill ja Slayerin Reign in Blood, jotka on kuitenkin parhaita kyseisen genren levytyksiä. Kirk on ihan hyvä kitaristi omassa genressään. Lars on tosiaan nykyään livenä aika huono, mutta aikoinaan hänkin soittanut ihan perushyvin. Kill 'Em All on kyllä munkin mielestä niiden paras levy. Ja Dave tosiaan teki niitä biisejä, mut ei se kyllä niitä kokonaan tehny... The Four Horsemenin aka Mechanixin se tais suurimmalta osalta tehdä, mut muuten kyllä mä luulen, että James niitä biisejä enemmän teki. Rideltakin muuten Dave teki ainakin sen yhden riffin siinä nimibiisissä ja sitte jotain siihen Call of Ktuluun. Ja eihän se niin erikoista ole, että bändi käyttää sen entisten jäsenten tekemiä riffejä biseissään. Exoduskin käytti Kirkin tekemää Trapped Under Ice-riffiä myöhemmin Impaler-nimisesstä biisissä, joka oli kyllä jo Exoduksen vuoden 1983 demolla. Joo. Ok. Ehken voi väittää että Slayerin soolot olisivat jotenkin parempia kuin Kirkin... Mutta välillä pistää miettimään tämä Kirkin "Hendrix maine" ymmärräthän. :D Ja kyllä Kirk on ihan hyvä kitaristi omassa genressään... sen kertovat viimeistään 200 miljoonaa myytyä albumia. :) Lars... Se tyyppi vaan jotenkin ärsyttää mua, ku se kaikil keikoil vetää kompit iha överiks. Ja sit se on viel nii vittumaine tyyppi. Biisien teosta sen verran että biisit jotka James Hetfield "teki" Kill em' allille olivat sen vanhan bändin kitaristin/jonkun kaverin tekemiä sen sain selville Mustainen elämänkerrasta. Ja ok vanhan bändiläisen materiaalin käyttöhän on suht yleistä... mutta on se aika vittumaista että ekaks häädetään bändistä ok... Sitte sanoo vanhoil bändiläisille: Älkää käyttäkö mun biisejä... Sitte alkaa perustaa omaa uutta bändiä ja kuuntelee niiden levyn... Ja siellä ne omat biisit on joita on just ajatellu alkaa esittää oman uuden bändin kanssa. Kyl mua vituttais. Mut tää oli vaa tämmöne pikku ärtymyksen purku että kyllähän sillä Metallicalakin on ihan hyviä biisejä esim. Seek and destroy, Metal militia (Mustainen tekemä biisi :D) What do you mean, "I don't believe in God"?
![]() 23.04.2011 23:12:36 | |
FatSam: Ennustan Metallimiehelle pitkähköä jäähyä. Tos viestis tuli kulminoitua hyvin pitkälti asiat, jotka näissä Metallica-ketjuissa on ollu vikana. Larsulla on levyillä tosi hyviä rumpujuttuja juu. Loadilla on varsinkin munakasta runpalointia. Eikö Metallicaakaan saa enää haukkua... Mihin tämä maailma on menossa? What do you mean, "I don't believe in God"?
![]() 23.04.2011 23:17:58 | |
Larsin kyvyt teknisesti eivät varmaan ikinä oo olleet ihmeelliset, mutta on jannu vaan muuttanut hevirumpaloinnin soundin. Voi olla, että Jamesilla ja kumppaneilla oli tossa kanssa tekemistä, mutta juu. Lars on ollut iso tekijä metallimusassa aikoinaan. Siksi se nykykunto niin korpeaakin. Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed | |
![]() 23.04.2011 23:26:55 | |
Nythän aamuyöllä on jenkkien B4-keikka... Millastakohan settiä on luvassa? "Get over it Roger, I'm Dead!" - Roger Watersin isä | |
![]() 23.04.2011 23:32:03 | |
metallimies123: Eikö Metallicaakaan saa enää haukkua... Mihin tämä maailma on menossa? Ei siinä muuten mitään, mutta toistit viestissäsi kaikki itsestäänselvyydet, joista jokaisessa tälle sivustolle avatussa Metallica-ketjussa on väännetty ketjun lukottamiseen ja jäähyaition oven aukeamiseen saakka. Kirkin wahi ja Larsin kyvyt rumpalina alkavat olla sen verran vanhoja juttuja, että sua ei vielä ollut olemassakaan, kun niistä alettiin vääntää, eikä kyllä varmaan sen puoleen muakaan. Why don't you have a seat over there? | |
![]() 23.04.2011 23:35:16 | |
metallimies123: Ja sit se on viel nii vittumaine tyyppi. Ja nyt ooon ihan pakko kysyä että montako minuuttia olet ehtinyt Larsun kanssa viettää? | |
![]() 23.04.2011 23:37:33 | |
metallimies123: Joo. Biisien teosta sen verran että biisit jotka James Hetfield "teki" Kill em' allille olivat sen vanhan bändin kitaristin/jonkun kaverin tekemiä sen sain selville Mustainen elämänkerrasta. Ja ok vanhan bändiläisen materiaalin käyttöhän on suht yleistä... mutta on se aika vittumaista että ekaks häädetään bändistä ok... Sitte sanoo vanhoil bändiläisille: Älkää käyttäkö mun biisejä... Sitte alkaa perustaa omaa uutta bändiä ja kuuntelee niiden levyn... Ja siellä ne omat biisit on joita on just ajatellu alkaa esittää oman uuden bändin kanssa. Kyl mua vituttais. Mut tää oli vaa tämmöne pikku ärtymyksen purku että kyllähän sillä Metallicalakin on ihan hyviä biisejä esim. Seek and destroy, Metal militia (Mustainen tekemä biisi :D) Jep itseäni ärsyttää suunnattomasti tuo Mustainen riffien käyttö vaikka sen nimenomaa kielsi. Mut no can do. Mutta kyllä Metallica kuitenkin mulle kuuntelemisen arvoinen bändi todellakin on. Lähinnä nuo Kill em all-Black...mut ei sit enää uppoo vaikka kui yrittäisin..joitakin hyviä sävellyksiä toki löytyy myöhemmiltäkin lätyiltä kuten King Nothing, Fue, Memory remains,Wasting My Hate jne näitä biisejä lähinnä Loadilta ja Reloadilta mitä voi yksittäin kuunnella mut ei koko levyä... -Rebel At Heart- | |
![]() 23.04.2011 23:44:26 | |
Fantasmic: Ja nyt ooon ihan pakko kysyä että montako minuuttia olet ehtinyt Larsun kanssa viettää? Tarkoitin haastattelutilanteissa, ja sen Mustaineen suhtautuminen on jotenki niin ala-arvosta. What do you mean, "I don't believe in God"?
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)