Aihe: Pidätkö blackmetallista?
1 2 3 4 5116 117 118 119 120122 123 124 125 126
Lennu
30.07.2010 08:36:37

Surmn: Ihmisten kanssa ei voi keskustella. C surmn

Kyllä ihmisten kanssa voi keskustella, mutta tää sun trollaus ei nyt vaan oo kovin onnistunut, eikä hauska.
My life is like an Opel-highway.
McNulty
30.07.2010 13:56:29
Surmn: Vasara kuule just se kristinuskon vastustaminen on suoraselkäisyyttä sillä sitä vastaanhan siinä kapinoidaan.
Jotta kyseistä asiaa vastaan pystyy kapinoimaan, on siihen uskottava. Eikö samalla tavalla silloin kristinuskon edustaminen ja siihen uskominen ole suoraselkäisyyttä?

Kristityt kastaa lapsensa heti synnyttyä? onko oikein liittää ihmistä uskontoon heti tämän synnyttyä?
Mä veikkaan ettei se lapsi siinä kasteessaan tajua uskonnoista ja uskoista vielä yhtään mitään. Kyseessä on lähinnä nimenanto uudelle perheenjäsenelle. Minä luotan siihen, että fiksut ihmiset sitten kasvaessaan kyseenalaistavat niin vanhempien poliittiset, kuin myös uskonnolliset näkemykset ja muodostaa täten OMAN MAAILMANKATSOMUKSENSA. Jos se on hänelle kristinusko, niin sitten se on. Itse en menetä siinä yhtään mitään... toivottavasti hän saa siitä itselleen jotain, oli se sitten mielenrauhaa tai mitä tahansa. Ei kosketa minua eikä elämääni.

Mikä tarve näillä pikkusieluisilla on välittää muiden vakaumuksista tai uskomuksista niin paljon, että se vaivaa mieltä ja aiheuttaa jopa vihaa? Mielenkiintoinen tarve kontrolloida... edes jotain. Minusta sen kontrolloinnin voisi aloittaa omasta elämästään ihan ensimmäisenä. Murehtia vasta sitten muiden jutuista jos kokee aiheelliseksi.

Ehkäpä siksi se on yksi syy miksi kristinusko tulee poistaa sillä tavalla millä se tänne on tullutkin..
Mitä sie meinasit tehdä muille uskonnoille ja uskomuksille? Tuo omasi edustaa samaa asiaa kuin kristinusko, ainoastaan kolikon toiselta puolelta. Jos vaadit, että kristinusko poistetaan niin samalla joudut poistamaan omat "syvälliset näkemyksesi" ja uskomuksesi. Jumala on saatanan edellytys ja päin vastoin.

Näin agnostikkona ei enää jaksa välittää siitä mihin kukin uskoo tai on uskomatta. Lähinnä huvittaa, että joku keskenkasvuinen kakara esittää oman näkemyksensä asiasta absoluuttisena totuutena, vaikka ei ole koskaan asiaa oikeasti tarkastellutkaan "out of the box". Olin samanlainen 10 vuotta sitten... sitä kuvitteli olevansa oikeassa :)

Sitä kuuluisaa ns. laput silmillä, sokeana kulkemista on nimenomaan tuo jäsen Surmn'n esittämä ajatusmaailma. Uppoudutaan vain ja pelkästään siihen omaan juttuun, eikä nähdä enää metsää puilta. Oikeasti se on ihan yhtä huolestuttavaa kuin ne hänen mainitsemat "kristinuskovat, jotka pitäisi poistaa".

Kyllä minä suosittelen lyijymyrkytystä tasapuolisesti sitten kummallekin puoliskolle. Balanssin on säilyttävä!
modern day winchester-riding riotmaker with a peacemaker, a semi-vintage old school twanger-banger!
marke-
30.07.2010 14:26:48 (muokattu 30.07.2010 14:29:51)
McNulty: Näin agnostikkona ei enää jaksa välittää siitä mihin kukin uskoo tai on uskomatta. Lähinnä huvittaa, että joku keskenkasvuinen kakara esittää oman näkemyksensä asiasta absoluuttisena totuutena, vaikka ei ole koskaan asiaa oikeasti tarkastellutkaan "out of the box". Olin samanlainen 10 vuotta sitten... sitä kuvitteli olevansa oikeassa :)

Hartaana anti-agnostikkona mun on puututtava tähän juttuun. Sanotaanko nyt sitten vielä vaikka kärkeen, että en kritisoi nimimerkkiä McNulty tai hänen valintojaan hengellisellä puolella, vaan haluaisin kertoa, miksi omasta mielestäni agnostismin voi kyseenalaistaa paljon paremmin tuolta pohjalta esitettynä, kuin hengellisyyden.

En ole kovin kattavasti tutustunut agnostismiin, lähinnä siitä syystä, että koko perusidea on omasta mielestä vähintään hyljeksittävä, mutta yksinkertaisimmillaan se taitaa olla tiedon kieltämistä. Jumalakysymyksessä siis; ei voida tietää, onko jumalaa (tai jumaluutta) olemassa.

Tämä yksinkertaistettu näkemys agnostismista on valitettavasti tapaamillani agnostikoilla (en tunne nimimerkki McNultyä, joten hänestä en tiedä) ainoa ajatus, ja koska koko ajatus on ikäänkuin valmis, ei asiaa tarvitse miettiä. Agnostismi voi olla hyvä keino paeta keskustelua aiheesta, joka ei itseä kiinosta, ja toisaalta rakentamaan minäkuvaa. Tekosyy, syy tai vain halu päästää itsensä ajattelemasta koko asiaa. Se on ihan ok, ja jokaisen oma valinta.

Se, mistä agnostismia kuitenkin itse haluan McNultyn "absoluuttisen totuuden" valossa kritisoida, on agnostismin oletus siitä, että jumala on _jotain_. Mikäli väitetään, ettei asian X olemassaolosta voida saada varmaa tietoa, silloin asian X täytyy olla kaikesta huolimatta jotenkin määriteltynä. Omakohtaisiin kokemuksiin perustuen agnostikoille tämä asia X on hyvin karrikoitu kristinuskon Jumala. Agnostismi ei välttämättä ota kovin hyvin huomioon hengellisyyden henkilökohtaisuutta, vaan perustaa kritiikkinsä nimenomaan "yleiseen" käsitykseen jumalasta, jonka ehkä media, kirkko tai ystäväpiiri on luonut. Agnostismi ideana siis on olemassa vain ja ainoastaan jumal-uskonnon takia, sillä asialle jonka agnostikko ei voi tietää olevan olemassa, täytyy olla joku konkrettinen tai vähän enemmän abstarkti määre.

Kannattaa muistaa, että agnostismi on syntynyt aikana, jolloin opit jumaluudesta olivat huomattavasti tarkemmin määriteltyjä, ja sisälsivät enemmän konkretiaa.

Ehkä isoin asia mistä agnostismia voi kritisoida, on sen esittäminen ylivertaisena vaihtoehtona ottamatta huomioon sitä, että jumaluus saattaa yksittäiselle ihmiselle merkitä AINOASTAAN käsitteenä inspiraation lähdettä tai voimakasta tahtoa elää hyvin. Sen ei tarvitse sisältää mitään konkreettista tai personoitua sarjakuvien ja elokuvien vaaleakaapuista partasuuta, vaan sillä voidaan käsittää olemusta, kaikkeutta ja sen ulottumista ihmisjärjen ulkopuolelle. Sitä voi kunnioittaa, palvoa tai siitä voi ammentaa inspiraatiota.

Toki agnostikko voi väittää, että ei voida tietää onko yksittäiselle henkilölle olemassa abstraktia käsitettä kuten jumala tai saatana, joka voisi antaa inspiraatiota, mutta sen väittäminen on ajanhukkaa. Jumalasta ja saatanasta on monilla hyvin karrikoitu käsitys, ja tosiuskovien kanssa aiheesta keskustellessa tulee äkkiä huomatuksi, että näillä karikatyyreillä ei oikeastaan ole mitään tekemistä sen kanssa, mistä suurin osa uskontohuumorista ammennetaan. Se tekee asialle nauramisesta noloa; jos kriitikko ei tiedä, mitä kritisoi, niin kritiikin pohja on aika mätä.

Ehkä tämän agnostismikritiikinkin pohja on mätä, mutta heitämpä pallon tässä välissä muille.

Vasara:
Black metal on genre muiden joukossa. Ei se poikkea. Vaikka kuinka haluaisimme.

Black metal ei taida kaikille olla pelkkä genre. Se on joillekkin elämäntapa. Vaikka kuinka jotain muuta haluaisimme.

Se onko jonkin mukaan elämisessä mitään järkeä on toinen juttu. Black metal on tietyn aatemaailman kanavointia musiikiksi, eikä niinpäin, että kun kuuntelee ja soittaa Black metallia, niin aatemaailma muuttuu sen mukaan. Kaikki, jotka toimii jälkimmäisellä tavalla on täysiä pellejä. Omasta mielestä.
Tonski
30.07.2010 14:34:12

Heroin:
Black metal ei taida kaikille olla pelkkä genre. Se on joillekkin elämäntapa. Vaikka kuinka jotain muuta haluaisimme.

Myös mikä muu tahansa genre voi olla joillekin enemmän elämäntapa kun black metal valtaosalle => black metal on vain genre muiden joukossa.
ihku
Roadkill
30.07.2010 15:30:38

Tonski: Myös mikä muu tahansa genre voi olla joillekin enemmän elämäntapa kun black metal valtaosalle => black metal on vain genre muiden joukossa.

Black Metallin muista genreistä, ainakin sen ''puhtaimmissa'' muodoissa, erottaa sen ideologinen pohja. Itse en keksi mistään muusta musiikkilajista sen kaltaista piirrettä, tosin Death Metallin puolellakin on samankaltaisia piirteitä silloin tällöin esillä.
On myös hyvä muistaa, kuten monissa muissa yhteyksissä on todettu Black metal syntyy ideologiasta, ei toisinpäin.
Nail the sinners down with your boot on their face!
Super-Jari
30.07.2010 16:20:59
Surmn: Pelle jätkä.. Miettisit vähä mitä meet sanomaa

Mietin kyllä tuotakin kommenttia ja itse asiaa moneenkin kertaan. Black metallin ympärillä pyörivä porukka näyttää olevan hyvin pitkälti tyhjästä kitiseviä iki-teinejä.

Vasara sullon jännä toi musiikki näyttteen bändin logos tossa profiilissas, väärinpäin ristiki, mistäs tällanen kun haukut näitä jotka on kristinuskoa vastaan?

Millä tavalla bändini logo liittyy tähän asiaan? Saati käsitykseni kristinuskosta?

Vasara kuule just se kristinuskon vastustaminen on suoraselkäisyyttä sillä sitä vastaanhan siinä kapinoidaan. Kristityt kastaa lapsensa heti synnyttyä? onko oikein liittää ihmistä uskontoon heti tämän synnyttyä? Ehkäpä siksi se on yksi syy miksi kristinusko tulee poistaa sillä tavalla millä se tänne on tullutkin..

Miten kristinuskon vastustaminen tai puolesta puhuminen liittyy tähän? Onko se mielestäsi black metallin oma juttu? Miten arvelet että ranskalaisen ug-black metallin suosiminen estää kristittyjä kastamasta lapsiaan? Millä tavoin uskot että sinun vaahtoamisesi internetissä estää ihmisten liittämistä uskontoon heti tämän synnyttyä? Mitä sinä olet konkreettisesti tehnyt asian eteen (kuten suoraselkäiseltä ihmiseltä odotetaan) muuta kuin itkenyt nettifoorumilla asiasta? Millä tavoin olet osaltasi poistanut kristinuskoa täältä samoja keinoja käyttäen kuin kristityt tänne tullessaan?

Kun miettii on aika paljonkin eriä mutten jaksa tässä ja varsinkaan sulle alkaa sleittämää

Ymmärrän hyvin miksi et jaksa.

Ihmisten kanssa ei voi keskustella. C surmn

Ihan pienellä yrittämisellä se ei ole ihan mahdoton tehtävä. Seuraa vaikka sivusta hetki ja koita päästä kärryille homman kulusta. Ihan kuin ala-asteella siinä pesäpallossa.

Heroin:Black metal ei taida kaikille olla pelkkä genre. Se on joillekkin elämäntapa. Vaikka kuinka jotain muuta haluaisimme.

Ei se poikkea millään tavalla muista genreistä. Tuolla ulkona on ihan oikeasti ihmisiä jotka elää jonkun toisen genren kautta ja sen mukaan. Ei black metal tee tässäkään asiassa mitään poikkeusta tai nouse muiden yläpuolelle. Vaikka kuinka haluaisimme.

Roadkill: Black Metallin muista genreistä, ainakin sen ''puhtaimmissa'' muodoissa, erottaa sen ideologinen pohja. Itse en keksi mistään muusta musiikkilajista sen kaltaista piirrettä, tosin Death Metallin puolellakin on samankaltaisia piirteitä silloin tällöin esillä.
On myös hyvä muistaa, kuten monissa muissa yhteyksissä on todettu Black metal syntyy ideologiasta, ei toisinpäin.

Miksi arvelet että tuota "puhtainta" muotoa ei ole muissa genreissä?
thaav
30.07.2010 16:58:06
Roadkill: Black Metallin muista genreistä, ainakin sen ''puhtaimmissa'' muodoissa, erottaa sen ideologinen pohja. Itse en keksi mistään muusta musiikkilajista sen kaltaista piirrettä

Niin tuota mites esim. reggae tai punk?

Ei mulla muuta sit kait ollukaan sanottavaa.

Hails.
Doom what thou wilt shall be the whole of the law.
Tonski
30.07.2010 17:09:51 (muokattu 30.07.2010 17:12:35)

thaav: Niin tuota mites esim. reggae tai punk?

Ei mulla muuta sit kait ollukaan sanottavaa.

Hails.

Taikka blues, joka tais syntyä kun olosuhteet olivat orjilla niin huonoja että niistä alettiin laulaa ja sitä kautta ilmaista itteään? Luulis nyt että kun teet vajaa parikytä tuntia orjatyötä päivässä niin on vähän enemmän itestään ja ideologiastaan kiinni siinä musassa kun jollain meikeissä lavalla vuohenpäitä heiluttelevalla tyypillä jonka mielestä ihmiset pitäs muuten vaan tuhota kokonaisuudessaan. Pysyn aikasemmassa, musagenre muiden joukossa, tuntuu vaan että kiihkofanien argumentit jää aina vähä hataraksi.. each to his own ja silleen, ei ole tarkotus mitenkään halveksua ko. musagenreä.
ihku
qak
30.07.2010 20:38:27

Ja ihan yhtälailla joku (gangsta) rap genrenä tuntuu olevan kuulijoilleen elämäntapa ja jopa ideologia. Ei nyt kaikille, mutta ei black metal myöskään.

Myös tuollaisesta klubijumputusmusasta tykkäävät käyvät myös klubeilla ja bilettävät ja yrittävät pokailla toisiaan. Ei nyt kaikki, mutta...

jne. jne. jne.

Musiikki on "vakava" asia, hei.

Tää ketju on mennyt ihan perseeseen.
__ Ostetaan romua, myydään antiikkia.
Surmn
30.07.2010 22:04:39
McNulty: Jotta kyseistä asiaa vastaan pystyy kapinoimaan, on siihen uskottava. Eikö samalla tavalla silloin kristinuskon edustaminen ja siihen uskominen ole suoraselkäisyyttä?

Ei siihen tarvi uskoa, jotta voi kapinoida sitä vastaan. Mielestäni kristityt ansaitsevat tulla vihatuiksi, koska eivät näe sen valheen läpi ja kristinuskohan on vain väline mielestäni massan hallitsemiseen.

Ei ole. Kristitty uskoo siihen että kyllä jumala pitää huolta jne.
Vastuun pakoilua minun mielestä joka ei ole todellakaan suoraselkäistä.

McNulty: Mä veikkaan ettei se lapsi siinä kasteessaan tajua uskonnoista ja uskoista viel yhtään mitään. Kyseessä on lähinnä nimenanto uudelle perheenjäsenelle. Minä luotan siihen, että fiksut ihmiset sitten kasvaessaan kyseenalaistavat niin vanhempien poliittiset, kuin myös uskonnolliset näkemykset ja muodostaa täten OMAN MAAILMANKATSOMUKSENSA. Jos se on hänelle kristinusko, niin sitten se on. Itse en menetä siinä yhtään mitään... toivottavasti hän saa siitä itselleen jotain, oli se sitten mielenrauhaa tai mitä tahansa. Ei kosketa minua eikä elämääni.

Ei varmaan tajuakkaan, mutta kun kristityt kasvattaa lapsensa arvojensa mukaan tulee tämä väkisin vaikuttamaan lapsen elämään, joka taas tavalla tai toisella vaikuttaa valintoihin.

McNulty Mitä sie meinasit tehdä muille uskonnoille ja uskomuksille? Tuo omasi edustaa samaa asiaa kuin kristinusko, ainoastaan kolikon toiselta puolelta. Jos vaadit, että kristinusko poistetaan niin samalla joudut poistamaan omat "syvälliset näkemyksesi" ja uskomuksesi. Jumala on saatanan edellytys ja päin vastoin.

Saatana vain edustaa minulle tiettyjä asioita. esim. kaikkia niitä asioita mitkä kristinusko kieltää tekemästä.

McNulty: Näin agnostikkona ei enää jaksa välittää siitä mihin kukin uskoo tai on uskomatta. Lähinnä huvittaa, että joku keskenkasvuinen kakara esittää oman näkemyksensä asiasta absoluuttisena totuutena, vaikka ei ole koskaan asiaa oikeasti tarkastellutkaan "out of the box". Olin samanlainen 10 vuotta sitten... sitä kuvitteli olevansa oikeassa :)

Sitä kuuluisaa ns. laput silmillä, sokeana kulkemista on nimenomaan tuo jäsen Surmn'n esittämä ajatusmaailma. Uppoudutaan vain ja pelkästään siihen omaan juttuun, eikä nähdä enää metsää puilta. Oikeasti se on ihan yhtä huolestuttavaa kuin ne hänen mainitsemat "kristinuskovat, jotka pitäisi poistaa".

Agnostikkona on varmaan mukava olla kun ei halua välittää mistään minkään vertaa. Kasva aikuseks.
Saatan ehkä esittää asian niin koska vankkumattomasti uskon siihen. Olen tarkastellut hyvinkin paljon ja uskon siihen mihin uskon.
Surmn
30.07.2010 22:20:33
McNulty: Mitä sie meinasit tehdä muille uskonnoille ja uskomuksille?

Katsella vierestä vihaten niiden, sekä koko ihmiskunnan rappiota.
hullu_ukko
30.07.2010 22:32:33
Surmn: Ei siihen tarvi uskoa, jotta voi kapinoida sitä vastaan. Mielestäni kristityt ansaitsevat tulla vihatuiksi, koska eivät näe sen valheen läpi ja kristinuskohan on vain väline mielestäni massan hallitsemiseen.

Samalla tavalla black metallin skenejumalat hallitsevat kaltaisiasi torspoja, jotka sitten julistavat em. skenejumalien käyttämiä iskulauseita nettifoorumeilla absoluuttisena totuutena kuvitellen samalla olevansa radikaaleja antikristittyjä ja todellisia individualisteja. Sä olet täysin samanlainen pelinappula, kuin se sun syvästi halveksuma naapurin Make, joka käy kirkossa sunnuntaisin ja on silloin tällöin mukana rippileireillä isosena.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Et varmaa ole ainoa, mutta mielestäni sinä olet aina ollut mnetin vittumaisin jätkä.-trashjones
zzy
30.07.2010 22:35:04
Surmn: Katsella vierestä vihaten niiden, sekä koko ihmiskunnan rappiota.

Voi reppanaa.. *virtuaali halaus* :D

Mutjoo, onhan sitä hyvää bläkkistä, esim. grand belial's key, mutta ei kyllä pätkääkään kiinnosta onko bändi bläkkiä tai poppia, kunhan on hyvää musiikkia.
Ah, these are the days Let them roll as they roll And be all you are Because you're beautiful Material
Quru
30.07.2010 22:41:07
Surmn: Katsella vierestä vihaten niiden, sekä koko ihmiskunnan rappiota.

Ja sitten menet kysymään blackmetal.fistä onko joku bändi truuuu. Jonka jälkeen onkin aika vähän haukkua kristittyjä auktoriteettisokeiksi lampaiksi.
Kun viikset omaava mies koskee hammondiin, syntyy AINA suhinaa ja pörinää. Hammondeja on valmistettu kahta sorttia: hyviä ja huonoja.Tyypillinen hammondien soittotekniikka on murjominen.
Surmn
30.07.2010 22:45:09
hullu_ukko: Samalla tavalla black metallin skenejumalat hallitsevat kaltaisiasi torspoja, jotka sitten julistavat em. skenejumalien käyttämiä iskulauseita nettifoorumeilla absoluuttisena totuutena kuvitellen samalla olevansa radikaaleja antikristittyjä ja todellisia individualisteja. Sä olet täysin samanlainen pelinappula, kuin se sun syvästi halveksuma naapurin Make, joka käy kirkossa sunnuntaisin ja on silloin tällöin mukana rippileireillä isosena.

Viha kristinuskoa kohtaan on itsestäni lähtenyt, nimittäin olen käynyt läpi sen kasvatus paskan ja sitä kautta opin vihaamaan sitä. Tämän kautta sitten löysinkin BM:än.
Surmn
30.07.2010 22:49:26
zzy: Voi reppanaa.. *virtuaali halaus* :D
Mutjoo, onhan sitä hyvää bläkkistä, esim. grand belial's key, mutta ei kyllä pätkääkään kiinnosta onko bändi bläkkiä tai poppia, kunhan on hyvää musiikkia.

Eli jos vaikka jonkun biisin sanotukset kapinoi sun aatteita vastaan, kuuntelet sitä sen takia kun kuulostaa niin hyvältä?
hullu_ukko
30.07.2010 22:51:41 (muokattu 30.07.2010 22:54:27)
Surmn: Viha kristinuskoa kohtaan on itsestäni lähtenyt, nimittäin olen käynyt läpi sen kasvatus paskan ja sitä kautta opin vihaamaan sitä. Tämän kautta sitten löysinkin BM:än.

Itsekin jouduin lapsena käymään seurakunnan päiväkerhossa, jossa ilkeä uskovaistantta suuttui, kun sanoin jotain Raamatun kertomusta kivaksi tarinaksi. Kuin ihmeen kaupalla selvisin tästä psyykeni raiskanneesta tapahtumasta ilman pakottavaa tarvetta huudella norjalaisten isojen poikien iskulauseita nettifoorumeilla. Toiset taas näyttävät olevan liian heikkoja kestääkseen rankkoja juttuja, kuten kerran vuodessa tapahtuvaa koulun järjestämää hartautta kirkossa. Black Metal ei suvaitse heikkoja. Heikot ansaitsevat kuolla.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Et varmaa ole ainoa, mutta mielestäni sinä olet aina ollut mnetin vittumaisin jätkä.-trashjones
Surmn
30.07.2010 22:52:42
Quru: Ja sitten menet kysymään blackmetal.fistä onko joku bändi truuuu. Jonka jälkeen onkin aika vähän haukkua kristittyjä auktoriteettisokeiksi lampaiksi.

Ei tää asia aivan näin mene :(
zzy
30.07.2010 22:54:16 (muokattu 30.07.2010 22:55:32)
Surmn: Eli jos vaikka jonkun biisin sanotukset kapinoi sun aatteita vastaan, kuuntelet sitä sen takia kun kuulostaa niin hyvältä?

No sanotaanko näin, että jos biisissä on vaikka hyvät kitarat ja paskat lyriikat, niin kyllä voin kuunnella. Ei mulla ole mitään niin helvetin vakavia aatteita, ettenkö voisi niiden takia musiikkia kuunnella. Musiikkia se vain on loppujen lopuksi. Mun mielestä aivan pelleilyä tommonen että sanotaan kristittyjen olevan kamalia ja niitä pitää vihata. Pistää vaan miettimään eikö oo omassa elämässä mitään järkevämpää tekemistä kuin vihata jotain, mikä ei edes välitä siitä sun vihastasi? Menee sitte pikkasen energia hukkaan.. Murjota nyt sitte nurkassa ja kuuntele BM:ää ja haudo ilkeitä ajatuksia kristittyjä kohtaan, kyllä se maailma sillä paranee. Niin ja en mäkään kirkkoon kuulu tai paskaakaan nakkaa mistään uskonnoista, en vain näe sitä vihaamista ja kiihkoilua vaivan arvoiseksi - mulla on muutakin tekemistä.
Ah, these are the days Let them roll as they roll And be all you are Because you're beautiful Material
Surmn
30.07.2010 22:55:47
hullu_ukko: Itsekin jouduin lapsena käymään seurakunnan päiväkerhossa, jossa ilkeä uskovaistantta suuttui, kun sanoin jotain Raamatun kertomusta kivaksi tarinaksi. Kuin ihmeen kaupalla selvisin tästä psyykeni raiskanneesta tapahtumasta ilman pakottavaa tarvetta huudella norjalaisten isojen poikien iskulauseita nettifoorumeilla.

Ei ole pakottavaa tarvetta, kunhan yritän keskustella. Eikä ole tapana sanoa sellasta mitä en tarkota, voi olla et "norjalaiset isot pojat" on näin joskus sanonut mutta en sanonu tuota sen takia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)