Aihe: Iron Maiden
1 2 3 4 5115 116 117 118 119122 123 124 125 126
yellow
30.07.2010 20:50:10
Special Edition tilattu. Klipit kuulostivat hyviltä, mutta niiden perusteella ei voi sen kummemmin arvostella. Odotan levyä, joka menee Maidenin katalogissa TOP-4:aan.
Twinkle
30.07.2010 21:11:41 (muokattu 30.07.2010 21:12:27)
yellow: Odotan levyä, joka menee Maidenin katalogissa TOP-4:aan.

aika hyvin odotettu levyltä, josta ei ole kuullut kuin sinkun ja muutaman samplen.
yellow
30.07.2010 21:57:31
Twinkle: aika hyvin odotettu levyltä, josta ei ole kuullut kuin sinkun ja muutaman samplen.

Perustuu siihen, että:

1. Maiden pettää erittäin harvoin. X-factor on ainoa, johon olen pettynyt koko 28-v.Maidenin seuraamiseni aikana

2. Pidän erittäin paljon 2000-luvun tuotannosta

3. Sinkku/samplet antavat positiivisen vaikutelman
PlaneettaKaravaanari
31.07.2010 00:09:37
Onko noita sampleja missään muualla ku tuolla kyseisellä sivustolla? Ei nimittäin aukene mun koneella. Youtubesta yritin kattela mutten löytäny mitään...
markku jokela
31.07.2010 08:07:25
Maiden pettää erittäin harvoin. X-factor on ainoa, johon olen pettynyt koko 28-v.Maidenin seuraamiseni aikana

Mulla taas toi Virtual XI haraa vastaan tosi pahasti, ei pysty yhtään kuunteleen sitä. X-Factor sen sijaan on tosi hyvä levy. Parempi kuin esim. No prayer for the dying.
Jokapaikanapina
31.07.2010 23:20:34
PlaneettaKaravaanari: Onko noita sampleja missään muualla ku tuolla kyseisellä sivustolla? Ei nimittäin aukene mun koneella. Youtubesta yritin kattela mutten löytäny mitään...

Sama homma täälläkin, börsiistä!
JIRPPI
31.07.2010 23:29:38 (muokattu 31.07.2010 23:29:45)
Lammikkovalas: http://www.full-metal-shop.de/p6-i5 … 77221/the-final-frontier/index.html

Siinä sämplejä kaikista biiseistä.

Eikä mulla toimi noista ykskään. Mahtavaa. Suorastaan erinomaista.
Nytph
31.07.2010 23:31:38 (muokattu 31.07.2010 23:46:50)
Hah, olihan Ilta-Sanomien viikonloppuliitteen juttu Maidenista taattua laatua. Päällimmäisenä jäi mieleen toimittajan mukaan parin vuoden takainen "Somewhere Back in Town"-kiertue. :-D

Olihan tuossa pari ihan asiajuttuakin, Bruce muisti Maidenin käyneen Tampereella ja ensi vuodelle todennäköisesti on lupa odottaa uutta Suomen-vierailua.

Noita sampleja en oo vielä halunnut kuunnella, oon yrittänyt pitää jännitystä yllä levyjulkkareihin asti, mutta kaipa sitä täytyy nöyrtyä pienet maistiaiset ottamaan vastaan.

EDIT: Näyttäis tuolla Maidenin nettisivuilla olevan TFF-aiheinen pelikin, täytyypä testata joku päivä..
"The sun is the same in a relative way, but you're older - shorter of breath and one day closer to death."
JIRPPI
31.07.2010 23:35:20
http://www.voice.fi/index.php?mw=ir … p;tmpl=blog&cid=17332&cat=1

Juu. On toivottavasti parempi levyllä, vaikka onhan toi El Dorado muutenkin ihan hyvä.
Nazareth
02.08.2010 06:03:20 (muokattu 02.08.2010 06:11:00)
markku jokela: Mulla taas toi Virtual XI haraa vastaan tosi pahasti, ei pysty yhtään kuunteleen sitä.

Sama täällä. Harvinaisen kurja levy Maidenilta. Don't Look To The Eyes Of A Stranger tosin tulee joskus kuunneltua ku se o sangen huvittava.

Ite tykkään vaan vanhemmista levyistä. No Prayer For The Dying on viimenen levy mistä tykkään.
Sitkeä rotta. Nää soi.
I.F. Ratajczyk
02.08.2010 12:32:30
Itsellenikin tuo Prayer on viimeinen levy johon en ole pettynyt jossakin määrin, johtuu ehkä siitä että levy ilmestyi samana syksynä kun oma maiden-fanitukseni alkoi. Sen jälkeiset levyt ovat olleet kaikki enemmän tai vähemmän keskinkertaisia omasta mielestäni, Virtual siis se pahin pettymys. Don`t look to the... kuunnellessa tulee kyllä ennemmin tippa linssiin kuin että jaksaisi nauraa... Ja ne AATG:n Harrisin soittamat hammondit... OMG!

AMOLAD nyt oli suht kova kokonaisuus, ehkä vähän hidas tempoinen? Ja muiltakin reunionin jälkeisiltä levyiltä löytyy hyvää matskua (brave new world, rainmaker, BTATS, out of the shadows ehkä kirkkaimpina helminä itselleni)

Mielenkiinnolla jään odottamaan tulevaa levyä, haettava kai sekin kaupasta on.
CountX
02.08.2010 12:45:12
Nazareth: Sama täällä. Harvinaisen kurja levy Maidenilta. Don't Look To The Eyes Of A Stranger tosin tulee joskus kuunneltua ku se o sangen huvittava.

Virtual XI tökki minullakin todella kauan, mutta viime aikoina on sekin alkanut kuulostaa hyvältä. X factor taas tökkii Man on the Edgestä eteenpäin todella pahasti. A Matter of Life And Death on minulle se kamalin mörkö Maidenin kataloogissa. Ei perkele suostu avautumaan millään. Muuten pidän 2000-luvun tuotannosta erittäin paljon.
"You'll have to stand up to women, Paul. They all think they want to be liberated. But they all are secretly hungering after a big strong man with the pipe. To use a car metaphor: men were born to drive, women to be driven." -Swiss Toni
markku jokela
03.08.2010 20:59:10
...X factor taas tökkii Man on the Edgestä eteenpäin todella pahasti...

Oi voi, siitähän se levy vasta todella alkaa, oikeesti! Mut nää on näitä mielipide juttuja taas kerran :) Just kuuntelin tossa yks päivä ja voi että ku on törkiän kova levy. Harmi että ne laulut on vähän sitä ja tätä, siis todella sääli. Muuten ois ihan klassikko Maiden ainesta koko levy.

Ja luulen että paljon menee sen piikkiin että lauluihin ei tarpeeksi paneuduttu. Paikka paikoin Blaze kuulostaa todella hyvältä tällä levyllä ja paikka paikoin taas ihan kauheelta. Jotenkin siitä kuulee, että kyllä paremminkin ois lähteny kun ois vaan rauhassa mietitty joka ikinen laulun pätkä. Virtual XI:ssä laulun lisäksi myös biisit on paskoja....
Ianuarius
03.08.2010 21:30:50

jep ku kerran kaikki haluaa kuulla mun mielipiteen, niin kerrotaan sit.

Eli parhaat levyt on:

Somewhere in Time
Seventh Son of a Seventh Son
Brave New World
Dance of Death
Powerslave
Piece of Mind

sit nää on ihan paskoja:
Virtual XI
A Matter of Life And Death
Killers
Iron Maiden
Fear of the Dark
No Prayer for the Dying

mitä jäi puuttuun?
Number of the Beast on ihan ok... kai... tavallaan.
And we got caught in the whirlwind // Torn by the storms of our lives.
JIRPPI
03.08.2010 21:38:55
January: jep ku kerran kaikki haluaa kuulla mun mielipiteen, niin kerrotaan sit.

Eli parhaat levyt on:

Somewhere in Time
Seventh Son of a Seventh Son
Brave New World
Dance of Death
Powerslave
Piece of Mind

sit nää on ihan paskoja:
Virtual XI
A Matter of Life And Death
Killers
Iron Maiden
Fear of the Dark
No Prayer for the Dying

mitä jäi puuttuun?
Number of the Beast on ihan ok... kai... tavallaan.

En kyllä ollenkaan tajua miten AMOLAD, Killers, IM tai FOTD voi olla jonkun mielestä paskoja.
RottenBeer
03.08.2010 23:47:48 (muokattu 03.08.2010 23:48:04)
Itsellä toimi ainakin nämä samplet, mutta todennäköisesti poistetaan pian (huono laatu):

http://www.youtube.com/watch?v=_9GTuJndzLw
Sakmongkol
04.08.2010 00:03:47
JIRPPI: En kyllä ollenkaan tajua miten AMOLAD, Killers, IM tai FOTD voi olla jonkun mielestä paskoja.

Niinpä, meni aivan puihin tuo lista.

Jos piirretään jonkinlainen diagrammi levyjen hyvyydestä siten että lyödään vuosiluvut x-akselille, saadaan jotakuinkin U:n muotoinen kuvaaja. Paras levy on ihan ensimmäisenä, muutama seuraavakin on loistavia, mutta 80-luvun puoliväliltä taso laskee tasaisesti. Aallonpohja saavutetaan 90-luvun puolivälin/lopun tienoilla, 2000-luvulla taso on taas noussut. AMOLADin kohdalla taso on nähdäkseni lähes samoissa lukemissa kuin vuosina 86-88, ja odotan että Final Frontierin kohdalla menee siitä vielä yli.

Suurimpia poikkeamia kuvaajassa ovat Fear of the Dark, joka oli aikaansa nähden yllättävän hyvä, sekä Dance of Death, joka taasen oli Brave New Worldin jälkeen luvattoman huono.
Twinkle
04.08.2010 01:46:14
JIRPPI: En kyllä ollenkaan tajua miten AMOLAD, Killers, IM tai FOTD voi olla jonkun mielestä paskoja.

minusta on vähän kummaa että joku internetissä voi olla eri mieltä. Aikamoista.

Vielä kivempaa on olla samaa mieltä, Fear of the Darkia en välittömästi laskisi kokonaisuutena paskaksi mutta onhan sen biisimateriaali aika "vaihtelevaa".
Sakmongkol
04.08.2010 01:56:20
Twinkle: minusta on vähän kummaa että joku internetissä voi olla eri mieltä.

On eri asia sanoa että ei pidä jostain levystä, kuin väittää paskaksi sellaista levyä joka ei ole paska. Hyvästä levystä ei tarvitse pitää mutta se on silti hyvä, jotakuinkin paskan vastakohta.
Jormaz
04.08.2010 02:20:12
Jos levystä ei pidä, se on paska. Se on näin yksinkertaista.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)