Sergei Fallinen 21.11.2015 02:38:43 | |
---|
Kampela77: Ei kun vain biisi. Joidenkin mielestä suurin osa DT:n musiikista ei ole edes biisejä vaan sormilottoa. Suurin osa alkaa vissiin jo olla, eikä yksi biisi vielä todista toisin. |
Kampela77 21.11.2015 02:41:16 | |
---|
Sergei Fallinen: Suurin osa alkaa vissiin jo olla, eikä yksi biisi vielä todista toisin. Kyllähän mä luettelin jo muutaman omasta mielestä kivan biisin, mutta jos se on niin tärkeää toitottaa, että DT on sormilottoa, niin siitä vain. En jaksa jankata vastaan. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
Sergei Fallinen 21.11.2015 02:45:27 | |
---|
Kampela77: Kyllähän mä luettelin jo muutaman omasta mielestä kivan biisin, mutta jos se on niin tärkeää toitottaa, että DT on sormilottoa, niin siitä vain. En jaksa jankata vastaan. Näillä on jotain 300 biisiä, jotka kestävät yhteensä jotain 3000 minuuttia. Se, että sun mielestä näillä on 5 biisiä ja Juccizen mielestä vain 2, johtaa vain yhteen lopputulokseen. Jos laitettaisiin summassa pyörimään sattumanvarainen DT:n levy sattumanvaraisesta kohdasta, tapaisimme suurella todennäköisyydellä Petruccin sormiharjotteiden parista. Ei se vähennä niiden harvojen oikeiden biisien arvoa sinänsä mitenkään, mutta tekee se niiden löytämisestä huomattavan vaikeaa. |
Kampela77 21.11.2015 02:51:36 (muokattu 21.11.2015 02:52:28) | |
---|
Sergei Fallinen: Näillä on jotain 300 biisiä, jotka kestävät yhteensä jotain 3000 minuuttia. Se, että sun mielestä näillä on 5 biisiä ja Juccizen mielestä vain 2, johtaa vain yhteen lopputulokseen. Jos laitettaisiin summassa pyörimään sattumanvarainen DT:n levy sattumanvaraisesta kohdasta, tapaisimme suurella todennäköisyydellä Petruccin sormiharjotteiden parista. Ei se vähennä niiden harvojen oikeiden biisien arvoa sinänsä mitenkään, mutta tekee se niiden löytämisestä huomattavan vaikeaa. En mä ole puhunut mistään viidestä biisistä. Annoin vain lisäesimerkkejä ja yritin kysyä, että eivätkö ne ole biisejä. Jucciz tosin ei antanut vastauksia. Toisena asiana minua ihmetyttää, että kun Jucciz on uskovainen, miksi hän yrittää aiheuttaa mielipahaa ihmisissä. Tosi paha mieli on mulla noiden Juccizen kirjoitusten jälkeen :( Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Sergei Fallinen 21.11.2015 02:55:49 | |
---|
Kampela77: En mä ole puhunut mistään viidestä biisistä. Annoin vain lisäesimerkkejä ja yritin kysyä, että eivätkö ne ole biisejä. Jucciz tosin ei antanut vastauksia. Toisena asiana minua ihmetyttää, että kun Jucciz on uskovainen, miksi hän yrittää aiheuttaa mielipahaa ihmisissä. Tosi paha mieli on mulla noiden Juccizen kirjoitusten jälkeen :( Joo, en mä mitenkään tarkottanut tulla Juccizen ja sun väliin. Kyllä mä uskon että Jucciz sulle itse vielä vastaa ja tarkentaa että mitä mieltä on noista sun ehdotuksista. Jucciz vaikuttaa reilulta tyypiltä eikä varmasti halua pahoittaa sun mieltä. |
Kampela77 21.11.2015 02:59:10 | |
---|
Sergei Fallinen: Joo, en mä mitenkään tarkottanut tulla Juccizen ja sun väliin. Kyllä mä uskon että Jucciz sulle itse vielä vastaa ja tarkentaa että mitä mieltä on noista sun ehdotuksista. Jucciz vaikuttaa reilulta tyypiltä eikä varmasti halua pahoittaa sun mieltä. Nyt kyllä taidan mennä nukkumaan, jos saan unta Juccizen voodoo taioilta. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Sergei Fallinen 21.11.2015 03:37:16 | |
---|
Kampela77: Nyt kyllä taidan mennä nukkumaan, jos saan unta Juccizen voodoo taioilta. voodoo-taioilta (väliviivalla) Mutta joo, kyllä mullekin jää Kampelan puolesta vähän paha mieli tästä jos ei Jucciz asiaan palaa. Mutta muistetaan että mies on kiireinen ammattilainen, joten täytyy sitä ymmärtää jos hetki kestää. |
Ianuarius 21.11.2015 15:19:49 (muokattu 21.11.2015 15:27:11) | |
---|
Pakko myöntää, että näin iän myötä sitä on alkanu kyllästyä tuohon tilutushommaan. Kattelin jonku Guthrien opetusvideon ja siinä title screenissä oli sellanen älytön dililililulipililulälylidididiluliluli... Kommentoin sinne, että olipa jotenki paska tuossa introssa tuo, niin äkkiä tuli vastauksena, että "hei idiootti, se on Guthrien Waves -biisistä!" Sitten tajusin, että niinpä tosiaan olikin. Olipa kyllä paskan kuulonen. :D Samaten Dream Theaterin kanssa olen vaan huomannu, että ei enää jaksa napata tuollaiset tyhjänpäiväset asteikkosoolot tai jotku tosi monimutkaset kaupunginkaavoitusosuudet. Parhaat nopeat jutut on sellasia niinku Take The Timessä se pirtsakka stemmapätkä siellä loppupuolella... koska se kuulostaa muutenkin musikaaliselta ja innostavalta. Nuorempana kiinnosti enemmän se, että voi helvetti ku noi jätkät osaa soittaa hyvin, ja bändejä kehuttiin muille sillä perusteella, että kuinka taitavia soittajia niissä oli. Olen tehnyt tuota varmaan kymmenen vuotta, eikä sinänsä hävetä myöntää sitä yhtään, koska mitä vikaa siinä nyt edes on? Nyt vain ei enää kiinnosta. Johtuu ehkä siitä, että olen tajunnu, että jos vaan jaksais treenata tarpeeksi, niin kyllähän ne kaikki jutut alkais sieltä irrota iteltäki. Nuorempana sitä ajatteli, että ne on jotenki ihan omien soittokykyjen ulottumattomissa. Mielummin kuuntelee jotain Tommy Emmanuelia (jumalauta että siinä muuten on taitava soittaja!) tai Jamiroquaita tai vaikka Kentiä, koska niitten biiseistä tulee vaan oikeasti kiva fiilis itelle. En uusimmalta DT:n levyltä tiedä mitään muuta kuin sen... yhen poppibiisin joka oli kiva. Mikä sen nimi on? Ei Raise the Knife ku joku semmonen. Ihan sama. Sit siinä 50 minuutin biisissä oli upea jousiosuus siellä keskellä. Se kun ois ollu vaan yks biisi, niin olis ehkäpä eräs bändin parhaista! EDIT: Tässä vielä offtopicina tällasta oikeasti piristävää matematiikkamusiikkia... tai jotain. :D https://www.youtube.com/watch?v=BKW … GuY&ab_channel=InFin%C3%A9MusicThe secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein |
varpio 21.11.2015 15:24:46 | |
---|
Ianuarius: Nuorempana kiinnosti enemmän se, että voi helvetti ku noi jätkät osaa soittaa hyvin, ja bändejä kehuttiin muille sillä perusteella, että kuinka taitavia soittajia niissä oli. Olen tehnyt tuota varmaan kymmenen vuotta, eikä sinänsä hävetä myöntää sitä yhtään, koska mitä vikaa siinä nyt edes on? Onhan siinä nyt aika paljon vikaa. Muuten voisi järjestää kilpailun että kuka on taitavin soittamaan mitäkin, ja sitten kilpailun voittajista koottaisiin bändi ja vaan sitä kuunneltaisiin sitten enää. Säästyisi aikaa ja rahaa ja levykaupasta tilaa kun vain yhden bändin levyjä saisi myydä. |
Ianuarius 21.11.2015 15:27:01 (muokattu 21.11.2015 15:28:41) | |
---|
En minä sanonutkaan, että kaikkien pitäisi tykätä vain niistä bändeistä, joissa on taitavimmat soittajat. Vaan että jos haluaa tykätä jostain siksi, että siinä äijät osaa vetää 300 nuottia sekunnissa, niin so what? Kai ny kaikki saa tykätä asioista just siitä syystä kuin haluaa. :D Toiset diggaa siitä ku joku oopperamatami kiljuu keuhkonsa pihalle viikinkikypärä päässä. Voin rehellisesti sanoa, etten ole ikinä tajunnut viehätystä siinä. E: Muistin just, että mulle on vakavissaan ehoteltu sitäki, että joihinki mun biiseihin tulis jotain oopperalauluosuuksia. Eh... ei. The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein |
varpio 21.11.2015 15:30:29 | |
---|
Ianuarius: Kai ny kaikki saa tykätä asioista just siitä syystä kuin haluaa. No kun ei saa enää. |
ÄrGee 21.11.2015 15:58:57 | |
---|
''Miks toi tiluttaa''... no jumalauta se on hauskaa. Vai etkö osaa? No sitten se on oma ongelmasi, eikä Dream Theaterin tai kenenkään muunkaan. Kyseinen bändi on kuitenkin paljon enemmän kuin pelkästään ''300 nuottia sekunnissa''. |
varpio 21.11.2015 16:00:33 | |
---|
ÄrGee: Kyseinen bändi on kuitenkin paljon enemmän kuin pelkästään ''300 nuottia sekunnissa''. Välillä voi olla 301 nuottia sekunnissa. |
Sergei Fallinen 21.11.2015 16:17:07 (muokattu 21.11.2015 16:17:21) | |
---|
Ei, on tämä paljon enemmän kuin pelkästään 300 tai 301 nuottia sekunnissa. 400-500 jopa. |
Regalis Apertura 21.11.2015 16:51:29 | |
---|
Heh tulee mieleen miten Mozartiakin aikoinaan moitittiin kun oli "liian paljon nuotteja";)... Eihän sellaista voinut kukaan kuunnella (tämä oli sen ajan käsitys). Mitä DT:iin tulee niin kyllähän nekin osaa ottaa vähän iisimmin hitaimmissa biiseissä jos vain haluavat. |
Lunnu 21.11.2015 17:24:33 | |
---|
Minua hieman hämmentää tähän bändiin liittyvä tunteenomainen dissaus. Käyvätköhän täällä DT:tä nävivät muusikot samaan tapaan purkamassa tuntojaan jossain Dragonforcen ketjussa? (Poika soitti mulle tuota ja se jos mikä on HC tilutusta) Minusta tuolla bändillä on ihan hyviä biisejä jotka on taitavasti soitettu. Erityisen mielenkiintoistia on kuitenkin niiden tekemät coverit, joiden pohjalta voi päätellä millä alueella kavereiden musiikkimaku liikkuu. Sieltähän löytyy sekä Kansasia, Purplea, Floydia kuin myös vaikkapa Elton Johnia ja Queenia. Jopa Dixie Dregsiä ovat coveroineet. Mun mielestä vieläpä ihan onnistuneesti - olen itsekin noita alkuperäisvedonsia kuunnellut vuosi(kymmeniä) ja kestää vertailun. Mielestäni. Nostalgy is not what it used to be |
varpio 21.11.2015 17:29:41 | |
---|
qal: Käyvätköhän täällä DT:tä nävivät muusikot samaan tapaan purkamassa tuntojaan jossain Dragonforcen ketjussa? DragonForce on hyvä. Siinä lienee ideana vaan se että soitetaan vitun nopeasti ja hypitään lavalla. Ei yritetä teeskennellä että olisi hyvää musiikkia eikä kikkailla muuten turhaan. Siinä ero, ehkä. |
Sergei Fallinen 21.11.2015 17:32:17 | |
---|
varpio: DragonForce on hyvä. Siinä lienee ideana vaan se että soitetaan vitun nopeasti ja hypitään lavalla. Ei yritetä teeskennellä että olisi hyvää musiikkia eikä kikkailla muuten turhaan. Siinä ero, ehkä. Tämä juuri. Ei tollasessa vilpittömässä pelleilyssä ole mitään vikaa. Harmitonta hauskanpitoa. |
Lunnu 21.11.2015 17:32:59 | |
---|
varpio: DragonForce on hyvä. Siinä lienee ideana vaan se että soitetaan vitun nopeasti ja hypitään lavalla. Ei yritetä teeskennellä että olisi hyvää musiikkia eikä kikkailla muuten turhaan. Siinä ero, ehkä. Jaa. saattaapi olla noinkin. Pakko myöntää että en ole oikein mukavuusalueellani. Nostalgy is not what it used to be |
Ianuarius 21.11.2015 17:41:10 (muokattu 21.11.2015 17:43:30) | |
---|
Heh, tulipa tuosta mieleen, että tykkäisin tästä bändistä ehkä enemmän, jos en ois ikinä kuullu kenenkään noista jäsenistä puhuvan mitään. Ne vaan tuntuu olevan niin pihalla ihan kaikesta. Petrucci on tyylii että "höhö, aloin bodaan koska en keksiny mitään muuta harrastusta" ja La'Brie kuvailee bändin uusimpia biisejä "tää on ihan hiton progressiivinen kappale... ja tää toinen on vähän herkempi, mutta erittäin progressiivinen." Ok? Nyt on myös tapahtunu se, että olen kyllästyny La'Brien nasaalivibraan ja sen yrityksiin kuulostaa jotenki rankalta. Ennemin kuuntelee Geddy Leetä. Se sentään tajuaa rajansa. La'Brie on hyvä jossain Surroundedissa tms. kun se vetää jotain oikein herkkää kohtaa. Sit ku tulee joku vaikka Test That Stumped Them All, niin alkaa jo tuntua siltä, että miten tätä on oikeasti voinu joskus kuunnella. Emt. Onhan tää vähän tällasta dissausta. Kyllä mä vielä mielelläni kuuntelen I&W:tä. Hell's Kitchen on myös aina toiminu mulle ja forementioned Hollow Years. Ehkä se oli sitten siinä. Ei jaksa kiinnostaa tuo uus levy yhtään. Vaikuttaa ihan hiton läpältä. Petrucci vissiin halus tehä videopelin, mutta ku ei pysty niin sit tehään sellanen levy. Ehkä siinä on jotain quick-time-eventtejä. Press fast forward now to skip a shitty solo. Maidenin uutta levyä sentään odotteli edes vähän pelonsekaisen kiinnostuksen vallassa, mutta samaa kuoppaan on tainnut pudota sekin bändi. Tehkööt mitä haluavat. Aina voi kuunnella niitä hyviä levyjä. Ja Dream Theater ei kyllä ikinä ole ollut sellanen "helpompi luetella ne huonot biisit" bändi. Niillä on ehkä 5-10% loistavia biisejä, toinen 10% sellasia ihan hyviä, ja loput 80% skipattavaa roskaa. Mikä taas on MIELENKIINTOISTA on, että noi skipattavat biisit tuntuvat vaihtelevan aika reippaasti jokaisen kuulijan kohdalla. Ite en esimerkiksi jaksaisi kuunnella Scarredia, Peruvian Skiesia tai Stream of Consciousnessia vähääkään, mutta sitten taas I walk beside you tai The Great Debate toimii joskus ihan hyvin. The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein |