Aihe: Stam1na
1 2 3 4 5110 111 112 113 114122 123 124 125 126
BobHope
31.01.2010 12:21:20

Ragorn: Ainakaan minun varautuneisuuteni ei johdu vakavista asiosta puhuminen, vaan esim. _jos_ Stam1na lähtee "Lopetetaan ilmastonmuutos ja pelastetaan maapallo"-kannalle niin pelkästään fakta että maapallon ilman lämpötila on aina mennyt ylös ja alas ja tämä jatkuu niin kauan kunnes maapallo on olemassa(ihmisen vaikutuksesta tähän kiertokulkuun voi väitellä ne ketä se kiinnostaa), tekopyhää paskaa IMO.

Mutta katotaan katotaan, Rikkipää ainakin on loisto biisi.

Kyllä mä veikkaisin että sieltä tulee ihan nasevia ja omalaatuisia sanoituksia, kuten Hyrdellä on ollut tapana, eikä mitään mautonta paasausta...

Jos lähtisin henkilökohtaisuuksiin, voisin sanoa pari valittua sanaa nimimerkki Teksulle, mutta se tuskin olisi hedelmällistä keskustelua.
En se Mina ollut!
Teksu
31.01.2010 13:14:06
BobHope: Jos lähtisin henkilökohtaisuuksiin, voisin sanoa pari valittua sanaa nimimerkki Teksulle, mutta se tuskin olisi hedelmällistä keskustelua.

Ja minkäköhän tyyppistä mielipahaa nyt olen aiheuttanut, kun mitään pahaa en ole kenestäkään sanonut? Tämmönen vihjailu onkin sitten todella hedelmällistä, voi sanoa suoraan tai olla huutelematta sieltä takarivistä.
Viisi kierrosta luisteltuani ryhdyin ajattelemaan korkealentoisia isänmaan asioita
Stiiq
31.01.2010 13:19:01
Loukkasit mielestäni aika montaa ihmistä, sanomalla ettet välitä mitä luonnon tuhoutuminen aiheuttaa muille kuin teikäläiselle. Tai sitten meikä ymmärsi väärin.
Informaatiokameli
31.01.2010 13:19:42

Teksu: Ja minkäköhän tyyppistä mielipahaa nyt olen aiheuttanut, kun mitään pahaa en ole kenestäkään sanonut?

Menit sanomaan oman mielipiteesi. Joillekin semmoisen tekeminen saa aikaan melkoisen kiehumisen. Vaan itse aiheesta, jännäkakka alkaa jo olemaan housuissa tätä levyä odotellessa. Sama kait se on mistä laulaa jos tekstit toimii. Ja en minä usko, että sieltä mitään saarnaa on tulossa.
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
Rhapa
31.01.2010 13:20:36
Stiiq: Loukkasit mielestäni aika montaa ihmistä, sanomalla ettet välitä mitä luonnon tuhoutuminen aiheuttaa muille kuin teikäläiselle. Tai sitten meikä ymmärsi väärin.

Keskustelu ajautuu aika hienosti sivuraiteille, mutta pakko sanoa, että jos joku tuosta loukkaantuu, niin olisi ehkä parempi vaihtaa humppaosastolle. Neidit.
gigity gigity
RekoS
31.01.2010 16:25:38
Mitään ilmastonmuutosta taida olla edes olemassa, sillä vain rahastetaan. Mutta hyvähän se on että Stam1na vie sanoituksia uudelle aikakaudelle, tai no - katsotaan nyt.
estribillion
31.01.2010 16:30:32
Eikö se nyt ole ihan sama mihin ne ottaa kantaa, kunhan tekevät sen mielenkiintoisesti ja omaperäisesti?
Ragorn
31.01.2010 16:57:49
estribillion: Eikö se nyt ole ihan sama mihin ne ottaa kantaa, kunhan tekevät sen mielenkiintoisesti ja omaperäisesti?

Ekologisuudesta ja ilmastonmuutoksesta mielenkiintoista ja omaperäistä? Kuulostaa erittäin epätodennäköiseltä, mutta kait kaik' on mahdollista.
Quru
31.01.2010 17:16:49
Ragorn: Ekologisuudesta ja ilmastonmuutoksesta mielenkiintoista ja omaperäistä? Kuulostaa erittäin epätodennäköiseltä, mutta kait kaik' on mahdollista.

Pitäisikö sitten laulaa väkivallasta ja vaikkapa rakkaudesta? Ensiksimainittu on stam1nan genressä hyvinkin tuore aihe eikä jälkimmäistä ole musiikissa käsitelty koskaan juuri nimeksikään.

Not.
Kun viikset omaava mies koskee hammondiin, syntyy AINA suhinaa ja pörinää. Hammondeja on valmistettu kahta sorttia: hyviä ja huonoja.Tyypillinen hammondien soittotekniikka on murjominen.
Ragorn
31.01.2010 17:20:44
Quru: Pitäisikö sitten laulaa väkivallasta ja vaikkapa rakkaudesta? Ensiksimainittu on stam1nan genressä hyvinkin tuore aihe eikä jälkimmäistä ole musiikissa käsitelty koskaan juuri nimeksikään.

Not.

Jaa no minulle näissä enemmän henkilökohtaisemmissa kirjoituksissa on enemmän emotionaalista tarttumapintaa. Mut' mielipiteitähän nämä vain on, peace.
BobHope
31.01.2010 19:24:02

Ja minkäköhän tyyppistä mielipahaa nyt olen aiheuttanut, kun mitään pahaa en ole kenestäkään sanonut? Tämmönen vihjailu onkin sitten todella hedelmällistä, voi sanoa suoraan tai olla huutelematta sieltä takarivistä.

Mielipahasta ei voine puhua. Aiheutettu reaktio lienee lähempänä inhoa tai myötähäpeää...
Mut okei, oot tota mieltä, enkä voi tajuta sua. Mielipiteistä tappeleminen auta ketään.
En se Mina ollut!
Stechenderecht
31.01.2010 19:38:07
Tietääkö joku muuten vastaako tuo Viimeinen atlantis -sarjakuva (josta ne nettisivun tehtävät on kai käytännössä otettu?) sitä levyn lyriikkaa jollain tavalla?

Jos näin on, niin voisi kuvitella lyriikan olevan enemmänkin kuvausta jonkun henkilön silmin kuin yleismaallista paasausta kuten joku sen hauskan tekstipätkän kehittikin. Miusta ainakin tää vain vaikuttaa kohtuullisen mielenkiintoiselta tarinan lähtökohdalta, luonnonkatastrofit ovat pääsääntöisesti ihan jänniä.

Enkä kyllä ymmärrä, miksi täällä on niin paljon jauhettu asiasta kun mitään ei olla nähty ja toisaalta Gojiran topikissa ei ole kuin parissa postissa edes mainittu sanoituksia, vaikka ne vaikuttavatkin aika paasaavilta välillä. Kenelle tuli muuten mieleen Toxic Garbage Island tuosta viimeisimmästä tehtävästä? Hehjuum.
"Mutta muita älykkäämpinä siat osoittautuivat pian muita tasa-arvoisemmiksi..."
Teksu
31.01.2010 20:02:00
BobHope: Mielipahasta ei voine puhua. Aiheutettu reaktio lienee lähempänä inhoa tai myötähäpeää...

Reaktio minkä tämä kirjoitus sai aikaan oli hekotus, ylemmyydentunne ja ehkä myös pieni myötäelävä suru siitä miten joku voi olla kunnioittamatta ollenkaan toisen ihmisen mielipidettä tai vapautta sen ilmaisuun. Ihan sama että onko välittämättä koko ympäristökinkeristä ollenkaan vai kantaako siitä jonkinnäköistä taakkaa harteillaan, kun hyvin harva asialle kuitenkaan mitään oikeasti konkreettista tekee. Itse tyhjäkäytän vanhaa Toyotaani puhtain omatunnoin vastedeskin.
Viisi kierrosta luisteltuani ryhdyin ajattelemaan korkealentoisia isänmaan asioita
BobHope
31.01.2010 20:19:22

Se on kyllä totta, että tää global warming-hysteria saavuttaa välillä naurettaviakin piirteitä ja järjettömiä ratkaisuja ajetaan hallintoelimissä läpi hinnalla millä hyvänsä. Ilmastomuutos-kortti on kohta uusi Natsi-kortti.

Mutta silti, onko oikeasti olemassa tärkeämpää tehtävää, kuin maapallon asumiskelpoisena ja monimuotoisena säilyttäminen niille, jotka sillä tulevaisuudessa tallaavat? Minun mielestäni ei. Tätä aihetta muuten sivuttiin Ihminen-ketjussakin.
En se Mina ollut!
Traditional
31.01.2010 21:00:51
Stechenderecht: Tietääkö joku muuten vastaako tuo Viimeinen atlantis -sarjakuva (josta ne nettisivun tehtävät on kai käytännössä otettu?) sitä levyn lyriikkaa jollain tavalla?

Jos näin on, niin voisi kuvitella lyriikan olevan enemmänkin kuvausta jonkun henkilön silmin kuin yleismaallista paasausta kuten joku sen hauskan tekstipätkän kehittikin. Miusta ainakin tää vain vaikuttaa kohtuullisen mielenkiintoiselta tarinan lähtökohdalta, luonnonkatastrofit ovat pääsääntöisesti ihan jänniä.

Enkä kyllä ymmärrä, miksi täällä on niin paljon jauhettu asiasta kun mitään ei olla nähty ja toisaalta Gojiran topikissa ei ole kuin parissa postissa edes mainittu sanoituksia, vaikka ne vaikuttavatkin aika paasaavilta välillä. Kenelle tuli muuten mieleen Toxic Garbage Island tuosta viimeisimmästä tehtävästä? Hehjuum.

Kyllä, jos biisinnimiä ja sarjakuvia ajattelee niin kyllä sieltä löytyy niin pakkolasku, rikkipää, jäteputkiaivot, eloonjäänyt kuin tsunamikin...
No siis en todella tiedä. Kunhan päden. | "Kannattanee tarkentaa vielä tota termiä 'meisseli', kun kyse on humaltuneesta Räbbänästä kuitenkin." -Antti1
Lasitten
01.02.2010 01:11:09

Tuliko Stam1nan kantaaottavuus jollekin yllätyksenä? Kaikissa biiseissähän sanoitukset ovat hiukkasen paasaavia(Muuri, Viisi laukausta päähän jne.). Itse tykkään kantaaottavasta musiikista, kunhan se ei saa aikaan myötähäpeää paatoksellaan.

Mutta jännityksellä uusinta levyä odotan ja itse ainakin toivotan teeman tervetulleeksi.
Jos komodo ampuu pihevin 300km/h kohti 2kg siikaa niin jääkö hammetti ilmaan tiluttamaan wahilla?
Quru
01.02.2010 12:06:01
Lasitten: Tuliko Stam1nan kantaaottavuus jollekin yllätyksenä? Kaikissa biiseissähän sanoitukset ovat hiukkasen paasaavia(Muuri, Viisi laukausta päähän jne.). Itse tykkään kantaaottavasta musiikista, kunhan se ei saa aikaan myötähäpeää paatoksellaan.

Mutta jännityksellä uusinta levyä odotan ja itse ainakin toivotan teeman tervetulleeksi.

Samaa mietin. Esim. Hammasratas-biisissä mielestäni sivutaan jo aika pitkälti sitä mitä Viimeisestä Atlantiksesta on spekuloitu:

Uskontojen oikeutukset, kasvihuonekaasutukset
Sademetsäkeuhkosyöpä, luonnonvarain raiskaukset:

jne.
Niin lyhyitä lankoja minulla on käsissä
Etten hammasvälejäni edemmäs yletä
Kiillotan vain ongelmien nimiä ...on niin lyhyt elämä

Olenko vahva? Olenko valmis?
Jatketaanko samaa rataa?
Rattaat pyörivät tuhatta ja sataa

Jeppisjee. Semmoista se on eikä mitenkään hirveän yllättävää minulle jos tätä samaa linjaa jatketaan. Minulle myöskin sopii oikein hyvin, Rajan tekstit maistuvat minulle parhaiten näistä kolmesta albumista.
Kun viikset omaava mies koskee hammondiin, syntyy AINA suhinaa ja pörinää. Hammondeja on valmistettu kahta sorttia: hyviä ja huonoja.Tyypillinen hammondien soittotekniikka on murjominen.
TommiTomminen
01.02.2010 15:41:01
Miekin oon itseasiassa kyllä hyvin kiinnostunut noista ympäristöteemoista, kunhan ei vaan lipsahtaisi saarnauksen puolelle. Ja lähinnä vaan ihmisen luomasta ympäristötuhosta ja tulevaisuuden ennusteista, jos metsät hakataan ja samaan malliin muutenkin jatketaan. Sellanen saarnaus kuitenkin ärsyttää aina. Kunhan lyriikat nyt ei ihan Timo Rautiaiseksi menisi niin ei haittaa. Ei ne nyt niin olennaisia ole edellisilläkään Stam1nan tuotoksilla.

Enemmän pelottaa, kun levyä aletaan hehkuttaa parhaaksi suomenkieliseksi tai suomalaiseksi albumiksi ikinä. Noh, yhdeksän päivää vielä, ja sit päästään kaikki yhdessä mollaamaan sitä kun se myy liikaa mnetin arvostuslistalla ollakseen.
Schönen Donau under Vienna sun!
Hugezlica
01.02.2010 16:57:58 (muokattu 01.02.2010 16:58:59)
Minusta tärkeintä hevimusiikissa on sävellystyö, myös Stami1nan musiikissa. Hyvät sanat tuovat kylläkin plussaa kappaleeseen. Mielenkiinnolla odotan levyä, ja kyllä minä niihin sanoihinkin yritän keskittyä.
Musiikilla parannetaan maailmaa
Morris on acid
01.02.2010 20:54:36
Hugezlica: Minusta tärkeintä hevimusiikissa on sävellystyö, myös Stami1nan musiikissa. Hyvät sanat tuovat kylläkin plussaa kappaleeseen. Mielenkiinnolla odotan levyä, ja kyllä minä niihin sanoihinkin yritän keskittyä.

Ehdottomasti samaa mieltä. Sävel määrää, olipa musiikinlaji mikä tahansa. Toki onnistuneilla lyriikoilla saadaan vielä se viimeinen silaus aikaiseksi. Itse olen Stam1nan sanoista saanut eniten irti Luova hulluus -tyyppisistä henk. koht. tilityksistä. Mutta vastaanottavaisella mielellä ollaan uuden levyn suhteen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)