Booombox 29.01.2010 21:59:20 | |
---|
Incarnation: Isoja on taas ongelmat, kun Stam1nan äijien/Hyrden ympäristövalveutuneisuudesta aletaan kantamaan huolta. Se on mielestäni vain plussaa, että kappaleita ja levykokonaisuuksia tehdään muistakin aiheista kuin esim. väkivallasta, epäonnistuneista parisuhteista ja juopottelusta. Ei sillä, että niissä aiheissa olisi jotain vikaa. Jep.. Samoilla linjoilla ollaan. Liian usein hevi sanotukset on turhan päivästä jauhamista yllä mainituista asioista. Toki noistakin asioista saa hyviä sanotuksia jos keksii ilmaista ne hieman omaperäisimmin sanakääntein. Get your money for nothin' Get your chicks for free |
allupatukka 29.01.2010 22:40:16 | |
---|
Tukee: Jep.. Samoilla linjoilla ollaan. Liian usein hevi sanotukset on turhan päivästä jauhamista yllä mainituista asioista. Toki noistakin asioista saa hyviä sanotuksia jos keksii ilmaista ne hieman omaperäisimmin sanakääntein. Tokihan on hyvä saada omaperäisempiä aiheita sanoituksiin, mutta ympäristöhihhulismi on ainakin minusta kaikissa muodoissaan ärsyttävä asia. Olisivat minkä tahansa muun asian valinneet toivon ma. Provosoitua vai provota itse... |
Traditional 29.01.2010 22:56:53 | |
---|
allupatukka: Tokihan on hyvä saada omaperäisempiä aiheita sanoituksiin, mutta ympäristöhihhulismi on ainakin minusta kaikissa muodoissaan ärsyttävä asia. Olisivat minkä tahansa muun asian valinneet toivon ma. Sie kierrät ketjusta ketjuun heittämässä huonoa provoa ilman perusteita? En nyt sanois tätä hihhulismiksi, aktivismiksi ennemminkin. hihhulismi on mulle sitä että ollaan niin saatanan vihreitä ja vapautellaan minkkejä ku ne on söpöjä eikä oo kivaa et ne on häkissä ja susia ei saa tappaa! No siis en todella tiedä. Kunhan päden. | "Kannattanee tarkentaa vielä tota termiä 'meisseli', kun kyse on humaltuneesta Räbbänästä kuitenkin." -Antti1 |
aivokuolio 29.01.2010 22:59:54 | |
---|
allupatukka: Tokihan on hyvä saada omaperäisempiä aiheita sanoituksiin, mutta ympäristöhihhulismi on ainakin minusta kaikissa muodoissaan ärsyttävä asia. Olisivat minkä tahansa muun asian valinneet toivon ma. Niinpä! Pitäs olla että vittu fuck fucking hate me JAU JAU! Oikeasti, kuunnelkaa se levy eka ja moittikaa sitte. |
allupatukka 29.01.2010 23:32:56 (muokattu 29.01.2010 23:36:08) | |
---|
Traditional: Sie kierrät ketjusta ketjuun heittämässä huonoa provoa ilman perusteita? En nyt sanois tätä hihhulismiksi, aktivismiksi ennemminkin. hihhulismi on mulle sitä että ollaan niin saatanan vihreitä ja vapautellaan minkkejä ku ne on söpöjä eikä oo kivaa et ne on häkissä ja susia ei saa tappaa! Mitä helvettiä nyt taas? Yhteen sanaan tartutaan provona? Enhän ole kuin slayer-ketjussa provoillut tarkotuksella, jossain muualla joskus satunnaisesti. Lukekaa se viesti ja asia ennen kun heittäydytte henkilökohtaiseksi ja yritätte provota takaisin. Ei tämä mitään provoa ollut, se oli mielipide. Kaikki tälläinen pursuaa jo korvista ulos, ainakin minulla. Ei mulla mitään muuta. Musiikkia en ole tuominnut, lyriikkojen teeman vain. Ja vielä mainitsin vielä kaiken mielipiteenäni. Nyt oikeasti, kukkahattutädit... Vaihdan hihhulismi-sanan aktivismiin kerran aihe on niin herkkä, anteeksianteeksi. Älkää vaivautuko jatkamaan, ketään ei kiinnosta. Niinpä! Pitäs olla että vittu fuck fucking hate me JAU JAU! Nimenomaa sitä jotakin muuta kuin tuota jo edellisessä kommentissa kaipasin... Olen sitten hiljaa kerran tämä on teidän leikkikenttä. Provosoitua vai provota itse... |
k1mm0 29.01.2010 23:53:21 | |
---|
Ihan sama kunhan sanoituksissa ei esiinny mitään helvetin hippipropagandaa tai moralisointia. Tällä kertaa kuuntelen levyn ennen ostopäätöstä. |
spacemonkeyevolution 30.01.2010 13:24:29 | |
---|
Levyhän lähtee liikkeelle introbiisillä, johon on puhuttu n. 9 min ajan kierrättämisen tärkeydestä sekä sademmetsien hakkuistam ja siitä seuraavasta eläinten sukupuuttoon kuolemisesta taustalla soidessa lintujen viserrystä ja muita sademetsän ääniä. Apinakin siellä välillä äänähtelee, vai onko se kake, kuitenkin, itse levyn ensimmäisen biisin sanat kulkevat tätä rataa: Muistitko kierrättää? no en! muistitko säätä lämmitysjärjestelmän pienemmälle? no en! Kertosäe: tuhoat, tuhoat, tuhoat luonnon ja ihmisen. Ei auta edes jumala, kun et symbioosissa luonnon kanssa voi olla se vähemmän hyötyvä. Egoloogisuus vai ekologia, aivan sama, ravintoketjun huipulla jyrsitään muovia kun valaat on jo syöty loppuun.. ja sama rataa koko loppulevy. Noeh, mitä jos kuunnellaan ensin? Sinänsä ympäristö/luonto on mielestäni hyvä aihe, eikä varmaan tarvitse huolestua notta onko levy jtn propaganda paasaamista. Tietysti se on ;) |
TTV 30.01.2010 14:02:50 | |
---|
Oikeasti, mitä väliä on sanoilla jos musiikki kolahtaa kympillä? Stampan kolmen ekan levyn sanoja kuunnellessa menee vaan pää pyörälle, kun koittaa "ymmärtää" Hyrden tarinan tarkoitusta. Hyrden vokalisointi on vähintään 2 lisäinstrumenttia orkesterissa; kokonaisuus toimii ja jos ei mitään muuta tekemistä enää löydy, niin silloin voi miettiä sanojen sisältöä. Tuskin Deathin kuulijakunta on joka levyn kohdalla miettiny Chuckin sanomaa ja päättäny sen perusteella levyn hyvyydestä. Olisi voinut koko genre saada toisenlaisen maineen, jos vaikka Scream Bloodyn sävelet olisi höystetty Individualin maailmaa syleilevällä sanastolla? Takaisin asiaan. Odotan kovasti Viimeistä Atlantista ja sen tyyliä. Aiemmat levyt ovat aina yllättänee positiivisesti kunhan alkutyrmäyksestä on toivuttu. Edellisen levyn tuomat odotukset/arvaukset ovat aina osoittautuneet osittain vääriksi ja silti uutukainen on kuitenkin ollut omalla tavallaan napakymppi. No, tsunami rantautuu onneksi jo parin viikon sisällä :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.) |
Teksu 30.01.2010 14:55:00 | |
---|
allupatukka: Tokihan on hyvä saada omaperäisempiä aiheita sanoituksiin... aivokuolio: Niinpä! Pitäs olla että vittu fuck fucking hate me JAU JAU! Vähän turhan herkästi vaikuttais nyt olevan ihmiset täällä täysin takajaloillaan :D Tottakai itekin toivon että sieltä tulee kovaa piiskausta, tämän vuoden odotetuin levy ja noin poispäin. Mutta tämä ympäristöaihe tosiaan ei yhtään iske koska henkilökohtaisesti en välitä luonnosta tai sen tuhoutumisesta erityisemmin ainakaan niin kauan kuin ei maa omien jalkojen alla tärise tai tulvi. Viisi kierrosta luisteltuani ryhdyin ajattelemaan korkealentoisia isänmaan asioita -Erkki Virtanen, kansanedustaja |
vt1100 30.01.2010 16:45:38 | |
---|
Teksu:...henkilökohtaisesti en välitä luonnosta tai sen tuhoutumisesta erityisemmin ainakaan niin kauan kuin ei maa omien jalkojen alla tärise tai tulvi. Nii just, mitä väliä kunhan oma perse on mukavasti. |
Ragorn 30.01.2010 16:57:03 | |
---|
spacemonkeyevolution: Levyhän lähtee liikkeelle introbiisillä, johon on puhuttu n. 9 min ajan kierrättämisen tärkeydestä sekä sademmetsien hakkuista... Oliko tämä nyt vitsi vai ihan tottatotta? |
Seppo_Howitzer 30.01.2010 17:00:41 | |
---|
Ragorn: Oliko tämä nyt vitsi vai ihan tottatotta? Taitaa olla ensimmäinen pakko-ostos Stam1nalta jos tuo pitää paikkaansa. Virkistävää kuulla luonnonsuojelusta ainaisen tappamisen sijaan. |
Teksu 30.01.2010 17:37:03 | |
---|
vt1100: Nii just, mitä väliä kunhan oma perse on mukavasti. Näin juurikin. Viisi kierrosta luisteltuani ryhdyin ajattelemaan korkealentoisia isänmaan asioita -Erkki Virtanen, kansanedustaja |
Mimi 30.01.2010 20:00:25 | |
---|
Seppo_Howitzer: Virkistävää kuulla luonnonsuojelusta ainaisen tappamisen sijaan. Tämä. Miellenkiinnolla odotan, että mitä sieltä on tulossa. Omasta mielestäni on kyllä jotenkin naurettavaa, että jengi narisee jostain ituhippeilystä yhyy, kun biisiäkään ei ole vielä kuultu. Aihe on kuitenkin on tärkeä ja mun mielestä on ihan tarpeellistä, että joku ottaisi kerrankin asiaan kantaa tälläkin tavalla. on pimeää ja olen pieni tuittuinen ja heikko... |
Traditional 30.01.2010 21:35:20 | |
---|
Ragorn: Oliko tämä nyt vitsi vai ihan tottatotta? Vitsi. "Hahaha, ai hitto, tuohan olisi ollut paljon parempi introbiisi! Harmi, että nyt vasta tuli tuo viesti." -Kommentoi hyrde foorumillaan kun tuo viesti sinne linkitettiin. No siis en todella tiedä. Kunhan päden. | "Kannattanee tarkentaa vielä tota termiä 'meisseli', kun kyse on humaltuneesta Räbbänästä kuitenkin." -Antti1 |
Pegardo 31.01.2010 02:09:28 | |
---|
Mielenkiintoista tietysti on se, että jos lyriikoista ja albumin teemoista ei olisi etukäteen puhuttu ja niitä ei olisi näin paljastettu, täälläkin suurin osa ostais levyn ja tuomitsis vasta sitten saatuaan oman tulkinnan kasaan. Mutta nyt monet näyttäisivät olevan hyvinkin varautuneita lyyrisen sisällön puolesta... Itse tietty helppo täältä huudella kun aina olen näistä asioista ollut kiinnostunut ennen tätä kaikkea massahysteriaa. Ja Stam1na on ollut yksi parhaista uusista akteista viime vuosina, joten odotukset ovat aika huimat. |
allupatukka 31.01.2010 02:16:33 (muokattu 31.01.2010 02:23:04) | |
---|
Mutta nyt monet näyttäisivät olevan hyvinkin varautuneita lyyrisen sisällön puolesta... Ihan vain tehdäkseni asioita selväksi: Ei levyä ole tuomittu ja henk.koht. olen varma jo että levy päätyy ostoskoriin ennemmin tai myöhemmin vaikka olen teemaa vastaan. Se ei silti estä kritisoimasta asiaa. Jännää kuin yksittäisen asian kritiikkiä pitää porukalla tulla ihmettelemään ja osa on heti tuomitsemassa. Tulee jo oikein ns. pakkofanitus -mielikuva. Kaikesta on pakko pitää että voi kuunnella jne. Ei siinä mitään että keskustelua nousee, se kai on tarkoituskin. Mutta osa porukasta tuntuu vähän liika mustavalkoisesti ajattelevan lyriikoista suhteessa levyyn. Tottakai kun jostain on mahdollisuus valittaa, ensimmäiset ovat jo valittamassa, niinhän se aina menee. E: Erittäin turha kännikommentti, tajusin vasta nyt. Provosoitua vai provota itse... |
vt1100 31.01.2010 08:15:26 (muokattu 31.01.2010 08:15:50) | |
---|
Sehän kuvastaa vaan tätä nykyajan meininkiä, halutaan elää pää puskassa ja jos joku ottaa esille vakavat aiheet niin välittömästi tulee esiin joku allerginen reaktio. Ei ihme että hullummaks vaan menee... |
Rhapa 31.01.2010 08:51:58 | |
---|
allupatukka: Ihan vain tehdäkseni asioita selväksi: Ei levyä ole tuomittu ja henk.koht. olen varma jo että levy päätyy ostoskoriin ennemmin tai myöhemmin vaikka olen teemaa vastaan. Se ei silti estä kritisoimasta asiaa. Jännää kuin yksittäisen asian kritiikkiä pitää porukalla tulla ihmettelemään ja osa on heti tuomitsemassa. Tulee jo oikein ns. pakkofanitus -mielikuva. Kaikesta on pakko pitää että voi kuunnella jne. Ei siinä mitään että keskustelua nousee, se kai on tarkoituskin. Mutta osa porukasta tuntuu vähän liika mustavalkoisesti ajattelevan lyriikoista suhteessa levyyn. Tottakai kun jostain on mahdollisuus valittaa, ensimmäiset ovat jo valittamassa, niinhän se aina menee. E: Erittäin turha kännikommentti, tajusin vasta nyt. Ei mutta tätä tapahtuu ilmeisesti vain Metallica ketjuissa. Se ei ole mahdollista muita bändejä koskevissa keskusteluissa. Ei hetkinen, olisiko sittenkin?? OMG! Taidamme olla jonkin jäljillä tässä. Ihan selkeästi. Olisiko mahdolista, että heittäessä vähänkin negatiivissävytteistä läppää jonkin bändin ketjuun, alkaa purnaus? Ei, ei se voi olla mahdollista. Mitä oikein ajattelin. Metallica ketju on special. Se on tabu. Sitä ei voi verrata muuhun keskusteluun. Se on oikeutettua pitää lukoissa ja kahlittuna. gigity gigity |
Ragorn 31.01.2010 11:26:25 | |
---|
vt1100: Sehän kuvastaa vaan tätä nykyajan meininkiä, halutaan elää pää puskassa ja jos joku ottaa esille vakavat aiheet niin välittömästi tulee esiin joku allerginen reaktio. Ei ihme että hullummaks vaan menee... Ainakaan minun varautuneisuuteni ei johdu vakavista asiosta puhuminen, vaan esim. _jos_ Stam1na lähtee "Lopetetaan ilmastonmuutos ja pelastetaan maapallo"-kannalle niin pelkästään fakta että maapallon ilman lämpötila on aina mennyt ylös ja alas ja tämä jatkuu niin kauan kunnes maapallo on olemassa(ihmisen vaikutuksesta tähän kiertokulkuun voi väitellä ne ketä se kiinnostaa), tekopyhää paskaa IMO. Mutta katotaan katotaan, Rikkipää ainakin on loisto biisi. |