![]() 29.03.2011 17:19:17 | |
---|---|
MegaMan: No ei todellakaan! Hyvä syy ois lopettaa vaik siihen että rumpali ei pysty enää soittaa omia biisejä tai että bändin henkilökemiat on niin tulehtuneet että on palkattava joku ulkopuolinen kallonkutistaja studioon että saadaan maailmankaikkeuden keskinkertaisin levy aikaan. Oisko sit parempi, jos sivuuttaisit osaltasi keskustelun kokonaan, jos kerran se on mielestäsi turhaa? Lapselliseksi kinaamiseksihan se menee, jos kommentit on luokkaa MegaMan. | |
![]() 29.03.2011 20:50:33 | |
MegaMan: Surullista, mutta kyllä. Ja mitä Metallicaan nykyään tulee, ei ole edes muuta keskusteltavaa. Mun mielestä Metallica ei ole sen cover-lätyn jälkee saanut mitään hyvää kasaan levylle tai livenä ulos ämyreistä. Ei tajua ukot että ois ollu jo korkea aika lopettaa kauan sitten. "Cover-lätty" muka hyvä!?!?! Siis ssäääähhhh!!!! Tota pahempaa raiskauslevyä ei ihmiskunta tuu koskaan pystyy tekee (siis tietenki jos smurffeja ym. ei lasketa :) ). Pilattu täysin monta klassikkoa kuten nuo kaikki Diamond Headin biisit. Lightning to the Nations on yks mun lempilevyistä, mut toi on kyl ihan käsittämätöntä paskaa mikskä Coverallica ne on muuttanu. Kitarasoundin muutettanu tommoseks vammaseks perusmetallisäröks ja Jamesin mielikuvituksettoman vammanen ärjyntä raiskaa kyllä helposti Sean Harrisin vitun hyvälle äänelle tehdyn nerouden. Muutenkaan eio tunnetta ollenkaan noissa niinku DH:lla. Metallican demoaikojen DH-coverit tosin ovat taas melko siedettävää kuunneltavaa, vaikka huono äänenlaatu onkin. Otetaan vertailu: Diamond Head http://www.youtube.com/watch?v=rPU0hK--eTs Metallica http://www.youtube.com/watch?v=W2ALsQFm0_g Ja lähes samaa voi myös sanoa monista muistakin levyn covereista. Osa noista on kyllä ihan melkein kuunneltavia tosin. Alkuperäiselle ei pärjää kyllä mikään. No, miten vaan. Kill 'Em All on silti hyvä levy teki nuo sitten mitä tahansa paskaa myöhemmin. Lemmy on mieesssss... | |
![]() 29.03.2011 21:34:28 (muokattu 29.03.2011 21:34:48) | |
JIRPPI: Otetaan vertailu: Diamond Head http://www.youtube.com/watch?v=rPU0hK--eTs Metallica http://www.youtube.com/watch?v=W2ALsQFm0_g Kyllä mun mielestä Metallica vei tämän vertailun aika selkeästi. Tuo DHn oma veto on tuommonen vanha ja kuiva niinku huono lapanen. e. huono lapanen on ehkä vähän heikko vertaus | |
![]() 29.03.2011 21:34:39 (muokattu 29.03.2011 21:35:15) | |
JIRPPI: "Cover-lätty" muka hyvä!?!?! Siis ssäääähhhh!!!! Tota pahempaa raiskauslevyä ei ihmiskunta tuu koskaan pystyy tekee (siis tietenki jos smurffeja ym. ei lasketa :) ). Pilattu täysin monta klassikkoa kuten nuo kaikki Diamond Headin biisit. Lightning to the Nations on yks mun lempilevyistä, mut toi on kyl ihan käsittämätöntä paskaa mikskä Coverallica ne on muuttanu. Kitarasoundin muutettanu tommoseks vammaseks perusmetallisäröks ja Jamesin mielikuvituksettoman vammanen ärjyntä raiskaa kyllä helposti Sean Harrisin vitun hyvälle äänelle tehdyn nerouden. Muutenkaan eio tunnetta ollenkaan noissa niinku DH:lla. Metallican demoaikojen DH-coverit tosin ovat taas melko siedettävää kuunneltavaa, vaikka huono äänenlaatu onkin. Otetaan vertailu: Diamond Head http://www.youtube.com/watch?v=rPU0hK--eTs Metallica http://www.youtube.com/watch?v=W2ALsQFm0_g Ja lähes samaa voi myös sanoa monista muistakin levyn covereista. Osa noista on kyllä ihan melkein kuunneltavia tosin. Alkuperäiselle ei pärjää kyllä mikään. No, miten vaan. Kill 'Em All on silti hyvä levy teki nuo sitten mitä tahansa paskaa myöhemmin. Niin, no, vertailu alkuperäiseen on aina vähän niin ja näin. Metallica tekee sentään covereista itsensä näköisiä ja onhan tuolla lätyllä älyttömän hyviä vetoja, kuten astronomy ja turn the page. Metallica on myös aina korostanut sitä, että coveroi biisejä/bändejä, jotka ovat heille musiikillisiä vaikuttajia. Ei se mikään raiskaus ole, jos kunniaa tehdään. Moniko voi sanoa rehellisesti kuunnelleensa ensin diamond headin version ennen metukan coverbiisiä? Itsellä olisi ainakin todennäköisesti mennyt koko bändi sivu suun, jos ei coveria olisi tullut kuunneltua. Edit. ja mielestäni DH hävisi vertailun. | |
![]() 29.03.2011 21:46:42 | |
Edelleenki hirveästi vääriä mielipiteitä täällä. | |
![]() 29.03.2011 21:52:07 (muokattu 29.03.2011 22:02:44) | |
Rhapa: Moniko voi sanoa rehellisesti kuunnelleensa ensin diamond headin version ennen metukan coverbiisiä? No mä ainakin, vaikka sit oisinki ainoo. Kyl mä Metallicaan tutustuin ennen DH:ta, mut noi alkuperäset kyl olin kuullu ennen noit Metallican coverei. Kylhän nyt Am I Evil on aika legendaarinen heavybiisi ja olis sitä ilmanki Metallicaa. Eikä noist Metallican covereist voi oikeesti kukaan tykätä enemmän ku DH:n alkuperäsist. Lemmy on mieesssss... | |
![]() 29.03.2011 23:15:01 | |
Rhapa: Niin, no, vertailu alkuperäiseen on aina vähän niin ja näin. Metallica tekee sentään covereista itsensä näköisiä ja onhan tuolla lätyllä älyttömän hyviä vetoja, kuten astronomy ja turn the page. Metallica on myös aina korostanut sitä, että coveroi biisejä/bändejä, jotka ovat heille musiikillisiä vaikuttajia. Ei se mikään raiskaus ole, jos kunniaa tehdään. Moniko voi sanoa rehellisesti kuunnelleensa ensin diamond headin version ennen metukan coverbiisiä? Itsellä olisi ainakin todennäköisesti mennyt koko bändi sivu suun, jos ei coveria olisi tullut kuunneltua. Edit. ja mielestäni DH hävisi vertailun. Samaa mieltä. Hyviä, Metallican näköisia covereita. Enpä itsekkään ollut kuullut Diamond Headin biisistä ennen coveria. Toisesta CD:stä en tosin hirveenä välitä, muutamaa biisiä lukuunottamatta. "Damn good coffee, and hot!" | |
![]() 30.03.2011 09:46:39 (muokattu 30.03.2011 09:46:47) | |
Kyllä minunkin mielestä tuo alkuperäinen Garage days on ihan hiton hyvä. Monikin veto tekee hyvästä biisistä vieläkin paremman. | |
![]() 30.03.2011 10:12:19 | |
bedlam: Kyllä minunkin mielestä tuo alkuperäinen Garage days on ihan hiton hyvä. Monikin veto tekee hyvästä biisistä vieläkin paremman. Re-revisited oli aika hemmetin kova juttu, kun sen aikoinaan LP:nä kaverilta lainasin. Kopsasin kasetille ja tulihan sitä kuunneltua ihan helkkaristi... Ah, muistoja. | |
![]() 30.03.2011 11:05:27 (muokattu 30.03.2011 11:05:36) | |
JIRPPI: "Cover-lätty" muka hyvä!?!?! Siis ssäääähhhh!!!! Tota pahempaa raiskauslevyä ei ihmiskunta tuu koskaan pystyy tekee En jaksa enempää kommentoida, mutta oikeesti? Ihmiskunnan pahin raiskauslevy? Mielipideasioita jne, mutta pahempia koverilevyjä nyt löytyy pilvinpimein. Ja onko tuo Am I Evil niin pyhä mestariteos, että koko loppulevy saastuu sen pelkästä olemassaolosta levyllä? Mun mielestä coverlevyn idea on, että se on lähinnä rehellinen ja vilpitön kunnianosoitus bändiä innoittaneille artisteille, missä Metallica onnistuu hyvin. Ylipäätään nuo biisien "raiskaus" huutelut on ihan yhdentekevää paskaa, ihan kuin se olisi jotenkin pois sen alkuperäisversion hyvyydestä. "If you just talk, your mouth comes up with stuff." -Karl Pilkington | |
![]() 30.03.2011 14:45:06 | |
aivokuolio: Edelleenki hirveästi vääriä mielipiteitä täällä. Ai eikö muka Metallican rumpali ole nopein ja tarkin? Ois kyllä kiva, että mahdollinen seuraava julkaisu ei olisi samaa caccaa, kuin edeltäjänsä. Vaikka sitten ihan country-hengessä. "Bitum teinit.. vaikka se on kyllä mua vuoden vanhempi. D:"-vvaltsu | |
![]() 30.03.2011 16:10:31 | |
Migo: Ai eikö muka Metallican rumpali ole nopein ja tarkin? Diamond Headin aliarviointi noin niinku päällimmäisenä. | |
![]() 30.03.2011 16:14:44 | |
Vasara: Kyllä mun mielestä Metallica vei tämän vertailun aika selkeästi. Tuo DHn oma veto on tuommonen vanha ja kuiva niinku huono lapanen. Rhapa: ja mielestäni DH hävisi vertailun. Ei jumalauta, joku roti nyt. | |
![]() 30.03.2011 16:15:51 | |
aivokuolio: Diamond Headin aliarviointi noin niinku päällimmäisenä. DH on kyl tykkiä kamaa, tykkäilen kyl. "Bitum teinit.. vaikka se on kyllä mua vuoden vanhempi. D:"-vvaltsu | |
![]() 30.03.2011 20:16:38 | |
Rahkonen: En jaksa enempää kommentoida, mutta oikeesti? Ihmiskunnan pahin raiskauslevy? Mielipideasioita jne, mutta pahempia koverilevyjä nyt löytyy pilvinpimein. Ja onko tuo Am I Evil niin pyhä mestariteos, että koko loppulevy saastuu sen pelkästä olemassaolosta levyllä? Mun mielestä coverlevyn idea on, että se on lähinnä rehellinen ja vilpitön kunnianosoitus bändiä innoittaneille artisteille, missä Metallica onnistuu hyvin. Ylipäätään nuo biisien "raiskaus" huutelut on ihan yhdentekevää paskaa, ihan kuin se olisi jotenkin pois sen alkuperäisversion hyvyydestä. Ei Am I Evil todellakaan oo ainoo. Omasta mielestä ei edes oo DH:n paras biisi. Ja se että noi coverit on raiskauksia on mun mielipide. Halusin vaan ilmasta mun mielipiteen ton levyn paskuudesta. Joo, ja kyllä mun mielipide on tälläkin kertaa oikea. Lemmy on mieesssss... | |
![]() 30.03.2011 21:55:35 | |
JIRPPI: Ei Am I Evil todellakaan oo ainoo. Omasta mielestä ei edes oo DH:n paras biisi. Ja se että noi coverit on raiskauksia on mun mielipide. Halusin vaan ilmasta mun mielipiteen ton levyn paskuudesta. Joo, ja kyllä mun mielipide on tälläkin kertaa oikea. No van varmasti mutta miksi sitä kannattaa kuunnella tuollaiseen ahdistumispisteeseen asti jos se on niin paska? | |
![]() 30.03.2011 22:14:05 | |
Fantasmic: No van varmasti mutta miksi sitä kannattaa kuunnella tuollaiseen ahdistumispisteeseen asti jos se on niin paska? En ookkaa kuunnellu noit ku about 2 kertaa :) Garage Incii en ees omista. Ja ihan syyst en omista. Lemmy on mieesssss... | |
![]() 30.03.2011 22:55:58 | |
JIRPPI: En ookkaa kuunnellu noit ku about 2 kertaa :) Garage Incii en ees omista. Ja ihan syyst en omista. Garage incci on loistolätty mut niin on Lightning to the Nationskin... ei kai siltä turhaan oo kahta kipaletta Larsin '89 kokoamalla huipulla NWOBHM-kokoelmalla. | |
![]() 09.04.2011 12:05:07 (muokattu 09.04.2011 12:35:44) | |
Garage oli mielestäni todella kova levy, omansa näköisiksi teki niitä biisejä. Ja tutuksi tekivät omia vaikutteitaan. Itse en esim. Diamond Headista ollu aiemmin kuullukaan. En sano että kaikki biisit ovat alkuperäisiä parempia, mutta soundit on kyllä päivitetty komeesti. Mieluummin kuuntelen silti Motörheadin "Too Latea". "I say Goddamn what a rush!" | |
![]() 09.04.2011 15:55:00 (muokattu 10.04.2011 20:10:07) | |
Spirocore: Garage oli mielestäni todella kova levy Onhan tuo paras Metallica-julkaisu Justicen jälkeen. Kattava kansivihkonenkin kaikilla kuvilla ja stooreilla. Ainoastaan Green Hellin miksausmoka hieman ärsyttää.. Olen tässä tahkonnut Joel McIverin Metallica-kirjaa läpi, ihan mielenkiintoinen opus. Vaikkakin jenkkien kiertuepaikkojen pakollinen luettelu ja biisien arvostelu ottaa välillä pattiin. John Bush -kytkökset oli itselle uusi juttu, olisi tullut vähän erilaisen kuuloinen Kill 'Em All. Hammettin ainainen kehuminen huvitti hieman, jos oli huono biisi niin Kirkin uskomaton soolo onneksi pelasti vähän. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)