![]() 26.02.2017 20:36:49 | |
---|---|
texan: Suuret areenat jäävät takuuvarmasti tuolla tyylillä ja asenteella valloittamatta. Nehän on jo valloitettu. Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi. | |
![]() 26.02.2017 23:42:53 | |
ÄrGee: Nehän on jo valloitettu. Melko paskoja diilejä ovat tehneet jos isot areenat ovat jo vallattu ja silti tarttee ruinata jengiltä saunanrakennusrahoja. "Mitä? Lasku minun maksettavaksi, mitä? Kuuluu niin huonosti, en saa oikein selvää. Ai minulle konjakkia tulossa? Noo, nyt alkaa kuulua vähän paremmin." - J. Alfred Tanner | |
![]() 27.02.2017 00:20:11 | |
No, jokainen toimii omalla tavallaan. Jari kyllä tekee itselleen asiat vaikeiksi. Varmasti aika moni levylafka ja musiikkibisneksessä toimivat ihmiset suhtautuvat aika suurella varauksella Mäenpäähän. Nöyremmällä ja yhteistyökykyisemmällä asenteella on helpompi toimia ja edistää uraansa. | |
![]() 27.02.2017 00:35:44 | |
Funkånaut: Melko paskoja diilejä ovat tehneet jos isot areenat ovat jo vallattu ja silti tarttee ruinata jengiltä saunanrakennusrahoja. No, isot ja isot. Tuskin tuollaisen musiikkityylin edustaja tulee kauheasti soittamaan jäähalleissa ja stadioneilla. Mutta isommat klubit ja festarit on koluttu jo. Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi. | |
![]() 27.02.2017 17:02:56 | |
"A NEW ALBUM, TO BE OR NOT TO BE Our crowdfunding which will start this Wednesday will be an ALL OR NOTHING campaign. This means that the campaign has a FIXED GOAL meaning we have to get a certain amount of people to support us by ordering our FOREST PACKAGE including the NEW ALBUM. Otherwise Indiegogo will refund everyone's money back. The reason for this is that we can not accept less money because then we wouldn't be able to go forward with our plans. This way it is transparent and fair for everyone. BUT our fixed goal is very realistic and easily reachable. We can do this already on the first day if we compare our past album sales. ABOUT 1% OF OUR FANS NEED TO PRE-ORDER AND THE ALBUM RELEASE WILL BE SECURED! So we are asking for you guys to help us during the campaign also by sharing all our Facebook updates, this way we can reach more people! Thanks! - Jari, Jukka, Teemu, Kai" Yksi_vitun_prosentti! Mikä tekee 371 000 Facebook-tykkääjää jaettuna sadalla, siitä tulee 3710 joukkorahoittajaa, paketin hinnan ollessa... vaikka 40 euroa yhteensä tavoitteeksi tulee 148 400 euroa. Ei ole ihan pikkurahoista kyse :) Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi. | |
![]() 27.02.2017 17:19:31 | |
ÄrGee: Yksi_vitun_prosentti! Mikä tekee 371 000 Facebook-tykkääjää jaettuna sadalla, siitä tulee 3710 joukkorahoittajaa, paketin hinnan ollessa... vaikka 40 euroa yhteensä tavoitteeksi tulee 148 400 euroa. Ei ole ihan pikkurahoista kyse :) Kuka maksaa verot? | |
![]() 27.02.2017 17:43:58 | |
Hoh hoijaa, toivottavasti siellä Indiegogossa on toi target-summa näkyvillä keskiviikkoaamuna, niin voi siitä arpoa, kuinka realistisella pohjalla "studiohanke" on... Vuokratönöön ei kannata kallista studiota rakentaa, koska vuokrarästeistä tulee häätö ja taas itketään. Kerrostaloon ei voi studiota rakentaa, jos meinaa saada yhtään parempia faciliteetteja kuin mitä Konalasta nyt löytyy. Eli, jonkinlainen kiinteistö pitäisi saada headquaterille ja nehän ei pk-seudulla ihan halpoja ole. Laitteisto sitten tähän päälle, niin hintaa on liikaa monelle työssäkäyvällekin... ÄrGeen arvioimalla vajaalla 150k eurolla ei vielä kuuhun mennä, kun mikään normaali ei ole bändille tähänkään asti kelvannut. Ite en oo valmis maksamaan mistään extrasta, koska Wintersunissa ei voisi tämä lisähöttö vähempää kiinnostaa, hupia saa näillä palstoilla ihan ilmaiseksikin. Musiikista voisin maksaa sen 20euroa per levy, jos olisi jotain minkä perusteella ostopäätöksen voisi tehdä. Jos biiseistä ei ole Indiegogossa maistiaisia ja jos sieltä ei voi ostaa pelkkää musaa ilman sukkia, niin saa puolestani olla tämä hanke. Musiikillisesti tämä bändi ei edusta mitään ainutlaatuista, vaikka ulkomusiikillisesti onkin vailla vertaansa :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) | |
![]() 27.02.2017 17:53:13 (muokattu 27.02.2017 17:53:48) | |
ÄrGee: Yksi_vitun_prosentti! Mikä tekee 371 000 Facebook-tykkääjää jaettuna sadalla, siitä tulee 3710 joukkorahoittajaa, paketin hinnan ollessa... vaikka 40 euroa yhteensä tavoitteeksi tulee 148 400 euroa. Ei ole ihan pikkurahoista kyse :) Suapi olla varovainen. Silloin kun Jari koitti testailla facebookissa "tykkää tästä VAIN JOS OSTAT LEVYN"-päivityksellä, tykkäyksiä tuli viikossa reilu 8000. Ja sitten: "We were hoping to get at least 10000-12000 likes, because that is the minimum of how many supporters we would need behind this project for us to reach the goal and succeed! So we just need around 2000-4000 supporters more and were good! Easier said than done, right? 8000 supporters would not be enough, but its a very good start!" Tietysti kaikki on nyt kiinni markkinoinnista, förist päkitsin hinnasta ja tuon studion hintalapusta. | |
![]() 27.02.2017 17:58:24 (muokattu 27.02.2017 17:59:17) | |
ÄrGee: ABOUT 1% OF OUR FANS NEED TO PRE-ORDER AND THE ALBUM RELEASE WILL BE SECURED! Yksi_vitun_prosentti! Mikä tekee 371 000 Facebook-tykkääjää jaettuna sadalla, siitä tulee 3710 joukkorahoittajaa Niin sitä minä mietin että ketkä kaikki niihin faneihin lasketaan jos "ABOUT 1%" riittää, vai oliko se vaan joku perusteeton vitsailuheitto? Vaikka olisi miljoona fania niin sitten vasta täyttyisi se 10 000 johon tuossa yllä viitattiin, ja riittäisikö sekään? Veikkaan että ei ole ihan loppuun asti laskettu kuitenkaan. E. niin tai sitten se paketti on oikeasti aivan älyttömän hintainen, minkä voin uskoa kyllä myös. | |
![]() 27.02.2017 18:03:31 (muokattu 27.02.2017 18:05:21) | |
varpio: Niin sitä minä mietin että ketkä kaikki niihin faneihin lasketaan jos "ABOUT 1%" riittää, vai oliko se vaan joku perusteeton vitsailuheitto? Vaikka olisi miljoona fania niin sitten vasta täyttyisi se 10 000 johon tuossa yllä viitattiin, ja riittäisikö sekään? Veikkaan että ei ole ihan loppuun asti laskettu kuitenkaan. E. niin tai sitten se paketti on oikeasti aivan älyttömän hintainen, minkä voin uskoa kyllä myös. Pakko siellä on jotain laskea ennen kuin edes lähdetään joukkorahoitusta tekemään. Kaikki on suunniteltu etukäteen noista Jarin kirjoituksista päätellen, ja tavoite vaikuttaa jo tässä vaiheessa erittäin realistiselta... jos päättelemme tässä luvut edes sinne päin oikein. Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi. | |
![]() 27.02.2017 18:07:28 | |
ÄrGee: Pakko siellä on jotain laskea ennen kuin edes lähdetään joukkorahoitusta tekemään. Kaikki on suunniteltu etukäteen noista Jarin kirjoituksista päätelleen, ja tavoite vaikuttaa jo tässä vaiheessa erittäin realistiselta... jos päättelemme tässä luvut edes sinne päin oikein. On varmaan laskettu jotain, mutta kuka ja millä pätevyydellä. Sitä realismiakin tuntuu olevan monenlaista. Ja miten siis oikeasti tämmöisessä joukkorahoitushommassa hoidetaan verot? Ja muut kulut. Kun jos asiakas ostaa levyn ja krääsät hintaan 40 e, niin eihän siitä voi jäädä artistille studion rakentamiseen sitä samaa 40 e. | |
![]() 27.02.2017 18:39:29 | |
ÄrGee: Pakko siellä on jotain laskea ennen kuin edes lähdetään joukkorahoitusta tekemään. Kaikki on suunniteltu etukäteen noista Jarin kirjoituksista päätellen, ja tavoite vaikuttaa jo tässä vaiheessa erittäin realistiselta... jos päättelemme tässä luvut edes sinne päin oikein. "Mä oon vähä laskenu. - Mitä. Jos liput on viis... - Ää. Paljonko ne meidän kulu... kulut o? - Kolkutdonaa tasan. Viis plus kolkyt on... kolme... Jos tulee kolkutviis ihmistä ni me ollaan omillamme! - Erittäin hyvä, hyvä Östermalmi!" "Mitä? Lasku minun maksettavaksi, mitä? Kuuluu niin huonosti, en saa oikein selvää. Ai minulle konjakkia tulossa? Noo, nyt alkaa kuulua vähän paremmin." - J. Alfred Tanner | |
![]() 27.02.2017 20:08:16 | |
varpio: Ja miten siis oikeasti tämmöisessä joukkorahoitushommassa hoidetaan verot? Ja muut kulut. Kun jos asiakas ostaa levyn ja krääsät hintaan 40 e, niin eihän siitä voi jäädä artistille studion rakentamiseen sitä samaa 40 e. Alv+tulovero. Vähän kiinni siitä onko saajana yksityishenkilö, yhdistys vai yritys. Toivottavasti kukaan ei ole niin tyhmä että tuollaista suunnitelmaa alkaa ilman Oy:tä ajamaan. Sitten tuossa menee jo Indiegogolle ja luottolaitokselle 8%. Tässä kohtaa se kusinen maailma alkaakin paljastua.. Silloin kun fanit haukkuvat ahneita levy-yhtiöitä jotka vievät leivän muusikon suusta ja vastan saunasta, ei käy mielessä että levy-yhtiö maksaa sen studioajan, levyennakkoa, painatukset, tuon koneiston liksat, verot ja ennen kaikkea markkinoinnin jota jokainen yhtye tarvitsee. Ja sitten jos niitä levyjä meneekin oikein mainiosti kaupaksi, tulee muusikolle rojalteja ja mahdollisia teostotuloja yms yms yms... Ilmaisia lounaita ei ole. ÄrGee oli siinä oikeassa ettei Wintersun ole mitään maailman seksikkäintä musaa jolla myytäisi miljoonia levyjä tai keikuttaisi festareilla pääesiintyjinä mutta jos se ei riitä että saa rundata, elää musiikintekemisellä ja olla yhden suurimman metallilafkan listoilla, kannattaisi oikeasti lopettaa musiikin tekeminen ja mennä oikeisiin töihin. Silti toivon että Wintersun saa Headquarterinsa jotta saaga saa jatkua. | |
![]() 27.02.2017 23:51:17 | |
Xingu: Mitenköhän by the way on sen kitaristirekryn laita, tuleeko siitäkin joku brummilla ja white noisella varustettu teaseri vai tekeekö Jartsa HIMit ja julkaisee kepittäjän vasta kesän ekalla keikalla? "We have found someone and are practicing things out at the moment. We want to proceed properly so we see how everything turns out soon. The new guitarist will be with us from the first summer festival onwards" Jukka sanoo ainaki noin aiemmi linkatussa haastattelusssa, että varmaanki kalsarikitaristi-jartsa tekee HIMit ja kesällä selviää vasta kuka sitä kitaraa soitteleepi. Odotan innolla millanen jartsa on sitten tulevilla keikoilla kun enää ei voi tilulilua soitella vaan joutuu vierestä kattomaan kateellisena! | |
![]() 28.02.2017 07:54:55 | |
ÄrGee: Yksi_vitun_prosentti! Mikä tekee 371 000 Facebook-tykkääjää jaettuna sadalla, siitä tulee 3710 joukkorahoittajaa, paketin hinnan ollessa... vaikka 40 euroa yhteensä tavoitteeksi tulee 148 400 euroa. Ei ole ihan pikkurahoista kyse :) Ja mitäs tuolla rahalla saa sitten hesassa? Tontti ja laho mummonmökki Kontulasta, minne ei tule edes sähköjä/vettä. Eikö Forest levyyn ole mitään kustannuksia? Kuluitta siis tehty ja on valmiina? Miksei kaikki bändit tee levyjä kuluitta? | |
![]() 28.02.2017 08:25:12 | |
Jos mä osallistun tuohon joukkorahoitukseen saanko mä sellaisen 1% patchin mun nahkaliiveihin? | |
![]() 28.02.2017 09:42:24 | |
V.M.V: Ja mitäs tuolla rahalla saa sitten hesassa? Tontti ja laho mummonmökki Kontulasta, minne ei tule edes sähköjä/vettä. Oikotiellä tai Etuovessa ei ole tällä hetkellä yhtään omakoti- tai erillistaloa Helsingistä tuolla hinnalla. Yleensä lahot mummonmökit myydään purettaviksi, eli pelkkänä tonttina ja niitä en nyt jaksanut hakea. Yli 100m2 tuotantotiloja näyttäisi löytyvän jokunen. Tässä olis sopiva: https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-toimitilat/helsinki/13613871 Oikein mainostetaan musiikkistudioksi ja kai tonne nyt vaikka jonkun infrapunasaunan rakentais. :D | |
![]() 28.02.2017 09:44:54 | |
iso paha susi: Jos mä osallistun tuohon joukkorahoitukseen saanko mä sellaisen 1% patchin mun nahkaliiveihin? Juu ja vain 1% musasta :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) | |
![]() 28.02.2017 10:47:25 | |
iso paha susi: Jos mä osallistun tuohon joukkorahoitukseen saanko mä sellaisen 1% patchin mun nahkaliiveihin? Mites olis "Wintersun Finland 1%"? Mahtais poliisi ja tietyt prätkätyypit tykätä. :DDDD | |
![]() 28.02.2017 13:30:20 | |
Mitä jos Headquarters ei tulekaan pääkaupunkiseudulle vaan vaikka Kemiin? Ei olis ainakaan häiritsevää melua ja talot on halvempia Särö korvaa puuttuvat virheet | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)