Rhapa 01.11.2012 17:23:17 | |
---|
Meadow: Te ootte vaan kateellisii! Klassikko. Olen vain iloinen siitä suomalaisyhtyeen maailmanlaajuisesta menestyksestä, mutta tämä elokuva on egomasturbaatiota puhtaimmassa muodossaan. Holopainen itse jopa esittää tätä suurta säveltäjää jonka ympärillä tarina pyörii, ja mukana on tietysti kaikki kliseet viattomia pikkupoikia ja Burtonilta nussittua kuvastoa myöten. Ja kuten Kapanen jo totesi, motiivit leffan synnylle ovat lievästi ilmaistuna kyseenalaisia. Nojaa, mistäpä tuo nyt muuten oikein kielisi, kuin kateudesta. Leffaa et ole sinäkään nähnyt, vaikka kovasti sen jo tuomitset ja lyttäät maan rakoon. Näemmä roolihahmoja ja tarinaa myöten. Mitä merkitystä noilla motiiveilla on? Suurin motiivi kun on isossa maailmassa raha. Ilmeisesti motiivina se onkin sitten ihan ok, jos se tuottaa hyviä leffoja? |
Meadow 01.11.2012 17:36:50 (muokattu 01.11.2012 17:39:59) | |
---|
Rhapa: Nojaa, mistäpä tuo nyt muuten oikein kielisi, kuin kateudesta. Leffaa et ole sinäkään nähnyt, vaikka kovasti sen jo tuomitset ja lyttäät maan rakoon. Näemmä roolihahmoja ja tarinaa myöten. Mitä merkitystä noilla motiiveilla on? Suurin motiivi kun on isossa maailmassa raha. Ilmeisesti motiivina se onkin sitten ihan ok, jos se tuottaa hyviä leffoja? Se, että koen oikeudekseni todeta elokuvan tulevan olemaan kivuliaan läpinäkyvää egomasturbaatiota, ei tee minusta kateellista. Minua ei todellakaan haittaa, jos Holopaisesta tulee maailman rikkain mies elokuvan myötä ja on hienoa että mies pääsee viimein tekemään sen puolitoistatuntisen Nightwish-musiikkivideonsa. En usko että kukaan asianomainen on halunnut kertoa nimenomaan tämän tarinan. |
Rhapa 01.11.2012 17:43:49 | |
---|
Meadow: Se, että koen oikeudekseni todeta elokuvan tulevan olemaan kivuliaan läpinäkyvää egomasturbaatiota, ei tee minusta kateellista. Minua ei todellakaan haittaa, jos Holopaisesta tulee maailman rikkain mies elokuvan myötä ja on hienoa että mies pääsee viimein tekemään sen puolitoistatuntisen Nightwish-musiikkivideonsa. En usko että kukaan asianomainen on halunnut kertoa nimenomaan tämän tarinan. Ehkä tuo egomasturbaatio vääntyi mielessäni enemmän tuonne halveksunnan puoleen, kun se olikin vain toteamus osaltasi. Onhan holopainen tietty melkoinen egomasturbaattori mutta ei kukaan erotu koskaan joukosta puhaltelemalla muniinsa kotonaan. |
Askr 01.11.2012 19:17:15 (muokattu 01.11.2012 19:24:10) | |
---|
Meadow: Se, että koen oikeudekseni todeta elokuvan tulevan olemaan kivuliaan läpinäkyvää egomasturbaatiota, ei tee minusta kateellista. Mitä muuta taide yleensä on kuin tekijänsä egomasturbaatiota? En tajua tätä argumenttia nyt. Minun mielestäni egomania on tuottanut valtavasti merkittäviä teoksia. Holopainen on sen yhteisesti hymistellyn oikean ja hyvän maun näkökulmasta eittämättä korni, vieläpä niin, että epävarmaksi jää tajuaako se loppuun saakka kuinka syvästi korni se siitä näkökulmasta on. Mutta ehkä juuri sen takia, kun ei osaa sitä imelyyttään vahtia Holopainen yltää paikoihin minne monet, jotka säännöt mielessään pitävät eivät osaa mennä. Eli kuten joku tuolla jo sanoi: olisiko Holopainen Holopainen jollei se olisi korni. Tietenkin sen oman korniutensakin kanssa voi päätyä sulkeutuneelle kehälle. |
Meadow 01.11.2012 19:31:53 | |
---|
Askr: Mitä muuta taide yleensä on kuin tekijänsä egomasturbaatiota? En tajua tätä argumenttia nyt. Minun mielestäni egomania on tuottanut valtavasti merkittäviä teoksia. Kyse ei ole mistään argumentista, esitän vain näkemykseni aiheesta. Teillä muilla on varmasti omanne. Mun mielestä on vaan äärimmäisen koomista, että elokuvan päähenkilö on huonosti naamioitu Tuomas Holopainen ja koko leffa pyörii herra säveltäjän ympärillä Nightwishin soidessa taustalla. |
Fantasmic 01.11.2012 21:04:58 | |
---|
Miten muuten tuo Holopaisen "egomasturbaatio ja kornius" nyt oikein määritellään? Siis kun molemmista huudellaan mutta kukaan ei tuota oikein perustele millään, mikä on kauhean huonoa argumentointia. Paitsi siis sillä on perusteltu että tuo leffa tehtiin... Burton-homostelun trailerin perusteella minäkin ymmärrän mutta en nyt oikein tuota kaikkea itkua varsinkaan kun Holopainen ei ymmärtääkseni ole koskaan ollut itseään tunkemassa kaiken maailman ankkasanomiin tai hehkuttamassa omaa nerokkuuttaan. Leffojen ja musiikin saralla on tehty jo kaikki mahdollinen joten... Vaikutteita otetaan sieltä missä ne oikeasti ovat ja onhan Tuomas kertonut alusta lähtien omista vaikuttajistaan ja vaikuttimistaan. Ja ne saakin näkyä. Pöllimiseksi homma menee silloin kun niitä väitetään omiksi ideoiksi. |
zodoff 01.11.2012 21:11:36 | |
---|
Meadow: Mun mielestä on vaan äärimmäisen koomista, että elokuvan päähenkilö on huonosti naamioitu Tuomas Holopainen ja koko leffa pyörii herra säveltäjän ympärillä Nightwishin soidessa taustalla. Henri kahdeksannesta kertova historiallinen pukudraamako sen pitäisi olla? Mä en nyt ymmärrä. Ehkä mun ei tarviikaan. Mä vaan fanitan Nighwishiä ihan täysillä ja musta Holopainen on nero, joten mä luulen että saan mitä haluun kun meen tätä katsomaan. Shit happens, sanoi koprofiili. |
Regalis Apertura 02.11.2012 11:05:42 | |
---|
Minkäs sille mahtaa että bändin johtaja ja säveltäjä (ainakin pääsääntöisesti) on Tuomas Holopainen;)... Jos leffa kerran pohjautuu Holopaisen visioihin niin eikös silloin siitä väkisinkin tule Holopaisen "näköinen" teos? Mitä pahaa siinä sitten olisi? Itse en tosin (ainakaan vielä) ole leffaa nähnyt. Tuo musiikkipuoli kiinnostaa enemmän... |
Juicy 02.11.2012 12:30:26 | |
---|
Jännä juttu muuten, Devin Townsendillähän on myös ollut aika mahtipontisia suunnitelmiaan Ziltoid 2-projektiin liittyen (elokuva/musikaali), mutta eipä siitä kovin katkeraa porua ole ainakaan mnetissä näkynyt? Onko Devy jotenkin katu-uskottavampi tai "nöyrempi" omien visioidensa kanssa? |
Informaatiokameli 02.11.2012 12:36:02 (muokattu 02.11.2012 12:36:54) | |
---|
Juicy: Jännä juttu muuten, Devin Townsendillähän on myös ollut aika mahtipontisia suunnitelmiaan Ziltoid 2-projektiin liittyen (elokuva/musikaali), mutta eipä siitä kovin katkeraa porua ole ainakaan mnetissä näkynyt? Onko Devy jotenkin katu-uskottavampi tai "nöyrempi" omien visioidensa kanssa? Devinillä on aika paljon itseironiaa tuossa Ziltoid-hahmossa mukana. Holopaisen projekti vaikuttaa siltä, että naama pokkana ollaan tekemässä jotain aivan ältsin siistiä leffaa. Mä oon ihan varma, että tämä leffa on aivan helvetin huono. Sen vaan tietää. Everybody loves somebody but nobody loves rumpali. |
TheMusiikkmies 02.11.2012 12:37:54 | |
---|
Juicy: Jännä juttu muuten, Devin Townsendillähän on myös ollut aika mahtipontisia suunnitelmiaan Ziltoid 2-projektiin liittyen (elokuva/musikaali), mutta eipä siitä kovin katkeraa porua ole ainakaan mnetissä näkynyt? Onko Devy jotenkin katu-uskottavampi tai "nöyrempi" omien visioidensa kanssa? Johtuiskohan "viha" ero siitä, että Holopainen on Suomalainen? Ollaan kateellisia kun samanlainen junttimaan matonen nousee arvostetuksi taitelijaksi, joka voi toteuttaa visioitaan välittämättä juurikaan siitä paljon rahaa kuluu. Sillä aikaa sitten arvostellaan omalla tietokoneella keskiolutta juoden, miten paska tämä elokuva tulee olemaan, koska se näyttää Holopaiselta. Elämä on kuin vessapaperi, joskus pyyhkii hyvin joskus taas ei. |
Informaatiokameli 02.11.2012 12:42:52 | |
---|
TheMusiikkmies: Johtuiskohan "viha" ero siitä, että Holopainen on Suomalainen? Ollaan kateellisia kun samanlainen junttimaan matonen nousee arvostetuksi taitelijaksi, joka voi toteuttaa visioitaan välittämättä juurikaan siitä paljon rahaa kuluu. Sillä aikaa sitten arvostellaan omalla tietokoneella keskiolutta juoden, miten paska tämä elokuva tulee olemaan, koska se näyttää Holopaiselta. Kaikkea hyvää Holopaiselle ja meikä pelkästään arvostaa miestä, joka on ahkeralla työllä päässyt tuohon asemaan. Mutta ei se muuta sitä asiaa, että tuo elokuva tulee aivan vitun varmasti olemaan ihan paska. Everybody loves somebody but nobody loves rumpali. |
Decadetroll 02.11.2012 12:53:08 (muokattu 02.11.2012 12:53:37) | |
---|
Jatkakaa vaan, infernosipsipussi on jo auki ja alkoholiakin veressä hieman. :) sen verran isken omaa panostani (vettä myllyyn), että en kyllä missään tilanteessa menis vertaamaan Holopaista Deviniin.. ;) don't look so surprised,
happy birthday...fucker!
Blow that candle out,
we're gonna kick you, kick you! |
Stiiq 02.11.2012 13:29:14 | |
---|
Fantasmic: Leffojen ja musiikin saralla on tehty jo kaikki mahdollinen Mitäm? Komodo Kuivakka, englantilaistyyppinen huumori ei nyt auta. |
Quru 02.11.2012 13:52:58 | |
---|
Te ootte vaan kateellisii hei. Kakka roiskusi. |
Juicy 02.11.2012 14:48:16 | |
---|
Näyttäis vähän siltä, että tästä yritetään saada uutta Metallica-ketjua. Samaa virttä veivataan sivutolkulla, ja aina tomun laskeuduttua joku uusi naama ottaa kantaa siihen mistä aiemmin väännettiin, joten homma alkaa taas alusta... |
janezki_ 02.11.2012 15:02:05 (muokattu 02.11.2012 15:03:18) | |
---|
Decadetroll: en kyllä missään tilanteessa menis vertaamaan Holopaista Deviniin.. ;) Niinpä, Devin on nimittäin ihan HELVETIN yliarvostettu. Ja elokuvasta sen verran, että jos joku ei ole tajunnut niin elokuva ei kerro Holopaisesta. Päähenkilö nyt sattuu olemaan entinen muusikko. Elokuva kannattaa tuomita vasta kun sen on nähnyt, oli kyseessä sitten ihan mikä elokuva tahansa :) Mie oon vaan basisti... |
Rhapa 02.11.2012 15:21:59 | |
---|
janezki_: Niinpä, Devin on nimittäin ihan HELVETIN yliarvostettu. Totta. Onhan sillä hyvää shittiä mutta mikään herran tuotannosta ei ole kyllä aiheuttanut sen kummepia fiiliksiä. Lähinnä sellaisen hiljaisen hyväksynnän - "njaah". |
Stiiq 02.11.2012 15:34:14 | |
---|
janezki_: Ja elokuvasta sen verran, että jos joku ei ole tajunnut niin elokuva ei kerro Holopaisesta. Päähenkilö nyt sattuu olemaan entinen muusikko. Entinen muusikko, joka on nimeä myöten Holopainen ja jota esittää Holopainen. Kuivakka, englantilaistyyppinen huumori ei nyt auta. |
janezki_ 02.11.2012 16:58:24 (muokattu 02.11.2012 16:58:58) | |
---|
Stiiq: Entinen muusikko, joka on nimeä myöten Holopainen ja jota esittää Holopainen. Holopainen "näyttelee" päähenkilöä 30sek. ja on ihan hiljaa. Ja päähenkilön nimi ei ole Holopainen :) Mie oon vaan basisti... |