Aihe: Metallica
1 2 3 4 5101 102 103 104 105497 498 499 500 501
carnation
08.01.2012 13:45:03 (muokattu 08.01.2012 13:45:54)
Rhapa: Toiset diggaa katosa, kun hierotaan paskaa iholle ja toiset katsella upeita öljyvärimaalauksia.

Osuit asian ytimeen. Lulun lyriikat ovat tuota paskan hieromista, eli säälimätöntä ja armotonta taidetta. Likaista, kontroversiaalia, rietasta, turhautunutta, vihaista, rivoa, kaunista, koskettavaa ja luotaan työntävää, täysin pitelemätöntä tilitystä. Arvaa kiinnostaako katsella jotain öljyväreillä piirrettyjä kukkia tai järvimaisemia, jos voin saada vahvan elämyksen paskan hieromisesta? No ei!

Tämä on lapset taidetta, deal with it.

Toiset haluaa katsella Forrest Gumpia, toiset taas Irreversiblea. Näin se menee.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Rhapa
08.01.2012 13:49:37
carnation: Osuit asian ytimeen. Lulun lyriikat ovat tuota paskan hieromista, eli säälimätöntä ja armotonta taidetta. Likaista, kontroversiaalia, rietasta, turhautunutta, vihaista, rivoa, kaunista, koskettavaa ja luotaan työntävää, täysin pitelemätöntä tilitystä. Arvaa kiinnostaako katsella jotain öljyväreillä piirrettyjä kukkia tai järvimaisemia, jos voin saada vahvan elämyksen paskan hieromisesta? No ei!

Tämä on lapset taidetta, deal with it.

Toiset haluaa katsella Forrest Gumpia, toiset taas Irreversiblea. Näin se menee.

Noinhan se meneekin. Mut homman juju on enemmänkin siinä, että kuka tahansa voi alkaa hieromaan paskaa iholleen ja tehdä "taidetta". Vaatii oikeasti taiteilijan lahjakkuuksia piirtää kaunis järvimaisema.

Meillä on täällä kylällä sellainen kiertävä paskataiteilija. Sanotaan vaikka tässä yhteydessä kusijussiksi. En minä häntä taiteilijana silti kovinkaan korkealle arvosta, vaikka välillä tuhriikin paskaansa minne nyt sattuukin.
Arkka
08.01.2012 13:50:58

Rhapa: Toiset diggaa katosa, kun hierotaan paskaa iholle

Naurahdin typolle :D

En mä kyl lyriikoiden puolesta levyä teilaisi. Jos musapuoli olis kunnossa ni kyl noi lyriikatki menis ihan ok. Varsinkin jos se olis jotain So What -henkistä punkkia :)
Funkånaut
08.01.2012 14:05:03

Rhapa: Noinhan se meneekin. Mut homman juju on enemmänkin siinä, että kuka tahansa voi alkaa hieromaan paskaa iholleen ja tehdä "taidetta". Vaatii oikeasti taiteilijan lahjakkuuksia piirtää kaunis järvimaisema.

No ei herranjumala. Toinen taide kuvaa maailmaa sellaisena, kuin se on, ja toinen millaisena taiteilija sen itse näkee.

http://www.whataboutclients.com/archives/guernica_l.jpg
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedos … _da_Vinci,_from_C2RMF_retouched.jpg

Paha noista on mennä sanomaan, kumpi on maalauksellisesti arvokkaampi ja vaatii enemmän taitoa.
Ainakin kuuntelen musiikkia. Sä vaan keskityt mnetissä ulisemiseen ja jonkun middle beerin ryystämiseen. - M4ss3 m/ Kuuntelen tälläistä
Rhapa
08.01.2012 14:06:07
Funkonaut: No ei herranjumala. Toinen taide kuvaa maailmaa sellaisena, kuin se on, ja toinen millaisena taiteilija sen itse näkee.

http://www.whataboutclients.com/archives/guernica_l.jpg
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedos … _da_Vinci,_from_C2RMF_retouched.jpg

Paha noista on mennä sanomaan, kumpi on maalauksellisesti arvokkaampi ja vaatii enemmän taitoa.

Kumpi noista on Kake Randelin?
Meadow
08.01.2012 14:58:27
Teoksen teilaaminen "tekotaiteena" on niin väsynyttä nollatason argumentointia, että siitä pitäisi jo rankaista jotenkin.
Germaniac
08.01.2012 15:26:42

Kyllä mä näkisin että se paskan hierominenkin jotain vaatii, tuskinpa "kenellä tahansa" on kuitenkaan pokkaa alkaa sellaista tekemään, vaikka välineet siihen löytyykin? Elikkäs mun mielestä juju ei ole siinä että läträäkö paskalla vai maalaako teknisesti taitavia järvimaisemia vaan siinä että tuoko mukaan jotain näkemystä ja tekeekö sen ns. tyylillä, eli omaako sitä "oikeaa" "taiteellista" "lahjakkuuta". Tämä ja nämäkin on sitten tietty jokaisen omissa silmissä ja korvissa (ja niiden välissä). Itse ainakin pidän monenlaisista ilmaisutavoista. Ja jos nyt tähän Luluun pitää jotain sanoa niin kerran kuuntelin enkä ole sen jälkeen tuntenut tarvetta palata. Lähinnä omat fiilikset olivat "mitäänsanomatonta", kuin maailman kauheinta roskaa.
Rhapa
08.01.2012 18:38:02
Meadow: Teoksen teilaaminen "tekotaiteena" on niin väsynyttä nollatason argumentointia, että siitä pitäisi jo rankaista jotenkin.

Jos haluaa hienon esimerkin nollatason argumentoinnista, niin sehän lätkäistiin tässä tovi sitten.

Toiset diggaa Stravinskystä, toiset Kake Randelinista.

Ihanan mustavalkoista trollaamista. Tosin hämmentävää on, että tällaisen aivopierun jälkeen yrittää vielä lähteä vakavasti keskusteluun mukaan.
Funkånaut
08.01.2012 19:38:49

Rhapa: Ihanan mustavalkoista trollaamista. Tosin hämmentävää on, että tällaisen aivopierun jälkeen yrittää vielä lähteä vakavasti keskusteluun mukaan.

Faktahan tuo on, että toiset tykkää bulkkituotteista ja toiset haluavat vähän enemmän nautinnoiltaan. Vai mihin perustuu esimerkiksi bulkki-oluiden suosio? Ei ainakaan makuun.
Ainakin kuuntelen musiikkia. Sä vaan keskityt mnetissä ulisemiseen ja jonkun middle beerin ryystämiseen. - M4ss3 m/ Kuuntelen tälläistä
Rhapa
08.01.2012 20:08:39
Funkonaut: Faktahan tuo on, että toiset tykkää bulkkituotteista ja toiset haluavat vähän enemmän nautinnoiltaan. Vai mihin perustuu esimerkiksi bulkki-oluiden suosio? Ei ainakaan makuun.

Veikkaisin hinnalla olevan jotain tekemistä suosion kanssa. Oluesta puhuttaessa.

Mut jos sun silmissä lulun paskuuden tunnustaminen = kake randelinin fanittamista, niin eipä tuosta nyt oikein mitään järkevää keskustelua voi seurata.
Quru
08.01.2012 21:41:26
Funkonaut: Vai mihin perustuu esimerkiksi bulkki-oluiden suosio?

Ihanko tosissasi kysyt?
M4ss3 m/: P.s. Nyt on loma. Toisaalta nukkuminenkin on parempi vaihtoehto kuin tapella tuollaisten Quru-uskovaisten kanssa.
Sergei Fallinen
09.01.2012 08:48:18
Röntgen-Jeesus: Tuskin nyt kovin väkisin väännettyä on kun kyseessä on kuitenkin ikivanhaan tarinaan perustuvat lyriikat. Mitä väkisinväännettyä on turhautumisessa, vihassa, rakkaudessa, himossa tahi muissa tunteissa joita tällä levyllä käsitellään hyvin laajalla skaalalla? Fiksummalta se tunnostaa kuin seksi avaruudessa tai muut ei-niin-arkiset aiheet.

Mutta jokainenhan saa olla mitä mieltä haluaa.

Se, että joku teksti perustuu vaikka kuinka pirun hienoon ja arvostettuun tekstiin, ei tee tekstistä yhtään vähemmän huonoa. Teksti ja sen aihe on kaksi ihan eri asiaa. Onko kaikki biisit, joissa käsitellään vihaa, rakkautta ja himoa, sun mielestä ihan vitun hyviä sanotuksiltaan?

Meadow on myös oikeassa, tekotaiteesta jauhaminen on ihan pöllöö jälleen kerran. Ei taide jakaudu oikeaan taiteeseen ja tekotaiteeseen vaan hyvään ja huonoon taiteeseen. Metallican ja Lou Reedin yhteislevy on jälkimmäistä.
saha
09.01.2012 11:23:36
Onhan Lulussa välillä lähes kymmeniä sekunteja hyvää matskua peräkkäin. Sen varjolla nuo biisit jaksaa kuunnella kerran läpi, kun siellä on välillä oikeaakin asiaa. Kokonaisuutena jää kuitenkin tyhjä olo.

Taiteellinen arvioni Lulusta:

Avaan varaston oven. Menen tonkimaan ja yhtäkkiä siellä kaiken kummallisen romun ja paskan seassa huomaan etten muista enää mitä tulin hakemaan. Varastossa on pölyistä ja sotkuista ja minua vituttaa että tulin sinne sotkemaan vaatteeni. Suljen oven takanani ja menen takaisin kämpille. Minua vaivaa puolisen tuntia, kun en muista miksi piti mennä varastoon ja aivastelen nyt turhaan pari tuntia pölyn takia. Onneksi kuppi kahvia ja Satriani vievät ajatukseni hiljakseen muualle.

Nykyään kun kävelen tuon varaston ohi, kuulen vaimeita ääniä. Vain varastossa käyneet tunnistavat suhinan löysiksi kitarariffeiksi ja kumman offbeat-ölinän Lou Reediksi. En enää ikinä halua mennä sinne varastoon.
kato mua mama mä oon yhen miehen sightseeing
Funkånaut
09.01.2012 11:49:56

Sergei Fallinen: Ei taide jakaudu oikeaan taiteeseen ja tekotaiteeseen vaan hyvään ja huonoon taiteeseen. Metallican ja Lou Reedin yhteislevy on jälkimmäistä.

Tarkemmin ottaen vielä tuokin on jokaisen omassa päätettävissä, mikä on huonoa ja hyvää. Toisten mielestä kubismi on huonoa taidetta, toisten esittävä taide.
Artturi
09.01.2012 13:01:31 (muokattu 09.01.2012 13:02:20)
Taitaa olla jotkut isommat kekkerit Metclubilaisille tiedossa Amerikan itärannikolla 23-24.6.12 vai mitä se Larssi ton videon (Fillmore 10.12) lopussa oikeen meuhkaa..??

http://www.metallica.com/tour/2011-tour-videos.asp
trashjones
09.01.2012 13:49:21
"Kyseisessä kappaleessa myös James Hetfield soittaa kitaraansa ns. "ylös-alas" -näppäilytyylillä." - Wikipedia
Jazkaa
09.01.2012 14:00:44
trashjones: http://www.nelonen.fi/uutiset/viihd … sta-albumista-suoraviivaista-mättöä

Kuulostaa kivalta.

Paskapuhetta mutta uskompa silti.
Useimmilta naisilta saa kaksi kertaa. Ensin saa vongata ja sitten saa jäädä ilman.
Arkka
09.01.2012 14:44:21

trashjones: http://www.nelonen.fi/uutiset/viihd … sta-albumista-suoraviivaista-mättöä

Kuulostaa kivalta.

Melkosia "yksityiskohtia" :)

Tosi jees kyllä jos on simppeliä, vaikka ei se tyyli niin oleellista ole, kuhan olis laatua.
ramionparas
09.01.2012 14:56:55 (muokattu 09.01.2012 14:58:14)

Arkka: Melkosia "yksityiskohtia" :)

Tosi jees kyllä jos on simppeliä, vaikka ei se tyyli niin oleellista ole, kuhan olis laatua.

tajuisivat edes sen että ei sen levyn pidä olla 80min pitkä, että kyllä joku 45-60min levy riittää ihan hyvin..
http://www.evilpiggy.tk http://www.mikseri.net/epm http://www.myspace.com/evilpiggymachine
J.Nikkanen
09.01.2012 15:40:44
Braaps! Pröpöpöpöp! Priit!

Jazkaa: Paskapuhetta mutta uskompa silti.

Karu veikkaus:

-OK riffejä mutta liikaa copy/paste meininkiä
-Kömsöt rumpurallit
-Ylipyöreä bassosaundi
-Masterointi fuzzboxin läpi tmsp.

Toivottavasti olen väärässä ja levy on oikeinkin hyvä. Silti Kirkin puheet jostain kumman syystä hieman pelottavat.
Elikkäs.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)