-J.- 03.01.2008 16:35:16 | |
---|
Ei millään pahalla kenellekkään mutta näyttäisi tuo yli 2000 kirjoitusta tästä orkesterista olevan aivan liikaa... Ei täällä tarttee käydä jos ei kestä katsoa näitä kirjoituksia.... =D Elä vedä ittees. -Tilutuksen harjoittaminen vaatii vikkeliä sormia ja aivan kuten muukin kitaran käyttäminen, pitkiä hiuksia. Suuresta egosta, nahkahousuista ja lavakarismasta on myös etua tilutuksessa |
Räkkipeli 03.01.2008 17:12:04 | |
---|
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
RekoS 03.01.2008 17:47:39 | |
---|
menee jo vähän liikaa offtopiciksikin, mutta.. Ja et kai voi selvinpäin väittää Utriaisen olevan TEKNISELTÄ OSAAMISELTAAN edes lähellä L&L -kaksikkoa? Ei sitten väitetä, mutta olen puoliksi sitä mieltä. Latvalahan on oikeasti kova kitaristi. Mutta Laiholle pärjää kyllä. Etenkin komppauksessa, joka Laiholla on aika huono osa-alue: Esim. Are you dead yet, ei vedä riffiä mielestäni kovin jämäkästi, kun Utriainen & Nygård parivaljakko vetäisi kyseisen riffin huomattavasti jämäkämmin ja munakkaamman kuuloisesti. Mutta voidaan toki jatkaa väittelyä vaikka pikaviesteillä... :D |
Kasperi Tervonen 03.01.2008 18:09:42 | |
---|
Kyllä, mutta makuasioista on turha kiistellä. Kuitenkin ovat makuasioita. Ööh... Suoranainen kiistely voi olla kieltämättä aika turhaa, mutta mistä hitosta täällä edes voitaisiin keskustella jollei kukaan toisi esille omia mielipiteitään niistä kuuluisista makuasioista? Käsittääkseni tämän yleisen keskustelemisen ideana on kuitenkin aika pitkälti se, että ihmiset esittävät omia perusteltuja näkemyksiään joiden tarkoituksena on herättää ajatuksia ja keskustelua, ja täten kenties jopa vaikuttaa muiden ihmisten mielipiteisiin? Väännän nyt vielä rautalangasta: Joku Amoral-diggari sanoo: "Pidän Children Of Bodomia teknisesti aika keskinkertaisena bändinä, sillä soitto on livenä haparoivaa. Jos tämä johtuu alkoholista, niin herää kysymys, että miksi helvetissä vetää ennen keikkaa/keikalla perseet? Mielestäni hieman lapsellista toimintaa, ja epäkunnoittavaa yleisöä kohtaan. Esimerkiksi Amoral vetää livenä rutkasti Bodomia tiukemmin, vaikka heidänkin musa on teknisesti todella vaativaa" Joku Mr. Bodomfan666 sitten lukee tämän, tsekkaa youtuubasta vähän Amoralia ja mietiskelee pienessä päässään, että: "perkele, onpas tiukkaa shittiä! Ehkäpä CoB ei sittenkään ole niiiiin ihmeellinen bändi muihin verrattuna" Kas kummaa, subjektiiviseen mielipiteeseen (lue: makuasiaan) on täten vaikutettu. Asia erikseen on se, että missä se fiksun keskustelun ja tyhjänpäiväisen kiistelyn raja sitten kenenkin mielestä kulkee... "the MG sounds totally SLAMMING-the overdrive is CRUSHING" -Zakk Wylde |
luopio 03.01.2008 20:23:54 | |
---|
Kyllä, mutta makuasioista on turha kiistellä. Kuitenkin ovat makuasioita. Ei kun ei. Syntisin heittäköön viimeisen kiven |
SuckerPunch 04.01.2008 12:58:26 | |
---|
Kuka menee COB:n keikalle pelkästään kuuntelemaan kuinka hyvin Jaskan basari-iskut pysyy tahdissa tai kuinka hyvin Laihon bendit osuu kohilleen tai muutenkin analysoimaan musiikkia. Tätä harrastavia nörttejä varten on olemassa Dream Theather. COB on rokkibändi,prkl. Ja kertokaa joku kiltti mitä eroo on hyvällä kitaristilla ja teknisesti hyvällä kitaristilla? |
Kasperi Tervonen 04.01.2008 16:48:24 | |
---|
Kuka menee COB:n keikalle pelkästään kuuntelemaan kuinka hyvin Jaskan basari-iskut pysyy tahdissa tai kuinka hyvin Laihon bendit osuu kohilleen tai muutenkin analysoimaan musiikkia. Tätä harrastavia nörttejä varten on olemassa Dream Theather. COB on rokkibändi,prkl. Tätä harrastavia nörttejä varten on olemassa Dream Theater, eikä mikään vitun Dream Theather... Mutjoo, mä ainakin meen keikoille ihan nauttimaan hyvästä musasta, enkä leikkimään mitään rokkipoliisia. Siitä huolimatta kuuntelen mielummin tarkkaa soittoa kuin epätarkkaa soittoa. Se nimittäin vaikuttaa ihan positiivisesti fiilikseenkin, jos sieltä musiikista ei kuulu mitään päin reisiä venytettyjä bendejä tai epätahdissa soitettuja basareita, ne ei nimittäin kuulosta kovinkaan jumalaiselta. Ja kertokaa joku kiltti mitä eroo on hyvällä kitaristilla ja teknisesti hyvällä kitaristilla? Teknisesti hyvä kitaristi pystyy varmaan halutessaan soittamaan vähän vaativampiakin juttuja kuin vähemmän tekninen kitaristi? "the MG sounds totally SLAMMING-the overdrive is CRUSHING" -Zakk Wylde |
M!Xu 04.01.2008 17:05:15 | |
---|
Ja kertokaa joku kiltti mitä eroo on hyvällä kitaristilla ja teknisesti hyvällä kitaristilla? Hyvällä kitaristilla on teknisen osaamisen lisäksi tyylitaju kehittynyt niin, että hän osaa tarvittaessa soittaa ei-teknisiä juttuja, jos ne kuulostavat hyvältä. Hyvän kitaristin soitto on muutakin kuin soittoteknistä masturbaatiota. Soitossa kuuluu sielu ja tunne, eikä soiton tarvitse välttämättä olla järin teknistä. Soitosta ei tehdä teknisesti vaikeaa vaan sen takia, että sen täytyy olla teknisesti vaikeaa. Hyvänä esimerkkinä Emppu Vuorinen. Soittaa yksinkertaisia juttuja Nightwishissa, eikä pönkitä omaa osaamistaan. Helppoja ja simppeleitä kuvioita kompatessa ja ollessaan taustalla. Mutta kun on aika ruveta sooloilemaan, pääsee teknisempi osaaminen loistamaan. Ja käsittämättömän tyylikäs vibrato ja saundi ja tyyli ja tietty tyyneys... Anteeksi offtopic. Pöö. |
-J.- 04.01.2008 17:10:53 | |
---|
Hyvänä esimerkkinä Emppu Vuorinen.... Tämä on muuten aivan totta. Itse kanssa kiinnitin tuossa joku aika sitten huomiota empun soittoon. Malttaa soittaa taustalla yksinkertaista komppausta ja kun on soolon niin energiaa virtaa kitaran kielillä. Ja jatkan samalla Anteeksi offtopic- linjalla. -Tilutuksen harjoittaminen vaatii vikkeliä sormia ja aivan kuten muukin kitaran käyttäminen, pitkiä hiuksia. Suuresta egosta, nahkahousuista ja lavakarismasta on myös etua tilutuksessa |
Janus 04.01.2008 17:48:57 | |
---|
Hyvänä esimerkkinä Emppu Vuorinen. Soittaa yksinkertaisia juttuja Nightwishissa, eikä pönkitä omaa osaamistaan. Helppoja ja simppeleitä kuvioita kompatessa ja ollessaan taustalla. Mutta kun on aika ruveta sooloilemaan, pääsee teknisempi osaaminen loistamaan. Ja käsittämättömän tyylikäs vibrato ja saundi ja tyyli ja tietty tyyneys... Emppuhan on maailman paras Nightwish-kitaristi, koska soittaa ne Tuomaksen säveltämät soolot ensiksi levylle just niinkuin ne menee ja sit myös livenä parhaan taitonsa mukaan samalla tavalla. |
Kasperi Tervonen 04.01.2008 17:54:46 | |
---|
Hyvällä kitaristilla on teknisen osaamisen lisäksi tyylitaju kehittynyt niin, että hän osaa tarvittaessa soittaa ei-teknisiä juttuja, jos ne kuulostavat hyvältä. Hyvän kitaristin soitto on muutakin kuin soittoteknistä masturbaatiota. Soitossa kuuluu sielu ja tunne, eikä soiton tarvitse välttämättä olla järin teknistä. Soitosta ei tehdä teknisesti vaikeaa vaan sen takia, että sen täytyy olla teknisesti vaikeaa. Hyvänä esimerkkinä Emppu Vuorinen. Soittaa yksinkertaisia juttuja Nightwishissa, eikä pönkitä omaa osaamistaan. Helppoja ja simppeleitä kuvioita kompatessa ja ollessaan taustalla. Mutta kun on aika ruveta sooloilemaan, pääsee teknisempi osaaminen loistamaan. Ja käsittämättömän tyylikäs vibrato ja saundi ja tyyli ja tietty tyyneys... Anteeksi offtopic. Olen muuten täysin sama mieltä, mutta ihmettelen että miksi niin moni jättää huomioimatta sen, että myös vibrato ja bendit ovat myös osa tekniikkaa? Ainakin mun mielestä ne vaikuttavat todella paljon siihen, kuinka "sielukkaalta ja tunteikkaalta" soitto kuulostaa, vaikka kyse saattaa olla hyvinkin pitkälti siitä, kuinka hyvin em. tekniikat ovat hallussa. Ei se tekniikka ihan nopeuden synonyymi ole, ainakaan mun mielestä. "the MG sounds totally SLAMMING-the overdrive is CRUSHING" -Zakk Wylde |
masterhat 05.01.2008 14:50:47 (muokattu 05.01.2008 14:54:25) | |
---|
Tietääkös kukaan mikä on Laihon suosikki albumi? Tai siis hänen mielestä paras ikinä tehty levy kokonaisuutena. Vinkki. Alice in C*ains - D*rt laita kirjaimet tähtien tilalle, ja menkää nuoremmat ihmeesä tutustumaan kyseiseen levyyn Itse olin hieman yllättynyt tuosta, mutta ennen kaikkea positiivisesti. Toki mielipiteet vaihtelee aina kovasti ajoittain, ja tämäkin on vain yksi ainoa kerta, kun olen laihon kuullut sanovan niin E: Kuka menee COB:n keikalle pelkästään kuuntelemaan kuinka hyvin Jaskan basari-iskut pysyy tahdissa tai kuinka hyvin Laihon bendit osuu kohilleen tai muutenkin analysoimaan musiikkia. Tätä harrastavia nörttejä varten on olemassa Dream Theather. COB on rokkibändi,prkl. putosin. saat plussan Snails against humanity |
825107 05.01.2008 15:06:20 (muokattu 05.01.2008 15:07:31) | |
---|
Tietääkös kukaan mikä on Laihon suosikki albumi? Tai siis hänen mielestä paras ikinä tehty levy kokonaisuutena. Vinkki. Alice in C*ains - D*rt laita kirjaimet tähtien tilalle, ja menkää nuoremmat ihmeesä tutustumaan kyseiseen levyyn Itse olin hieman yllättynyt tuosta, mutta ennen kaikkea positiivisesti. Toki mielipiteet vaihtelee aina kovasti ajoittain, ja tämäkin on vain yksi ainoa kerta, kun olen laihon kuullut sanovan niin Ozzyn Randy Rhoads Tribute levyn Laiho on useampaankin kertaan maininnut suosikikseen. http://www.cobhc.com/index.php?id=alexi Tuolla ainakin Laiho listannut muutamia suosikkialbumejaan. |
masterhat 05.01.2008 15:08:42 | |
---|
Ozzyn Randy Rhoads Tribute levyn Laiho on useampaankin kertaan maininnut suosikikseen. http://www.cobhc.com/index.php?id=alexi Tuolla ainakin Laiho listannut muutamia suosikkialbumejaan. eikä sanakaan dirtistä. uskoni miekkoseen tippui nyt... Snails against humanity |
Räkkipeli 05.01.2008 15:33:45 (muokattu 05.01.2008 15:33:57) | |
---|
eikä sanakaan dirtistä. uskoni miekkoseen tippui nyt... No tota sivua on päivitetty viimeks joskus 2006.. Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
moottorisaha 05.01.2008 15:49:37 | |
---|
eikä sanakaan dirtistä. uskoni miekkoseen tippui nyt... WTF? Ehkä hemmolla on aika vitusti lempilevyjä... tuollaiseen muutaman listaukseen nyt ei välttämättä kaikkia hyviä levyjä mahdu. "I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio |
moottorisaha 05.01.2008 15:52:17 | |
---|
Kuka menee COB:n keikalle pelkästään kuuntelemaan kuinka hyvin Jaskan basari-iskut pysyy tahdissa tai kuinka hyvin Laihon bendit osuu kohilleen tai muutenkin analysoimaan musiikkia. Tätä harrastavia nörttejä varten on olemassa Dream Theather. COB on rokkibändi,prkl. Ja kertokaa joku kiltti mitä eroo on hyvällä kitaristilla ja teknisesti hyvällä kitaristilla? Joopajoo, alkaa tuo Dream Theater -läppä olemaan aika väsynyttä. "I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio |
aivokuolio 05.01.2008 16:06:16 | |
---|
Tähän väliin juuri keksimäni buudum-vitsi: Kuka on Bodomin selkeästi varakkain soittaja? - Roope-setä Latvala Joo moro. |
masterhat 06.01.2008 04:09:23 | |
---|
WTF? Ehkä hemmolla on aika vitusti lempilevyjä... tuollaiseen muutaman listaukseen nyt ei välttämättä kaikkia hyviä levyjä mahdu. ja en mä nyt ihan tosissani ollut... siis, että menetin uskoni miekkoseen, jota ei ole ikinä ollutkaan, siis uskoa... mutta ihan fiksulta heebolta vaikuttaa haastiksien perusteella, musa tosin on aika.., noh, ei mua varten. (paitsi eka sinkku ja first levy, jotka löytyvät hyllystä) pitänee kuunnella, siitä on jo tovi (6w vähintään) kun on bodom cd playerissa käynyt. kylähullut lienee paras laihon hommista, vain koska siinä on vesku kaikessa humoristisuudessaan Snails against humanity |
Doomsayer 07.01.2008 17:25:33 | |
---|
Tähän väliin juuri keksimäni buudum-vitsi: Kuka on Bodomin selkeästi varakkain soittaja? - Roope-setä Latvala Joo moro. XD Nimimerkkiäsi lainaten, tuli kyllä melkoinen "aivokuolio" tuosta vitsistä. Hyvällä tavalla tietenkin. Paskakitaristit #11 |