Aihe: Nightwish
1 2 3 4 599 100 101 102 103207 208 209 210 211
Zonebs
07.10.2012 21:41:09
seuraavaks floor on yövissyn live dvd-llä
Kun aikanaan aloitin soittamisen, luvattiin seksiä, huumeita ja rokkenrollia. Rokkenrolli paljastuikin humpaksi, huumeet väljähtäneeksi kaljaksi ja seksi... noh, jos nuo olivat seksiä, niin pärjään ehkä ilmankin.
Janus
07.10.2012 23:08:25
Zonebs: seuraavaks floor on yövissyn live dvd-llä

Tuohan on enemmän kuin todennäköistä. Hartwall Areena tarjoaa kuvaamiselle loistavat, kerran testatut puitteet ja samalla saisi Floorin laulamana myös tallennettua kattavan läpileikkauksen vanhemmasta materiaalista, periaatteessa ihan niin pitkälle menneisyyteen asti kuin bändillä on halua treenata (jopa Tarja väläytteli jossain NW-loppuaikojensa haastattelussa, että AFF:n Tutankhamenin olisi voinut ottaa päivitettynä versiona livesettiin - jäi sattuneesta syystä toteuttamatta).
Fantasmic
07.10.2012 23:18:39
Onneksi. Nuo Tarjan päivitysehdotukset kun eivät ikinä mihinkään hyvään johtaneet.
OPJ1974
08.10.2012 09:31:47

Juicy: Tässähän innostuu allekirjoittanutkin.

Vähän samaa vikaa Rahikaisella. 2000-luvun taitteen jälkeen en ole hirveämmin itse bändin tekemisiä aktiivisesti seurannut. Bändin musiikki itsessään on aina iskenyt mulle lujaa, mutta Tarjan ulvonta lisääntyvine vibroineen alkoi riipimään jossain vaiheessa aika pahasti korvia (no, tästä kommentista Tarja-fanit tietysti repivät pelihousunsa, pahoittelen siis etukäteen - mielipiteet on kuin pe**reikä, minullakin on omani).

Olsson oli sinänsä raikas tuulahdus, Tuomas osasi kyllä Irumilla hyödyntää hienosti ne taidot mihin mimmi pystyi ja tämä viimeinen on loistava levy. DPP:stä en paria biisiä lukuun ottamatta innostunut niin kovasti.

Mutta tämä Floor! Perhana, kun vedetään vanhoja biisejä rokkisoundilla/belttaamalla eikä klasarilla, puhtaasti korkeatkin nuotit, niin kyllä täällä niin sanotusti housu kostuu. Vaikka olen vanhahko ukko jo. Kaiken lisäksi lavapreesenssi on ihan toista luokkaa kuin kahdella aiemmalla. Hell Yeah. DCC, HTH ja SLS viimeisimmällä keikalla olivat jo jotain aivan superia.

Minun mielestäni Tuomaksella on nyt pakka kasassa, toivotaan, että pysyy tästäkin eteenpäin.
Regalis Apertura
08.10.2012 10:28:21
Mitenkäs käy Revampin jos/kun Floor jääkin Nightwishiin? Hajoaako Revamp (onkos tuo edelleenkin kasassa) vai jatkaako kahdessa bändissä?
reos
08.10.2012 10:30:21
Regalis Apertura: Mitenkäs käy Revampin jos/kun Floor jääkin Nightwishiin? Hajoaako Revamp (onkos tuo edelleenkin kasassa) vai jatkaako kahdessa bändissä?

En viitti kertoo, sori.
"Nokkela sanonta ei todista mitään." François-Marie Arouet "Nyt iloitsen siitä, että kokeilujen jälkeen on löytynyt siedettävä kipulääkearsenaali." Päivi Räsänen
Fantasmic
08.10.2012 11:14:00
Regalis Apertura: Mitenkäs käy Revampin jos/kun Floor jääkin Nightwishiin? Hajoaako Revamp (onkos tuo edelleenkin kasassa) vai jatkaako kahdessa bändissä?

Anette Olsson oisi vapaan vissiin, siitä niille uusi solisti?
janezki_
08.10.2012 14:23:04

Miksei pysyisi kasassa? Nightwish ei vedä keikkoja enää 3 vuotta putkeen niinkuin DPP:n aikaan vaan nyt vähän päälle vuoden selkeissä jaksoissa eli aikaa jää muuhunkin. Seuraava levy Nightwishilla menee vuoteen 2014 joten aikaa Jansenilla on ReVampille (uusi levy kuulemma tulossa keväällä).
Mie oon vaan basisti...
Outza66
08.10.2012 22:05:17
Slow on ihan yhtä kökkö ennenkin, koska kiteeläiset raahustaa swingiiään kun vähä-äijät savutuvan laattialla. Sitä ei laulajan vaihto pelasta, ei sitten millään.

Planet Hell ja Lasti Ride toimii, vaikkei suuremmin sykäytä erilaisuudellaan. Ja mua häiritsee kovin ettei typyllä pysy toppi päällä, ois ehkä jeesusteipin tai henkseleiden paikka? Heh.

Uutisvuodossa oli viikon paras kuitti: "Nightwish, Suomen kokoomuslaisin bändi! Yksi sairasloma ja ULOS!"
- I am hard but I*m friendly (Alannis Morisette, A Hand In My Pocket)' - I am not always strong and sometimes I*m even wrong (Shania Twain, The Woman In Me)
McNulty
09.10.2012 09:46:34
Muuta en Lattia Jansenista tiedä, kuin että yhden youtube-videon näin missä hää oli Nightwishin solistina ja näytti huomattavasti paremmalta ja paremmin bändin ilmeeseen sopivalta kuin Uulzon. Lauluääntä en kuullut kun joku yleisöstä kirkui kuvaajan iPhoneen ja kannettavan kaiuttimet muutenkin... :)
Askr
09.10.2012 10:38:58 (muokattu 09.10.2012 10:47:57)
Outza66: kiteeläiset raahustaa swingiiään kun vähä-äijät savutuvan laattialla.

Ei nyt täysin osu tähän, mutta tuli kommentista yleisemmin mieleen: minusta tämän draaman yhteydessä (ja muutenkin) tämä stereotypioilla eli kiteeläisyydellä selittäminen on aika väsynyttä. Bändi tai ex-solisti ei ole toiminut tai on toiminut asianmukaisesti, kuka näistä tietää, mutta mikään kiteeläisyys tai ruotsalaisuus ei sitä kummankaan osapuolen kohdalla selitä. Lähinnä stereotypioiden käyttö halventavassa mielessä kertoo lausujansa halusta sanoa, että tyypit on juntteja toisin kuin minä, koska osatessani tyypittää junttiuden osoitan, että olen sen ulkoupuolella.

Ylipäänsä sama liittyen laajemmin heavyyn. Kun Ilkka Alanko totesi taannoin Metro Liven haastattelussa "En ole pahoillani siitä, että hevibuumi näyttäisi vetäytyvän maalle, jossa sen paikka onkin" niin mitä muuta hän halusi ilmaista kuin omaa ylemmyyttään, valaistuneempaa otettaan asioihin ja musiikillista ajankohtaisuuttaan? Oletus omasta intellektuellista (joensuulaisesta) kosmopoliittisuudesta kirjoitettuna rivien väliin siis. Niin että toki Pekka Pekkalan piti näistä samoista syistä Hesarin maanantaisen Floor Jansenia Nightwishissa kiittävän artikkelin paperiversiossa sanoa itsensä irti "korniudesta" mainitsemalla sukkahousuhevi, ruotsinlaivabändit ja Spinal Tap.

Floor Jansen tuntuu pätkien perusteella kuulostavan kyllä valtavan hienolta. Puhdas, kirkas ja täyteläinen ääni, ja iso työkalupakki ilman itsetarkoituksellisia kommervenkkejä käytössä. Harmittaa ettei ole Hartwall-areenalle lippuja.
Musta Arkipyhä
09.10.2012 11:00:14
Askr: Ei nyt täysin osu tähän, mutta tuli kommentista yleisemmin mieleen: minusta tämän draaman yhteydessä (ja muutenkin) tämä stereotypioilla eli kiteeläisyydellä selittäminen on aika väsynyttä. Bändi tai ex-solisti ei ole toiminut tai on toiminut asianmukaisesti, kuka näistä tietää, mutta mikään kiteeläisyys tai ruotsalaisuus ei sitä kummankaan osapuolen kohdalla selitä. Lähinnä stereotypioiden käyttö halventavassa mielessä kertoo lausujansa halusta sanoa, että tyypit on juntteja toisin kuin minä, koska osatessani tyypittää junttiuden osoitan, että olen sen ulkoupuolella.

Ylipäänsä sama liittyen laajemmin heavyyn. Kun Ilkka Alanko totesi taannoin Metro Liven haastattelussa "En ole pahoillani siitä, että hevibuumi näyttäisi vetäytyvän maalle, jossa sen paikka onkin" niin mitä muuta hän halusi ilmaista kuin omaa ylemmyyttään, valaistuneempaa otettaan asioihin ja musiikillista ajankohtaisuuttaan? Oletus omasta intellektuellista (joensuulaisesta) kosmopoliittisuudesta kirjoitettuna rivien väliin siis. Niin että toki Pekka Pekkalan piti näistä samoista syistä Hesarin maanantaisen Floor Jansenia Nightwishissa kiittävän artikkelin paperiversiossa sanoa itsensä irti "korniudesta" mainitsemalla sukkahousuhevi, ruotsinlaivabändit ja Spinal Tap.

Floor Jansen tuntuu pätkien perusteella kuulostavan kyllä valtavan hienolta. Puhdas, kirkas ja täyteläinen ääni, ja iso työkalupakki ilman itsetarkoituksellisia kommervenkkejä käytössä. Harmittaa ettei ole Hartwall-areenalle lippuja.

Täysin samaa mieltä.Hieno teksti.Plussaa paukahti.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Outza66
09.10.2012 16:56:48
Askr: Ei nyt täysin osu tähän, mutta tuli kommentista yleisemmin mieleen
No voi hyvänen aika. Siis asian vierestä puhuminenko sitten on kovasti sivistynyttä? Minä vain sanoin että pojat soittavat jazzia kiteeläisittäin ja se on ollut mielipiteeni levyn julkaisusta asti??? Se vain käy mun korvaan - konsertissakin ihan kiemurtelin vaivaantuneena koko biisin.

Muuhun en ota kantaa, vaihtakoon solistia just niin sivistyneesti tai sivistymättömästi kun haluavat. Vaikka takaisin Turuseen; eihän mun tartte kuunnella tai ostaa levyjä jos en halua.

T: nimim. Kuusamolainen
- I am hard but I*m friendly (Alannis Morisette, A Hand In My Pocket)' - I am not always strong and sometimes I*m even wrong (Shania Twain, The Woman In Me)
Twinkle
09.10.2012 19:01:12 (muokattu 09.10.2012 19:04:40)
Vaikea uskoa että kukaan nyt erityisen kattavaa analyysiä yrittääkään ihmisestä tehdä sen perusteella missä se on kasvanut, vaikka noin niinkuin periaatteessa perämetsäläisille liveroolipelaajille ja eskapisteille irvinen normaalioloissa onkin aika sallittua.
Outza66
12.10.2012 11:20:02
Twinkle: Vaikea uskoa että kukaan nyt erityisen kattavaa analyysiä yrittääkään ihmisestä tehdä sen perusteella missä se on kasvanut, vaikka noin niinkuin periaatteessa perämetsäläisille liveroolipelaajille ja eskapisteille irvinen normaalioloissa onkin aika sallittua.
Julkkisten irvinen on jopa suotavaa heh.

Minä yleensä tykkään kun bändit ja artistit tekee crossovereita ja kokeilee uutta. DPP on yksi parhaista levyistä ikinä (eikä vaan suomalaisista) mun mielestä silti, juurikin siitä syystä että siinä kokeillaan kaikki mahdollinen kansanmusiikista sinfoniaan reippaasti ja innolla; ilman että Tarjan yksitotinen jolina jättää kaiken muun alleen niinkuin aikaisemmlla NW levyillä.

Mutta täytyyhän se nyt olla mahdollista sanoa jos joku mun mielestä soittaa jotain huonosti, vaikka kuinka olis kiteeltä ja säälittävä? Muuten tästä tulee varsinainen Kuningas Ilman Vaatteita -satu.
janezki_
14.10.2012 17:17:58
Jansen kirjoitti seuraavaa:

On the 4th of November the NIGHTWISH shows continue in the UK. I am super excited to join them on the rest of the World Tour and the summer festivals in 2013!!!

Eiköhän olisi kohta aika julistaa hänet ihan viralliseksi laulajaksi.
Mie oon vaan basisti...
TheMusiikkmies
14.10.2012 17:22:33
janezki_: Jansen kirjoitti seuraavaa:

Eiköhän olisi kohta aika julistaa hänet ihan viralliseksi laulajaksi.

Näyttää kyllä hyvin todennäköiseltä mutta en sanoisi vielä varmaksi sillä herra holopainen ei varmaan halua tehdä hätiköityjä liikkeitä enää.
Vois kyllä käydä ens kesänä sauna open airissa tsekkaamassa miten se esiintyminen sujuu. Saisivat vain alkaa kinnittelemään muitakin bändejä..
Elämä on kuin vessapaperi, joskus pyyhkii hyvin joskus taas ei.
Samuel P.
15.10.2012 11:54:11

Mitä olen tuossa muutaman tuubivideon katsonut, meininki sekä lavalla että yleisössä on nyt näyttänyt todella hyvältä. Näyttää kuin kaikki olisivat uutta virtaa täynnä, huimaa mitä energinen ja luonnollinen esiintyjä siinä keulilla voi saada aikaan. Toivottavasti Jansenista tulee uusi virallinen jäsen, ainakin noiden pätkien perusteella näyttää että se jokin on nyt loksahtanut kohdilleen. Veikkaanpa että tämä jenkkilän kiertue on saavuttanut sille asetetut tavoitteet.

Alkoi kyllä tuo Sauna Open kiinnostamaan.
Hetfield
17.10.2012 06:37:28

http://www.youtube.com/watch?v=GiFpl7sqwz0

Leffan railerikin julkastu.
I quit the band... Now I just play with myself.
Flow
17.10.2012 11:13:26
ihan oli hieno traileri. Odotan leffaa ihan innolla koska vaikutti juuri semmoiselta joka yleensä minuun kolahtaa :)
Kilisee kilisee varpuset saatana. -Kukkis 77
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)