![]() 07.02.2005 18:32:42 | |
---|---|
Mua kiinnostaa aika monikin bändi, joilla ei valitettavasti ole levydiiliä. www.ultramayhem.org ja muista että tepez valvoo | |
![]() 07.02.2005 18:38:01 | |
Mitä vittua sit oikein vastailet näihin topikkeihin jos ei kiinnosta??? Meitä muita kyllä kiinnostaa. Alkaa pikkuhiljaa ottamaan päähän, kun jätkä haukkuu melkein kaikki hevibändit lyttyyn ilman mitään järkeviä perusteluja. Koska: Olen kuluttanut metallia ja soittanut sitä siitä saakka kun opettelit runkkaamaan omatoimisesti ja nähnyt kuinka sekä rässi, pottu että lakuhevi junnataan maahan käsittämättömän kuraisten odotusten vuoksi sekä nähnyt kuinka häiritsevästä musiiksita tehdään popularisoitua ja koko perheen hupia. Olen kiinnostunut juuri sinkingin ja ultramayhemin kaltaisten lupausten takia seuraamaan tätäkin aluetta mutta suoraansanoen, edelleen valtaosa pitkätukista on sitä saatanan vastenmielistä HC-fanittavaa joka asiasta pulttaavaa roskasakkia jonka kiusaamiseen alennun vain koska en malta olla pöllimättä lapselta tikkaria. Minä pidän metallista, edelleen. On vain hirveä sääli että sitä tehdään kovin vähän nykyään. Siis hyvää metallia. Eikä siitä uudestakaan jaksa innnostua enää samalla tavalla. Voin jatkossa eritellä mieliksesi jokaisen pikku yksityiskohdan mkä vituttaa varsinkin suomihevissä ja sen edustajistossa jottei tarvitsisi sunkaan arvailla mikä mua niin vituttaa nykymenossa. | |
![]() 07.02.2005 18:47:17 | |
Koska: Olen kuluttanut metallia ja soittanut sitä siitä saakka kun opettelit runkkaamaan omatoimisesti ja nähnyt kuinka sekä rässi, pottu että lakuhevi junnataan maahan käsittämättömän kuraisten odotusten vuoksi sekä nähnyt kuinka häiritsevästä musiiksita tehdään popularisoitua ja koko perheen hupia. Jos joku asia on suosittua, ei se minusta tee siitä välttämättä yhtään huonompaa. Olen kiinnostunut juuri sinkingin ja ultramayhemin kaltaisten lupausten takia seuraamaan tätäkin aluetta mutta suoraansanoen, edelleen valtaosa pitkätukista on sitä saatanan vastenmielistä HC-fanittavaa joka asiasta pulttaavaa roskasakkia jonka kiusaamiseen alennun vain koska en malta olla pöllimättä lapselta tikkaria. Valtaosa pitkätukista on erittäin mukavaa ja huumorintajuista sakkia, jotka ymmärtävät ja seuraavat myös nykypäivän metallikulttuuria vanhoja legendoja unohtamatta. Minä pidän metallista, edelleen. On vain hirveä sääli että sitä tehdään kovin vähän nykyään. Siis hyvää metallia. Eikä siitä uudestakaan jaksa innnostua enää samalla tavalla. Itseasiassa tänä päivänä metallia tehdään enemmän kuin koskaan ennen. Varmasti löytyy paljon sellaisiakin bändejä, mistä jopa jätkän täytyy tykätä, kun vaan jaksaa kaivella pintaa syvemmältä. Sillä ei sitten mahda kukaan mitään, jos et jaksa innostua mistään. Voin jatkossa eritellä mieliksesi jokaisen pikku yksityiskohdan mkä vituttaa varsinkin suomihevissä ja sen edustajistossa jottei tarvitsisi sunkaan arvailla mikä mua niin vituttaa nykymenossa. Siitä vaan. Odotan innolla. Haetaan (soolo)kitaristia thrash metal bändiin (Lpr). | |
![]() 07.02.2005 18:52:45 | |
Koska: Olen kuluttanut metallia ja soittanut sitä siitä saakka kun opettelit runkkaamaan omatoimisesti ja nähnyt kuinka sekä rässi, pottu että lakuhevi junnataan maahan käsittämättömän kuraisten odotusten vuoksi sekä nähnyt kuinka häiritsevästä musiiksita tehdään popularisoitua ja koko perheen hupia. Ei se siltä vaikuta, koska et tunnu useinkaan tietävän, mistä puhut. | |
![]() 07.02.2005 18:53:47 | |
Onhan siellä ollut 90-luvun alun death metal ja Bathory. Tiedetään varsin hyvin. Tarkoitin että ei sieltä ruotsistakaan enää niin ihmeellistä kamaa tule. Bathory on legendaarinen. "I really don't care about Kirk (Hammett) — he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job — how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine | |
![]() 07.02.2005 18:57:42 (muokattu 07.02.2005 19:00:48) | |
Mielipiteet ovat mielipiteitä, mutta itse sanoisin Ruotsista tulevan vaikka mitä, esimerkiksi: Amaran, Amon Amarth, Arch Enemy, At The Gates, Bathory, Bloodbath, Candlemass, Crown, Dark Funeral, Dark Tranquillity, Deathstars, Dismember, Edge of Sanity, Entombed, Evergrey, Haunted, Hypocrisy, Katatonia, Lake of Tears, Marduk, Meshuggah, Opeth, Pain, Pain of Salvation, Soilwork, Thyrfing, Tiamat, Unmoored, Vintersorg. Tuosta listasta ainoastaan Bathory ja Marduk kolahtavat. Jötis-"deathi" tahi huono tusinabläkkis (Dark Funeral) ei putoo. Opethista olen kovasti yrittänyt pitää kun kaikki sitä niin kovasti hehkuttavat, mutta kun ei niin ei. Joku Pain, uusi In Flames ja uusi Tiamat on jo niin onnetonta että alta pois. Jätkä muuten unohti Unleashedin. Alkupään tuotanto on suhteellisen kovaa dödistä. No mutta... mielipiteitä taasen. "I really don't care about Kirk (Hammett) — he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job — how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine | |
![]() 07.02.2005 18:59:16 | |
Jos joku asia on suosittua, ei se minusta tee siitä välttämättä yhtään huonompaa. Sitä en tarkoittanut. Myyntimäärät eivät välttämättä korreloi laadun kanssa. Esim FF ei ole menettänyt teräänsä kuin vain jonkin verran vuosien saatossa, tottakai soul of a new machinen ollessa SE levy. Tai MH tai Deicide... joka oikeasti teki perkeen kovan levyn. Toisaalta nämä kaikki ovat pitkän linjan bändejä. Tarkoitin sitä että kun huomattiin että rässi myy, kaikki halus semmoisen rässibändin talliinsa. ->tarjonta pääs käsistä ja skene kuoli runsaudenpulaan. Sittten sama dödön kanssa ja sama lakun kanssa. Liikatarjonta ja se että metallin imagolla ratsastaa iniseviä goottipellejä vituttaa kohtuuttomasti. aikanaan homma oli selkeätä: Heviä tehdään koska se on hauskaa, ei koska kaikki muutkin tekee niin. Sellaista metallia olikin kiva kuunnella. Valtaosa pitkätukista on erittäin mukavaa ja huumorintajuista sakkia, jotka ymmärtävät ja seuraavat myös nykypäivän metallikulttuuria vanhoja legendoja unohtamatta. Niin. Jotka pukeutuvat samalla tavalla, kuuntelevat samoja bändejä henggaavat samoissa porukoissa, puhuvat samoista asioista ja ovat muutenkin niin vitun homogeenisä että alta pois. Siinä on syynsä edelleen miksi leikkasin tukkani ja ostin vaatteeni henkkamaukalta; jestas sitä shokkiefektiä Cornerbaarissa kun sinne menee trendivaatteissa sisään puhumaan deicidestä... "Mitä vittua, mistä SÄ tiiät diisaidin? Vittu mäluulin et kaikki jotka skedettää on vitun pellejä!" Itseasiassa tänä päivänä metallia tehdään enemmän kuin koskaan ennen. Varmasti löytyy paljon sellaisiakin bändejä, mistä jopa jätkän täytyy tykätä, kun vaan jaksaa kaivella pintaa syvemmältä. Sillä ei sitten mahda kukaan mitään, jos et jaksa innostua mistään. Joka ei ole hyvä asia. Metalliin pätee samat asiat kuin muuhunkin musiikkiin... eli mitä enemmän tarjontaa sitä enemmän paskaa. Se tekee kaltaiselleni oldskool romantiseeraajalle todella vaikeaksi tutustua mihinkään uuteen. Iniquity kylä yllätti, ja rotiska aikoinaan. Ja Nile, tottakai, mutta niilläkin alkaa olemaan kai kymmenen vuotta takana jo. Kun tää angsti hevin uus tuleminen, mitä näit on, callisto, isis ja vaik mitä, ne kaikki häviää katatonialle kuusnolla eikä sekään ollut ikinä kovin hienoo bändi. | |
![]() 07.02.2005 19:00:39 | |
Ei se siltä vaikuta, koska et tunnu useinkaan tietävän, mistä puhut. Niinno... Jos sillä nyt oikeasti on mitään väliä etten jaksa opetella kuuntelemieni bändien soittajien nimiä ulkoata niin voi vittu. Tampabay/bay area kämmi oli kyllä selkeä sellainen. | |
![]() 07.02.2005 19:01:56 | |
Tiedetään varsin hyvin. Tarkoitin että ei sieltä ruotsistakaan enää niin ihmeellistä kamaa tule. Bathory on legendaarinen. Siksi mä sanoinkin, että "onhan siellä ollut", koska nykyään ei mulle ole muuta tarjottavaa kun Haunted ja Arch Enemy. | |
![]() 07.02.2005 19:13:43 | |
Sitä en tarkoittanut. Myyntimäärät eivät välttämättä korreloi laadun kanssa. Näinhän se menee. Hyvää metallia löytyy sekä listojen kärkipäästä että demotasolta ja siltä myös väliltä. Tarkoitin sitä että kun huomattiin että rässi myy, kaikki halus semmoisen rässibändin talliinsa. ->tarjonta pääs käsistä ja skene kuoli runsaudenpulaan. Sittten sama dödön kanssa ja sama lakun kanssa. Näinhän siinä on käynyt. Hiukan huolestuttaa nykyinen thrash metallin runsas tarjonta. Todella monethan sitä nykyään vääntävät. Toivottavasti ns. uusi tuleminen jatkuu, eikä genre floppaa uudestaan liian nopeasti. Liikatarjonta ja se että metallin imagolla ratsastaa iniseviä goottipellejä vituttaa kohtuuttomasti. aikanaan homma oli selkeätä: Heviä tehdään koska se on hauskaa, ei koska kaikki muutkin tekee niin. Sellaista metallia olikin kiva kuunnella. Samaa mieltä, mutta eiköhän suurin osa tämänkin päivän hevibändeistä soita sitä sen takia, kun se on niin helvetin hauskaa ja siistiä. Jos ei, niin sitten on jotain pahasti vialla, enkä siihen kyllä usko. Niin. Jotka pukeutuvat samalla tavalla, kuuntelevat samoja bändejä henggaavat samoissa porukoissa, puhuvat samoista asioista ja ovat muutenkin niin vitun homogeenisä että alta pois. Siinä on syynsä edelleen miksi leikkasin tukkani ja ostin vaatteeni henkkamaukalta Hmm.. parempi olla sanomatta tähän yhtään mitään :) Itsehän en lettiäni leikkaa, enkä henkkamaukkaa kohti edes sylje. Joka ei ole hyvä asia. Metalliin pätee samat asiat kuin muuhunkin musiikkiin... eli mitä enemmän tarjontaa sitä enemmän paskaa. Totta, mutta paskan joukosta löytyy välillä niitä helmiäkin. Haetaan (soolo)kitaristia thrash metal bändiin (Lpr). | |
![]() 07.02.2005 20:38:12 | |
Kuulin todellakin tätä eilen rautakangessa. Ei se nyt heti tajuntaan iskenyt mut kyl tätä mielellään kuunteleepi. Mulle tuli siitä biisistä testament mieleen, en tie kui. On täs nyt hiukan kreatoria. Mut ehkä hieman liikaa tollasta "jööttepori-melodiaa" jos ymmärrätte. Laulu just siinä rajalla et menee liian rankaksi thrashiin, mut nippanappa menee viel. Kun oon kyllästyny sellaseen lauluun kun nykyään kaikki vetää. Samoilla linjoilla Benin kanssa. Mut älkää nyt sit mua tuomitko. Thrash till death! | |
![]() 08.02.2005 00:11:33 | |
Onkos MrQ jo käynyt osoitteessa http://suomideathmetal.net ? Sieltä kyllä löytyy arvostelujen kautta sitä nykypäivän hyvää death metallia, missä on sitä oikeaa meininkiä. Paska saa armottoman tuomion, tutustu. Ug-kamaan keskitymme enimmäkseen. Ja jos Morbid Angelin eka kolahtaa, niin tsekkaa semmonen bändi kuin Lord Blasphemer, todella kovaa tavaraa. Ja alkuperäiseen aiheeseen vastaan kunhan biisit kuuntelen. Toivon parasta. Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium. | |
![]() 08.02.2005 00:21:39 | |
Laulu just siinä rajalla et menee liian rankaksi thrashiin, mut nippanappa menee viel. Kun oon kyllästyny sellaseen lauluun kun nykyään kaikki vetää. Samoilla linjoilla Benin kanssa. Mut älkää nyt sit mua tuomitko. Joo toi laulu on todellakin siinä rajalla. Ikävä kyllä näytämme olevan ainoat, jotka jakavat saman mielipiteen thrashin vokalisointipolitiikasta. Death/Thrash siellä ja Death/Thrash täällä ja Death/Thrashia tulee korvista ja perseaukosta. | |
![]() 08.02.2005 00:26:11 | |
Totta, mutta The Crownin Death/Thrash toimii AND THEN THERE WERE NONE! | |
![]() 08.02.2005 00:34:51 | |
Death/Thrash siellä ja Death/Thrash täällä ja Death/Thrashia tulee korvista ja perseaukosta. Odotapas vaan kun saadaan Chaos Creationin kanssa materiaalia pihalle.. Bay Area meininkiä erittäin omaperäisillä vokaaleilla. Ei löydy örinää, ei. Haetaan (soolo)kitaristia thrash metal bändiin (Lpr). | |
![]() 08.02.2005 00:37:15 | |
Totta, mutta The Crownin Death/Thrash toimii Crown oli siitä jännä bändi, ettei se kuulostanut periaatteessa miltään muulta pumpulta. Ja kyl toimii! Haetaan (soolo)kitaristia thrash metal bändiin (Lpr). | |
![]() 08.02.2005 01:13:33 (muokattu 08.02.2005 01:13:51) | |
Totta, mutta The Crownin Death/Thrash toimii Se nyt olikin se ainoa jolla toimi ja edelleen toimii. Nykyään kyllä väitetään aika huterin perustein bändejä deathrashiksi. Tuo örinä -sanakin häiritsee, eihän niitä todellisia örinälaulajiakaan niin pajon ole nykyään rässibändeissä joita voi oikeasti rässibändeiksi kutsua. Rankemman kuuloisia sitäkin enemmän, mutta yleensä ne ovat bändeissä jotka väittävät itseään death/thrashiksi sen takia, kun blastbeatin ja tremolopikkauksen sekaan on heitetty yksi riffi mikä on pöllitty slayeriltä. En minä esim. ole ikinä ymmärtänyt miksi esim. Dauntless on death/thrashiä, minusta se on aina kuulostanut täysin deathiltä. En myöskään tajua miksi Haunted tai Dew-Scented olisivat death/thrashiä, kummassakin on laulu aggressiivista huutoa, eikä mitään örinää ja riffit sitä samaa vääntöä kuin Slayerillä ja Sepulturalla. Hauntedilla rässi tosin on enää vaikute muitten joukossa, mutta silti. Woundsin Chaos Theory levyllä oli muuten ihan oikeasti sitä matalaa kuolonörinää. Pakko ei ole nykyisistä tykätä jos eivät omaan korvaan hyvältä kuulosta, mutta kaunis pyyntö, sokeria päälle, älkää puhuko örinästä ellei ole ihan oikeasti örinä kyseessä. Humppakomppi ei kuitenkaan vielä deathistä thrashiä tee, eikä viimeisen päälle aggressiivinen ja repivä huuto thrashistä deathiä. Eli ikuiseen taisteluun löysin jotain uutta sanottavaa, ehkä hiukan sekavassa muodossa. Toivottavasti tämän avulla kinaaminen jatkuu taas. Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium. | |
![]() 08.02.2005 09:15:16 (muokattu 08.02.2005 09:17:35) | |
Odotapas vaan kun saadaan Chaos Creationin kanssa materiaalia pihalle.. Bay Area meininkiä erittäin omaperäisillä vokaaleilla. Ei löydy örinää, ei. Mä olen jo odotellut mielenkiinnolla, koska pistätte demoo pihalle. Meidänkin pitäis alkaa nauhottaan kun saisin hommattua lisää mikkejä kämpille.. Täytyis käydä ostamassa muutama kappale Shure SM-57:ja. En myöskään tajua miksi Haunted tai Dew-Scented olisivat death/thrashiä, kummassakin on laulu aggressiivista huutoa, eikä mitään örinää ja riffit sitä samaa vääntöä kuin Slayerillä ja Sepulturalla. Kyllähän molempien; sekä Hauntedin ja Dew-Scentedin laulajat murisevat aikalailla. No ehkä Hauntedilla ei enään niin paljoa kun Aron aikana. Pistän edelleen vertauksia koskien vokalisointia Dew-Scented vs. Slayer, Dew-Scented vs. Exodus, Dew-Scented vs. Death Angel, Dew-Scented vs. Testament, Haunted vs. Tankard, Haunted vs. Overkill, Dew-Scented vs. Nuclear Assault, Haunted vs. Stone, Haunted vs. Vio-lence, Dew-Scented vs. Kreator, Dew-Scented vs. Divine Decay... Mä huomaan kyllä Hauntedin ja Dew-Scentedin kaltaisessa murinassa melkoisen eron yllämainitsemiini bändeihin. Eipä silti Dew-Scented ja Haunted toimivat, mutta ei niitä samallailailla jaksa kuunnnella kuin vanhempia levyjä pidempiä sessioita. | |
![]() 08.02.2005 10:35:31 | |
Kyllähän molempien; sekä Hauntedin ja Dew-Scentedin laulajat murisevat aikalailla. No ehkä Hauntedilla ei enään niin paljoa kun Aron aikana. Huutoa se on ihan oikeasti. Laulajilla vaan sattuu olemaan nykyään tietotaitoa jolla siihen huutoon saadaan sellainen todella massiivinen alapääjyrinä. Ei se kyllä mitään örinää silti ole, se on vain huutoa joka on siis jalostettu entistä aggressiivisemmalle mutta toisaalta myös hallitummalle tasolle. Enemmän tämä nykyajan vokalisointi muistuttaa esim. joittenkin metalcore bändien laulua, eli juuri sitä ison muskelimiehen huutoa (heh). Siitä sitten tykkää tai sitten ei. Eli nyt on lähinnä käsitteistä kysymys, että mikä on sitä örinää ja mikä ei. Ja sitten siitä death/thrashistä miksi nykyään nimitetään ihan kaikkea mahdollista maan ja taivaan välillä. Rässiksikin on sanottu kaikkea ihan ihme kolinaa. Menee nykyään vaikeaksi etsiä genren perusteella bändejä kun välillä tuntuu että ihmiset eivät edes tiedä mistä puhuvat. Kävin muuten miettimään, että kuinka monella suomalaisella ihan oikealla Thrash Metal bändillä sitä oikeaa örinää edes on, niin en edes keksinyt yhtään. Meillä gunnerissa taitaa olla laulaja sieltä rankemmasta päästä sitten, vaikken Samin tyyliä miksikään örinäksi sanoisi. Kyllähän siltä sekin taitaa lähteä, mutta ei meidän jutuissa käytä. No joo, onhan tämä aikamoista pilkun molestointia, mutta nyt ei ole muutakaan tekemistä kun lomapäiväkin on... Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium. | |
![]() 08.02.2005 10:41:01 (muokattu 08.02.2005 10:42:52) | |
Joo toi laulu on todellakin siinä rajalla. Ikävä kyllä näytämme olevan ainoat, jotka jakavat saman mielipiteen thrashin vokalisointipolitiikasta. Ei pidä paikkaansa. Monien muiden musiikkilajien lisäksi, thrash on miellyttänyt aina thrashina, mutta dödön ja rässin sekoitus ei koskaan. EDIT: Ja puhun nimenomaan vokaaleista. Thrash up your ass. -Ari "When a naked man is chasing a woman through an alley with a butcher knife and a hard-on, I figure he isn't out collecting for the Red Cross." | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)