Aihe: Nyky Thrash Metal
1 2 3 4 5 6 7 8
leather rebel
14.06.2004 17:16:58
Muutamia, jotka nyt sattuivat mieleen...

Forbidden : teknistä ja melodista rässiä. Hyvissä riffeissä ainakin löytyy.
Tsekkaa levy "Twisted (vai twisting?) to Form"

Dark Angel : vähän kuin räkäisempää Slayeria. Tai vanhaa Kreatoria astetta "perinteisemmällä" laululla.
"We Have Arrived" ja "Darkness Descends" ovat kovia lättyjä.

Voivod on ehkä turhan häröä, jos mainitsemiisi bändeihin vertaa, mutta kokeilemisen arvoista kylläkin. Vanhemmat levyt on enempi spedeä ja rässiä, uudemmilla kuuluu jo vahvoja proge- ja jopa poppisvaikutteita.
"Killing Technology" on helppo levy aloittaa.

Myös (vanha) Kreator on perkeleen kova, mutta vokalisointi menee kyllä rääkynän puolelle.

Vanhan liiton spede/rässi/death on itselläkin lähellä sydäntä. Nimenomaan nämä hämärämmät orkat. Metallica ja Anthrax taas eivät hirveästi kolise.
"If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless
Henko
14.06.2004 17:40:32 (muokattu 14.06.2004 17:41:35)

TANKARD tekee muuten vieläkin kai levyjä. Mut ei se oo enää sama kun ennen. Eikös se ollutkin saksalainen?
P.S. Mulle ei toimi oikeen mikään nykybändi missä on metal-liite perässä. Ne on niin munattomia.
Mun ilmakitarassa ei oo säröt päällä.
Valdemar
14.06.2004 18:03:14
Saksasta tulee Running Wild!
Backseat of a trans-am!
Ben_D
14.06.2004 18:08:30

Muutamia, jotka nyt sattuivat mieleen...

Forbidden : teknistä ja melodista rässiä. Hyvissä riffeissä ainakin löytyy.
Tsekkaa levy "Twisted (vai twisting?) to Form"

Dark Angel : vähän kuin räkäisempää Slayeria. Tai vanhaa Kreatoria astetta "perinteisemmällä" laululla.
"We Have Arrived" ja "Darkness Descends" ovat kovia lättyjä.

Voivod on ehkä turhan häröä, jos mainitsemiisi bändeihin vertaa, mutta kokeilemisen arvoista kylläkin. Vanhemmat levyt on enempi spedeä ja rässiä, uudemmilla kuuluu jo vahvoja proge- ja jopa poppisvaikutteita.
"Killing Technology" on helppo levy aloittaa.

Myös (vanha) Kreator on perkeleen kova, mutta vokalisointi menee kyllä rääkynän puolelle.

Vanhan liiton spede/rässi/death on itselläkin lähellä sydäntä. Nimenomaan nämä hämärämmät orkat. Metallica ja Anthrax taas eivät hirveästi kolise.

Niin mä en edelleenkään kysellyt näitä legendaarisia bändejä, VAAN onko kellään muusikoiden.net:n jäsenistä periteisemmän speed/thrash suuntauksen bändejä. Olen kuunnellut tätä musiikkia kohta 20 vuotta joten kyllä mä nää Kreatorit, Sodomit, Exodukset, Testamentit, Slayerit jne. tiedän.

Ja Kreator on helvetin tulinen bändi. Se on just sitä perinteistä rässiä.

TANKARD tekee muuten vieläkin kai levyjä. Mut ei se oo enää sama kun ennen. Eikös se ollutkin saksalainen?
P.S. Mulle ei toimi oikeen mikään nykybändi missä on metal-liite perässä. Ne on niin munattomia.

Tankardin kaksi viimeisintä levyä ovat ehdottomasti tutustumisen arvoisia. Todella menevää rätsiä. Nimet ovat B-Day ja Beast Of Bourbon. Viimeisin muuten ilmesty tänä vuonna ja edellinen 2003 eli on bändi vielä kasassa.
Ben_D
14.06.2004 18:09:49

Saksasta tulee Running Wild!

Ja on mun mielestä aika hanurista. Olen nähnyt kerran livenäkin.
Julmettu
14.06.2004 19:20:29
Ai niin, ja olihan tossa 80-luvulla joku sellanen speed/thrash/metal bändi... Se joku... Mikäs sen nimi nyt olikaan? Nyt muistankin! METALLICA! Ei nekään muistaakseni ole myyneet ikinä yhtään levyä!
samwyse
14.06.2004 19:26:16

Ai niin, ja olihan tossa 80-luvulla joku sellanen speed/thrash/metal bändi... Se joku... Mikäs sen nimi nyt olikaan? Nyt muistankin! METALLICA! Ei nekään muistaakseni ole myyneet ikinä yhtään levyä!

Muistaakseni 80-luku on eri asia kuin nykyaika.
www.vesabbs.com
Julmettu
14.06.2004 19:29:04

Sorry, off-topic

Mutta eikös se joku Metallica saalistanut 6 sijaa top40:ssä tässä hetki sitten! Hyvälle thrashille on siis kysyntää, kunhullut ostavat 80-luvun levyjä!
Ozzman
14.06.2004 19:45:14

Juuri Metallica ennätyksen, saamalla kuusi levyään top.40 listalle. Että kyllä hyvälle thrashille on aina kysyntää samanlailla kuin kaikille muillekkin.
Ice Cold Fucking Beer You Know! - James Hetfield
jj86
14.06.2004 19:54:52 (muokattu 15.06.2004 14:26:17)
Dave Mustainelta on tulossa uus levy, tai megadethiltä ihan miten vaan. Siinä on taas selvää rässiä nähtävissä ainakin kahessa biisissä joita olen kuullut levyltä... Tosin Megadeth ja Slayer on ihan erilaista rässiä, mutta rässiä kuin rässiä perkele.

Täytyy vaan toivoa että kantautuisi se levy pohjolaankin asti ettei tarvitsisi jostain ulkomailta yrittää tilailla.
Mun Äidinkieli kusee aika rankasti.
Deathrace King
14.06.2004 22:39:19

thrash metal kuoli 90-luvun alussa, koska ei ollut kysyntää. Ei kukaan jaksa vääntää thrashhiä jos siitä ei saa hyvää liksaa.

Pyh, thrash metallihan on nyt vahvassa nosteessa niin Suomessa, kuin ulkomaillakin. 90-luvulla asia olikin kieltämättä hiukan toinen.

Ja perinnetietoista rässiä tuoreella otteella ja brutaaleilla vokaaleilla tarjoaa Nailgunner
( http://www.nailgunner.cjb.net )

Henkilökohtaisesti tykkään thrash metallista puhuttaessa huomattavasti enemmän rankemmasta vokalisoinnista. Suomessa tosin deathrash bändejä tulee hiukan liikaa, mutta ei ne pelkät vokaalit tee thrashista deathrashia.
Thrash and mosh 'till death!
Ben_D
14.06.2004 22:46:01 (muokattu 15.06.2004 06:59:42)

Olisi mukava nähdä jotain myyntitilostoja, millaisia lukuja hyvä thrash pystyy myymään verrattuna muihin?

Mitä väliä sillä on, myykö joku musiikkityyli vai ei. Vaikkei täällä maailmassa ostais kukaan muu ainuttakaan thrash levyä niin mä ainakin ostan. Ihan paskanväliä mitä naapuri ostaa. En mä kuuntele rässiä myyntilukujen tai suosittavuuden takia, vaan siksi kun se on niin helvetin hyvää musiikkia.

Ja perinnetietoista rässiä tuoreella otteella ja brutaaleilla vokaaleilla tarjoaa Nailgunner
( http://www.nailgunner.cjb.net )

Suosittelen.
MV
15.06.2004 00:24:58
Rässi Rässi...joo-o.Ite en oikeen näistä rässeistä tiiä muita kun tuon slayerin oikeastaan ja kyllä täytyy sanoa että oikeassa mielentilassa tämä on niin mahtavaa kamaa kuin olla vaan voi ja onhan bändillä myös aivan perkeleesti hyviä biisejä mutta yks asia muo risoo. Vähän liian monessa biisissä on sitä päätöntä sahausta ja tom laulaa niin nopeasti kuin pystyy. En sitten tiä onko tää paskaa rässiä vai eikö rässi miellytä mun korvaa. Siinä ei oo semmosta kunnon fiilistä. Metallica on sitten toinen asia. Kyllä toi slayer on silti pakko mennä kattomaan vaikka sahaus vähän risookin.
mitä tähän pitäis laittaa perkele?
Julmettu
15.06.2004 00:31:20
Vähän liian monessa biisissä on sitä päätöntä sahausta ja tom laulaa niin nopeasti kuin pystyy.

Mielestäni yksi hiemoimpia elementtejä koko vitun Slayerissä!
MV
15.06.2004 00:44:49
Mielestäni yksi hiemoimpia elementtejä koko vitun Slayerissä!

Hyvä jos joku tykkää. Mä en saa siitä mitään fiiliksiä.
mitä tähän pitäis laittaa perkele?
Super-Jari
15.06.2004 01:04:51
Minun mielestä Metallica ei edes ole mitään thrash metallia. Ja jos onkin niin ihan eri planeetalta kuin Slayer tai Kreator. Ei niillä ole mitään tekemistä keskenään. Metallica on liian siloteltua thrashiksi.
heu heu
Jormaz
15.06.2004 06:26:58
Minun mielestä Metallica ei edes ole mitään thrash metallia. Ja jos onkin niin ihan eri planeetalta kuin Slayer tai Kreator. Ei niillä ole mitään tekemistä keskenään. Metallica on liian siloteltua thrashiksi.

Kyllähän nyt Kill 'em All on thrashia.
So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov.
Ben_D
15.06.2004 06:57:56 (muokattu 15.06.2004 07:03:01)

Vähän liian monessa biisissä on sitä päätöntä sahausta ja tom laulaa niin nopeasti kuin pystyy. En sitten tiä onko tää paskaa rässiä vai eikö rässi miellytä mun korvaa. Siinä ei oo semmosta kunnon fiilistä.

Sitten thrash ei ole sua varten. Slayer on rätsiä puhtaimmillaan ja noi on just niitä elementtejä, jotka thrashin tekevät. Ja se sahaus on kaikkea muuta kun päätöntä. Helvetin tarkkaa ja systemaattista. Hyviä 16-osa harjotuksia ;)

Kyllähän nyt Kill 'em All on thrashia.

Se on rässiklassikko, mutta muutenhan se on enemmänkin pikametallia.
kuhta52
15.06.2004 09:15:37

Itse asiassa jossain on jopa James Hetfieldia tituulerattu thrassin keksijäksi joskus aikoinaan. Mielestäni käsitys rässistä on hieman vääristynyt yleistyneen ördäysvokalisoinnin takia. Alunperinhän rässi nimenomaan oli hyvin pitkälle puhtoista vokalisointia. Kyllä Metallica ainakin Justiceen asti on ihan kevyesti rässiä.
Nykyrässin pinnalletuojana voitaisiin mielestäni pitää ehkä useampia Göteborg-bändejä, mainitakseni niistä vaikka The Hauntedin. Tällainen semimelodinen döödisvivahteinen rässi on määritellyt hyvin pitkälle linjat nykyrässille, joten Metallica ei siellä paljon enää rässiltä puhtaine lauluineen tunnu. Referenssinä muuten ei-niin-pitkän-linjan-metallimiehille mainittakoon Slayerin Hell Awaits. Kuunnelkaapa sen vokaaleja.
Bonegrinderin "No more wasting time" MCD ulkona! www.bonegrinder.com
Ben_D
15.06.2004 09:31:29

Itse asiassa jossain on jopa James Hetfieldia tituulerattu thrassin keksijäksi joskus aikoinaan. Mielestäni käsitys rässistä on hieman vääristynyt yleistyneen ördäysvokalisoinnin takia. Alunperinhän rässi nimenomaan oli hyvin pitkälle puhtoista vokalisointia. Kyllä Metallica ainakin Justiceen asti on ihan kevyesti rässiä.
Nykyrässin pinnalletuojana voitaisiin mielestäni pitää ehkä useampia Göteborg-bändejä, mainitakseni niistä vaikka The Hauntedin. Tällainen semimelodinen döödisvivahteinen rässi on määritellyt hyvin pitkälle linjat nykyrässille, joten Metallica ei siellä paljon enää rässiltä puhtaine lauluineen tunnu. Referenssinä muuten ei-niin-pitkän-linjan-metallimiehille mainittakoon Slayerin Hell Awaits. Kuunnelkaapa sen vokaaleja.

Ja vaikutusvaltaisimmiksi on tituleerattu Lars Ulrichia ja Kerry Kingia, ovathan he perustaneet kaksi thrash tyyliin kannalta suht' keskeistä yhtyettä ;)

Olet oikeassa, että thrashin käsitys on hieman vääristynyt brutaaleiden vokaaleiden takia, mutta ehkä tämä on vaan luonnollista kehitystä; tosin itse pidän enemmän puhtaammasta laulusta tyyliin Hetfield, Souza, Araya jne. Ja referenssiksi Slayer - Show No Mercy, Metallica - Kill Em All ja Exodus - Bonded By Blood.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)