Aihe: Amaranthe - metalia Ruotsista kolmen laulajan voimin
1 2 3
Miikss
26.01.2013 00:38:55
janezki_: Uutta sinkkua pihalla "The Nexus" ja samannimistä levyä pihalla 22.3.

http://www.youtube.com/watch?v=SxOybZcRXhI

Jotenkin vain tämä "poppimetalli" tai "sekasikiömetalli" mitä ikinä sitten onkaan uppoaa aika lujaa.

Kuulostaa melkei samalta kun esim. Hunger. En oo ikinä Amaranthesta pahemmi välittäny, vaikka ihan tarttuvia biisejä. Tämä vaan vahvistaa sitä kuvaa, että kierrätetään tarttuvaa kaavaa, jolla varmasti saa kuulijoita. Ei sillä, arvostan sinänsä sitä, että ovat päässeet kuuluisuuteen ja rahakkaisiin diileihin näin yksinkertaisella kaavalla. Ei kuitenkaan erityistä kunnianhimoa osoita tuommonen varman päälle pelaaminen.
"Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji"
atheos
26.01.2013 01:01:50

Heti ekana pistää miettimään että pitäisikö tämän tahtiin heiluttaa päätä vai persettä. Yleisesti ottaen metallibändin tapauksessa tällaista ei pitäisi joutua pohtimaan sekuntiakaan. Lopputuloksena ei heiluteta sitten mitään.

Sitten. Kolme laulajaa ja kaikki kuulostavat geneerisen tylsiltä no-name studiolaulajilta. Tiedättekö, niitä jotka vetävät taustoja karaoke-levyille? Sitten lisätään soppaan täysin mitäänsanomatonta töttöröö-riffittelyä ja kahden markan eurohumppasynaleadi päälle.

Tämä on termille "pop metal" vähän mitä "stock photo" on valokuville. Keinotekoisesti tuotettua esipureskeltua kulutushuttua vailla juuri mitään korvin kuultavaa taiteellista kunnianhimoa. Liekö tehty siksi, että Justin Bieber -fanit voivat värjätä tukan mustaksi ja olla tosi rock ja evil samalla kun kuuntelevat vuorotellen tätä ja Justinia?

No, tuollaisellekin musiikille on toki kannattajakuntansa. Luulen, että baarissa kolmen promillen kännissä tämä olisi paljon parempaa musaa. Ja katsovathan jotkut romanttisia komedioitakin (em. promillejen aiheuttamaa krapulaista sunnuntai-iltapäivän TV-jumitusta ei lasketa).

Ei kyllä vaan ole yhtään meikäläisen kuppi teetä tuo touhu. Lisäksi paremmin nuo biisit toimisi kun vaihtaisi örinän tilalle köpöistä räppiä ja metallitaustan tilalle eurodancea.
Laulaja on lyömäsoitin.
Miikss
26.01.2013 01:39:46
atheos: Tämä on termille "pop metal" vähän mitä "stock photo" on valokuville. Keinotekoisesti tuotettua esipureskeltua kulutushuttua vailla juuri mitään korvin kuultavaa taiteellista kunnianhimoa. Liekö tehty siksi, että Justin Bieber -fanit voivat värjätä tukan mustaksi ja olla tosi rock ja evil samalla kun kuuntelevat vuorotellen tätä ja Justinia?

Tästä irtos plussa!
"Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji"
pehko
26.01.2013 10:36:43

Jotenkin vain tämä "poppimetalli" tai "sekasikiömetalli" mitä ikinä sitten onkaan uppoaa aika lujaa.

no voi hyvät hyttyset että oli kyllä ihan kauheata shaissea. Sieluttomuus metallimusiikissa pääsi uudelle tasolle. Ja monessakohan eri biisissä oon ton alkuruffin kuullu täysin samana.
"Miehestä on aina kaksi käsitystä. Miehellä itsellänsä yksi, omansa. Muilla toinen. Vääriä kumpikin." - Väinö|I'm a Wizard Now|untitled-projeKt|
JohnJ
26.01.2013 14:18:12
atheos: Lisäksi paremmin nuo biisit toimisi kun vaihtaisi örinän tilalle köpöistä räppiä ja metallitaustan tilalle eurodancea.

Naulan kantaan.
Metal meets the bone!
M.A.C.H.O. #13 - JUU HÄV PIIN IREISD!!!1
janezki_
26.01.2013 14:48:22
atheos: Liekö tehty siksi, että Justin Bieber -fanit voivat värjätä tukan mustaksi ja olla tosi rock ja evil samalla kun kuuntelevat vuorotellen tätä ja Justinia?

Miten helvetissä tuo Jystin Biiberi pitää työntää joka paikkaan...

Se on kyllä hyvin ymmärrettävää että tämä bändi jakaa mielipiteitä. Vaikka itse kulutan sitä death, black ja doom yms. ihan urakalla niin tälläinen materiaali vain jotenkin välillä iskee minulle hyvin. Enkä häpeä sitä myöntää, olen hyvin kaikkiruokainen kunhan pysytään metallin sisällä :)
Mie oon vaan basisti...
Musta Arkipyhä
26.01.2013 16:14:23
Surullinen esimerkki siitä miten geneeriseksi jyystöksi nykymetalli on mennyt.Kitarasoundit on joka bändillä tismalleen samat, örinät kuulostaa tismalleen samalta ja komppi jauhaa samaa totaalisen samaa latua.Ikävä tulee 80-lukua jolloin hevibändit päinvastaisista väitteistä huolimatta eivät olleet toistensa hiilipaperikopioita.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
trih
26.01.2013 17:11:48
:D nyt on kyllä kunnon tuubaa. Linkin Park ei aikoinaan tiennyt mitä herätti. Yksi juttu, mikä on kunnon turn off mulle, on tuo kiljurääkyhuutolaulu. Se on niin naintiis että ei tarvis enää. Jos biisi sisältää sitä, niin olen liian vanha kuulemaan.

Voiko nykyään mennä studioon ja sanoa: geneeriset metallisoundit pliis ja insinööri klikkaa ja se on siinä, rumpusamplet, särökitaravoimasointumatto.
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Meadow
26.01.2013 18:27:25

Tämähän oli sama biisi kuin se Hunger.
zeus_II
28.01.2013 11:08:12
Voi veljet tota uutta sinkkua, VMP.

Ei sillä, että Hunger tulee jo heti ensimmäisistä basarin iskuista mieleen, mutta tässä biisissä ei ole sen lisäksi yhtään mitään. Suorastaan jännä, miten näinkin melodinen biisi voi olla näin hengetön. Lyriikat nyt olivat tottakai täyttä schaibaa, mutta kun laulajien yhteenlaskettu asenne on noin nollan luokkaa, metallista puhuminen tämän bändin yhteydessä on todella armeliasta. Tähänkö suuntaan "raskaampi" musiikki on menossa?
Dropped C
28.01.2013 15:33:07
Kuuma kissa kyllä tuo vokalistivosu. Musa ei nyt kyllä uponnut.
Herrah
28.01.2013 15:42:03
janezki_: olen hyvin kaikkiruokainen kunhan pysytään metallin sisällä :)

jep

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
iso paha susi
28.01.2013 17:40:10
Tästä tuli ikävä Roxettea jolla on soundissaan enemmän munaa ja särmää sekä muutenkin mielenkiintoisemmat melodiat.
janezki_
28.01.2013 20:39:03
Herrah: jep

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!

Olen pahoillani, mutta minä lasken tämän metalliksi.
Mie oon vaan basisti...
Herrah
28.01.2013 20:50:35
janezki_: Olen pahoillani, mutta minä lasken tämän metalliksi.

No emmä ihan sitä meinannu.
janezki_
28.01.2013 22:41:50
Herrah: No emmä ihan sitä meinannu.

Jaa, otin piilovittuiluna ihan varmuuden vuoksi :)
Mie oon vaan basisti...
CrissValley
29.01.2013 08:53:22
Tää uus biisi on kyllä yllättävän paska. Ekalla levyllä oli muutamia ihan kelpoja zipaleita ja muutenki on meininki yleisesti ottaen maistunu.. Keikallaki kävin viime vuonna ja hyvinhän ne veti! Mut tää uus ei kyl lupaa hyvää.
http://www.youtube.com/user/CrissValley
Miikss
29.01.2013 15:36:16
janezki_: Jaa, otin piilovittuiluna ihan varmuuden vuoksi :)

Saatto se sitä ollakin. "Kaikki kelpaa kunhan on metallia!1!1" -asenne kuulostaa vähän teinimäiseltä.
Milkop
29.01.2013 15:38:09

Miikss: "Kaikki kelpaa kunhan on metallia!1!1" -asenne kuulostaa vähän teinimäiseltä.

Jos kirjoittaja onkin vielä teini?
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Miikss
29.01.2013 15:59:45
Milkop: Jos kirjoittaja onkin vielä teini?

No en minä tuota asennetta vastaan suoranaisesti ole. Saman olen käynyt itsekin läpi aikanaan. Toki se varsinkin teineille on ihan yleistä ja varmaan suurimpaan osaan pätee jossain määrin. Kannattaa jokatapauksessa ottaa huomioon, että maailmassa on muutakin musiikkia ja yrittää tutustua myös niihin. Ei nyt tarvii väkisin itseään pakottaa kylläkään, itsellä se kiinnostus muuntyylistä musiikkia kohtaan lähti siitä, että mainstream-metalli alkoi tympimään. Samalla kun alkoi kuuntelemaan vähemmän tunnettuja metallibändejä niin tavallaan avautui myös se monen muun genren hienous. Tai oikeastaan musiikin hienous yleisesti ottaen, genrellä ei tässä tapauksessa ole merkitystä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)