![]() 28.05.2007 22:15:42 | |
---|---|
Kiva että kelpasi. Tarvitseeko tuota varten siis jonkun erikoisemman äänikortin? Itsellä on tuolla kiinni joku aikanaan (2005?) ihan ok-tasoa ollut äänikortti, mikä lienee Sounblaster audigy jotain. Varmaan tarvitsee jonkun välikappaleen piuhaa varten? Vai onko sinulla joku, mihin menee skeban standardipiuha ihan suoraan? Jos äänikortillani vain pystyy, voin koittaa kakkos-skebaa. En ole mikään pro-soittaja, mutta Opeth -tyylinen kama kyllä luonnistuu pääpiirteittäin. E: Kortti taisi olla tarkemmin nimeltään Sounblaster Audigy 2 ZS Platinum. Aika jargoniksi menee, kyllä tuolla joku mikkiliitäntä ainakin on ihan perus kompuutterimikille... Saako jostain tuohon sopivia välipaloja skeban piuhaan? Kyllähän niitä on saatavana melkein jokaisessa kitarajohtoja myyvässä paikassa, mutta voin sanoa, että soundien ruuvaaminen kohdilleen on äärimmäisen kovan työn takana. Itsellä oli loppujen lopuksi sattuman kauppaa se, että sain edes nykyisen tasoista ääntä ulos koneesta :/ Look out! A dive bomb! *BOOM* | |
![]() 28.05.2007 22:18:37 | |
Pitää poimia huomenna tuollainen, voisin siis alustavasti ottaa kakkosskeban roolin, jos ei muita halukkaita ole. (= Raaagh hevi metal raagh | |
![]() 28.05.2007 22:21:18 | |
Meissi voi tulla soittelemaan kakkoskitaraa tai vähintään vierailusoolon johonkin biisiin :D Mulla ois kans pari ideaa biiseiks, pääasiassa aika instrumentaalikamaa ja klassista pelleilyä, mutta ois kiva jos sais niitä isommalla poppoolla väännettyä. Sanoittaakkin voin, se sujuu hyvin jo ihan laajemmanpuoleisen enkunsanaston ansiosta. Tässä nyt ois tämmönen 10 minuutissa tehty (neo)klassinen muutaman tahdin kyhäelmä, en sano että tällaista pitäis soittaa tai mitään, mutta siinä on kuitenkin jonkinlainen työnnäyte. Dynamiikkaa ei ole, tiiän. http://www.sharebigfile.com/file/177785/barokkiharmonia-basso-gp5.html And music? Well it's just entertainment, folks! | |
![]() 28.05.2007 22:30:08 | |
Pienellä varauksella voisin hoidella jotain kitaroita ja mahdollisesti tarpeen mukaan jotain muutakin. Joitain riffejä ja muuta pystyn, mutta minun sävellykset muilta osin kyllä menee ihan muuhun käyttöön useimmiten. Mahdollista on myös äänittää kanteletta. Voisi olla ihan mielenkiintoista touhua. Taas tuli kirveelle töitä
Wolfhorde mikserissä | |
![]() 28.05.2007 22:34:51 | |
Meissi voi tulla soittelemaan kakkoskitaraa tai vähintään vierailusoolon johonkin biisiin :D Mulla ois kans pari ideaa biiseiks, pääasiassa aika instrumentaalikamaa ja klassista pelleilyä, mutta ois kiva jos sais niitä isommalla poppoolla väännettyä. Sanoittaakkin voin, se sujuu hyvin jo ihan laajemmanpuoleisen enkunsanaston ansiosta. Tässä nyt ois tämmönen 10 minuutissa tehty (neo)klassinen muutaman tahdin kyhäelmä, en sano että tällaista pitäis soittaa tai mitään, mutta siinä on kuitenkin jonkinlainen työnnäyte. Dynamiikkaa ei ole, tiiän. http://www.sharebigfile.com/file/177785/barokkiharmonia-basso-gp5.html Kuulostaa ihan mielenkiintoiselta, ängetään tuommoinen tilulilu johonkin väliin :) Ei vaan, jos viitsit jotain kyhäillä tyylisuunnaltaan jotain Opethin sukuista, mutta ei mitään suoranaista kuppausta, vaan ihan oman mielen mukaan, olisi tervetullutta :) Ja kakkoskitaraa ja soolojakin pääset soittamaan, laitankin sinut listalle. Hmmm, kantele... perskeles, saadaan oikein big band kasaan :P Ei kyllä mahda kanteleelle olla näillä näkymin käyttöä, tosin se nyt riippuu ihan biiseistä, mitä saadaan aikaan :) Look out! A dive bomb! *BOOM* | |
![]() 28.05.2007 22:37:06 (muokattu 28.05.2007 22:38:53) | |
Juu. No jos tulee käyttöä, niin ei muuta kun yhteyttä :) Edit: Jos jotain tunnelmointikohtia saa aikaan, niin sinne vois jotain pientä kantelenäppäilyä heittää, mutta jos tarkotus on tehdä turpaanvetomusiikkia only, niin taitaa olla aika hiljasta :) Taas tuli kirveelle töitä
Wolfhorde mikserissä | |
![]() 28.05.2007 22:39:21 | |
Kuulostaa ihan mielenkiintoiselta, ängetään tuommoinen tilulilu johonkin väliin :) Ei vaan, jos viitsit jotain kyhäillä tyylisuunnaltaan jotain Opethin sukuista, mutta ei mitään suoranaista kuppausta, vaan ihan oman mielen mukaan, olisi tervetullutta :) Ja kakkoskitaraa ja soolojakin pääset soittamaan, laitankin sinut listalle. Hmmm, kantele... perskeles, saadaan oikein big band kasaan :P Ei kyllä mahda kanteleelle olla näillä näkymin käyttöä, tosin se nyt riippuu ihan biiseistä, mitä saadaan aikaan :) Opethmaisia riffejä tulee aina kun otan kitaran käteen, halusin tai en :D Voin kyhäillä tässä illan mittaan jotain suuntaa-antavaa joten watch this space. And music? Well it's just entertainment, folks! | |
![]() 28.05.2007 22:44:45 | |
Jeh, hienoa. Postailen nyt melkein joka väliin, mutta tapailin tuota klassista pätkää tuossa kepillä vähäsen, ja tulin siihen tulokseen, että sitä klassista voisi sotkea tosiaan sinne väliin, mikäli vain suinkin pystyy. Ei liikaa, mutta mausteeksi :) Look out! A dive bomb! *BOOM* | |
![]() 28.05.2007 22:56:35 | |
Joo, Lexarista lienee projektille enemmän hyötyä, tuota mahdollista kakkoskitarasijaani ajatellen, eli vetäydyn seuraamaan sivummalle. Kun ei ole tuota liitintäkään olemassa. Postatkaahan sitten aikanaan jos saatte biisiä tehtyä, kiinnostaa kuulla millaista jälkeä siitä voi syntyä (: Ehkä tulen sitten tulevaisuudessa mukaan, jos tämä kierros onnistuu. Raaagh hevi metal raagh | |
![]() 28.05.2007 22:57:32 (muokattu 28.05.2007 23:03:47) | |
Jeh, hienoa. Postailen nyt melkein joka väliin, mutta tapailin tuota klassista pätkää tuossa kepillä vähäsen, ja tulin siihen tulokseen, että sitä klassista voisi sotkea tosiaan sinne väliin, mikäli vain suinkin pystyy. Ei liikaa, mutta mausteeksi :) En poustannut tota sillä tarkoituksella et semmosta haluisin mukaan syssyyn, kuhan oli pieni esimerkki siitä mimmosta välillä oon kyhäillyt. Riffittelyt yms. jää yleensä soimaan päähän, ton barokkipätkän väänsin guitar prolle lähinnä harmoniasäveltelykokeiluksi, en mitenkään vakavamielisesti. Semmonen kehotus vaan, että jahka saadaan jonkinmoinen miehistö kasaan ja työlinjaukset selväksi, niin ääniteltäisiin aluksi vaikka joku Opeth-coveri noin niinkun harjoitteluksi, tossa säveltämisessä yms. menee kuitenkin jonkun verran aikaa, sais vaan jotain aikasiks jo suht pian :) E: niin ja taustaörinää yms voin vedellä myös, bassotaajuutta löytyy. And music? Well it's just entertainment, folks! | |
![]() 28.05.2007 23:00:25 (muokattu 28.05.2007 23:03:04) | |
Semmonen kehotus vaan, että jahka saadaan jonkinmoinen miehistö kasaan ja työlinjaukset selväksi, niin ääniteltäisiin aluksi vaikka joku Opeth-coveri noin niinkun harjoitteluksi, tossa säveltämisessä yms. menee kuitenkin jonkun verran aikaa, sais vaan jotain aikasiks jo suht pian :) Joo, tämä kävi itselläkin mielessä. Olisiko ehdotuksia? Itselle tuli ekaksi mieleen The Leper Affinity, joka ei nyt niin hirveän vaikea taitaisi olla. Ainakin itse osaan suuren osan biisistä soittaa kitaralla ihan ulkomuistista, ja puolen vuoden aktiivisen reenauksen tuloksena tuskin tarvitsee paljoa vilkuilla uudestaan kyseisen kappaleen tabuja, että se menee kokonaan. Mitä mieltä on kansa? Eihän tätä tietty tarvitse nyt päättää, mutta kunhan heitin ilmaan :) EDIT: Härö laittoi pikaviestiä, että olisi halukas tulemaan bassoon. Miehistö alkaa siis olemaan pikkuhiljaa kasassa! Look out! A dive bomb! *BOOM* | |
![]() 28.05.2007 23:07:06 (muokattu 28.05.2007 23:07:28) | |
Joo, tämä kävi itselläkin mielessä. Olisiko ehdotuksia? Itselle tuli ekaksi mieleen The Leper Affinity, joka ei nyt niin hirveän vaikea taitaisi olla. Ainakin itse osaan suuren osan biisistä soittaa kitaralla ihan ulkomuistista, ja puolen vuoden aktiivisen reenauksen tuloksena tuskin tarvitsee paljoa vilkuilla uudestaan kyseisen kappaleen tabuja, että se menee kokonaan. Mitä mieltä on kansa? Eihän tätä tietty tarvitse nyt päättää, mutta kunhan heitin ilmaan :) Aattelin itte Deliverancea, ois astetta simppelimpi noin niinkun tuotannollisestikkin, mutta käyhän tuokin :) Valtaosa Opethin tuotannosta sujuu kuitenkin jo ulkomuistista And music? Well it's just entertainment, folks! | |
![]() 28.05.2007 23:24:15 | |
Aattelin itte Deliverancea, ois astetta simppelimpi noin niinkun tuotannollisestikkin, mutta käyhän tuokin :) Valtaosa Opethin tuotannosta sujuu kuitenkin jo ulkomuistista Deliverancen kannalla minäkin olisin. Opethin tuotanto on mulle ainakin 95% tuntematonta joten Deliverance olisi varmaan sellanen "helppo" lähtölaukaus.. Turpa kiinni ja kuuntele! | |
![]() 28.05.2007 23:30:57 (muokattu 28.05.2007 23:32:49) | |
Deliverancen kannalla minäkin olisin. Opethin tuotanto on mulle ainakin 95% tuntematonta joten Deliverance olisi varmaan sellanen "helppo" lähtölaukaus.. Ainoa kysymys onkin, että taipuuko Deino siihen outron polyrytmiralliin (E: en tiedä kyseisen herran tasosta mitään, joten tuo oli puhtaan spekulatiivinen kysymys, ei mitenkään piileväksi loukkaukseksi tarkoitettu tai mitään :D). Muuten olisi aika hyvä biisi, suht simppeleitä riffejä ja aika paljon toistoa. And music? Well it's just entertainment, folks! | |
![]() 28.05.2007 23:31:31 (muokattu 28.05.2007 23:32:22) | |
Käyhän se Deliverancekin, mikä ettei. :) Periaatteessa soittajat alkaisi olla kasassa. Laitoin pystyyn uuden huoneenkin tätä touhua varten Härön ehdotuksesta. Mites sitten, miten käytännössä aloitamme tuon biisin teon? Sovitaanko jokaiselle oma raita, jonka jokainen sitten (samalla temmolla!) nauhoittaa? Vai tehdäänkö nauhoitukset vuoron perään, eli ensin rummut, sitten niitä mukaillen muut? Jokainen raita tietenkin joka tapauksessa erilleen, että Mohla saa ne miksailtua sitten lopuksi, eiks je :) Ainoa kysymys onkin, että taipuuko Deino siihen outron polyrytmiralliin. Muuten olisi aika hyvä biisi, suht simppeleitä riffejä ja aika paljon toistoa. Minulta sujuisi kyllä, mutta en saa nauhotettua rumpuja millään :/ Look out! A dive bomb! *BOOM* | |
![]() 28.05.2007 23:35:53 (muokattu 28.05.2007 23:36:49) | |
Hmm... Mun mielestä olisi järkevintä keskittyä suoraan oman materiaalin tekemiseen, koska coverin vääntäminen on vähän turhahkoa, syistä että: a) sitä ei saa lain mukaan julkaista missään b) ja vaikka saisikin, niin sitten kaikki keskittyisi lähinnä vertailemaan tuotosta alkuperäiseen. c)musiikin luominen tällaisella metodilla voi olla paljon opettavaisempi kokemus kun lähdetään suoraan puhtaalta pöydältä. Mun mielestä paras toimintamalli olisi, että nyt lyödään tämä kokoonpano lukkoon (ilmeisesti tässä alkaa kaikki tarvittavat soittajat olemaan) ja sovitaan vaikka joku tietty tempo, johon kitaristit alkaa vääntelemään riffejä ja lähdetään siltä pohjalta rakentamaan biisiä. Vois vaikka perustaa oman huoneen tätä proggista varten. Mitä mieltä muut olette? EDIT: Harza näköjään kirjoitti samaan aikaan kuin minä, melkeinpä samoja asioita :) Jatketaan keskustelua huoneessa. Adamantium Studios Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charlie McCharty | |
![]() 28.05.2007 23:37:46 | |
Mites sitten, miten käytännössä aloitamme tuon biisin teon? Sovitaanko jokaiselle oma raita, jonka jokainen sitten (samalla temmolla!) nauhoittaa? Vai tehdäänkö nauhoitukset vuoron perään, eli ensin rummut, sitten niitä mukaillen muut? No siis nauhoittaisin varmaan joka tapauksessa itse biisiä kuunnellessa (guitar rigillä), joten mieluiten vain kaikille omat tontit selväksi ja hommiin. Voisi aluksi antaa kaikille vähän aikaa treenailla biisi hyvään kuntoon ja sitten alkaa tosissaan kyhäillä. Mulla on muutenkin tää viikko hieman täys, joten oman osuuden äänittäminen menee varmaan jokatapauksessa ens viikon puolelle. And music? Well it's just entertainment, folks! | |
![]() 28.05.2007 23:42:51 (muokattu 28.05.2007 23:43:14) | |
Hmm... Mun mielestä olisi järkevintä keskittyä suoraan oman materiaalin tekemiseen, koska coverin vääntäminen on vähän turhahkoa, syistä että: a) sitä ei saa lain mukaan julkaista missään b) ja vaikka saisikin, niin sitten kaikki keskittyisi lähinnä vertailemaan tuotosta alkuperäiseen. c)musiikin luominen tällaisella metodilla voi olla paljon opettavaisempi kokemus kun lähdetään suoraan puhtaalta pöydältä. Se coveri olisi aika hyvä alkulämmittely, vaikkei sitä julkaistaisikaan missään. Saataisiin vähän ideaa muista tyypeistä soittajina ja käsitystä yleissoundista. Kyseessä on kuitenkin senverran helppo biisi, ettei sen äänittämisessä mene kovinkaan kauaa. Mun mielestä paras toimintamalli olisi, että nyt lyödään tämä kokoonpano lukkoon (ilmeisesti tässä alkaa kaikki tarvittavat soittajat olemaan) ja sovitaan vaikka joku tietty tempo, johon kitaristit alkaa vääntelemään riffejä ja lähdetään siltä pohjalta rakentamaan biisiä. Voidaanhan me niinkin tehä jo nyt. Musta olis vaan helpointa alottaa jostain suuntaanäyttävästä kaikkien tuntemasta biisistä jotta saatais jotain ylesikuvaa tähän koko hommaan :) And music? Well it's just entertainment, folks! | |
![]() 28.05.2007 23:43:13 (muokattu 28.05.2007 23:44:59) | |
Niinno, Mohlan postauksessa on järkeä. Entä jos todellakin alettaisiin vääntämään suoraan omaa matskuukkelia? Minulle tämä kyllä käy, ja olisi tosiaan opettavainen kokemus saada ainakin se yksi biisi tällä poppoolla ulos. :) Ja mitä huoneeseen tulee, se odottaa vielä ylläpitäjien hyväksymistä. Menee siis luultavasti huomiseen, ellei ylläpito satu olemaan vielä hereillä. E: Yleiskuvan puolesta olisi ehkä hyvä, jos jokaiselta saisi jonkinnäköistä ääninäytettä, minkälaista soundia saa nauhoitettua. Tämä siksi, ettei tule sellaista ihmepuuroa, jossa esimerkiksi basso ja toinen kitara on nauhoitettu kuin huippustudiossa ikään samalla kun toinen kitara ja rummut ovat kuin kiina-ipodilla nauhoitettuja. :P Look out! A dive bomb! *BOOM* | |
![]() 28.05.2007 23:45:10 | |
Hmm... Mun mielestä olisi järkevintä keskittyä suoraan oman materiaalin tekemiseen, koska coverin vääntäminen on vähän turhahkoa, syistä että: Tämä minulla oli heti mielessä, vaikkei coverin nauhoittamistakaan vastaan ole. Eli se coveri saisi lain mukaan olla sitten vaan omalla koneella ja hädin tuskin sitä saisi edes soittaa kellekkään... Eli kai se järkevintä on lähteä suoraan saarelle kun laiva on tulessa? Turpa kiinni ja kuuntele! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)