Aihe: White Metal ystäviä?
1 2 3 4 5 6 7
gorgonoidi
05.03.2007 19:56:54

Sinänsä omituista kuinka paljon suositumpaa black metal on :P
Booligan
05.03.2007 19:58:40

kyllähän noita Seventh Avenueta ja Theocracya tulee aika ajoin kuunneltua. todella tiukkaa poweria!
nuotteja säästämättä
Milkop
05.03.2007 19:59:30

No en tiedä sinänsä, kyllähän pimeys aina on kiehtonut ihmismieltä. Pakko myöntää itsekin että bläkkis kiehtoo enempi vaikka samaa Mustanaamio-kerhon alajaostoa onkin jessen klubin kanssa.
"I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
R.I.P. Dimebag Darrell | THV-klubi #49
saastara
05.03.2007 20:02:27 (muokattu 05.03.2007 20:04:10)

Siinähän sen näkee kuinka mustavalkoista on sakki näkemyksiltään.. Sodan, hävityksen, pahuuden ja riettauden hienouksista kun laulaa niin se on cool, mutta kun lauletaan Isosta J:stä niin "on se vähän noloo niinq".

Jostakin syystä silti siinä tuntuu niin käyvän, että vaikka sanoitukset jättää omaan arvoonsa (kuraa ne useimmiten molemmilla puolilla on), tuppaa mustan mäen pojilta vain irtoamaan parempaa musiikkia. :)
Lisää middleä.
carnation
05.03.2007 20:02:41

Jep, pahoista asioista, pässinpäistä, vuohen veren vuodattamisesta, saatananpalvonnasta ja ikuisesta pimeydestä laulaminen on hieno juttu, jota kukaan ei tunnu kyseenalaistavan. Mutta jos laulaa rakkaudesta ja hyvistä asioista, niin eihän se herranjumala ole normaalia!
S3k7u
05.03.2007 20:02:49 (muokattu 05.03.2007 20:08:05)

Niimp...
Ainot ero on sanojen tarkoitus :)
Vaikka siellä lukis pimeys tulee ja raiskaa valkeuden. NIin eii voi tuomita heti Black Metaliin.
Kyl itse asiassa Mortificationilla on aika monta ns. "brutaalia" kappaletta.
Eli siis kappaleissa lauletaan vaikka mistä mutta niinku valoa tunnelin päässä tyyliin.
Tässä yhen kappaleen sanat:

(jos kiinnostaa)

3. Human Condition
Verse 1

Wars and famines, A.I.D.S. and broken lives
Drug offenses, damage to bring demise
Bury the dead in their coffins
Mankind is rotting away
Global misconceptions
Lies to steal your life

Bridge

Lies, wars, hatred, Antichrist

Chorus

Human condition
It is no superstition
Human condition
In desperate need of God

Verse 2

Privatisation, selling the world away
Abolishing independance
New World Order shall arise
Mankind is rotting away
Cashless world is coming
The beast is on arise

Bridge repeat

Chorus repeat

Verse 3

One will rise with false hope
Seeming to solve the crisis
The man of sin, the Antichrist
Bringing the lies of death
Mankind is rotting away
Look in the Bible for answers
Don't accept the false demise

Bridge repeat

Chorus repeat
gorgonoidi
05.03.2007 20:08:53

No en tiedä sinänsä, kyllähän pimeys aina on kiehtonut ihmismieltä. Pakko myöntää itsekin että bläkkis kiehtoo enempi vaikka samaa Mustanaamio-kerhon alajaostoa onkin jessen klubin kanssa.

Tämä on totta ja odotinkin tuota.
Mietinkin sitä että ei tuo bändi eronnut musiikillisesti muista death metal bändeistä. Death/black metal on paljon suositumpaa, mutta en kyllä menisi sanomaan että suurin osa bläkkis bändeistä on "parempia" kuin tuo. Tarkoitan että täällä porukka on heti tyyliin että johan on tylsiä riffejä ja että oikeen hävettää jätkien puolesta. Tuntuu siltä että tämä on heti sen sanoman takia. Musiikki on ihan yhtä hyvää kuin ne Burzumit ja muut ja kyllä se Varg on kans aikamoinen sälli, en kuitenkaan häpeä hänen puolestaan.
Heeeeh... turhaa tämmönen. Menee mielipide väittelyks jos tosta kukaan ees selvää ottaa, mutta näin miust :)
S3k7u
05.03.2007 20:12:15

Tämä on totta ja odotinkin tuota.
Mietinkin sitä että ei tuo bändi eronnut musiikillisesti muista death metal bändeistä. Death/black metal on paljon suositumpaa, mutta en kyllä menisi sanomaan että suurin osa bläkkis bändeistä on "parempia" kuin tuo. Tarkoitan että täällä porukka on heti tyyliin että johan on tylsiä riffejä ja että oikeen hävettää jätkien puolesta. Tuntuu siltä että tämä on heti sen sanoman takia. Musiikki on ihan yhtä hyvää kuin ne Burzumit ja muut ja kyllä se Varg on kans aikamoinen sälli, en kuitenkaan häpeä hänen puolestaan.
Heeeeh... turhaa tämmönen. Menee mielipide väittelyks jos tosta kukaan ees selvää ottaa, mutta näin miust :)

Niimpä! Mitä olisitte vastannut jos en olis kirjoittanut white metal? (Ei väittely mielässä tämä lause.)
gorgonoidi
05.03.2007 20:19:21 (muokattu 05.03.2007 20:22:20)

Niimpä! Mitä olisitte vastannut jos en olis kirjoittanut white metal? (Ei väittely mielässä tämä lause.)

Nyt puhutaan jo täysin oikeasta asiasta ja tuo on todella hyvä pointti.

Luultavasti oma vastaukseni kyseiseen bändiin olisi ollut musiikillisesti sama ja tuskinpa se title "Satan`s Doom" (vai mikä oli?) olisi minuun vielä vaikuttanut, koska siitä ei heti tule mieleen äklöä gospelia soittava heviyhtye vaan jotain mikä kuitenkin sopii death metal genreen.
Olkoon se nimi siis "All Hail the Rotten Flesh of God of Weaknes" tai "God is our light!" niin musiikkia sanoisin hyväksi.
Typeränä voisin ehkä kuitenkin moittia tuon jälkimmäisen lyyristä puolta p*skaksi saamatta kuitenkaan sanoista selvää sen örinän epäselvyyden vuoksi. :D

Prkle ku menee nii vaikeeks että phhuh.. Näkökantoja tällekkin asialle on monia.
S3k7u
05.03.2007 20:26:55

Liian monta näkökantaa! Enemmän kuin kaksi! Mun näkökanta on, sellainen että jos mä kerran pystyn kuuntelemaan Immortalia sun muita helvetistä tulleita =) Niin miks kukaan ei pysty kuuntelemaan tätä?
Jos tehtäis oma radio kanava jossa olis mixattu kaikkia metallia. Ekaks tulis Mayhemia, kaikki kuunteliat moshaa, sen jälkeen tulee jotain ktistillistä metallia. Hetken varmaan kuuliat ihmettelee, että mitäs tää on? Mut sit ne aloittais moshauksen ja sit ku radio juontaja kertoo mikä bändi oli kyseessä, niin sit kaikki häpeilee. Tai sit ei jotkut saattaa olla ihan nakki pystyssä, mutta se on kaikkein epätodennäköisintä! In my opinion.
Milkop
05.03.2007 20:33:50 (muokattu 05.03.2007 20:35:33)

Liian monta näkökantaa! Enemmän kuin kaksi! Mun näkökanta on, sellainen että jos mä kerran pystyn kuuntelemaan Immortalia sun muita helvetistä tulleita =) Niin miks kukaan ei pysty kuuntelemaan tätä?

Vastakohdat kumoavat omassa mielessäni toisensa ja kun puoli on valittu niin.... Ei vaan tuo jessen ylistys nappaa niinkuin saatanan vastaava, vaikka samanlaista pelleilyä ovatkin. Anteeksi ja menen odottamaan Emperorin Tuskan keikkaa.

(Voi olla että oma suhtautumiseni johtuu jo lapsena minuun tulleesta kristinusko-vihasta, mutta ei siitä tässä yhteydessä enempää. Pysyköön ketju hengissä vielä hetken...)
"I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Super-Jari
05.03.2007 20:34:32

Mun on pakko vähän skenettää, mutta Immortal on tähän yhteyteen nyt ihan väärä bändi.
Milkop
05.03.2007 20:37:25

Mun on pakko vähän skenettää, mutta Immortal on tähän yhteyteen nyt ihan väärä bändi.

Totta. Immortal laulaa omista mailmoistaan ja Blashyrkistä enemmän kuin Saakelista, joten ei kai siinä ongelmaa. Mutta nuff said, pistän Neil Youngin soimaan. Tapelkaa jos haluatte.
gorgonoidi
05.03.2007 20:39:47 (muokattu 05.03.2007 20:47:39)

Tapelkaa jos haluatte.

Nyt en ymmärrä. Tää ketju on ollu kaikkea muuta kuin typerää tappelua.

Edit: Ton biisin sanat sai mut kyllä vähentämään kunnioitusta kyseistä bändiä kohtaan. Biisi nyt meni hyvinkin, mutta IMO nuo sanat ovat kyllä aika roskaa.

http://www.youtube.com/watch?v=Gmux … tiK06o&mode=related&search=
Millä perusteella tämä onkaan enää mitään white metallia? Gospel metal ja white metal ovat siis jokseenkin eri genrejä. Ei tuo näes miltään Jumalan musiikilta kuulosta. Niitä ns. "saatanallisia yhtyeitä" tuon Mortification:kin pojat ovat kuunnelleet jotta ovat ne vaikutteensa saaneet.

Esimerkiksi jotkut Extolia hyvänä yhtyeenä pitävät (kuten minä) saattavat hieman olla hämillään kun kuulevat sen tekevän kristillistä metallia. Siinä tulee hieman sellainen olo että öööh...
ballfish
05.03.2007 20:40:37
Nyt en ymmärrä. Tää ketju on ollu kaikkea muuta kuin typerää tappelua.

Näin juuri. Jatkakaa hyvää tahtia.
BondakeBunny
05.03.2007 20:56:35

Jotenkii ei natsaa tuo jeesustelu sanoma millään lailla missään muodossa, joten kierrän tämmöset helevetin kaukaa.
In every revolution theres a gay with a vision...
Quu
05.03.2007 21:07:08 (muokattu 05.03.2007 21:13:18)

Tuo Tourniquetin 'Ark of Suffering' oli oikein hyvä veto.

Jotenkii ei natsaa tuo jeesustelu sanoma millään lailla missään muodossa...
Sama täällä mutta ei se estä kuuntelemasta hyviä biisejä.

En edes muistanut minkään white metallin olemassaoloa niin päätinpä nyt vähän katsella mitä täältä löytyy.

Edit (ver.x): Tuosta Mortificationin biisistä Human Condition huomaa hyvin sen kuinka vääntävät samaa asiaa kuin esim. Deicide, mutta toiselta kantilta vain.
"Tämä on oikea tapa, älä hyväksy muita."

Ja ei nyt silti aleta tappelemaan, itse piru on mulle aivan yhtä tyhjän kanssa kuin on herra iso herra jumalakin.
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
-Cale
05.03.2007 21:19:35 (muokattu 05.03.2007 22:57:14)
Edit: Ei sittenkään mitään.
Tapani L
05.03.2007 21:43:01
Siinähän sen näkee kuinka mustavalkoista on sakki näkemyksiltään.. Sodan, hävityksen, pahuuden ja riettauden hienouksista kun laulaa niin se on cool, mutta kun lauletaan Isosta J:stä niin "on se vähän noloo niinq".

Niin, ja ironista tässä on se, että nuo möröt pimeydestä eivät ole koskaan mitään kunnon sotaa tai hävitystä saaneet aikaiseksi, toisin kuin nämä urheat valon soturit ja oikeellisen, ainoan ja ihanaisen Jumalan palvelijat.

Mutta ihan ok biisi, olisin odottanut paljon paskempaa parin ensimmäisen kommentin perusteella. Ja Extol on ihan mainio, musiikillisesti ainakin. Sanoituksiinsa en ole perehtynyt.
Shemhamforash
05.03.2007 23:00:27

Mainitsenpa genreen kuuluvan suomalaisen Megiddonin.
Iltaa shemisti. Jos sä oisit mä niin oisitko shefunkelist? Jos mä oisin sä, niin olisin kyllä älasti heti -efunkelist Bella Italia #16
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)