Aegis 05.11.2006 11:41:50 | |
---|
Kuvaus musiikista on julkaisijoiden laatima ja tarkoitettu antamaan jotain osviittaa kohdeyleisölle siitä mitä tuleman pitää. Tässä tapauksessa kohdeyleisö saattaa tajuta että lopputulos ei välttämättä kuulosta 100% siltä mitä kuvaus antaa ymmärtää. Jos joku ei osaa odotuksiaan suhteuttaa niin ei mahda mitään. Siinä vaiheessa voi sitten jättää levyn ostamatta ja kuunnella sitä Strappadoa kuten edelliset 20 vuotta. Ei tänä päivänä vaan valitettavasti riitä että laitat sivuille kuvan levystä ja viereen kirjoitat "death metal". Mitä tulee Benin kommenttiin, niin hyvä jos lopputulos herättää myös vahvasti negatiivisia mielipiteitä, ainakin tiedän että ollaan saatu aikaan jotain todellista. Joka virtsaa säästää se lastaan vihaa. |
Ben_D 05.11.2006 11:51:18 (muokattu 05.11.2006 11:57:42) | |
---|
Mitä tulee Benin kommenttiin, niin hyvä jos lopputulos herättää myös vahvasti negatiivisia mielipiteitä, ainakin tiedän että ollaan saatu aikaan jotain todellista. Jep...ettei kävis kuten Chaos Creationin ketjussa, että helvetisti kehutaan ja sitten kun ensimmäinen antaa negatiivisen palautteen niin alkaa artistin puolelta selittely. Tässä tapauksessa hatunnosto artistille, että ei tule puolensivun selittelytekstiä negatiivisesta palautteesta...se kun on yhtä tärkeää kun positiivinenkin. Fiercen ekan demon julkasun jälkeen mua alko jo suoraansanottuna vituttamaan pelkät "vittu kun on kovaa settiä", "tällasta sen pitää olla", "ihan vitun hyvää rässiä" tyyppiset kommentit. Negatiivinen palaute on helvetin tervetullutta, koska ihan varmasti joka äänitteessä on jotain vikaa (paitsi Master Of Puppetsissa ;)). Tietääpähän ainakin, mitä pitää parantaa (tai ainakin yrittää parantaa) seuraavalla kerralla. http://www.fiercemetal.org |
Aegis 05.11.2006 15:37:22 | |
---|
Uskoisin, että Aegis valitsi levyltä näytteeksi parhaakseen näkemänsä näytätsipaleen, joka kuvaa noin yleisellä tasolla levyn materiaalia.
En itse valinnut biisiä, vaan julkaisija. En olisi kyllä osannutkaan valita, levyn materiaalia kun ei varsinaisesti voi yhdellä biisillä kattavasti kuvata. Tämmöinen minimalistinen ja junnaava ilmaisu on vain yksi osa kokonaisuutta. Tälläisen proto-death vaikutteisen meiningin lisäksi on mukaan sotkeutunut vaikutteita thrashistä, Ross Bay war metallista, doomista ja varmaan jotain mitä en itse edes tiedosta. Kun esim. Nailgunnerin tyyli on aika tarkkaan rajattu, on tässä ollut vähän vapaammat kädet säveltää. Joka virtsaa säästää se lastaan vihaa. |
sandiego 05.11.2006 15:54:40 (muokattu 05.11.2006 16:03:58) | |
---|
Kukahan tässä nyt oikein lässyttää?
Kysehän on ihan sinun henkilökohtaisesta päänsärystäsi. . Minä lässytin, hyvä ku muistin edes mitä tuli yöllä kirjoteltua :-/ Sinänä tuo mun teksti vaikuttaa päättömälle, koska itekkin tulee soitettua/harrastettua aika lähellä samassa genressä olevaa musiikkia projektiluonteisesti. Saatetekstit kylläkin vähän erillaiset, eli ehkäpä vielä enemmän överiks vedettynä. Mut sehän kuuluu asiaan. Tossa Benin aiemmassa kirjotuksessa on paljo asiaa, ja itekki tulee painittua joskus noiden toteutuksellisten seikkojen kanssa. Toisaalta primitiivisempi toteutustapa ja tyyli tehdä musiikkia tuo myös vaihtelua genreen, luo omaa alagenreä.
|
Aegis 05.11.2006 20:01:15 | |
---|
Minä lässytin, hyvä ku muistin edes mitä tuli yöllä kirjoteltua :-/ Haha! Perjantai-illan huumaako? Sinänä tuo mun teksti vaikuttaa päättömälle, koska itekkin tulee soitettua/harrastettua aika lähellä samassa genressä olevaa musiikkia projektiluonteisesti. Saatetekstit kylläkin vähän erillaiset, eli ehkäpä vielä enemmän överiks vedettynä. Mut sehän kuuluu asiaan. Näytteitä kehiin heti! Toisaalta primitiivisempi toteutustapa ja tyyli tehdä musiikkia tuo myös vaihtelua genreen, luo omaa alagenreä. Sitäpä juuri! Kyllä tämän tuotoksen on tosiaan tarkoitus olla vähän vastapainona kaikelle ketterän tekniselle meiningille, vaikka sitäkin mielellään kuuntelee aina välillä. En kyllä toisaalta hirveän usein törmää myöskään mihinkään erityisen hyvään old-school menoon, kaikki tuntuu vain olevan toisintoa ruotsin legendoista ja/tai Deathin Leprosystä. Nunslaughter sentään jyrää ja kuulostaa vieläpä ihan itseltään, vaikka viimeisin kokopitkä ei ihan täysillä miellyttänyt. Joka virtsaa säästää se lastaan vihaa. |
mongoloidi 05.11.2006 23:21:49 | |
---|
Nyt se on sitten vihdoin valmiina. Koko levyä on vielä vaikea tuomita, mutta ainakin näytteiden perusteella kuulostaa lupaavalta, ja todennäköisesti tulee sijoitettua tähän levyyn. Soundimaailma on kyllä onnistunut, mutta ei ehkä ihan niin rupinen ja saastainen kuin mahdollista. Joka tapauksessa olen soundeihin tyytyväinen enkä oikein osaakaan arvostaa sitä, että hakemalla haetaan soundien puolesta ihan pelkkää paskaa. Konsepti vaikuttaa toimivalta kokonaisuudelta: simppelit riffit, räkänen laulu ja muutenkin riisuttu ulkoasu sopii tälläiseen musiikkiin. Täytyy vain toivoa, ettei koko levy ole täynnä täysin samanlaista kamaa. Levyllinen toisistaan vain vähän poikkeavia parin nuotin riffejä voi olla parhaimmillaan aika puuduttavaa kenelle tahansa. Skullfukk on kyllä positiivista vaihtelua tämän päivän tekniikkadeathbändien loputtomalta tuntuvaan tulvaan. Turhan moni bändi on koittanut väkisin vääntää jotain, minkä esim Suffocation tekee _vähän_ paremmin. Lopputuloksen moni varmasti tietääkin. Hauskinta tässä ketjussa on kuitenkin ollut se, että joka toinen viesti on sisällöltään suurin piirtein pelkkää pätemistä siitä, kuka osti ekana minkäkin levyn ja kuka tietää eniten mistäkin genrestä, bändistä, promootiosta tai soundeista. Ei sillä että tällänen päteminen olisi m.netissä mitään uutta. Another Perfect Day ? |
lethus1 06.11.2006 09:00:41 (muokattu 06.11.2006 09:01:03) | |
---|
Likasen kuulosta punkkia tuo Skullfuck. Erilaista kuin kuvaus antoi odottaa. Onko se hyvä vai huono asia ? Minulle ihan yhdentekevää. Miten vaikeata voi olla genrerunkkauksen poisjättäminen joka toisesta topikista ? Joko sitä on vanhentunut tai vaan yksinkertaisesti törkeän kyllästynyt, mutta minulle on ihan sama onko joku kuunnellut heviä kaummin kuin toinen tai onko bändi mitä metallia tai onko basistilla lippis päässä vai ei. Maantai aamut... Vompatti. |
Sahtimies666 06.11.2006 11:08:05 | |
---|
Jepjep sehän kuulosti aika pitkälti siltä mitä osasin odottaa. Ja siis kyllähän tällainen matsku vaan omassa koruttomuudessaan toimii. Laiskana en nyt jaksa kirjoittaa mitään kummempia koska mongoloid kirjoitti jo sen mitä minun piti. "Prima Nocta" - Any English noble may bless a marriage by sleeping with any bride on her wedding night. |
Deathrasher 06.11.2006 13:13:17 | |
---|
Helvetinmoista murhaa! Tämä menee hankintaan kyllä aivan varmasti. |
Aegis 06.11.2006 16:19:50 | |
---|
Ei voi kuin ihmetellä miten homma on pysynyt näin asialinjalla minun aloittamakseni ketjuksi. Kommenteissa on havaittavissa tiettyä järkeä eikä kukaan ole edes provosoitunut mistään. Am I losing my touch? Mutta eipä siinä mitään, mieltä lämmittäviä ovat kaikki kommentit tavalla tai toisella. Tame wolves are nothing but dogs. |
Aegis 20.11.2006 17:37:02 | |
---|
Tame wolves are nothing but dogs. |
mongoloidi 20.11.2006 20:31:53 | |
---|
Levy pääsi yllättämään, ainakin vähän. Eipä kyseessä nyt mikään Bathoryn tai Black Sabbathin debyytin tasonen kiekko ole, mutta kaikessa yksinkertaisuudessaan ihan toimivaa kamaa. Another Perfect Day ? |
salmivaara 22.11.2006 11:23:31 | |
---|
Uskallanko kolmen kuuntelukerran jo hehkuttaa vuoden kotimaiseksi? Taidan mä uskaltaa. Vitun kova levy! Against the grain |
kammio 22.11.2006 11:56:00 | |
---|
Kaippa tuo pitäisi itellekin sitten tilata kun lukee noita hehkutuksia. Aina pudonnut paremmin tämä ei-niin-siloiteltu ja vanhakantainen dm. |
Executioner 22.11.2006 13:01:30 | |
---|
Kaippa tuo pitäisi itellekin sitten tilata kun lukee noita hehkutuksia. Aina pudonnut paremmin tämä ei-niin-siloiteltu ja vanhakantainen dm. Jos noin on asian laita, niin tilausta menemään jo! Oha toi hiton rujo levy, luulis kelpaavan. Ite tykkään ainakin. |
Aegis 15.12.2006 21:20:27 | |
---|
Tame wolves are nothing but dogs. |
Maardi 16.12.2006 14:30:24 | |
---|
Idiootti, oisit arvostellu ite niin ois tullu täydet 5 peykkyä. |
Ben_D 16.12.2006 14:53:39 | |
---|
Idiootti, oisit arvostellu ite niin ois tullu täydet 5 peykkyä. Heh.....nimeonomaan :) Ainakin perusvarma ratkasu heittää rieska arvosteltavaksi mediaa, jossa itse on mukana....ei ainakaan kukaan kehtaa haukkua :) http://www.fiercemetal.org |
kid ego 16.12.2006 15:00:48 | |
---|
Nyt täytyy kyllä sanoa ettei kolahtanut yhtään. Zorry. |
Aegis 16.12.2006 15:22:39 | |
---|
Itseasiassa lopetin tuonne kirjoittelun kun ei aika ja mielenterveys riittänyt. Itselleen ei kyllä levyjä kannata arvosteltavaksi antaa, kritiikki on sillon niin kovaa että yhdestä pojosta on vaikea nousta, hah! Tame wolves are nothing but dogs. |