Aihe: COB @ Yle Live, Sun 5.2. Yle TV2 klo 22.50
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Speed of light
02.02.2006 10:23:47
Kukapa sitä ei virheitä tekis. Ja enemmänkin kokonaisuus siinä ratkaisee.
Oikeesti varmaan ketään muita kun kitaristeja ei kiinnosta meneekö joku melodia/soolo just niikun levyllä ;) Heh...
Mitä nopeemmin, sitä nopeemmin ;)
Deathrace King
02.02.2006 10:57:32

No ei kyllä keikkoja katsellessa tule mokiin keskityttyä lähes yhtään, eikä ne siis häiritse. Riehuu vaan mukana ja on ihan fiiliksissä :) Eri asia on katsella telkkarista, tai varsinkin kuunnella jotain bootleggia kämäsenä ämppärinä. Silloin ne mokat kyllä haittaavat.
Ei ressiä, RÄSSIÄ!!! www.chaoscreation.net
moottorisaha
02.02.2006 20:04:03 (muokattu 03.02.2006 00:46:30)

Siis älkää nyt käsittäkö väärin, en missään tapauksessa ole tyyppi joka livekeikoilla kyttää virheitä, nimenomaan meininki on tärkein. Mutta tuo Sixpounderin juttu menee mielestäni melkein joka kerta aika aliarvoisesti. Itseasiassa en ole kyllä kuullut tuon nosturin keikan äänitettä kyseisestä biisistä, enkä muista tarkalleen miten se keikalla meni, mutta jokaisessa livetallenteessa minkä olen nähnyt ja kuullut se on mennyt melkoisen reisilleen. Ihan kuin joku alottelija saisi sen juuri ja juuri räpellettyä kasaan. :) Muista sooloista ei juuri valittamista.

EDIT: Ei tuo mennytkään niin vituilleen tuossa Tuska 2003 taltioinnissa kuin muistelin, ilmeisesti jäänyt kyseinen mielikuva vaan siitä In Your Face dvd-singleltä löytyvästä livepätkästä.
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
Deino
02.02.2006 20:06:12

Nauhalle menee.
"Hää hä hä häähää!" -Bacchus
Doomsayer
02.02.2006 20:34:47
Pakko katsoa, sillä harvemmin noita Bodomin soitantoja telkkaris näytetään...
Vaikka minä olenkin huono soittaja, niin ei sitä minulle itselleni tarvitse kertoa!!
Metal_Heart
03.02.2006 12:56:40
Siis älkää nyt käsittäkö väärin, en missään tapauksessa ole tyyppi joka livekeikoilla kyttää virheitä, nimenomaan meininki on tärkein. Mutta tuo Sixpounderin juttu menee mielestäni melkein joka kerta aika aliarvoisesti. Itseasiassa en ole kyllä kuullut tuon nosturin keikan äänitettä kyseisestä biisistä, enkä muista tarkalleen miten se keikalla meni, mutta jokaisessa livetallenteessa minkä olen nähnyt ja kuullut se on mennyt melkoisen reisilleen. Ihan kuin joku alottelija saisi sen juuri ja juuri räpellettyä kasaan. :) Muista sooloista ei juuri valittamista.

EDIT: Ei tuo mennytkään niin vituilleen tuossa Tuska 2003 taltioinnissa kuin muistelin, ilmeisesti jäänyt kyseinen mielikuva vaan siitä In Your Face dvd-singleltä löytyvästä livepätkästä.

Itse asiassa Laiho vetää sen tiluttelun tossa In Your Face-DVD:llä olevassa Sixpounderissa omasta mielestäni aika hyvi....toisaalta laiho kyl pitää sitä sen skebaa aika alhaalla joten soittaminen vaikeutuu huomattavasti ja varmasti jossaina studiossa se vetää kepit nauhalle istuen ja kitara mahdollisimman hyvässä soittoasennossa....
marke-
03.02.2006 16:48:02
Itse asiassa Laiho vetää sen tiluttelun tossa In Your Face-DVD:llä olevassa Sixpounderissa omasta mielestäni aika hyvi....toisaalta laiho kyl pitää sitä sen skebaa aika alhaalla joten soittaminen vaikeutuu huomattavasti ja varmasti jossaina studiossa se vetää kepit nauhalle istuen ja kitara mahdollisimman hyvässä soittoasennossa....

Lisää treeniä.

Aika outoa tämmönen keikka. Vois tulla swallow the sun kanssa. pitänee tämä silti katsoa.
Seksi
Teemu K.
03.02.2006 17:06:47

Mulla ollu jo 2 viikkoa nauhoituskasetti tiedossa :-)
Kunpa Jumala olisi elossa ja näkisi tämän kaiken. -Homer Simpson
moottorisaha
03.02.2006 18:33:28

Piti tarkistaa, ja ei kyllä vedä. :) Epärytmissä, vibraatot ovat aivan hirveitä ja iso osa äänistä ei soi.
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
Coldman
04.02.2006 10:08:07
Pakko katsoa/nauhoittaa
Accept ,,/
Bassovadelma
05.02.2006 16:48:26

Jesh! Katson kun oon kauan odottanu! Keikallakin olin, meinas pää kolahtaa kameraan heiluessa! :D No, ei ihan. Nyt sitä sitten nähdään.
Ja jos minulle tulee oikein nälkä, minä grillaan pulun!
Mimi
05.02.2006 17:04:41
Voi perkule kun ei ole kämpillä scart-kaapelia, digipömpelin takia jouduin omani tuomaan tänne, eikä voi viedä takas, kun äiti tarttee nauhoittaa. Swiddu. Jos äitille sanoo että nauhoita, niin se on ihan takuuvarmaa että kahden viikon päästä siinä on päällä parit kauniitjarohkeet. Helkkari, täytynee tyytyä vain pelkkään kertakatseluun. Ja ensiviikon keikallekin on niin riistohintaiset liput, että huhhei...
Antti1987: "Hanuristi on kuulemma punkkari."
Hanuristi: "Antti1987 on kuulemma runkkari."
aarghto
05.02.2006 18:04:46

Niin, on se perkele kun 25€ nyhdetään kotimaisesta bändistä. Samalla hinnalla pääsee katsomaan Pakkahuoneella esiintyviä isoja amerikan nimiäkin. Raah. Mutta minkäs teet.
päteminen ja ruikutus. mind the gap.
R2
05.02.2006 18:34:19
Minusta taas on yksi helvetin hailee jos siellä soitossa vähän virheitä onkin, kunhan meininki on hyvä.

Jep, mutta sitten kun Hammet ja Ulrich kusevat systeeminsä keikoilla, niin se on synneistä pahin?
Hautaustoimisto Cannibal & Corpse
venalaine
05.02.2006 19:02:15 (muokattu 05.02.2006 19:02:52)
Jossakin keskustelussa ennen jo totesinkin tämän, mutta sanonpahan uudestaan..
Jos rock-bändin kohdalla ruetaan kyttäilemään soittovirheitä ja kuuntelemaan että meneeköhän nyt ihan nuotilleen, niin silloin ollaan kyllä vähän väärillä jäljillä. Kyllä livekeikoilla on pääasiassa se meininki ja improvisaatiokin on sallittua, jopa suotavaa. Kotona voi sitten kuunnella levyltä sitä "oikein soitettua" materiaalia.
www.reflective.cjb.net
Halenism
05.02.2006 19:37:38
Voisiko joku tv-kortin omaava olla niiin ystävällinen että ottaa tuon koneelle ja pistään myöhemmin jakoon. itellä ei ole nauhoitusmahdollisuutta, eikä välttämättä kerkeä tänään katsomaan. ....Onneks tulee vielä uusintana keskiviikkona.
Pah...
Strings
05.02.2006 19:42:31
Jep, mutta sitten kun Hammet ja Ulrich kusevat systeeminsä keikoilla, niin se on synneistä pahin?

Missäs lienen tällaista maininnut?
High velocity bullet at close range can damage the mind.
R2
05.02.2006 19:52:41
Missäs lienen tällaista maininnut?

Tarkoitin näin yleisemmältä kannalta katsoen hyväksikäyttäen lainaamaani kirjoitustasi, kyseessä ei ollut hyökkäys nimimerkkiäsi kohtaan.
wilzhu
05.02.2006 20:24:02
Keikalle mennään katsomaan kokonaisuutta ja riehumaan messissä. Sitä musaa voi sitten kuunnella himassa. Elikkä ei keikalle mielestäni mennä kuuntelemaan varsinaisesti sitä musaa, vaan kokemaan sitä fiilistä, joka sen musan kautta tuodaan.
Elämä Off.
R2
05.02.2006 20:26:46
Keikalle mennään katsomaan kokonaisuutta ja riehumaan messissä. Sitä musaa voi sitten kuunnella himassa. Elikkä ei keikalle mielestäni mennä kuuntelemaan varsinaisesti sitä musaa, vaan kokemaan sitä fiilistä, joka sen musan kautta tuodaan.

Entäs sitten, kun keikka katsotaan TV:stä/DVD:ltä tms vastaavasta? Siitähän tässä alunperin taisi olla kysymys.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)