Kampela77 16.03.2014 23:29:28 | |
---|
Derek: Kovin uskottava arvostelu jos tyyppi on oikeasti häipynyt paikalta puolivälissä. Onko hän sitten kykeneväinen antamaan arvosteluakaan noin julkisesti ja "isossa" lehdessä? Varmaan joku ADHD-teini kirjoittanut taksvärkkipäivänä. Dream Theaterin musiikki vaatii kärsivällisyyttä ja uppoutumista syvällisiin kiekuroihin. Dream Theaterin musiikkiin tutustumisessa voi karkeasti luokitella kolme tasoa. Ensimmäisellä tasolla bändistä pitää teknisesti pätevän soiton kautta. Seuraavalla tasolla bändistä ei enää pidä, koska se tuntuu vain teknisten taitojen esittelyltä, mutta biisit eivät ole hyviä. Kolmannella ja kaikkein korkeimmalla tasolla kuulija on valaistunut musiikillisesti ja päässyt sisälle Dream Theaterin musiikin syvällisiin rakenteisiin. Tämä on musiikillinen katarsis, jonka vain harva saa kokea. Itse olen päässyt tälle tasolle. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
Vessajono 16.03.2014 23:45:11 | |
---|
Kampela77: Kolmannella ja kaikkein korkeimmalla tasolla kuulija on valaistunut musiikillisesti ja päässyt sisälle Dream Theaterin musiikin syvällisiin rakenteisiin. Tämä on musiikillinen katarsis, jonka vain harva saa kokea. Itse olen päässyt tälle tasolle. Kuin myös, mutta me olemmekin tunnetusti musiikkia syvällisesti ymmärtäviä henkilöitä, jotka kuuntelevat mm. jazzia, progea ja Opethia. Funkånaut: enemmän NYT LÄHTEE SAATANAA! |
VIPMetal 17.03.2014 01:26:29 | |
---|
Harri Römpötti - keksitty nimi, anyone? Tää on selvä tapaus! =) We miss you Frank |
Sergei Fallinen 17.03.2014 18:15:46 | |
---|
Errata: En tiedä yhtään kriitikkoa joka olisi poistunut keikalta kesken esityksen. Enkä tiedä esimerkiksi yhtään levy taikka leffa-arvostelijaa joka ei olisi kuunnellut tai katsonut arvosteltavaa tuotetta vähintään kerran. Suosittelen siis rakentavana palautteena Harri Römpötille tämän asian korjaamista, ei olisi myös pahitteeksi jos arvosteltavasta aiheesta olisi jonkinlaista taustatietoa. Useimmilla onneksi on.
Mitä ihmeen taustatietoa? Sitä "tietoa", että Dream Theaterin kaikki biisit ovat suurta taidetta ja Petrucci on maailman mahtavin mies? Kyllä taidetta voi arvostella ihan tyhjiössä, ja jos taidenäyttelyssä on ensimmäinen puolisko tauluista ihan paskoja töherryksiä, sieltä kyllä ihan oikeasti voi poistua henkilökunnan oven kohdalla ja sanoa, että turha näyttely, älkää tulko. |
Errata 17.03.2014 18:29:19 | |
---|
Sergei Fallinen: Mitä ihmeen taustatietoa? Sitä "tietoa", että Dream Theaterin kaikki biisit ovat suurta taidetta ja Petrucci on maailman mahtavin mies? Kyllä taidetta voi arvostella ihan tyhjiössä, ja jos taidenäyttelyssä on ensimmäinen puolisko tauluista ihan paskoja töherryksiä, sieltä kyllä ihan oikeasti voi poistua henkilökunnan oven kohdalla ja sanoa, että turha näyttely, älkää tulko. Ylipäänsä taustatietoa arvioitavasta kohteesta. Tuossa arvostelussa kriitikko ei vaikuta tekstin perusteella tietävän aiheesta juuri mitään. Mielestäni kriitikko ei voi poistua kesken esityksen ja tehdä siitä arviota arvostettuun mediaan, -kuten siis olen jo aiemmin maininnutkin. Kuluttaja, -tavan pulliainen voi tehdä viihteen parissa ihan mitä lystää :) Eikö sinusta sitten journalistin tarvitse tietää kirjoitettavasta aiheesta yhtään mitään? Ja ei, en edelleenkään ole Dream theater/John petrucci jne mikään fanipoika. Enkä suhtaudu aiheeseen kovinkaan suurella intohimolla. DTllä on vaan hyvät hetkensä ja se siitä. En myöskään jaarittele tästä aiheesta yhtään tämän enempää :) |
Sergei Fallinen 17.03.2014 18:47:57 | |
---|
Errata: Eikö sinusta sitten journalistin tarvitse tietää kirjoitettavasta aiheesta yhtään mitään? Olisihan kaikki tieto varmaan ihan hyvästä. Mutta siinä missä kirjoittaja ei osoittanut tietoaan, ei hän myöskään missään kohdassa osoittanut tietämättömyyttään. Saattoi tietää hyvinkin paljon, ei vain tuonut sitä ilmi. |
Basil79 18.03.2014 08:21:13 | |
---|
Kampela77: Varmaan joku ADHD-teini kirjoittanut taksvärkkipäivänä. Dream Theaterin musiikki vaatii kärsivällisyyttä ja uppoutumista syvällisiin kiekuroihin. Dream Theaterin musiikkiin tutustumisessa voi karkeasti luokitella kolme tasoa. Ensimmäisellä tasolla bändistä pitää teknisesti pätevän soiton kautta. Seuraavalla tasolla bändistä ei enää pidä, koska se tuntuu vain teknisten taitojen esittelyltä, mutta biisit eivät ole hyviä. Kolmannella ja kaikkein korkeimmalla tasolla kuulija on valaistunut musiikillisesti ja päässyt sisälle Dream Theaterin musiikin syvällisiin rakenteisiin. Tämä on musiikillinen katarsis, jonka vain harva saa kokea. Itse olen päässyt tälle tasolle. Entä jos bändiä on kuunnellut vain hyvän musiikin takia? Ei mulla ainakaan alkuun ollut mitään käryä, että nämä ovat arvostettuja teknisen taituruuden takia. Ja aika vitun vähän mua kiinnostaa tekniset kikkailut. Sävellystaito ratkaisee. |
VIPMetal 18.03.2014 14:45:45 (muokattu 18.03.2014 14:46:20) | |
---|
Basil79: Entä jos bändiä on kuunnellut vain hyvän musiikin takia? Ei mulla ainakaan alkuun ollut mitään käryä, että nämä ovat arvostettuja teknisen taituruuden takia. Ja aika vitun vähän mua kiinnostaa tekniset kikkailut. Sävellystaito ratkaisee. Ei. Dream Theater koostuu teknisesti taitavista yksilöistä, joita fanaattiset natsilapset vain kuuntelevat. Kukaan ei voi kuunnella musiikin takia bändiä. Säveltää eivät osaa. Täähän on nyt selvä asia. Hesarin toimittajakin sen ties, ei vaan maininnu asiaa. We miss you Frank |
fadetoblack_ 18.03.2014 15:40:36 (muokattu 19.03.2014 15:33:46) | |
---|
VIPMetal: Dream Theater koostuu teknisesti taitavista yksilöistä =OIKEIN! joita fanaattiset natsilapset vain kuuntelevat. Säveltää eivät osaa. Täähän on nyt selvä asia. Hesarin toimittajakin sen ties, ei vaan maininnu asiaa. =VÄÄRIN! Ihan vapaasti saa sanoa mielipiteensä mutta en vaan ymmärrä mielipidettäsi että bändi ei osaa säveltää, loistavia teoksia toisensa perään. |
Funkånaut 18.03.2014 20:30:23 | |
---|
fadetoblack_: Ihan vapaasti saa sanoa mielipiteensä mutta en vaan ymmärrä mielipidettäsi että bändi ei osaa säveltää, loistavia teoksia toisensa perään. Mistä bändistä on kyse? Devatero remesel, desátá bída.
Kuuntelen tämmöistä |
JE 18.03.2014 21:35:36 | |
---|
VIPMetal: Ei. Dream Theater koostuu teknisesti taitavista yksilöistä, joita fanaattiset natsilapset vain kuuntelevat. Kukaan ei voi kuunnella musiikin takia bändiä. Säveltää eivät osaa. Täähän on nyt selvä asia. Hesarin toimittajakin sen ties, ei vaan maininnu asiaa. Oon ollut DT:n fani jo pitkään ja oon miettinyt tätä pitkään, et mikä siinä oikeastaan kiehtoo. Olen tullu siihe lopputulokseen et mikä mua täs bändis kiehtoo, on just tän yhtyeen musiikin tekninen puoli. Nää biisit tarjoaa mukavasti erilaista "sähköstä karkkia" korville ja soittajalle hyvää treenihaastetta. Niitä harvoja biisejä joita DT:ltä oon jaksanu opetella, on ihan helvetin hauska soittaa. DT kuuntelu muistuttaa mua osittain jotenkin kovasta kotihifistelijästä, joka tuntuu keskittyvän enemmän siihen kuinka hyvin kaiuttimet toistaa ääntä, mikä on niitten balanssi ym. kuin siihen mitä musaa niistä kaiuttimista tulee. Allekirjotan kyl ton, et suurin osa tän bändin laajasti sanottuna musasta/sävellyksistä ei nyt mitään säkenöivän luovia tai ikimuistoisia ole, vaikka mukaan mahtuu myös ne muutamat mahtipontiset ja hyvillä koukuilla varustetut helmet. |
VIPMetal 20.03.2014 06:47:33 | |
---|
VIPMetal: Ei. Dream Theater koostuu teknisesti taitavista yksilöistä, joita fanaattiset natsilapset vain kuuntelevat. Kukaan ei voi kuunnella musiikin takia bändiä. Säveltää eivät osaa. Täähän on nyt selvä asia. Hesarin toimittajakin sen ties, ei vaan maininnu asiaa. Kunhan sarkastisesti kommentoin tuohon ettei Dream theater osaa säveltää vaan pelkästään tiluttaa. Kuunnelkaa Idols lapset Wither. 'Nuff said. We miss you Frank |
UltimateGreedo 20.03.2014 11:09:13 | |
---|
JE: Oon ollut Darkthronen fani jo pitkään ja oon miettinyt tätä pitkään, et mikä siinä oikeastaan kiehtoo. Olen tullu siihe lopputulokseen et mikä mua täs bändis kiehtoo, on just tän yhtyeen musiikin tekninen puoli. Nää biisit tarjoaa mukavasti erilaista "sähköstä karkkia" korville ja soittajalle hyvää treenihaastetta. Niitä harvoja biisejä joita Darkthronelta oon jaksanu opetella, on ihan helvetin hauska soittaa. Darkthronen kuuntelu muistuttaa mua osittain jotenkin kovasta kotihifistelijästä, joka tuntuu keskittyvän enemmän siihen kuinka hyvin kaiuttimet toistaa ääntä, mikä on niitten balanssi ym. kuin siihen mitä musaa niistä kaiuttimista tulee. Allekirjotan kyl ton, et suurin osa tän bändin laajasti sanottuna musasta/sävellyksistä ei nyt mitään säkenöivän luovia tai ikimuistoisia ole, vaikka mukaan mahtuu myös ne muutamat mahtipontiset ja hyvillä koukuilla varustetut helmet. Joo oli pakko. Olen jo hakemassa takkiani. |
JE 20.03.2014 20:05:14 | |
---|
UltimateGreedo: Joo oli pakko. Olen jo hakemassa takkiani. Siteeraus tuntuu aina hyvältä. Painoin plussaa. |
flowerpower 31.03.2014 03:57:30 | |
---|
D.T. osaa edelleen tehdä kauniita ja herkullisia sävelyksiä. Sanoitukset ovat ajankohtaisia jotka koskettavat meikäläisten elämää tai jopa välillä pelottaa eläämämme sekä maailmaamme mihin olemme menossa. Ei eletä enää pumpulissa missä äidinmaito on joka paikassa maailmaa itseensäselvyys. Avatkaa silmänne! |
Sergei Fallinen 31.03.2014 17:13:09 | |
---|
flowerpower: D.T. osaa edelleen tehdä kauniita ja herkullisia sävelyksiä. Sanoitukset ovat ajankohtaisia jotka koskettavat meikäläisten elämää tai jopa välillä pelottaa eläämämme sekä maailmaamme mihin olemme menossa. Ei eletä enää pumpulissa missä äidinmaito on joka paikassa maailmaa itseensäselvyys. Avatkaa silmänne! Olisko konkreettisia esimerkkejä sieltä tuotannosta että mitkä osuvat erityisesti asian ytimeen? Isompi osahan DT:n sanotuksista on kuitenkin kai vitsejä. |
Ali 31.03.2014 18:30:00 | |
---|
Kuka kaipaa konkreettisia esimerkkejä; avaa silmäsi ja kokeile itsekin kuunnella DT:tä maanantaina aamuneljältä. "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista |
Funkånaut 31.03.2014 18:32:19 | |
---|
Ali: Kuka kaipaa konkreettisia esimerkkejä; avaa silmäsi ja kokeile itsekin kuunnella DT:tä maanantaina aamuneljältä. Itse kyllä nukun tuohon aikaan, mutta makunsa kullakin. Devatero remesel, desátá bída.
Kuuntelen tämmöistä |
Kampela77 31.03.2014 20:20:13 | |
---|
Funkånaut: Itse kyllä nukun tuohon aikaan, mutta makunsa kullakin. Öheisss. MAM. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
Chimera 04.04.2014 21:26:07 | |
---|
Kampela77: Mutta mielipidekin voi olla väärä, niin kuin esimerkiksi Hesarin urpolla. Dream Theaterissa soittaa tällä hetkellä maailman viisi taitavinta muusikkoa ja jos heidän musiikistaan ei pidä, niin silloin ei vain ymmärrä kyseistä genreä. Enpä tiedä, oliko tämä sarkasmia vai vakaa mielipide, mutta korjasin silti mielipiteeni mukaiseksi. "Whiskey in a Jaroooo", hoilasi James Hetfield 1,5 promillen humalatilassa Pietarsaaren jalkapallostadionilla. |