![]() 03.10.2012 20:00:58 | |
---|---|
aivokuolio: Ettäkö ulkopuolelle jäämiset tapahtuvat kielimuurin ja muualla asumisen takia automaattisesti? Eihän tossa ole mitään logiikkaa. Jansenin kommenttia: "- He ovat todella rentoja tyyppejä, ja ainoa "huono puoli" heissä on, että he ovat suomalaisia. Jos he keskustelevat, en ymmärrä mitään. Mutta koen tämän vain poikkeuksellisen erityisenä, Jansen sanoo ja kuvaa tilannettaan unelmien täyttymykseksi." | |
![]() 03.10.2012 20:04:54 | |
joku muu sikko: Tarkoitin ja sanoin että Nightwishiin ja sen yleisölle sopii laulajaksi nainen eikä Hietala. No sehän mukavaa kun että osaat puhua kokonaisen fanikansan puolesta. :) Mennään sitten näillä. | |
![]() 03.10.2012 20:17:47 | |
Jansen Portlandin keikalla: http://www.youtube.com/watch?v=yygk7BGa6fs ei hassumpaa, kun ei ole paljon tainnut bändin kanssa treenailla. Taitaa vaan olla Hietala kovilla pikkuhiljaa, että pysyy kyydissä mukana. ; ) Mähän sanoin, että sä sanoit. | |
![]() 03.10.2012 20:18:47 | |
http://www.youtube.com/watch?v=j3UOLFxvYnM&feature=fvwrel 1:08 Markon mielestä parasta bändissä on henkilökemiat. Ei oikein taida mennä Nightwishin puolelle tuo kommentti ainakaan laulajan kannalta. Ehkä hän puhui siitä omasta bändistään Tarotista. Elämä on kuin vessapaperi, joskus pyyhkii hyvin joskus taas ei. | |
![]() 03.10.2012 20:23:44 | |
TheMusiikkmies: http://www.youtube.com/watch?v=j3UOLFxvYnM&feature=fvwrel 1:08 Markon mielestä parasta bändissä on henkilökemiat. Ei oikein taida mennä Nightwishin puolelle tuo kommentti ainakaan laulajan kannalta. Ehkä hän puhui siitä omasta bändistään Tarotista. Kaikki ihmiset ei vaan tule toimeen keskenään varsinkin jos tarvii vetää pitkää kiertuetta ja katella samoja naamoja kuukaudesta toiseen. Ei se välttämättä aina ole kenenkään vika, että sukset menee ristiin tai kemiat ei pelaa riittävän hyvin. "Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji" | |
![]() 03.10.2012 20:44:40 (muokattu 03.10.2012 20:45:35) | |
Strumbali: Jansen Portlandin keikalla: http://www.youtube.com/watch?v=yygk7BGa6fs ei hassumpaa, kun ei ole paljon tainnut bändin kanssa treenailla. Taitaa vaan olla Hietala kovilla pikkuhiljaa, että pysyy kyydissä mukana. ; ) Ei helvetti kun on mukava kuulla, että vanhoja kappaleitakin lauletaan vihdoin niinkuin pitääkin. Kyllä tuolla Floorilla on potenssiin kymmenen parempi lava karisma kuin Anetella. Tukka heiluu ja laulu kulkee mikäs sen parempaa. Tuomas ei tainnut hymyillä koko videon aikana kertaakaan :D Elämä on kuin vessapaperi, joskus pyyhkii hyvin joskus taas ei. | |
![]() 03.10.2012 20:53:38 | |
Jeja, Kepuli on puhunut: Nykyisin Buenos Airesissa asuva Tarja Turunen-Cabuli kertoo olevansa kiitollinen faneille, jotka ajattelevat kauniisti mahdollisesta paluusta. Samaan hengenvetoon laulajatar kuitenkin ilmoittaa, ettei paluu tule koskaan olemaan mahdollinen. - Olisin valmiina palaamaan Nightwishiin, jos kaikki bändit jäsenet sekä managementti vaihtuisivat, Turunen-Cabuli vastaa Iltalehdelle. | |
![]() 03.10.2012 21:12:56 | |
Olisin valmiina palaamaan Nightwishiin, jos kaikki bändit jäsenet sekä managementti vaihtuisivat, Turunen-Cabuli vastaa Iltalehdelle. Niin...nyt alkaa olemaan jo tosi lähellä. | |
![]() 03.10.2012 22:36:10 | |
Minä olen sitä mieltä että Jansenin laulutyyli sopii paremmin Nightwishiin kuin Olzonin. Tulin tähän tulokseen katsottuani Iltalehden sivuilta Portlandin keikalta koostetut biisinpätkät. On myönnettävä että pidin bändin musiikista Turusen aikana selvästi enemmän kuin Olzonin ja nostalgiatunne lienee se miksi nyt olen Jansenin kannalla. Enemmän tunteella kuin taidolla. | |
![]() 04.10.2012 01:12:18 | |
Joku täällä mainitsi, että kyllä ammattilainen nyt yhden Nightwish-konsertin ohjelmiston opettelee muutamassa päivässä kun on ammattilainen - ja ammattilainen sitä ja ammattilainen tätä. Tämä rouva vaikuttaa olevan niin ammattilainen, että opettelee shown biisit yhden lentomatkan aikana. Ammattilaisena Floor pyyhkii sotkuisten keikkapaikkojen lattiat Chuck Norrisilla ja äänittää LP-levyjen lauluosuudet puolessa tunnissa - mukaan lukien kuoro-osuudet. On se niin ammattilainen - hyvä että sattui olemaan käytettävissä noin lyhyellä varoitusajalla. | |
![]() 04.10.2012 02:52:19 (muokattu 04.10.2012 03:08:30) | |
TheMusiikkmies: Ei oikein taida mennä Nightwishin puolelle tuo kommentti ainakaan laulajan kannalta. Ei mene laulajan eikä laulajien kannalta kun ne on naisia. Kitteellä opitaan tappelemaan ja keittämään pontikkaa mutta ne naisten käsittelytaidot jäävät vähän vähemmälle. Ne naiset pitää hakea aina naapurikylästä saakka ja se on tosi hankalaa jos moposta on bensa loppu. Oman kylän naisia ei voi vilkuilla sillä silmällä kun ne on kaikki siskoja tai muuten vaan sukua. Ei niiden poikien henkilökemioissa ole kai ikinä ongelmia ollut, ne tulee hyvin toimeen keskenään ja tienaa rahaakin ihan mukavasti kun naissolistille jää vain isot velat. Mutta sehän on kuitenkin niin että jos solisti tuohon kelkkaan lähtee niin se on ihan oma valinta. Ja toki niitä solisteja löytyy vähän huonommillakin sopimuksilla kun bändillä on riittävästi nimeä. Jos ei tule rahaa niin tulee ainakin mainetta ja pääsee esiintymään isolle yleisölle, se on jo aika paljon. Se on toki ikävää että kenkää voi tulla koska tahansa ja yleensä siitä tiedotetaan samaan aikaan solistille ja faneille mutta kaikissa työpaikoissa on omat riskinsä ja huonot puolensa. Asetelma taisi kuitenkin olla, että ensin tuli bändi ja sitten tuli solisti. Anette on ollut ulkopuolinen koko ajan. Raskaille kiertueille Olzonin yksinäisyyttä lievittämään on otettu joskus laulajan ystävä. Lisäksi laulajalla on ollut oma manageri Petri H. Lundén. | |
![]() 04.10.2012 07:33:33 | |
Nyt ois ollu viimestää se hetki kun kaikkien (Tarja + pojat) ois pitäny istuu alas ja puhua asiat halki, unohtaa loukatut egot ja muistaa taas minkä takia alunperin bändi pistettiin läjään. Nimittäin nyt on Yökalalla menossa jo kolmas laulaja ja jos sykli rupee olee että 1-2 levyä ja solisti vaihtoon ni huonolta näyttää. Ei tuu mieleen yhtään bändii, joiden kolmas laulaja ois se "tö laulaja". No en ole juurikaan Nightwishin ystävä, mutta sympatiat Anetten puolella jostain syystä. Ei toi uus woman kovin kummosesti vedä. Minä juon kossua!!! | |
![]() 04.10.2012 08:47:18 | |
MegaMan: Nyt ois ollu viimestää se hetki kun kaikkien (Tarja + pojat) ois pitäny istuu alas ja puhua asiat halki, unohtaa loukatut egot ja muistaa taas minkä takia alunperin bändi pistettiin läjään. Nimittäin nyt on Yökalalla menossa jo kolmas laulaja ja jos sykli rupee olee että 1-2 levyä ja solisti vaihtoon ni huonolta näyttää. Ei tuu mieleen yhtään bändii, joiden kolmas laulaja ois se "tö laulaja". No en ole juurikaan Nightwishin ystävä, mutta sympatiat Anetten puolella jostain syystä. Ei toi uus woman kovin kummosesti vedä. En ole minäkään kuunnellut kokonaisia Nw albumeja kuin 2 viimeistä ja Turusen ajoilta yksittäisiä biisejä mitä nyt inhonväreiltä on pystynyt. Mutta miksi jonkun laulajan pitäisi vakiintua bändiin loppuiäksi? Katsokaamme Holopaisen hollantilaisen vastineen eli Arjen Anthony Lucassenin työskentelyä, sehän tekee Ayreon tai Star One albumin kerrallaan ja valitsee jokaiseen soittajat ja laulajat tapauskohtaisesti. Jokain levy on eri projekti ja sama kai se ketä siellä ääniä on tuottamassa kunhan homma toimii. There is no school like "old school". | |
![]() 04.10.2012 10:03:52 (muokattu 04.10.2012 13:24:22) | |
Minä en ole kuunnellut tätä ruotsalaista popparia ollenkaan, Tarja Turusesta pidin koska sopraanon ja hevipopin yhdistelmässä oli sitä jotain. Minulle Nightwish oli tasan ja tarkkaan Tarja Turunen ja taustabändi. Enhän minä tiennyt edes sitä että kuka on Tuomas Lauri Johannes Holopainen ennen tätä erottamissirkusta ja tämän sanon mitenkään miehen lahjoja vähättelemättä. Kun Tarjan sooloura on mennyt enemmän tai vähemmän perseelleen ja on syntynyt vain sellaista ihan puhdasta paskaa, niin on ollut helppo huomata että oli sillä Tuomas Lauri Johanneksellakin oma roolinsa tuossa hommassa. Minun mielestä tämä on paras Nightwish biisi ikinä, koska siinä Tarja pääsee revittelemään ihan kunnolla eikä bändi ole tiellä... http://www.youtube.com/watch?v=yfitswQqjKM Kun tuo homma meni puihin niin siihen loppui minun Nightwish kuuntelu eikä se ollut mikään periaatepäätös, bändin nykyinen musiikki ei vain kiinnosta tippaakaan ja kun ei kiinnosta niin sitten ei kiinnosta. Tuossa erosirkuksessa minua harmittaa vain se että homma hoidettiin niin julmalla tavalla että tuo mimmi palaa takaisin kuvioihin vain siinä tapauksessa jos se jää rekan alle ja saa vakavan aivovamman. Vaikka kyllä minulle riittäisi sekin jos Tarja löytäisi jostain uuden Holopaisen. Sillä ei ole kuitenkaan mitään merkitystä mitä minä ajattelen. Jos bändin fanit eli ostava yleisö haluaa Holopaisen ja sille kelpaa kuka tahansa vokalisti niin homma on sillä selvä, bändi voi vaihtaa solistia vaikka kerran viikossa. Yleensä solistia ei kovin usein vaihdeta koska se on aina todella iso riski kun ostava yleisö ei tuollaisesta touhusta yleensä tykkää, mutta poikkeuksiakin on ja Nightwish tuntuu olevan yksi niistä. Minulle oli ja on edelleenkin pieni arvoitus että bändi onnistui jopa kasvattamaan fanipohjaansa tämän Anetten avulla mutta ehkä on niin että sopraano ja metalli oli sille suurelle yleisölle vähän liian raskas yhdistelmä. | |
![]() 04.10.2012 10:06:02 | |
Mutta miksi jonkun laulajan pitäisi vakiintua bändiin loppuiäksi? Fanien vuoksi. Ja luulen että jos kemiat on toiminu aikaisemminkin niin sitä kannattaisi todella tässä tapauksessa yrittää taas. Valtataistelut on myrkyttäny niin monen bändin, että kaikki kukkoilut kannatas ees yrittää laittaa sivuun ja miettii taas kuin kivaakin joskus oli. Sitä paitsi Nightwish on alkanut bändinä ni ois tyhmää yhtäkkii muuttaa se joksikin yhen miehen autoritääriseksi projektiksi että työstetään levy ikäänkuin jonain itsenäisenä teoksena ihan sama kuka siinä soittaa. Rokkibändi on kuitenkin rokkibändi. Ei oo kenenkään etu että bändin ovi käy koko ajan. Ja yleensä sen toisen laulajan jälkeen alkaa ainakin itselle tulla sellai elähtäny fiilis bändistä, että ihan sama kuka sinne nyt menee vetää, mä kuuntelen niitä vanhoja. Mieleen nyt tulee esim. Dickinson-Gillian-Hagar ja niiden seuraajat. Minä juon kossua!!! | |
![]() 04.10.2012 10:18:28 | |
Atomic Cafe: Ei niiden poikien henkilökemioissa ole kai ikinä ongelmia ollut, ne tulee hyvin toimeen keskenään ja tienaa rahaakin ihan mukavasti kun naissolistille jää vain isot velat. Toivottavasti tämä oli sarkasmia. Ei kai kukaan oikeasti usko tuohon paskajournalismiin. Ihan tavallinen kuviohan tuo on isossa maailmassa, ettei uusia jäseniä välttämättä oteta heti/koskaan mukaan yhtiön osakkaiksi, vaan niille maksetaan sovitut palkkiot. | |
![]() 04.10.2012 10:21:39 (muokattu 04.10.2012 11:17:28) | |
Aalimupina: Ihan tavallinen kuviohan tuo on isossa maailmassa, ettei uusia jäseniä välttämättä oteta heti/koskaan mukaan yhtiön osakkaiksi, vaan niille maksetaan sovitut palkkiot. On toki. Siihen asiaan viittasin tällä kommentilla...Mutta sehän on kuitenkin niin että jos solisti tuohon kelkkaan lähtee niin se on ihan oma valinta. Ja toki niitä solisteja löytyy vähän huonommillakin sopimuksilla kun bändillä on riittävästi nimeä. Jos ei tule rahaa niin tulee ainakin mainetta ja pääsee esiintymään isolle yleisölle, se on jo aika paljon. Jos metalliosastolla pysytään niin Iron Maiden taitaa olla hyvä esimerkki siitä mitä tarkoittaa termi laulusolisti ja muu bändi, vaikka kai se Brucekin nykyään kohtalaisen mukavasti tienaa ja on onnistunut muutenkin asemiaan parantamaan niistä varhaisvuosista. Ja on se kyllä niinkin että siinä missä Iron Maiden epäonnistui surkeasti niin Nightwish onnistui jopa kasvattamaan myyntiä, mikä on jo todella kova suoritus. Jos ajatellaan vain bändin imagoa niin basistin ja rumpalin vaihtaminen on yleensä hyvinkin helppo nakki mutta solistin vaihto on jo huomattavasti vaikeampi rasti, vaikka ei toki mahdoton rasti. Voisi helposti kuvitella että mitä useammin solistia vaihdetaan niin sitä helpommin ostava yleisö sen oppii hyväksymään. Kun kaupallisesta musiikista puhutaan niin tärkeää on vain se että musiikki kiinnostaa ihmisiä niin paljon että siitä ollaan valmiita maksamaan, ei se ole tärkeää kuka siellä keulilla rääkyy jos homma toimii ja myy toivotulla tavalla. Solistin asema bändin sisäisessä hierarkiassa ei kiinnosta ostavaa yleisöä yhtään sen enempää kun solistin tulot ja osakkeet. Ja mitä siihen sellaiseen sarkasmiin tulee niin siitä minä kyllä tykkään tosi paljon, sarkasmi ja minä ollaan vähän kun paita ja peppu. | |
![]() 04.10.2012 12:14:53 (muokattu 04.10.2012 12:17:17) | |
http://youtu.be/yygk7BGa6fs Tän perusteella toimii. Kyllä Anette näytti enemmän lainalaulajalta lavaesiintymisensä ja pukeutumisensa puolesta, kuin tämä Floor. Melkein tekis mieli päästä tuonne Hartwallille kuuntelemaan, mutta kun eijjole lippua, enkä halua mihinkään ylimmälle peräparvelle. E: Ei tuu mieleen yhtään bändii, joiden kolmas laulaja ois se "tö laulaja". Amorphis. on pimeää ja olen pieni tuittuinen ja heikko... | |
![]() 04.10.2012 12:18:26 | |
Floor on ainakin toistaiseksi saanut pelkkää suitsutusta, mikä on sekin hieman yllättävää mutta mikäs siinä jos yleisö tykkää. | |
![]() 04.10.2012 12:27:02 (muokattu 04.10.2012 12:32:21) | |
Mimi: http://youtu.be/yygk7BGa6fs Tän perusteella toimii. Kyllä. Tyyliä ja karismaa on paaaaljon enempi kuin Anetella. Vetää Tarjankin piisit hienosti. Tossa oli meininkiä kyllä. Tekis kans mieli Hartwallille. E: Holopainen ei paljoa hymyillyt. En tosin tiedä hymyileekö se ikinä keikoilla. Ainakaa Yövissyn keikoilla. Mullon ihmistä isompi hauis! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)