Aihe: Iron Maiden
1 2 3 4 590 91 92 93 94122 123 124 125 126
Rhapa
01.06.2009 17:27:02
Skebaholikko: Tällä vähemmistölinjalla Maideniin liittyen olen itse usein kysellyt että onko Fear of the Dark ihan törkeän aliarvostettu lätty vai onko? The Apparition ja Weekend Warrior ovat vähän tylsiä läpsyttelyitä mutta muuten todella tuhtia nannaa. Jos Maidenin aliarvostetuinta biisiä ihan käydään kalastamaan niin oma koukku lentää Judas Be My Guideen välittömästi.

Komppia tälle. Itse diggailen tuosta fearista ihan kympillä. Ehkä tosin osiksi senkin vuoksi, että aikoinaan se oli se eka maiden levy minkä hankin itselleni. Judas be my quide on kyllä helvatan loistava kappale.

Sinänsä poikkean ehkä itsekin massasta, sillä all time favouriteni bändiltä on brave new world. Siinä on yksinkertaisesti kokonaisuus niin hyvin hallussa, että ei mitään järkeä. Ja kun kyseessä on vielä Brucen "paluu"- levy, niin ilon kyyneleethän siinä purskahti sitä ensimmäistä kertaa soittimessa pyöritellessä. Absoluuttisen mahtava lätty kertakaikkisen hienoine kappaleineen. Soundeja myöten kokonaisuus, josta ei voi panna paremmaksi. Piste.
Viheliäinen viitapiru
M4ss3 m/
01.06.2009 17:38:35
Yhtäkkiä alkoi hirveä hinku kuunnella tooosiii pitkään aikaan Maidenia. Kyllä se vaan aina iskee yhtä kovaa, vaikka ei todellakaan ainakaan nykyään ole mikään lempibändini.

Saihan ne kitaristit vihdoinkin ne signaturekitaratkin tänä vuonna.
mikkomfg
01.06.2009 18:06:25
M4ss3 m/:Saihan ne kitaristit vihdoinkin ne signaturekitaratkin tänä vuonna.

Eipä oo tosin Janick signaturesta mitään tietoa :D
M4ss3 m/
01.06.2009 18:07:11
mikkomfg: Eipä oo tosin Janick signaturesta mitään tietoa :D

No ei niin, mutta se onkin vaan koristeena siinä koko bändissä.
mikkomfg
01.06.2009 18:10:06
M4ss3 m/: No ei niin, mutta se onkin vaan koristeena siinä koko bändissä.

En mä kyl välttämättä menis niin sanoon, onhan se ollu kuitenkin yhtä pitkään bändissä kuin Adrian ja kerennyt säveltämäänkin monia hyviä biisejä.

Eihän mies toki mikään improvisoinnin mestari oo, sen kyllä huomaa live sooloilussa. Ihan mies paikallaan silti.
M4ss3 m/
01.06.2009 18:11:36
mikkomfg: En mä kyl välttämättä menis niin sanoon, onhan se ollu kuitenkin yhtä pitkään bändissä kuin Adrian ja kerennyt säveltämäänkin monia hyviä biisejä.

Eihän mies toki mikään improvisoinnin mestari oo, sen kyllä huomaa live sooloilussa. Ihan mies paikallaan silti.

Ei se silti ansaitse signaturekitaraa vaikka onkin käyttänyt noita Fendereitä ihan kiitettävästi.
Räkkipeli
01.06.2009 20:32:14 (muokattu 01.06.2009 20:33:28)
Tääki on kans yks sellanen tapaus et Iron Maiden ei vaan olis itsensä ilman Gersiä. Vähän ku Metallica ilman Hammettia. Monet Gersin vedot studiossa ovat ainakin miellyttänyt meikäläisen korvaa ihan täysiä!! Man On The Edge, Sing Of The Cross...hemmetin hyviä vetoja minusta.

E: Ja kun miehellä on se tunnistettava ja melko ainutlaatuinen soittotyyli niin minusta helvetin hyvä.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Räbbänä
01.06.2009 21:44:34
Räkkipeli: Tääki on kans yks sellanen tapaus et Iron Maiden ei vaan olis itsensä ilman Gersiä. Vähän ku Metallica ilman Hammettia. Monet Gersin vedot studiossa ovat ainakin miellyttänyt meikäläisen korvaa ihan täysiä!! Man On The Edge, Sing Of The Cross...hemmetin hyviä vetoja minusta.

E: Ja kun miehellä on se tunnistettava ja melko ainutlaatuinen soittotyyli niin minusta helvetin hyvä.

Meikäläinenkin tykkää Gersin soittotyylistä. Semmonen kunno likainen ja räväkkä rockmeino. Murraylla taas se ainainen tilulii vedettynä melko muhjuisella kaulamikkisaundilla ja suurella särömäärällä. Adrianilla taas ne perus wahituksen monissa sooloissa ja tekniset soolot.
ballfish: Strato putkikoneessa kiinni ja Deep Purplea ilmoille ni johan tietää miksi seiskakasikieliset muniinpuhaltelu örrinmörrinhewi homostelijat ovat täysin hakuteillä oikeasta menosta ja rankkuudesta
Tuspekistan
01.06.2009 21:50:36

Ei sillä, myöhemmätkin toimii, mutta ainakaan toistaseks bändi ei oo onnistunu tekemään levyä, joka toimis ittelleni paremmin kun Killers.

Juuri tätä hain mutten saanut sanottua järkevästi. Näin se vain on.

Wrathchild ja Phantom ovat hyviä vetoja mutta muuten se omassa päässä vähän simppelimpi, "punkimpi" ote niillä levyillä ei nappaa yhtään.

Tästä tuli mieleeni, että kun kuulin Wrathchildin ekan kerran se oli Brucen laulamana niin se kuulosti jollain tavalla joltain hip hop tai rap tyyliseltä biisiltä, mutta ku Di Annon laulamana kuulin niin tajusin että sehän on aika kova biisi. Hehe.

Niin ja Bayleylle pitäis vielä täsä joku päivä koittaa antaa mahdollisuus, ku eka yrityksellä kuunnella X-Factor läpi pääsin melkein puoleen väliin, sitte ei enää kestäny. Melko heikko muusiikin kuuntelija siis olen.

Kitaristeista vielä sen verran, että mielestäni tällä hetkellä kokoonpano on juuri hyvä. Vaikkei Gers ehkä ole taidoiltaan Smithin ja Murrayn veroinen, on hän sentään helvetinmoinen show-mies.
En ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin.
Räbbänä
01.06.2009 21:56:29
Hyvältä muuten kuulostaa lento kuuskuuskuus live. Spotifysta näytti jo löytyvän niin piti kuunteluun ottaa. DVD:tä en vielä ole uskaltanut ostaa niiden ongelmien vuoksi. Onko jotain tietoa korjatusta painoksesta?
ballfish: Strato putkikoneessa kiinni ja Deep Purplea ilmoille ni johan tietää miksi seiskakasikieliset muniinpuhaltelu örrinmörrinhewi homostelijat ovat täysin hakuteillä oikeasta menosta ja rankkuudesta
Vesihiisi
01.06.2009 22:17:59
Kai Gersistä jonkun pitää tykätä. Itse tykkään enemmän Pelle Hermannista. Hermannilla on keppi paremmin hallussa ja myös piuhat kiinni siinä.
ballfish
01.06.2009 22:20:53
Janick Gers on kova showmies. Maidenilla ei ole sille kolmannelle kepille mitään käyttöä niin showmeiningin mukaan tuominen on mun mielestä todella jees. Ja hyvin se soolot kepittää.
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
Vesihiisi
01.06.2009 22:26:48
ballfish: Janick Gers on kova showmies. Maidenilla ei ole sille kolmannelle kepille mitään käyttöä niin showmeiningin mukaan tuominen on mun mielestä todella jees. Ja hyvin se soolot kepittää.

Jees. Parempi Gers on pitää lavalla kuin lavan takana kosketinsoittajan tapaan. Ja ehkä parempi on myös pitää se piuha irti.
markku jokela
02.06.2009 07:21:08
Niin ja Bayleylle pitäis vielä täsä joku päivä koittaa antaa mahdollisuus, ku eka yrityksellä kuunnella X-Factor läpi pääsin melkein puoleen väliin, sitte ei enää kestäny. Melko heikko muusiikin kuuntelija siis olen.

X-Factor on kyllä erinomainen levy. Aika synkkä ja raskas kaikin puolin. Itse pidän todella paljon, mutta mitä tulee Virtual XI:iin ni se on mun mielestä todella ala-arvoinen tuotos. Ja nyt en puhu laulajasta vaan puhtaasti biiseistä. Clansman ja Como esta Amigos on ainoot poikkeukset mutta ei niilläkään pitkälle pötkitä.

Olen pistänyt semmosen jutun merkille juuri tästä Blaze Baileyn aikasesta Maidenista, että mihin oon jääny stemmalaulanta näiltä levyiltä? Ei mitään harmonioita ainakaan X-Factorilta löydy. Stemmoilla oltais paikattu paljon Blazen heikkouksia, stemmat kun auttaa niin paljon liidilaulajan heikkouksia.

Mun mielestä Maidenin pitäs vaa sikana vetää X-Factorin laulut uusiks Dickinsonin kaa ja sit Virtual XI vaa unohettais ;)
timus
02.06.2009 10:31:28
markku jokela: X-Factor on kyllä erinomainen levy. Aika synkkä ja raskas kaikin puolin. Itse pidän todella paljon, mutta mitä tulee Virtual XI:iin ni se on mun mielestä todella ala-arvoinen tuotos. Ja nyt en puhu laulajasta vaan puhtaasti biiseistä. Clansman ja Como esta Amigos on ainoot poikkeukset mutta ei niilläkään pitkälle pötkitä.

Mun mielestä Maidenin pitäs vaa sikana vetää X-Factorin laulut uusiks Dickinsonin kaa ja sit Virtual XI vaa unohettais ;)

Joo itsekin olen aina sopivassa paikassa hehkuttanut X-Factoria. Siinä on todella hienoja Maiden-sävellyksiä. Loistava kuulokelevy muun muassa. Vaikka pystyn ihan hyvin diggailemaan myös Bayleyn vokalisointia, niin kieltämättä ajatus Brucea vetämässä nuo biisit studiossa on aika kiinnostava.
"no sound, no sound problems" -Henry Rollins
Tuspekistan
02.06.2009 12:54:28

X-Factor on kyllä erinomainen levy. Aika synkkä ja raskas kaikin puolin. Itse pidän todella paljon, mutta mitä tulee Virtual XI:iin ni se on mun mielestä todella ala-arvoinen tuotos. Ja nyt en puhu laulajasta vaan puhtaasti biiseistä. Clansman ja Como esta Amigos on ainoot poikkeukset mutta ei niilläkään pitkälle pötkitä.

Sanoinkin tuossa väärin aikasemmin, tuo levy siis mikä on Bayleyn ajalta itsellä on siis Virtual XI. Onhan tuosa muutama ihan ok biisi mutta levy ei ole ihan sitä normaalia "Iron Maiden"-tasoa. Pitäis siis varmaankin koittaa tuota X-Factoria.
En ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin.
sub zero
02.06.2009 12:57:24
ballfish: Maidenilla ei ole sille kolmannelle kepille mitään käyttöä.

onhan levyillä aina ollu kohtia, missä on kaks soolokitaraa samaan aikaan ja yks komppaamassa. mut mitä noi kolme soittaa semmosessa kohdassa, missä on pelkkää komppausta?
mr. finland, walk on by, your ideapark dream, mr. finland, walk on by, your alko store supreme
Sakmongkol
02.06.2009 15:17:35
Räbbänä: Murraylla taas se ainainen tilulii vedettynä melko muhjuisella kaulamikkisaundilla ja suurella särömäärällä.

!

Pakko olla eri mieltä tästä. Kaulamikin suosiminen erottaa Daven hyvin Adrianista, ja miksei Janickistakin. Soundi on tumma, mutta ei minusta erityisen muhjuinen, vaan kaunis, laulava. Säröä on sopivasti.

Daven soitossa minua kiehtoo uskomaton legato ja tunteikkuus, ominaisuuksia joista moni hevikitaristi voisi ottaa oppia. Adrianin terävä ja tekninen soitto on sinänsä ihan hyvää, mutta parhaimmillaan Daven ja Adrianin vuorottelevat soolot täydentävät toisiaan hienosti ja luovat mukavaa kontrastia.

Janick taas on minulle lähinnä ylimääräistä, kun vanhempaa Maidenia enemmän kuuntelen. Asennetta on kyllä äijällä ja show-meininkiä livenä, mutta välillä menee yliyrittämiseksi.

Jos jotain lempilevyä pitäisi mainita, niin sanotaan se ensimmäinen. Syy: asenne ja raaka sekä energinen soundi, ja piiseistä etenkin Phantom of the Opera. Muistan elävästi kun näin Live at the Rainbow -vedon kyseisestä piisistä, jossakin Daven soolon aikana lumouduin täysin ja päätin hankkia itselleni kitaran. =)

Mistä tuleekin mieleeni että Daven signature-Strato olisi kieltämättä hieno omistaa!
ballfish
02.06.2009 15:47:14
Sakmongkol:
Mistä tuleekin mieleeni että Daven signature-Strato olisi kieltämättä hieno omistaa!

Tuohan olisi ihan naurettavan helppo tehdä itsekin. Varsinkin kun Fender ei ole laittanut siihen edes sitä kahleria.
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
Sakmongkol
02.06.2009 17:58:15
ballfish: Tuohan olisi ihan naurettavan helppo tehdä itsekin. Varsinkin kun Fender ei ole laittanut siihen edes sitä kahleria.

Juu mutta ohan se ihan eri asia heti kun siinä lukee Daven nimi. =)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)