Aihe: Opeth-diggareille
1 2 3 4 589 90 91 92 93122 123 124 125 126
KTR
24.05.2007 23:11:11
Varmasti vain hyvä juttu. Opeth on ainakin mun mielestä siinä vaiheessa nyt, että tulevat levyt saattaa olla sellasta "opeth plays opeth"-kamaa. Uutta verta vaan bändiin niin tulee uutta näkökulmaakin toivon mukaan.
gorgonoidi
24.05.2007 23:13:39

Näinpä. Ei Opeth ole mielestäni koskaan itseään toistanut, ainakaan pahasti.
Exhausted
25.05.2007 00:26:11

Mites paljon Lindgrenin kitarointi vaikutti bändin musiikkiin? Eikö Åke kuitenkin ne biisit tee aika diktaattorina?
thaav
25.05.2007 12:13:43 (muokattu 25.05.2007 12:22:31)
No olihan Peterilläkin oma lusikkansa sopassa, aika suuri osa sooloista taisi olla hänen kynänjälkeään. Ja itse ainakin pidän Opetin "vähän erilaisista metallisooloista". Niin tai no, ei sitä voi tietää kumpi ne on kirjoittanut, mutta ainakin Peter niitä taisi enemmän soittaa, eli tästä voisi päätellä että hänen omiaan ovat, toiselle soolon teko on vain niin daah. Kyllä ne pitää itse keksiä. (:

Mutta noin pääasiassa Åken viikset hallitsee bändiä.

Demon:
Näinpä. Ei Opeth ole mielestäni koskaan itseään toistanut, ainakaan pahasti.

Mä olen kyllä tän takana kanssa. Jokainen Opethin levy on ollut askel eri suuntaan. Orchid on sitä melodisinta ja ehkä yksinkertaisinta, mitä Opeth alkuaikoina luukutti. Morningrise on sitten huima askellus nykysuuntaan päin, pidemmät biisit, paljon härömmät progettelut, ja melodisuutta on jo karsittu. MAYH, paitsi että on Opethin ensimmäinen konseptialbumi, on jällee askel poispäin tuosta alkuaikojen tyylistä, ja paljon Morningriseä rankempi. Still Life taas on aivan omanlaisensa, se on raaka, mutta samalla akustisia osia painotetaan, ja tällä haettiin kait sellaista satumaista tunnelmaa. Blackwater Park on ehkä ainoa toistava, luonnehtisin ehkä näin: kahden edellisen levyn parhaat puolet tehtynä paremmin. Deliverance taas on ehkä "deathein" Åpeth -kiekko. Damnationia nyt ei tarvitse edes perustella. Niin, ja sitten on Ghost Reveries. Tässä erilaista on ehkäpä massojen nuoleskelu (mahtava konjuraatio).
lapio
25.05.2007 12:40:58

MAYH, paitsi että on Opethin ensimmäinen konseptialbumi, on jällee askel poispäin tuosta alkuaikojen tyylistä, ja paljon Morningriseä rankempi.

Miten minusta morningriselläkin tuntuu olevan jatkuva tarina kappaleesta toiseen?
Shitmanek
25.05.2007 12:44:29
Niin, ja sitten on Ghost Reveries. Tässä erilaista on ehkäpä massojen nuoleskelu (mahtava konjuraatio).

Eivätköhän nuo Grand Conjurationiin liittyvät "mainstream" -jutut tulleet ihan Roadrunnerin puolelta. Bändi itse ei taida pahemmin pitää tuosta videostakaan (kukapa pitäisi), eikä biisi ainakaan levyversiona mikään kovin massoja nuoleskeleva ole. Koko levy ei ole vieläkään edes oikein avautunut minulle, mainio lättyhän se on, mutta jotain jää yhä puuttumaan.
M.A.C.H.O. # 12 "Oh well, I'm a chartered accountant, and consequently too boring to be of interest" "Come on, Bennett. Let's party."
thaav
25.05.2007 17:43:58
Miten minusta morningriselläkin tuntuu olevan jatkuva tarina kappaleesta toiseen?

Noinko on? En ole kyseisen lätyn tekstejä juuri zoomaillut, pitääpä ottaa syyniin. Pitäisi muutenkin pyöritellä soittimessa useammin, varsin loistava levy, vaikka muut vedot jäävätkin Black Rose Immortalin varjoon.
Tohtori Tonus
26.05.2007 09:07:28
Noinko on? En ole kyseisen lätyn tekstejä juuri zoomaillut, pitääpä ottaa syyniin. Pitäisi muutenkin pyöritellä soittimessa useammin, varsin loistava levy, vaikka muut vedot jäävätkin Black Rose Immortalin varjoon.

Paitsi että Advent ja Eternal Soul Torture varsinkaan eivät jää minkään varjoon.
"I only know two kinds of people - those who obey me, and those who die." -Chuck Norris
Lammikkovalas
26.05.2007 19:42:48

Morningrisen teksteissä en ole itse ainakaan moista huomannut, mutta Still Lifen lyriikat muodostavat ainakin ihan selkeän kertomuksen.
I broke my G-string while fingering A minor
Strutsi
26.05.2007 20:39:50
Morningrisen teksteissä en ole itse ainakaan moista huomannut, mutta Still Lifen lyriikat muodostavat ainakin ihan selkeän kertomuksen.

Minä en ole huomannut sitä muista kuin Still Lifesta ja My arms, Your hearsesta..
Opethin lyriikathan eivät ole ihan varsinaisesti kovin "suoria" :D
"Dinsdale, He was a nice boy...... He nailed my head to a coffee table." -Monty Python
Cocktus
27.05.2007 17:36:47

Tilasin juuri Damnationin, Deliverancen ja Blackwater Parkin. Hyllystä löytyy ennestää Still Life ja Ghost Reveries.

Töissä käynti on ihan kivaa tilipäivinä.
Oh, you ironic pop-rock fuck, don't you fuck with metal!
ekikoo
27.05.2007 17:39:20
Otan mielelläni vinkkejä vastaan mistä ostaa Morningrise ja MAYH mahdollisimman halvalla. Niinku uutena.
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
Torniojaws
27.05.2007 17:51:42

Otan mielelläni vinkkejä vastaan mistä ostaa Morningrise ja MAYH mahdollisimman halvalla. Niinku uutena.

Edelleen 14,90 e Ariman.fi:ssä: http://www.ariman.fi
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
Milkop
27.05.2007 17:52:07 (muokattu 27.05.2007 17:57:20)

Samaa kyselen myöskin. Ainoat mitkä puuttuu hyllystä originaaleina.

Edit: Tornioleualle plussaa +
thaav
27.05.2007 18:17:32 (muokattu 27.05.2007 18:20:12)
Levykauppa Äxältä ainakin löytyy. http://www.levykauppax.fi/artist/Opeth/

Suosittelen kyseistä puljua muutenkin, kohtuullisen hyvät valikoimat, nopea toimitus ja asiallinen asiakaspalvelu.

Niin, ja suosittelen kyllä tutustumaan Orchidiin. Harmillisen aliarvostettu levy, jopa Åpeth-fanien keskuudessa.

E: Tietääkö kukaan, mitä Blackwater Parkin limited -versio pitää sisällään? Ihan sitä ajatellen, jos on tullut missattua joku helmi biisi. Åken kansivihkolöpinöillä ja tosi hienolla mustalla O -kannella kun ei vielä oikeen kinnosta tutustua.
Raaagh hevi metal raagh
Milkop
27.05.2007 18:28:43

E: Tietääkö kukaan, mitä Blackwater Parkin limited -versio pitää sisällään? Ihan sitä ajatellen, jos on tullut missattua joku helmi biisi. Åken kansivihkolöpinöillä ja tosi hienolla mustalla O -kannella kun ei vielä oikeen kinnosta tutustua.

Multa toi löytyy, toisella levyllä on Harvestin musavideo ja aivan helmet akustiset biisit Still Day Beneath The Sun ja Patterns In The Ivy II.
ekikoo
27.05.2007 19:56:01
Kiinnostais vielä tietää että mitä eroa on tuolla Arimanissa olevilla MAYH-levyillä, euron hintaerolla...
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
egaga
27.05.2007 20:44:04
Niin, ja suosittelen kyllä tutustumaan Orchidiin. Harmillisen aliarvostettu levy, jopa Åpeth-fanien keskuudessa.
Mä suosittelen myös; se on mun lempparialbumi Opethilta, koska aiheuttaa eniten tunnelatauksia.
Tosi hifisti puhkoo silmänsä.
aptoriar
27.05.2007 20:58:58
Mä suosittelen myös; se on mun lempparialbumi Opethilta, koska aiheuttaa eniten tunnelatauksia.

Ja sisältää Opethin parhaan biisin, The Twilight is My Robe.
This yarded steel sings a deadly song in my grasp!
Torniojaws
27.05.2007 21:26:40

Kiinnostais vielä tietää että mitä eroa on tuolla Arimanissa olevilla MAYH-levyillä, euron hintaerolla...

Se on vain tietokantamoka, eli sama tuote lisätty kahdesti. Tai sitten kyseessä on MAYHin alkuperäinen ja reissue-versio. Alkuperäisessä ei ole bonusbiisejä, reissuessa on mukana Celtic Frost cover Circle of the Tyrant ja Iron Maiden cover Remember Tomorrow.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)