Aihe: Pidätkö blackmetallista?
1 2 3 4 589 90 91 92 93122 123 124 125 126
thaapala
16.10.2009 15:30:56
Peltsi88: Ise asiassa se ydin on olemassa. Muut yrittävät vain todistaa, että minä olen väärässä.

Nimenomaan, mikä lienee täysin mahdotonta. Vrt. kuva.
Jokku
16.10.2009 15:31:42

Peltsi88: Bullshit.

Ketkä kaikki? Tähän keskusteluun osallistuvat tuskin ovat ne KAIKKI, jotka black metallin ovat tajunneet.

Ydin todellakin on, mutta se pitää itse löytää, jos on löytääkseen. Vaikka monet täällä elättelevät toiveita siitä, että sen voisi tuoda parilla virkkeellä kultalusikka-meiningillä tänne.

Ei ole bullshit. Sä et vaan ole tajunnu sitä.

Ja musta tuntuu että tän ytimen löytäneiden vs ei löytäneiden prosentuaalinen osuus on aikalailla oikea suurempaa väestömäärää ajatellen, tarkoittaen että se löytäneiden käsitys black metalista ei ole se yleinen käsitys.

Se ydin todellakin on, mutta se on jokaisen subjektiivinen kokemus. Ei ole sitä yleistä ydintä mistä sä jauhat koko ajan.
Terry Pantheras
16.10.2009 15:32:01 (muokattu 16.10.2009 15:32:35)
Voi v.i.t.t.u. Elämää suurempaa paskaa koko kyseinen pöhöttynyt retostelu ytimestä.
MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
luopio
16.10.2009 15:33:45 (muokattu 16.10.2009 15:39:45)
Peltsi88: Vertasit huonosti.

En ole väittänyt, etteikö sitä kukaan muu näe. Sanoin, että KAIKKI eivät tule löytämään sitä "ydintä", enkä siis että minä ainoastaan olen löytänyt sen. Olet ymmärtänyt joko väärin tai yrität saivarrella.

Mitä eroa tuossa black metallin ytimen löytämisessä on uskoon tulemisen kanssa? Kummankaan kokeneet eivät sitä pysty muille sen enempää todeksi näyttämään. Molemmat perustuu vaan niihin omiin fiiliksiin. Vai voitko sanoa sen perustuvan sinulla johonkin muuhunkin?

Ise asiassa se _______ on olemassa.

Tähän kohtaan voi kukin oman uskonsa mukaan heittää vaikka jumalan, allahin, black metallin ytimen tai minkä ikinä haluaa. Se ei kuitenkaan tee tästä väittämästä millään lailla totta. Varsinkaan ilman perusteluja.

Muut yrittävät vain todistaa, että minä olen väärässä.

Mutta et ole myöskään sen enempää oikeassa ennen kuin todistat sen.
Syntisin heittäköön viimeisen kiven
Peltsi88
16.10.2009 15:36:01
No joo, mulle on loppupeleissä ihan sama mitä muut ajattelevat. Ei mulla ole tarvetta todistella omaa näkemystäni täällä. Tärkeintä on se, että tiedän, ettei kukaan pystynyt osoittamaan sitä vääräksi.

Keskustelu jatkukoon, jos jatkuu.
Sergei Fallinen
16.10.2009 15:36:11 (muokattu 16.10.2009 15:37:12)
luopio: Mitä eroa tuossa black metallin ytimen löytämisessä on uskoon tulemisen kanssa? Kummankaan kokeneet eivät sitä pysty muille sen enempää todeksi näyttämään. Molemmat perustuu vaan niihin omiin fiiliksiin. Vai voitko sanoa sen perustuvan sinulla johonkin muuhunkin?

et sä voi todistaa ettei se perustuis johonkin muuhunkin!!!1

Peltsi88:Ei mulla ole tarvetta todistella omaa näkemystäni täällä.

tää on ainakin jo huomattu...
Terry Pantheras
16.10.2009 15:38:05
Peltsi88: Ei mulla ole tarvetta todistella omaa näkemystäni täällä.

Eipä. :D

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
Jokku
16.10.2009 15:40:32

Peltsi88: No joo, mulle on loppupeleissä ihan sama mitä muut ajattelevat. Ei mulla ole tarvetta todistella omaa näkemystäni täällä. Tärkeintä on se, että tiedän, ettei kukaan pystynyt osoittamaan sitä vääräksi.

Keskustelu jatkukoon, jos jatkuu.

Täähän on suoraan kuin uskovaisen suusta.

Mutta ehkä nyt voitaisi vielä puhua asiaa, niin vältyttäisiin lukolta...
luopio
16.10.2009 15:45:01
Peltsi88: No joo, mulle on loppupeleissä ihan sama mitä muut ajattelevat. Ei mulla ole tarvetta todistella omaa näkemystäni täällä.

Mitä helvettiä sä sitten tähän mennessä oot tehny täällä?:D

Tärkeintä on se, että tiedän, ettei kukaan pystynyt osoittamaan sitä vääräksi.

http://naurunappula.com/hotlink.php?/nn/0/290/121/381077.jpg

Jälleen kerran. Kokeileppa laittaa tohon alemman sarjan vasemman puoleisen kaverin ekaan puhekuplaan. "Black metallilla on ydin, jonka minä ymmärrän ja olen saavuttanut."
Meadow
16.10.2009 15:45:25
Hornan kitaristi sanoi Inferno-lehden haastattelussa, että black metal on uskonnollista musiikkia. Tietty tuo on vain yksi näkemys, mutta Peltsin argumentointi heijastelee sitä aika tehokkaasti.
toydoll
16.10.2009 15:47:35
Peltsi88: Ise asiassa se ydin on olemassa. Muut yrittävät vain todistaa, että minä olen väärässä.

Kummalta nyt meni näitten viime sivujen pointti kokonaan ohi sulta vai multa? Tässä on nyt pyritty selvittämään mikä se ydin on, eikä todistaan sun näkemyksiäs vääräks. Jäsen bonecrusher availi omaa black metallin ydintään ja muutkin teki sitä vastailemalla kysymyksiin. Sä olet se, joka käyttää sitä lyömäaseena ilman perusteluja. Minkään asian (tässä tapauksessa black metallin ytimen) maksiimi ei voi olla, että sellainen on mutta sitä ei pysty selittämään. Jos sä et pysty sitä selittämään niin se taitaa enemmän kieliä siitä, että sä et sitä ole ymmärtänyt. Koitetaanpa availla solmua vaikka sillä, että se "ydin", josta sä puhut niin onko se samanlainen kaikkien niiden kesken jotka sen on ymmärtäny? Eli onko teillä kaikilla samanlainen käsitys siitä mikä se ydin on? Jos on niin kuinka sen olette selvittäneet toisillenne, jos sitä ei voi sanoin selittää?
Jokku
16.10.2009 15:50:00

toydoll: Kummalta nyt meni näitten viime sivujen pointti kokonaan ohi sulta vai multa? Tässä on nyt pyritty selvittämään mikä se ydin on, eikä todistaan sun näkemyksiäs vääräks. Jäsen bonecrusher availi omaa black metallin ydintään ja muutkin teki sitä vastailemalla kysymyksiin. Sä olet se, joka käyttää sitä lyömäaseena ilman perusteluja. Minkään asian (tässä tapauksessa black metallin ytimen) maksiimi ei voi olla, että sellainen on mutta sitä ei pysty selittämään. Jos sä et pysty sitä selittämään niin se taitaa enemmän kieliä siitä, että sä et sitä ole ymmärtänyt. Koitetaanpa availla solmua vaikka sillä, että se "ydin", josta sä puhut niin onko se samanlainen kaikkien niiden kesken jotka sen on ymmärtäny? Eli onko teillä kaikilla samanlainen käsitys siitä mikä se ydin on? Jos on niin kuinka sen olette selvittäneet toisillenne, jos sitä ei voi sanoin selittää?

Peltsihän kertoi tossa jossain vaiheessa samaa kysellessä, että "sen vaan tietää".
Ehkä pitää olla täysi satanisti että ymmärtää. Ehkä satanismi on se ydin.
luopio
16.10.2009 16:05:31
Jokku: Peltsihän kertoi tossa jossain vaiheessa samaa kysellessä, että "sen vaan tietää".

Aikalailla sanasta sanaan tulee sama vastaus, kun kysyy uskovaiselta, että mistä ne tietää , että jumala on olemassa. Onhan se vähän huvittavaa.
marke-
16.10.2009 16:07:32
Jokku: blackmetal.fi

Pidä nyt jo oikeasti se pääsi kiinni bm.fi:stä tai muista asioista, joihin sulla ei ole edes halua syventyä. Miten joku jaksaa inttää itselle merkityksettömistä asioista?

Jos bm.fi:llä aktiivisin käyttäjäkunta koostuu ihmisistä jotka; tekevät black metalia, levittävät black metalia, julkaisevat black metalia ja/tai muuten tukevat sitä, niin eikö ole ihan loogista, että nämä ihmiset määrittävät tekemisillään paljon paremmin sitä mitä black metal on kuin esim. sun tai peltsin väninä, tai jotkut "yleiset mielipiteet" joille ainakin multa löytyy aika 0 arvostus?

Uskallan veikata aika vitun varmasti, että teidän kummankin panos koko touhuun on tasan tämä forum lässytys.
Disheartenment
Jokku
16.10.2009 16:07:33

luopio: Aikalailla sanasta sanaan tulee sama vastaus, kun kysyy uskovaiselta, että mistä ne tietää , että jumala on olemassa. Onhan se vähän huvittavaa.

Mutta se on kuulemma huono vertaus. En sitten tiedä miksi.

Äh hitto tätä off-topicailua.

Pidän Black metalista.
Jokku
16.10.2009 16:13:02

Heroin: Pidä nyt jo oikeasti se pääsi kiinni bm.fi:stä tai muista asioista, joihin sulla ei ole edes halua syventyä. Miten joku jaksaa inttää itselle merkityksettömistä asioista?

Jos bm.fi:llä aktiivisin käyttäjäkunta koostuu ihmisistä jotka; tekevät black metalia, levittävät black metalia, julkaisevat black metalia ja/tai muuten tukevat sitä, niin eikö ole ihan loogista, että nämä ihmiset määrittävät tekemisillään paljon paremmin sitä mitä black metal on kuin esim. sun tai peltsin väninä, tai jotkut "yleiset mielipiteet" joille ainakin multa löytyy aika 0 arvostus?

Uskallan veikata aika vitun varmasti, että teidän kummankin panos koko touhuun on tasan tämä forum lässytys.

En mä taida pitää päätäni kiinni. Ihan täys oikeus mulla on lässyttää.
Mä oon pahoillani että sua häiritsee se, että haluan riidellä/keskustella/väitellä täällä asiasta, joka ei mulle ole merkityksetön.
Mä en ole tässä ollut määrittelemässä mitä black metal tarkalleen on, oon vaan sanonut että se ei ole mitään yhtä asiaa, toisin kuin Peltsi. Koitan vaan saada Peltsin tajuamaan ettei ole mitään absoluuttista totuutta. Vaikka kaikki bm.fin:n kovat jätkät niin sanoisi.
En ole myöskään väittänyt että mun panos yhtään mihinkään olis yhtään mitään.
Ihan turha sun on tulla valittamaan.
Kampela77
16.10.2009 16:16:29
Kuunnelkaa jazzia. Siinä on kaikki mitä black metallissakin ja lisäksi vielä huomattavan paljon muuta. Asiat on vain esitetty sen verran vihjaillen ja hienovaraisesti, että se vaatii ihmiseltä paljon päästä siihen sisään.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
marke-
16.10.2009 16:20:25
Jokku: Koitan vaan saada Peltsin tajuamaan ettei ole mitään absoluuttista totuutta.

Eikö tämä olisi elegantimpaa hoitaa siinä tapauksessa sitten yksityisviesteillä?
Disheartenment
Jokku
16.10.2009 16:22:02

Heroin: Eikö tämä olisi elegantimpaa hoitaa siinä tapauksessa sitten yksityisviesteillä?

Sitä se kyllä varmasti olisi. Mutta johan mä tässä hetken olen yrittänyt lopettaa tän mun paskanjauhannan ja antaa tilaa taas sille asialliselle keskustelulle. Meikä kirjautuu nyt ulos ja toivottaa hyvät jatkot siihen asti että tuun taas aukomaan tänne!
TheNamelessGuy
16.10.2009 16:23:19 (muokattu 16.10.2009 16:31:52)
Anteeksi mutta mistä ihmeestä täällä oikein kinataan. Eikös tuo bläkkis ole musiikkia siinä missä muukin: Jos siitä nauttii niin kiva juttu, jos ei niin kuuntelee sitten jotain muuta. En oikein ymmärrä tätä väittelyä.

Eikös nyt mistä tahansa genrestä voisi löytää tälläisen "ytimen", eli jos alkaakin yhtäkkiä nauttimaan jonkintyylisestä musiikistä mistä ei ennen ole pitänyt. Itselleni ainakin kävi näin juuri bläkkiksen kohdalla: Ennen pidin sitä epämääräisenä suhinana, mutta kerran Burzumiin tutustuttuani "tajusin" sen hienouden ja pointin. Löysinkö ytimen ja saavutin nirvanan?

Eikä se ideologia musiikkia tee. Voi punkkiakin soittaa haluamatta tuhota systeemiä ja reggaeta soittaa olematta rastafari.

Edit: Uusi keskustelu aiheella "black metallin ydin", olisikö mitään?

ps. Ytimessä: http://userserve-ak.last.fm/serve/500/27601853/Mayhem+_hangover.jpg
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)