Ambitus 28.05.2009 15:41:22 (muokattu 28.05.2009 15:45:32) | |
---|
dyydfromhell: http://2.bp.blogspot.com/_lX6HVA3he … DM/1wu9uUvajqw/s1600-h/PICT0489.JPG Matias onko toi sun esp ku näyttäis olevan stratologoo ja youtube straton videos näyttää espilt yks keihäs jota käytät.. Ja mitä vahvistinta käytät livenä? Pistetään vielä hakusanoiks; Ambitus , John Titor Ei ole minun keihäs tuo kuvan espi. Sen omistaa Kotipelto. Se on ollu mulla päivähoidossa studiolla syksystä saakka. Oiva työkirves! Kyllä silläkin tuli soiteltua paljon Polarikselle. Mulla oli UK-tourilla toinen Stratocustom espi sparekitarana, minkä itseasias omistaa yhtyeen rumpali, Jörg Michael. Oiva kirves sekin oli! Tosin en päässy käyttää sitä kuin kerran ekan keikan aikana kun survoin kielen poikki kesken Forever Freetä. Ja se kyseinen veto on sit näemmä kuvattuna ja juutuubissa:D:D E: ja vahvistin joo....mulla on käytössä kaks Englin Powerball nuppia ja kaks Englin 4x12 kappia. Toinen kaapeista on Standardi ja toinen Vintage. Nupit on käytännössä vain päätetehoa varten ja sparena, jos räkki feilaa. Räkistä sit löytyy yks Englin e530, TC:n G-systemi ja pari polkuboxia. Lattialla mulla makaa floorboardihelvetti, mist löytyy TC:n G-systemin kontrolleri, 2xBossin FV-500H kaasupoljinta ja yks korgin viritin akkaria varten. Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? Ja mikset tulisi tänne soittamaan nopeasti?!?! |
dyydfromhell 28.05.2009 21:19:30 | |
---|
ja vahvistin joo....mulla on käytössä kaks Englin Powerball nuppia ja kaks Englin 4x12 kappia. Toinen kaapeista on Standardi ja toinen Vintage. Nupit on käytännössä vain päätetehoa varten ja sparena, jos räkki feilaa. Räkistä sit löytyy yks Englin e530, TC:n G-systemi ja pari polkuboxia. Lattialla mulla makaa floorboardihelvetti, mist löytyy TC:n G-systemin kontrolleri, 2xBossin FV-500H kaasupoljinta ja yks korgin viritin akkaria varten. Suositteletko e530 ja siihen joku putkipääte. Hintakaan ei olisi mikään roadking. Riittäis rahaa multipaavoon. Jos siihen ostaa vaikka G systeemii ni saisko sillä yhdistelmällä hyvän tilusaundin. Sulla on näyttänyt ennen olevan vaikka mitä tube screamerii ja muuta muljutinta ni ei siitä tiiä tekeekö se e530 enää mitään. Kerran oon kokeillu mutta ei jäänyt mitenkään erityisesti mieleen. Jotta tää kommetti ei ois niin offtopic ni kehutaan winter skiesin sooloa. Nerokas!!! täydellinen soolo musiikillisesti ja tota sooloo ei voi ohittaa saundista mainitsematta, Duke Nukemii alkaa pelottaa :D |
John Titor 29.05.2009 02:06:53 (muokattu 29.05.2009 02:20:06) | |
---|
dyydfromhell: Suositteletko e530 ja siihen joku putkipääte. Hintakaan ei olisi mikään roadking. Riittäis rahaa multipaavoon. Jos siihen ostaa vaikka G systeemii ni saisko sillä yhdistelmällä hyvän tilusaundin. Sulla on näyttänyt ennen olevan vaikka mitä tube screamerii ja muuta muljutinta ni ei siitä tiiä tekeekö se e530 enää mitään. Kerran oon kokeillu mutta ei jäänyt mitenkään erityisesti mieleen. Jotta tää kommetti ei ois niin offtopic ni kehutaan winter skiesin sooloa. Nerokas!!! täydellinen soolo musiikillisesti ja tota sooloo ei voi ohittaa saundista mainitsematta, Duke Nukemii alkaa pelottaa :D Kyl se MATIAKSEN saundi lähtee näpeistä, ei 530:sta. Huvittaa 1000 kertaa vierestä seuranneena, kun jengi aina puhuu siitä, että Matiaisen saundi on liian prosessoitu - kaveri kuulostaa 99% samalta, vaikka soittaisi Stratolla Microcubeen. Road Kingin hinnasta korkean tekee sen monipuolisuus, laatu, rakenne, käsityö, Mesan logo ja se, että käsityönä tehty laite tuodaan Jenkeistä Eurooppaan. Esim: http://www.interstatemusic.com/weba … p;productId=900264504&langId=-1 Noi ei Jenkeissä käytännössä oo pahasti hintavampia kuin esim. Englit Euroopassa. E530 on ihan kiva vekotin, mullakin on moinen, ja putkipääte + G-system on erittäin jees, niillä saa aikaan kivan saundin tilutteluun, mutta jos haluaa kuulostaa Matiakselta, se vaatii aika paljon sitä, mitä rahalla ei saa. Eli onnellisuutta:D Eiku siis osaamista. Hmm... nyt tuli just mieleen, että eiks Matias tolla Polariksella ollu yks hirvee tilutussoolo, joka oli aika spartalaisella setupilla nakutettu? Forever is Today? Toi ESPin MII-Stratokeppi on aika brutaali, tuli tiukkaa mättöä tohon Whisperediinki;) Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti. |
Ambitus 29.05.2009 09:24:27 (muokattu 29.05.2009 09:25:16) | |
---|
dyydfromhell: Suositteletko e530 ja siihen joku putkipääte. Hintakaan ei olisi mikään roadking. Riittäis rahaa multipaavoon. Jos siihen ostaa vaikka G systeemii ni saisko sillä yhdistelmällä hyvän tilusaundin. Sulla on näyttänyt ennen olevan vaikka mitä tube screamerii ja muuta muljutinta ni ei siitä tiiä tekeekö se e530 enää mitään. Kerran oon kokeillu mutta ei jäänyt mitenkään erityisesti mieleen. Jotta tää kommetti ei ois niin offtopic ni kehutaan winter skiesin sooloa. Nerokas!!! täydellinen soolo musiikillisesti ja tota sooloo ei voi ohittaa saundista mainitsematta, Duke Nukemii alkaa pelottaa :D Kiitos kehusta! Kyseinen soolopätkä on meitsin lemppari myös;) narsismi kunniaan:D:D Mun mielestä päätteellä ei juurikaan ole vaikutusta soundiin. Kunhan headroomia riittää! Eniten vaikuttaa etuaste ja sit kaappi. Noihin kannattaa satsata. Ei sillä monen tonnin putkipäätteellä tee mitään jos sitä ajaa johonkin behkun kahden markan kaappiin. Sen jälkeen kun etuaste ja kaappiasiat on kondiksessa, niin pystyy hifistelee päätteellä. Mä käytän G-zydeemistä särösoundien kanssa vain wah/whammyä, dilsaa ja hiukan kaikua. Tosin buustaan soolosoundit TC:n Distortion/Booster matolaatikon kautta. Laittaa vaan kamat tarpeeks kovalle, et päätteet alkaa huutaa hoosiannaa, niin tilusoundi onkin siinä:D Mulla on noita kaikenlaisia vekottimia ollu, mutta nykyään sitä arvostaa kevyttä ja kompaktia pakettia. Tässä oon mietiskelly, et mitä sitä oikeesti tarvitsee. Suurimman osan keikoista pystyy hoitaa kolmella soundilla, joista perus komppisärö kaikkein tärkein. Mun mielestä e530 on tosi kompakti, helppokäyttöinen ja se omaa ihan ok säröt. Contourbuusti on kiva ominaisuus sooloissa. Winter Skiesin soolo on soitettu e530:n läpi nim.omaan countourbuusti päällä. Hmm... nyt tuli just mieleen, että eiks Matias tolla Polariksella ollu yks hirvee tilutussoolo, joka oli aika spartalaisella setupilla nakutettu? Forever is Today? Jepa. Se tais olla yhdistelmä Mesan Triaxista ja 2:90. Muistaakseni etuaste tais olla markII+ tai jotain. terkut Moskovasta! Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? Ja mikset tulisi tänne soittamaan nopeasti?!?! |
Kiksaus 29.05.2009 10:36:59 | |
---|
John Titor: Huvittaa 1000 kertaa vierestä seuranneena, kun jengi aina puhuu siitä, että Matiaisen saundi on liian prosessoitu Jengi ei oo kato tottunu niin tarkkaan soittoon, ni se kuulostaa prosessoidulta ;-) Ja nyt kun kitaroista puhutaan, niin eikös Matiaksella ollu se Ruokangas Hellcat tai joku sellanen? Ainakin Deep Unknown-videolla näkyy. Taitaa olla customi kun normaalisti siinä on sellanen ihan kauhea jaksonilapa? "Pieni ryyppy maistuu ruoan kanssa, syö tai ei!" |
Räkkipeli 29.05.2009 11:18:12 | |
---|
Kiksaus: Ja nyt kun kitaroista puhutaan, niin eikös Matiaksella ollu se Ruokangas Hellcat tai joku sellanen? Ainakin Deep Unknown-videolla näkyy. Taitaa olla customi kun normaalisti siinä on sellanen ihan kauhea jaksonilapa? Jacksoni lapa Ruokankaassa? Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
John Titor 29.05.2009 12:36:25 (muokattu 29.05.2009 12:41:05) | |
---|
Jepa. Se tais olla yhdistelmä Mesan Triaxista ja 2:90. Muistaakseni etuaste tais olla markII+ tai jotain. terkut Moskovasta! Vittu, joko niillä on siellä netti???? Kyllä on länsimainen hapatus pitkälle levinnyt:D Mikäs se soolo oli, jonka sä äänitit kesällä pelkällä E530:lla ja sen kaappimallinnoksella? Ja nyt kun kitaroista puhutaan, niin eikös Matiaksella ollu se Ruokangas Hellcat tai joku sellanen? Ainakin Deep Unknown-videolla näkyy. Taitaa olla customi kun normaalisti siinä on sellanen ihan kauhea jaksonilapa? Muistaakseni juttelin Juhan kanssa aiheesta joskus, taitaa olla joku prototyyppi se malli, jolla Matias on tykitellyt nyt, vissiin Duken lapa kyseisessä kepukassa. Valmiissa mallissa on se terävämpi lapa a la tämä: http://www.ruokangas.fi/images/news_hellcat.jpg Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti. |
Ambitus 29.05.2009 21:54:31 | |
---|
John Titor: Vittu, joko niillä on siellä netti???? Kyllä on länsimainen hapatus pitkälle levinnyt:D Mikäs se soolo oli, jonka sä äänitit kesällä pelkällä E530:lla ja sen kaappimallinnoksella?
Muistaakseni juttelin Juhan kanssa aiheesta joskus, taitaa olla joku prototyyppi se malli, jolla Matias on tykitellyt nyt, vissiin Duken lapa kyseisessä kepukassa. Valmiissa mallissa on se terävämpi lapa a la tämä: http://www.ruokangas.fi/images/news_hellcat.jpg Katoskatos...Tänään e530 feelas! Outoa...Kesken soundcheckin särökänava sano itsensä irti. Joutu vetää tänään Mesan Rectoilla. Ei perkele...mä en sit yhtään lämpee tohon rectohommaan. Jotenkin ihan vammanen soundi soittaa. Se Winter Skiesin soolo on soitettu pelkällä kaiutinmallinnoksella. Kyseinen soolohan siis oli demosoolo, mutta se sit pääty levylle saakka. Ruokankaan Hellcatti, mikä mulla on, on prototyyppi ja siinä tosiaan on Duken lapa. Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? Ja mikset tulisi tänne soittamaan nopeasti?!?! |
John Titor 29.05.2009 22:54:27 (muokattu 29.05.2009 22:55:46) | |
---|
Ambitus: Katoskatos...Tänään e530 feelas! Outoa...Kesken soundcheckin särökänava sano itsensä irti. Joutu vetää tänään Mesan Rectoilla. Ei perkele...mä en sit yhtään lämpee tohon rectohommaan. Jotenkin ihan vammanen soundi soittaa. Se Winter Skiesin soolo on soitettu pelkällä kaiutinmallinnoksella. Kyseinen soolohan siis oli demosoolo, mutta se sit pääty levylle saakka. Ruokankaan Hellcatti, mikä mulla on, on prototyyppi ja siinä tosiaan on Duken lapa. Joo, sitäpä se Teemuki sano, että Markit on se juttu, Recto on kauhee. Tars varmaan hommata se Mark V... :) Vai että Winter Skies, perkeles. No, todistaapa sekin sen mitä sanoin aiemmin. Muista soittaa oikein Musta Timantti ja Ylhäältä ja Alhaalta metsästämässä. Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti. |
Snapo 29.05.2009 23:03:29 (muokattu 29.05.2009 23:04:53) | |
---|
Ambitus: Joutu vetää tänään Mesan Rectoilla. Ei perkele...mä en sit yhtään lämpee tohon rectohommaan. Jotenkin ihan vammanen soundi soittaa. Noniin loistavaa. Nyt kun tämä tuli mainittua, nii kysysin et mikä siinä rectumsoundissa mättää sun mielestäs, mitä heikkouksia/vahvuuksia? :) Tuo recto(+screamer) tuntuis kuitenkin olevan suht suosittu, varsinkin tuolla rapakon takana tuotetuilla lätyillä. E: otan osaa englin simahtamisesta! Economy on köyhille. |
Kiksaus 30.05.2009 10:47:32 (muokattu 30.05.2009 11:04:20) | |
---|
"Pieni ryyppy maistuu ruoan kanssa, syö tai ei!" |
J.Newkid 30.05.2009 12:28:14 | |
---|
Töttöröö ja King Kong. Mites onko se totuus, että Tölkki tekee lättyä Kainulaisen, Lassilan ja Ikosen kanssa? Imperanon influences lay strong under the style of Children of Bodom, but imo they are no COB II: just consider the difference in guitar techniques , in temperament, and above all in drumming. Great drumming by Jaakko Nylund who is a founder member of t |
Umpihullu 30.05.2009 19:20:54 | |
---|
J.Newkid: Töttöröö ja King Kong. Mites onko se totuus, että Tölkki tekee lättyä Kainulaisen, Lassilan ja Ikosen kanssa? Totuudesta en tiiä mitään, mutta kovastihan tuolla maailmalla (Wikipedia/Myspace) sellaista huhuillaan. Eli kait sieltäkin suunnalta jotain on tulossa. Tämähän alkaa vaikuttamaan mieleenkiintoiselta hommalta, käy niin kuin Kai Hansenin lähdettyä Helloweenistä, että saatiin kaksi ihan hyvää bändiä yhden sijasta. http://www.myspace.com/projectstrato Muista syödä nautaa, jos joudut kaivamaan hautaa! |
JPQ 30.05.2009 20:13:44 | |
---|
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Landola59 31.05.2009 01:21:40 | |
---|
Nyt kun on kuunnellu tuota polaris-albumia... ehkä pitää vetää sittenkin sanoja takaisin. On se tolkin stratovarius (jossa mies itse lauloi) se oikea stratovarius. IMO. Monologi voidaan käydä kahden ihmisen välillä. Esimerkiksi miehen ja vaimon - lasten suusta kuultua |
kemppma 03.06.2009 11:39:12 (muokattu 03.06.2009 11:40:30) | |
---|
En ole mikään Stratovarius-expertti, mutta yllättävän samanlaisilta Infinity ja Polaris kuulostavat. Kokonaisuus draaman kaareltaan saman tyyppinen ja joitakin yksittäisiä melodiakulkuja tuntuu olevan molemmissa. Miellyttävä tuttavuus tämä Lauri Porra, joka sekoittaa virsilaulantaa ja itämaisia skaaloja tuossa kaksiosaisessa biisissä lopppupuolella. Muutenkin pidin hänen biiseistään tällä lätyllä eniten. Kotipelto jo toistaa itseään säveltäjänä eikä ääni soi enää niin hyvin kuin ennen. Ou jee soo ist das leeben |
P-man 08.06.2009 16:03:05 | |
---|
Tuli katsastettua Stratovariuksen livekunto Saunassa, ja täytyy todeta et bändi on hurjassa vedossa. Pakko nähdä uudestaan vielä tänäkesänä! |
KiipparistiKotkasta 09.06.2009 16:46:41 | |
---|
Hyvä ettei siinä Erotetaan-Kotipelto-Ja-Otetaan-Tilalle-K -hässäkässä käyny mitään. Ei Stratovarius olis se sama, jos Timo olis sieltä lähteny! (En tiedä miten tääkään liittyy mihinkään, mutta...) Jos sä soitat ja mokaat, ihmiset nauraa sulle. Ajattele positiivisesti. Ainaki sä olet tehny ihmiset onnellisiksi. |
Traditional 15.06.2009 09:07:43 | |
---|
Ohhoh, kuulin että Kotipelto olisi kommentoinut jenkkirundia sanoin "aika paskaa", tai näin kertoi voice. Näin äsken Nesteellä poron näköisen miehen. Olipa veikeän näköinen kaveri. -Zed |
timus 15.06.2009 09:28:08 | |
---|
Traditional: Ohhoh, kuulin että Kotipelto olisi kommentoinut jenkkirundia sanoin "aika paskaa", tai näin kertoi voice. Sama otsikko pisti silmään itsellenikin... Ko. kommentointi oli kuitenkin ihan perustavaraa eli sitä, että Straton kokoisella orkesterilla ei jenkkilässä nuo kiertueolosuhteet eli keikkapaikat ja muu keikkailuun liittyvä systeemi ole ihan samalla tasolla kuin vaikka Euroopassa tai eteläisessä Amerikassa. Eli ei siis mitään ihmeellista tai dramaattista, vaikka ko. media otsikon siitä väänsikin. No Voice nyt väänteli Nightwihistäkin otsikoita ikivanhan haastattelun perusteella. "no sound, no sound problems"
-Henry Rollins |