Aihe: Syksy 2007: Dream Theater / Symphony X @ Helsinki
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Late_
26.07.2007 18:41:18
Oliko siinä sattumoisin jotain kärhämää jonkun kaverin kanssa teillä? Mulle joku tyttö otti lämpöä kun epähuomiossa vähän painoin hänen rannettaan, ja takaa tuli myöskin painetta selkään. Sovittiin kyllä asia, ja hekin pahoitteli kovasti että kun takaa tuli niin kovalla voimalla porukka niskaan että eturivissä ahdisti. Hyvässä hengessä päästiin lähtemään! Muistelin vain että siinä seurueessa tais olla pari tyttöä! :)

En varmaan ihan tuohon kuvaukseen sovi, vaikka mullakin oli siinä hieman reviirikiistoja joidenkin kanssa (ellen sitten ole tuon kärhämän toinen osapuoli :p). Olin Danielin ja Johan H:n puolivälissä ja toisessa rivissä suunnilleen. Mun edessä oli yks meiän porukan tyttö ja muu porukka oli vähän taaempana. Oikealla puolella oli aidassa kiinni yks tyyppi, joka oli ihan sammumispisteessä ja sitten vieressäni kaljupäinen vahvasti kännissä ollut tyyppi, joka kieltämättä tuntui hieman uhkaavalta siinä keikan alkupuolella. Sekin lakkasi sitten ajan myötä.
Van Hannes
27.07.2007 10:31:31
Meidän porukassa oli yksi sammumispisteessä kans ja junahan se sitten sammu ja joutu käveleen asemalta yksin kotiin, mutta hengissähän se vielä on.
"There Can Be Only One Hannes"
Van Hannes
27.07.2007 14:41:03
Tällä hetkellä on "jopa" yhdeksän tulijaa (+ ei-mnettiläiset). Noh eipä tule ainakaan ryysis.
mobel
27.07.2007 14:51:18
Tällä hetkellä on "jopa" yhdeksän tulijaa (+ ei-mnettiläiset). Noh eipä tule ainakaan ryysis.

Ehkä kaikilla ei ole tarvetta ilmoittaa tulemisestaan. ;)
:-D
Van Hannes
27.07.2007 15:15:33
Ehkä kaikilla ei ole tarvetta ilmoittaa tulemisestaan. ;)

Tossa on kyllä pointtia.
kid ego
27.07.2007 15:17:10
Mä en oo tulossa mutta oon kuullut juttua että yks jätkä ois!
the tuktession of the moog is took the tak tak
Van Hannes
27.07.2007 15:33:16
Mä en oo tulossa mutta oon kuullut juttua että yks jätkä ois!

Aivan paras kommentti.
Davos
27.07.2007 16:41:53
En varmaan ihan tuohon kuvaukseen sovi, vaikka mullakin oli siinä hieman reviirikiistoja joidenkin kanssa (ellen sitten ole tuon kärhämän toinen osapuoli :p). Olin Danielin ja Johan H:n puolivälissä ja toisessa rivissä suunnilleen. Mun edessä oli yks meiän porukan tyttö ja muu porukka oli vähän taaempana. Oikealla puolella oli aidassa kiinni yks tyyppi, joka oli ihan sammumispisteessä ja sitten vieressäni kaljupäinen vahvasti kännissä ollut tyyppi, joka kieltämättä tuntui hieman uhkaavalta siinä keikan alkupuolella. Sekin lakkasi sitten ajan myötä.

No ei oltu sitten ihan samoilla kohdin, itse olin ehkä aavistuksen Gildenlöwin vasemmalla puolella, mutta kuitenkin juuri kohdalla. Nappasin plekun btw! ;)
MrHands
27.07.2007 16:52:13
mä oon kerran nähnyt joku live-dvd:n tältä dream theaterilta. sitä oli yllättävn mukava katsoa. hirveitä pelimanneja ne äijät. eikä laulaja ole ollenkaan niin huono mitä kaupungilla kerrotaan.
UnBrain
27.07.2007 22:21:12

Meinaakos HC-DT/SX fanit mennä kuinka aikaisin jonottamaan tuolloin? Itse ajattelin varmaan muutaman tunnin norkoilla siellä siellä ovilla, että varmasti näkee symphony x:nkin hyviltä paikoilta.
Kyllä tokenee!
Borlag
28.07.2007 13:52:07

Vuodesta '85 lähtien käynyt keikoilla enkä kertaakaan jonottanut puolta tuntia pidempää. Aina kun vain halunnut niin eteen päässyt. Ei välttämättä ihan aitaan kiinni mutta silti.

Eli muksu hoitoon siinä kuudenmaissa ja hallille vähän ennen seitsemää
SomethingWild
28.07.2007 22:04:10
Meinaakos HC-DT/SX fanit mennä kuinka aikaisin jonottamaan tuolloin? Itse ajattelin varmaan muutaman tunnin norkoilla siellä siellä ovilla, että varmasti näkee symphony x:nkin hyviltä paikoilta.

Kyllä sitä pitää mennä tarpeeks aikasessa, et saa hyvät paikat.
Ei oleee!
geeza
29.07.2007 11:00:20

Juupa. Ite aattelin mennä passelisti sillon kun ovet aukee.
Paita kojusta kainaloon ja kentälle norkoilemaan.

Onko kellään muuten tietoa vetääkö DT paljonkin covereita keikoilla? Siis noin yleensä.
Mitä itse oon nähnyt niin aika laadukasta kamaa soitannollisesti, esimerkkinä vaikkapa Highway Star Purplelta.
Pixie.
Torniojaws
29.07.2007 11:48:23 (muokattu 29.07.2007 12:01:32)

Onko kellään muuten tietoa vetääkö DT paljonkin covereita keikoilla? Siis noin yleensä.

Aika harvoin. Jos ei lasketa joitain erikoiskeikkoja ja noita muutamaa keikkaa, jolloin on vedetty klassikkoalbumi alusta loppuun, niin hyvin harvoin covereita soittavat. Varsinkaan kokonaisia biisejä.

Lontoossa 2004 soittivat Queenin Death On Two Legsin, 2002 New Yorkissa Rushin 2112 Grand Finalea jonkin verran.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
e r s k i
29.07.2007 13:04:58

Kyllä sieltä Simpsoneita ja muita sirkusmusiikkeja yleensä on tullu.
SomethingWild
29.07.2007 16:28:05
Tietääkö kukaan, että onko tulosa jotain tilaisuutta misä bändien jampat jakais nimikirjotuksia jne. ?
Ei oleee!
Borlag
29.07.2007 18:38:50

Tietääkö kukaan, että onko tulosa jotain tilaisuutta misä bändien jampat jakais nimikirjotuksia jne. ?

Infoa noista tulee varmaan lähempänä keikkaa, noin ainakin yleensä. Viime keikkaa ennen Portnoy jakeli nimmareita Helsingin musafasulla, voipi olla sama juttu tälläkin kertaa.
Van Hannes
30.07.2007 08:42:25
Eikös ne viime keikalla vetäny vähän aikaa Metallicaa
Torniojaws
30.07.2007 09:56:20 (muokattu 30.07.2007 10:00:34)

Eikös ne viime keikalla vetäny vähän aikaa Metallicaa

Onhan niitä aina biisien seassa sellaisia lainauksia. Yksittäinen riffi tai jotain pikkukikkaa, muttei kokonaisia biisejä. Esim. tuo Enter Sandmanin pääriffin pätkä on lienee kuulunut Peruvian Skiesiin jo tuolta Live Scenesiltä lähtien.

E:
Täällä Helsingin settiä syksyltä 2005:

http://www.cinemasf.net/index.php?page=dream-theater-helsinki
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
Borlag
30.07.2007 11:27:49 (muokattu 30.07.2007 11:28:30)

Viime keikalla ei Enter Sandmania kuultu, vaan Wherever I May Roam siinä Peruvian Skiesin yhteydessä, myös Pink Floyd pätkä oli vaihdettu edellisen kiertueen ajaksi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)